איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה? - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה?


alex.turovsky

Recommended Posts

כרטיסי מסך ממש לא מסוגלים להיתמודד עם זה ברמה שהכל יהיה חלק, בקריסיס יש בממוצא מיליון פוליגונים לפריים ואתה רואה איך הוא רץ.

מה שעושים בעצם ובזה המנוע של U3 מאוד מיתקדם, הוא לתת אשליה יש הרבה פוליגונים כשלמעשה אין...

1. אתה מתכוון שקיר חלק ייקח לו הרבה פחות חישובים מקיר לא חלק? נראה לי ההיפך. הרצפה של CRYSIS היא כל כך מלאה באבנים, לפחות ב DX10, שרצפה חלקה היה לוקח לחשב הרבה יותר מהר לא?

2.מה הכוונה לתת אשליה שיש הרבה פוליגונים כשלמעשה אין?

3. בקרייסיס יש הרבה פוליגונים לפריים ואני רואה איך זה רץ, למה אתה מתכוון כי אפשר להבין את זה דו משמעי. או לאט ודורש המון חומרה או מהר ודורש חומרה חזקה שזה בסדר.

אני מבין שזה דרך מגניבה ה BUMP MAPPING הזה שגם על כרטיס חלש הגרפיקה תראה "מחוספסת", כי המשטח המחוספס זה בעצם תמונה"פילטר" ולא פוליגונים שיוצרים את הבליטות/שקיעות במשטח מסויים כמו מצפה לדוגמה. כמו לצפות את הקיר בטפטים במקום לצבוע אותו . . נכון?

למי שרוצה לראות איך הבנתי את זה, תראו כאן:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_mapping

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

1.ה"ריצפה" ב קריסיס היא סוג של bump MAPPING, לכן זה לא דורש הרבה פוליגונים.. גם הקירות במנוע של U3.

כשאין הרבה פוליגונים לכרטיס קל יותר, לכן מנוע מיתקדם גם יראה טוב יותר וגם ירוץ טוב יותר.

2. הקיר, יש לו נפח/בליטות זה היה נעשה ע"י פוליגונים בעבר והיה מאוד כבד עכשיו יש דרך אחרת שניראת טוב באותה מידה אבל משתמשת במעט פוליגונים.

כנ"ל לגבי אובייקיטים אחרים מ U3, הם ניבנים עם מיליוני פוליגונים ודיוק מקסימלי ואחרי זה שוברים את הראש איך ליעל את זה.

להרגיש שיש כשבפועל אין.. אשליה.

3. קריסי רץ לאט אפילו על 8800GTX , למרות שהוא מישתמש בלא מעט במנוע הוא עדיין עם הרבה פוליגונים ושטח פתוח לכן הוא "גדול" על כרטיסים בימנו.

כדי להגיע לרמה של אובייקט שניראה חלק וטוב צריך מיליון + פוליגונים (תלוי בגודל) לאובייקט איך אתה חושב ירוץ משחק שבפריים אחד שלו יש 10 אובייקטים כאלה ? אם בפריים של קריסיס יש מיליון אחד ?

4. אל תשכח שמעבר לפוליגונים יש גם אפקים שמשפיים על תאורה וכדומה.. זה גם כבד..

אבל זה לא קשור לגלגל עגול או מרובע..

סתם לידע כללי במכונית ממוצעת במשחר מחשב היום יש 10-20K פוליגולים לרכב ו +- 1K לגלגל.

תחזור לימי הגלגלים המרובעים ב NF2/3/4 ותיראה שאולי כל המכונית היא 1K פלוגונים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מבין אף פעם את ההגדרה של "משחק שהקדים את הזמן שלו" - בדוגרי אני גם יכול ליצור משחק כזה .. מה הבעיה שלי ליצור מודל של 100 טרהפוליגון ולתקוע אותו 50 פעם בסצטנה של עם אפשרות של תנועה במסך ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו תתחיל..

אני אשמח ליראות את התוצאה (כל עוד מדובר בפוליגונים לצורך רמת דיוק ולא סתם הכפלות..)

ביצור החמוד הזה יש 100 מיליון.. (כמובן שאין קצבות מרובעים והכל חלק ;))

בעע גדול מידיי.

לינק:

http://www.xcomicx.com/cgi-bin/zb41/data/dq_shine_gallery2/monall.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי מה שתעשה יקראו לו שומר מסך שמדגים טכנולוגיות וזהו... בישביל לקרוא לזה משחק צריך עלילה, להקליט סאונד, מוסיקה

לתכנת אינטלגינציה מלאכותית לדמויות ,לראות אם אין באגים ולצייר טקסטורות ולחבר הכל ביחד... אם אתה מסוגל לעשות את כל זה אז לך על זה בחור.. אני אפילו אקנה מקורי.

