להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא


guringo

Recommended Posts

  • תגובות 136
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

Chymes,

למה אידיוטי? הרי מדובר בהגנת הצרכן, מה שאבסורד כאן בארץ זה שלפני 13 שנה אני קונה מדפסת, משתמש בה כשבוע

ואז מחזיר לחנות- אבל במקום לקחת חזרה את כספי -במלואו- אני שולף עיתון של אותו יום (!) בו פורסם מחיר של מדפסת

יותר רצינית במחיר נמוך בהרבה מאשר אצלם. אז לא רק שהתאימו את מחירם לזו של הרשת המתחרה אבל תוסיף עוד

10% הנחה על ההפרש בין 2 המחירים. ככה שתחייך. הרשת- Depot המקום- טורונטו. לא מצחיק? מה חסר כאן

בכדי לסגור פער של כמעט 2 עשורים אם לא יותר בתקנון של אותה פאקינג רשת????

*IMAGINE* אתה נכנס ל-Indigo חנות ספרים, מעיין בכל הבא ליד, מגזינים, ספרים, יושב עם קפה

על איזו כורסאת-עור וככה שעות ומצד שני לא טורח לעיין בכלל בספרים שהחלטתה לקנות? למה? כי יש לך שנה (!)

להחזיר כל ספר כל עוד אתה מציג קבלה והמוצר לא נראה משומש. ולא עושים לך פרצופים. קניתי המון, החזרתי כל

מה שלא אהבתי, מבפסוט, אל תשאל. וגם הם.

עוד דבר שמביא לי את הג'נענע, רק בארץ IKEA דורשת שתציג קבלה ביציאה. כאילו נכנסת למדינה זרה ועכשיו

תעבור בביקורת דרכונים ותוכיח שבעצם אתה לא גנב? אני זה שלא רק יוצא עם ארון ספרים ולא מציג קבלה אבל גם

מסית את כל האחרים שמחכים בתור... אנחנו פשוט חיים בגטו צרכני.

אז שמה נלחמים על הלקוח ופה, בו. ואתה צודק, אין לחוק שיניים כאן. -אם מישהו יודע מה הקומבינה מאחורי פני הדברים, אשמח לשמוע,

אבל אני לא מקבל את התירוץ של גודל האוכלוסיה~כח קנייה או המיסוי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes,

למה אידיוטי? הרי מדובר בהגנת הצרכן, מה שאבסורד כאן בארץ זה שלפני 13 שנה אני קונה מדפסת, משתמש בה כשבוע

ואז מחזיר לחנות- אבל במקום לקחת חזרה את כספי -במלואו- אני שולף עיתון של אותו יום (!) בו פורסם מחיר של מדפסת

יותר רצינית במחיר נמוך בהרבה מאשר אצלם. אז לא רק שהתאימו את מחירם לזו של הרשת המתחרה אבל תוסיף עוד

10% הנחה על ההפרש בין 2 המחירים. ככה שתחייך. הרשת- Office Depot המקום- טורונטו. לא מצחיק? מה חסר כאן

בכדי לסגור פער של כמעט 2 עשורים אם לא יותר בתקנון של אותה פאקינג רשת????

אבל אני לא מקבל את התירוץ של גודל האוכלוסיה~כח קנייה או המיסוי...

צריך להגן על הצרכן עד גבול מסוים. גם בעלי עסקים צריכים לשרוד. נגיד אני מוכר כרטיסי מסך וביום א' מכרתי 8600GT. אותו אדם שקנה ממני את הכרטיס הלך לבית, פתח את האריזה, התקין את הכרטיס, השתמש בו מספר ימים ופתאום החליט שלא מתאים לו ואני כבעל חנות מחוייב לקבל את הכרטיס בחזרה. יופי, קיבלתי את הכרטיס, עכשיו מה לעזאזל אני צריך לעשות איתו? מי ירצה לקנות כרטיס משומש? יופי, הלכו 1,000 שקלים לפח. איך אני אמור לקיים עסק?

