קיצור כבל של AKG K-518 DJ - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קיצור כבל של AKG K-518 DJ


IG

Recommended Posts

שלום לכולם.

זה המודינג הרציני הראשון שלי לאוזניות (הקודם הייה בלו טאק מוד... לא רציני), אז הערות בונות יתקבלו בברכה :)

התחלתי עם על כבל של איזה 2.5 מטר.

img0810hl7.th.jpg

פירקתי, הורדתי את הבדיל של המפעל בעזרת סופג בדיל (מעין צמת נחושת שסופגת את הבדיל, למי שלא יודע) ורציתי לשים בדיל נטול עופרת בתוספת נחושת שהשגתי, אבל המלחם שלי פשוט לא רצה להתיך את זה!!! חוץ מלשנות צבע ה"בדיל" (אם זה בדיל) אפילו לא התרכך.

בצער רב לקחתי את הבדיל הג'נרי והמעפן שהייה לי והלחמתי איתו...

ככה זה נראה באוזנייה הראשונה שהלחמתי-

img0822ht0.th.jpg

הפחד הגדול שלי הייה שחיממתי את האוזנייה יותר מידי (לקח לי קצת זמן לסדר את ההלחמות ולהוריד את הבדיל המקורי... מזמן לא הלחמתי דברים עדינים) ודפקתי את הממברנה... הרחבה בנושא בהמשך ;)

לאחר הלחמות וההרכבה קיבלתי אוזנייה עם כבל כ-80 ס"מ קצר יותר ממה שהייה קודם ותוכי שהייה קרוב להפוך לשישקבב על המלחם...

img0836zo4.th.jpg

img0818rk1.th.jpg

לגבי הצליל של האוזנייה- התוצאות לא מוחלטות... אני חושב שעכשו אני שומע בפירוט גדול יותר, אבל מצד שני, נשמע כאילו הבמה קטנה יותר והצליל "צפוף" יותר...אם לסכם את הצליל שאני שומע עכשו במילה אחת: מוזר.

לא יודע אם זה באמת ככה או שזה פסיכולוגי, אני שמח רק שהצליל לא הרוס לגמרי ושהאוזניות עובדות ;D

דרושה האזנה נוספת...

בשלב זה אני רוצה להודות לאנטולי על העזרה בתיכנון והעזרה המוראלית :yelclap:

אגב, אנטולי, אני צדקתי לגבי המרחק של הגריל מהדרייבר... יש שם לפחות 3 מ"מ ;D

img0813vo4.th.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IG, שכחת דבר אחד פשוט. ממברנה היא גמישה וזזה. אז 3מ"מ בזמן שהיא עובדת אין לך שם. כמו שאמרתי, מ"מ אחד זה מה שאתה צריך לבנות עליו.

ד"א, בדיל נטול עופרת לא מומלץ בכלל. הוא לא מחזיק טוב באותה המידה (ויקר יותר מאשר בדיל עם עופרת). ובכמות הבדיל שיש בדרייבר מאחורה, משאבה לבדיל הייתה עושה עבודה קלה הרבה יותר :)

בכל מקרה, בהזדמנות תשמע את שלך מול זוג מקורי, ואז תראה אם באמת יש הבדלים או שזה פסיכולוגי. בעיקרון, קיצור של הכבל ב-80ס"מ בפני עצמו לא אמור לשנות את הסאונד יותר מדיי.

וכמובן, כל הכבוד העבודה. עצם זה שלא פחדת "לסכן" את האוזניות.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכוונה שהשארתי יותר מידי בדיל, או שהייה שם הרבה? (כי באמת הייה שם הרבה בדיל... יותר ממה שנשאר לי בסוף...)

לגבי התנועה של המימרנה, וואלה לא חשבתי על זה... אבל היא באמת זזה כל כך הרבה? טוב... לא משנה... גם ככה כנראה שאני לא אעשה את ההחלפה של הגריל...

קיצור הכבל לא עושה הרבה, אבל חימום יתר של הדרייבר והבדיל כן יכולים לשנות קצת... שמעתי עכשו עוד קצת, ונראה לי שבאמת הפירוט השתפר (בגלל טיפה פחות התנגדות?) והבמה טיפה קטנה (הצליל נשמע טיפה יותר יבש... פגיעה קלה בדרייבר?)

אבל באמת שזה עדיין יכול להיות פסיכולוגי :P (אולי ג'ון רוט עדיין נשמע טוב ;D)

שאלה נוספת: הקשר של הכבל, שנשאר קופסא של האוזניות הייה מודבק עם דבק חם במקור, ואני לא הדבקתי את זה... גם את הקשר לא עשיתי חזק במיוחד, וגם השארתי פחות חוט בתוך האוזנייה, ביחס למה שהייה... שווה להדביק את זה או להשאיר ככה?

ואחרי שאתה עומד מול תנור של 1200 מעלות- שיכול פשוט להתיך לך את הידיים (גם עם הכפפות הגנה אם מתעקבים יותר מידי.. שלא דבר על החום שמגיע לך לפרצוף...) וצריך להתקרב להכניס לתוכו איזה משהו, או כששופכים חנקן נוזלי לכלי (שיכול להקפיא ולהרוג לך את הידיים... יותר גרוע מהתנור...) מתוך חבית גדולה- מאבדים את הפחד מהרס ציוד או פגיעה בעצמך ;) (ועוד לא דירתי על חומרים רדיואקטיביים :smile1:)

מה גם שלעבוד כשהידיים רועדות זה בכלל לא מומלץ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכוונה הייתה שבמקום להסיר את הבדיל המקורי עם הנחושת שסופגת לא הרבה בכלל עדיף היה להשתמש בשואב בדיל. אני משתמש במשאבה ברוב המקרים, ורק את השאריות הקטנות מוריד עם החתיכות נחושת.

בנוגע למה שבפנים, בעיקרון זה שם כדי שכשמושכים את הכבל, הכח לא יגיע אל ההלחמות. לדעתי כל עוד יש שם כמות מספקת של חוט חופשי כדי שזה לא יפעיל לחץ על ההלחמה כשאתה מותח את החוט, הכל בסדר. הדבק לא ישנה הרבה מהבחינה הזו, אבל הוא לא יפריע. מה שכן, הדבר יכול לעזור במשהו אחר. בדגם הזה ספציפית זה לא בעיה, אבל לפעמים חוטי חופשיים שנוגעים בחלל של האוזנייה עושים רעשים מעצבנים, הדבקה יכולה לפתור את זה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...