DOD4 גם נראה לי משחק שעובר אופטימיזציה טובה הרוב אומרים שזה עובד חלק.

בקשר לתמונה של קריסיס לעומת המציאות נראה לי סתם חירטוט לא מאמין להם יותר כי אני זוכר יצא סרטון שמדגים את הטכנולוגיות של המשחק ב DX10 ובסוף אפשר להריץ את האפקטים ב DX9 אז לך תאמין להם... בכלל אני לא הבנתי אם המשחק תומך ב DX10 מובנה או שפשוט אמרו שבלי אי אפשר לבחור VERY HIGH... לא ממש הבנתי מה מהשניים נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, הקטע עם ה "מפיפא 2001 עד 2008 השחקן עדיין נראה כמו גוש באמצע המגרש" היה חזק ! :lol:

דבר שני, אני רוצה לסבך קצת את העניין.

הרי אם תשימו לב, סדרת NFS החל מPORCHE UNLEASHED שזה היה לפני כ 5 שנים, כבר הראתה עיגולים מושלמים, הרכב נראה פנטסטי לדוגמה מי שזוכר את המפה שהפעילו עם קוד שאני צריץ כרגע אצלי על הלפ טופ DV6514EJ: המפה נקראה EMPIRE CITY והופעלה עם קודם EMPIRE שהיה צריך להקיש. מדהים לא?

porche_carerra_gt.jpg

גם ב HALFLIFE 2 האנשים נראו טוב יחסית למה לשאר המשחקים, אבל הסביבה עדיין נראית רע. תראו את הכניסה לחדר הלא מעוגלת

eli.jpg

עכשיו, זאת דוגמה מהמשחק האחרון NSF ProStreet . . . למרות שאין מה להגיד, הרכב והבקרת נזקים (החזירו מפרקים קודמים את הנזקים סוף סוף) נראים מצויין, הרמזור מימין זה בדיוק מה שאני מדבר עליו. נראה כאילו הצמידו איזו רמת פוליגונים או פיקסלים (איך נכון להגיד?) לרכב, אבל לסביבה שלו הורידו את זה 5 שנים אחורה, כמו לפרק ה5 PORCHE UNLEACHED לדוגמה בתמונה למעלה. מחשבות חברים ?

img_6739_nfsps_2.jpg

וזה כבר 2142 שמראה גלגלים עגולים וסביבה מדהימה לא פחות

Battlefield_2142.jpg

ויחד עם זאת, המשחק CRYSIS מראה לנו גרפיקה שבאמת מגיע לא מהעולם הזה . . . אלא . . . מהעולם שלנו . . . השוואה בין המקור למשחק. מדהים! :yelclap:

מי שלא רואה שייכנס ללינק

http://maxygames.no.sapo.pt/Crysis.jpg

Crysis.jpg

אני נישארתי עם פה פעור :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:

איך עשו את זה ??? זה ממש אחד לאחד. ה 8800 GT יכול להריץ את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני נשארתי פה פעור מהשטות של להעתיק את כל הדיון הזה שוב, כאילו שלא הבנו על מה אתה מדבר....

בגדול היום מה שכרטיס מסך עושה זה לוקח רשימה של משולשים במרחב תחת מימדי, וטקסטורות שהם בעצם התמונות, עושה כל מני התמרות (מעבר מצורת הסתכלות אחת לאחרת) כדי שהסצנה תיראה מהמבט של הבן אדם, ממפה את הטקסטורות על המשולשים, מפעיל שיידרים (שהם בעצם עושים את ה Bump Mapping, או כל מני אפקטים אחרים כמו שאתה מתחת למים והתמונה נוזלית וכו'), עושה פילטרים נוספים (כמו Anti Alliasing) ולבסוף מרנדר את התמונה למסך.

את השיטה של פיצול לתת משטחים משתמשים בעיקר בשלב העיצוב של המודל במחשב ולא במנוע עצמו (אם כי אפשר לשמור כמה גירסאות של המודל ולהחליף ביניהם בזמן שהמשחק רץ).

ולמה יש חרא של משחקים עדיין ? כמו שיש חרא של XXX (הכנס כל דבר) עדיין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לתמונה של קריסיס לעומת המציאות נראה לי סתם חירטוט לא מאמין להם יותר כי אני זוכר יצא סרטון שמדגים את הטכנולוגיות של המשחק ב DX10 ובסוף אפשר להריץ את האפקטים ב DX9 אז לך תאמין להם... בכלל אני לא הבנתי אם המשחק תומך ב DX10 מובנה או שפשוט אמרו שבלי אי אפשר לבחור VERY HIGH... לא ממש הבנתי מה מהשניים נכון.