הדוגמא שלך לא מתאימה. אתה לא יכול להשוות את עומק הארנק של המגלגלת מיליארדים בשנה לארנק של בעל חנות מחשבים שכונתית. יכולה להפסיד קצת כסף בשביל מוניטין טוב או לקוחות חוזרים. חנות מקומית לא יכולה לספוג כאלה הפסדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך להגן על הצרכן עד גבול מסוים. גם בעלי עסקים צריכים לשרוד. נגיד אני מוכר כרטיסי מסך וביום א' מכרתי 8600GT. אותו אדם שקנה ממני את הכרטיס הלך לבית, פתח את האריזה, התקין את הכרטיס, השתמש בו מספר ימים ופתאום החליט שלא מתאים לו ואני כבעל חנות מחוייב לקבל את הכרטיס בחזרה. יופי, קיבלתי את הכרטיס, עכשיו מה לעזאזל אני צריך לעשות איתו? מי ירצה לקנות כרטיס משומש? יופי, הלכו 1,000 שקלים לפח. איך אני אמור לקיים עסק?

הדוגמא שלך לא מתאימה. אתה לא יכול להשוות את עומק הארנק של המגלגלת מיליארדים בשנה לארנק של בעל חנות מחשבים שכונתית. יכולה להפסיד קצת כסף בשביל מוניטין טוב או לקוחות חוזרים. חנות מקומית לא יכולה לספוג כאלה הפסדים.

מר Chimes , חוק הוא חוק גם אם הוא נראה לך טפשי. יש המון חוקים בארץ שבעיני הם טפשיים,רעים ,מעוותים וכו'.זה לא אומר שאני הולך לעבור עליהם. חנויות כמו גיבור מחשבים (ולמעשה רוב החנויות העוסקות במכר מרחוק) עוברות על החוק בגלוי בכך שהם מסרבים להחזיר ללקוח את כספו.

זה אינו טוב יותר משוד . כשקניתי זה היה מתוך מודעות לכך שאני יכול להחזיר את המוצר תוך 14 יום ולקבל את כספי חזרה.זה החוק. ברגע שחנות פותחת עסק,היא אמורה לנהוג לפיו. החנויות ברובן אף מגדילות וקובעות תקנונים הסותרים בגלוי את החוק וזוהי חוצפה שלא תתואר! מי שלא רוצה להחזיר כסף שלא יפתח עסק שעוסק במכר מרחוק.

בין כל המקרים של "הטעיית הציבור" ע"י גיבור נט.

מישהו חשב על תביעה?

אני חשבתי ,אבל לא היה לי זמן וכח לתבוע אז פשוט ויתרתי על כמה מאות שקלים שמגיעים לי. אם הייתי תובע אותם, אין לי ספק בכלל שהייתי זוכה,(לשון החוק מאד ברורה) ,והייתי מפרסם את פסק הדין בכל פורום אפשרי.

למה רק כרטיס מסך? כנס לחנות למצלמות דיגיטליות, קנה את המצלמה היקרה ביותר (נגיד 10,000 ש"ח), תפתח את האריזה, תשתמש במצלמה כל יום במשך 13 ימים וביום ה-14 תדרוש החזר כספי מלא. למה לעצור במצלמה דיגיטלית? כנס לחנות למוצרי חשמל, קנה פלזמה ב15,000, תפתח את האריזה, תתקין את הטלוויזיה, תעשה שבועיים מסיבת ביתי בבית וביום ה-14 החזר את הטלוויזיה לחנות ודרוש החזר כספי מלא. אבל למה להסתפק בקטן? כנס לסוכנות , רכוש איזה נחמד כמו מאזדה 2, תעשה טיול לאילת עם החברים ואחרי 14 יום תחזיר את הרכב ותדרוש החזר כספי מלא. אפשר לעשות ככה כל החיים. כיף, נכון? ::)

חתיכת חמור קופץ בראש, אולי תקרא לפני שאתה כותב את הבליך? מדובר על עסקת מכר מרחוק.

במדינת חוק הוא בגדר המלצה בלבד ובמקרה הנ"ל מדובר בהמלצה אידיוטית במיוחד.