דבר ראשון אין HUGH בXP זה אם אני לא טועה DX10 בלבד ולכן מופעל רק בVISTA.

דבר שני

אני נשארתי פה פעור מהשטות של להעתיק את כל הדיון הזה שוב, כאילו שלא הבנו על מה אתה מדבר....

מה אתה רוצה מהבחור, פעם ראשונה שהוא כותב פה ואתה קופץ עליו . . . :screwy:

ודבר אחרון תפסיקו עם השטויות האלה - יש הבדל בCRYSIS בין DX9 ל DX10. ומי שאין לו מסך גדול או כרטיס מסך שמריץ אותו ב VERY HIGH בVISTA עם AA מלא ונהנה ממנו עפ הסיסמה THE WAY IT MEANT TO BE PLAYED - פשוט מפספס את כל המשחק. זה כמו להגיד "איכס כדורגל, בלי שהיית אי פעם במגרש וחווית את המשחק לייב".

ורואים את זה פה ברמה מאוד נמוכה את ההבדלים כי זו דחיסה עצבנית של JPEG!

DX9

crysis11_3.jpg

DX10. תראו את המים והריבוי אבניםפ במרחק, והקסטורה טובה יותר של האבנים הגדולות הקרובות לשחקן

crysis11.jpg

גלים DX9

incrysis_3dwaves_dx9.jpg

גלים DX10

incrysis_3dwaves_dx10.jpg

תנועה DX9

incrysis_motionblur_dx9.jpg

תנועה DX10

incrysis_motionblur_dx10.jpg

הרים DX9

incrysis_mountains_dx9.jpg

הרים DX10

incrysis_mountains_dx10.jpg

רינדור קרני אור DX9

incrysis_sunshafts_dx9.jpg

רינדור קרני אור DX10

incrysis_sunshafts_dx10.jpg

ומי שזה לא הספיק לו ומוכן לעוד מנת CRYSIS לורידים, שיייכנס ללינק הבא שמראה במעבר עכבר את ההבדלים המדהימים:

http://webpages.charter.net/bliss

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב התמונה של הפורשה ששמתה היא לא PORSCHE UNLEASHED.. זה MW.

NFS 5 עדיין די מרובע ועם מעט פוליגונים, מן הסתם.. הוא רק על מקס' הגדרות על הוודו 3 שהיה לי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק טעיתי, הביקורת הזאת מראה את הרף הגבוה שמשחקי ה הציבו לאורך השנים.

שתבינו, התמונות האלה הן משנת 1999 ! על VOODOO 3 המיתולוגי (עדיין יש לי אותו ואני מחפש VOODOO 5 לקנייה דגם 5000 או 5500 או 6000).

nfspu_02.jpg

nfspu_06.jpg

nfspu_07.jpg

nfspu_08.jpg

nfspu_09.jpg

nfspu_10.jpg

האמת בכתבה שאני כותב כעת, לSMBPLUS אני אדגיש את העניין שמשחק לפני 10 שנים, ורץ על כרטיסי VOODOO עם AA מלא, שווה ערך למשחקים רבים של היום. גם אז ל VOODOO היה יתרון של איכות תמונה על RIVA 128 ומה שקרה לחברה די דומה למצב היום בין ATI ו וAGEIA בצד עם הכרטיס הפיזי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון אין HUGH בXP זה אם אני לא טועה DX10 בלבד ולכן מופעל רק בVISTA.

דבר שנימה אתה רוצה מהבחור, פעם ראשונה שהוא כותב פה ואתה קופץ עליו . . . :screwy:

ודבר אחרון תפסיקו עם השטויות האלה - יש הבדל בCRYSIS בין DX9 ל DX10. ומי שאין לו מסך גדול או כרטיס מסך שמריץ אותו ב VERY HIGH בVISTA עם AA מלא ונהנה ממנו עפ הסיסמה THE WAY IT MEANT TO BE PLAYED - פשוט מפספס את כל המשחק. זה כמו להגיד "איכס כדורגל, בלי שהיית אי פעם במגרש וחווית את המשחק לייב".

ומי שזה לא הספיק לו ומוכן לעוד מנת CRYSIS לורידים, שיייכנס ללינק הבא שמראה במעבר עכבר את ההבדלים המדהימים:

http://webpages.charter.net/bliss

אם אתה כותב שטויות , לפחות תקרא את המקור:

It runs quite well, and many of the differences have disappeared! It seems that the inability to select very high graphics levels under the DX9 mode is an artificial limitation put into the game by the developers. We still see some lighting and slight shadow differences, but the "God rays" and rendering distances are now the same.

So, just how much difference do those settings limits mentioned at the beginning of the page (very high in DX10 vs. high in DX9) matter? Well, by modifying certain config files in the Crysis folder, we can actually force the DX9 version to attempt to run under very high settings. Instructions on how to do this can be found on the config page.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי את זה.

1. אתה שם לב שהם כותבים שעדיין הבדלים ולא כותבים שכעת בעקבות כמה טריקים אפשר לקבל DX10 נכון ? נכון. זה לא רק הבדל בין HIGH ל VERY HIGH זה גם הבדל ברינדור. כנס לעמודים הרלוונטיים ותראה.

2. אחרי שקפצת בצעקות על הבחור הקודם עכשיו הגיע תורי אה? :s07:

בהזדמנות, תבוא תראה איך זה אמור להיראות ואז תבין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון אין HUGH בXP זה אם אני לא טועה DX10 בלבד ולכן מופעל רק בVISTA.

דבר שנימה אתה רוצה מהבחור, פעם ראשונה שהוא כותב פה ואתה קופץ עליו . . . :screwy:

ודבר אחרון תפסיקו עם השטויות האלה - יש הבדל בCRYSIS בין DX9 ל DX10. ומי שאין לו מסך גדול או כרטיס מסך שמריץ אותו ב VERY HIGH בVISTA עם AA מלא ונהנה ממנו עפ הסיסמה THE WAY IT MEANT TO BE PLAYED - פשוט מפספס את כל המשחק. זה כמו להגיד "איכס כדורגל, בלי שהיית אי פעם במגרש וחווית את המשחק לייב".

ורואים את זה פה ברמה מאוד נמוכה את ההבדלים כי זו דחיסה עצבנית של JPEG!

DX9

crysis11_3.jpg

DX10. תראו את המים והריבוי אבניםפ במרחק, והקסטורה טובה יותר של האבנים הגדולות הקרובות לשחקן

crysis11.jpg

ומי שזה לא הספיק לו ומוכן לעוד מנת CRYSIS לורידים, שיייכנס ללינק הבא שמראה במעבר עכבר את ההבדלים המדהימים:

http://webpages.charter.net/bliss

באמת האיכות של התמונות חרא אי אפשר לראות את הטקבטורות כמו שצריך

חבל

יש לך אולי מקור אחר לתמונות ברזולוציה נורמלית????

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הכל עניין של משחק עם SHADERS.

בסרטונים של UNREAL3 הראו את הטכנולוגיה היפה הזאת.

באופן עקרוני הם משתמשים באור וצל ע"מ "לרמות" אותך שהעצם העגול הוא מורכב מאוד מבחינת פוליגונים.

מה שקורה באופן מעשי זה שהם מלבישים על העצם טקסטורה שתפקידה להגדיר את הזווית של כל פוליגון שלכאורה העצם מורכב ממנו.

כאשר מפעילים אור על העצם אז הטקסטורה הזאת אומרת כמה להאיר כל חלק על העצם. כך אתה מקבל עצם שעל ידי תאורה הוא נראה מושלם.

אפשר לישם את השיטה הזאת על כל דבר. בדוג' שב U3 הם הראו קיר לבנים מאוד מורכב ואז הם הראו את ה WIREFRAME מאחוריו שהיה ממש ממש פשוט (פשוט לוח אחד בודד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הכל עניין של משחק עם SHADERS.

בסרטונים של UNREAL3 הראו את הטכנולוגיה היפה הזאת.

באופן עקרוני הם משתמשים באור וצל ע"מ "לרמות" אותך שהעצם העגול הוא מורכב מאוד מבחינת פוליגונים.

מה שקורה באופן מעשי זה שהם מלבישים על העצם טקסטורה שתפקידה להגדיר את הזווית של כל פוליגון שלכאורה העצם מורכב ממנו.

כאשר מפעילים אור על העצם אז הטקסטורה הזאת אומרת כמה להאיר כל חלק על העצם. כך אתה מקבל עצם שעל ידי תאורה הוא נראה מושלם.

אפשר לישם את השיטה הזאת על כל דבר. בדוג' שב U3 הם הראו קיר לבנים מאוד מורכב ואז הם הראו את ה WIREFRAME מאחוריו שהיה ממש ממש פשוט (פשוט לוח אחד בודד).

אתה יכול להביא לינק לסרטים האלה? זה ניראה לי מעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...