מאיפה הבאת את היציאה הזאת?....אם אתה אזרח שבמוצהר לא שומר חוק ,אז תעשה לכולנו טובה ותעוף מכאן לכל הרוחות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל עוד חנות קובעת תקנון שגלוי ללקוחות (להלן- מופיע באתר של החות)

מותר לה לקבוע איזה חוקים שבא לה. אפילו חוק שיום אחרי שקנית את המוצר אסור לך להחזיר אותו (אלא אם הוא פגום)

העובדה שאתה רוכש בחנות הינה כהסכמה שלך לתקנון שלהם. אם תנסה לגשת עם המקרה שלך לבית משפט, אתה תפסיד, וזה בדוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה לא זוכר כל כך נכון- זה תקף גם לגבי עסקאות מכר מרחוק.

אם בתקנון כתוב שקניה מהחנות מהווה הסכמה לכל חוקי התקנון, זה מחייב מבחינה חוקית, ולא משנה מה תעשה- אתה לא יכול לצאת צודק פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה לא זוכר כל כך נכון- זה תקף גם לגבי עסקאות מכר מרחוק.

אם בתקנון כתוב שקניה מהחנות מהווה הסכמה לכל חוקי התקנון, זה מחייב מבחינה חוקית, ולא משנה מה תעשה- אתה לא יכול לצאת צודק פה.

מה שאתה (עדיין) לא מבין הוא שהתקנון הזה אינו חוקי ולכן הוא אינו מחייב איש. תקנון לא יכול להעמיד את עצמו מעל חוקי המדינה. לדוגמה,אני יכול לחתום איתך חוזה על אספקת מוצר מסויים ובמידה ולא אעשה זאת במועד ,אני אשמש לך כעבד למשך שנתיים. חוזה לכל דבר,מוסכם על שני הצדדים.

אז מה? זה אומר שאם לא אעמוד במילוי חובתי,תוכל לתבוע אותי לשמש לך כעבד? לכאורה כן,כי אני הסכמתי וגם חתמתי על כך, אבל מוסד העבדות אינו חוקי במדינה,ולכן גם החוזה מלכתחילה,(ממש כמו התקנון בחנות) ,אינו חוקי והוא חסר משמעות.

זאת היתה דוגמה קיצונית ומנותקת מהמציאות,אבל העיקרון זהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes,

למה אידיוטי? הרי מדובר בהגנת הצרכן, מה שאבסורד כאן בארץ זה שלפני 13 שנה אני קונה מדפסת, משתמש בה כשבוע

ואז מחזיר לחנות- אבל במקום לקחת חזרה את כספי -במלואו- אני שולף עיתון של אותו יום (!) בו פורסם מחיר של מדפסת

יותר רצינית במחיר נמוך בהרבה מאשר אצלם. אז לא רק שהתאימו את מחירם לזו של הרשת המתחרה אבל תוסיף עוד

10% הנחה על ההפרש בין 2 המחירים. ככה שתחייך. הרשת- Depot המקום- טורונטו. לא מצחיק? מה חסר כאן

בכדי לסגור פער של כמעט 2 עשורים אם לא יותר בתקנון של אותה פאקינג רשת????

*IMAGINE* אתה נכנס ל-Indigo חנות ספרים, מעיין בכל הבא ליד, מגזינים, ספרים, יושב עם קפה

על איזו כורסאת-עור וככה שעות ומצד שני לא טורח לעיין בכלל בספרים שהחלטתה לקנות? למה? כי יש לך שנה (!)

להחזיר כל ספר כל עוד אתה מציג קבלה והמוצר לא נראה משומש. ולא עושים לך פרצופים. קניתי המון, החזרתי כל

מה שלא אהבתי, מבפסוט, אל תשאל. וגם הם.

עוד דבר שמביא לי את הג'נענע, רק בארץ IKEA דורשת שתציג קבלה ביציאה. כאילו נכנסת למדינה זרה ועכשיו

תעבור בביקורת דרכונים ותוכיח שבעצם אתה לא גנב? אני זה שלא רק יוצא עם ארון ספרים ולא מציג קבלה אבל גם

מסית את כל האחרים שמחכים בתור... אנחנו פשוט חיים בגטו צרכני.

אז שמה נלחמים על הלקוח ופה, בו. ואתה צודק, אין לחוק שיניים כאן. -אם מישהו יודע מה הקומבינה מאחורי פני הדברים, אשמח לשמוע,

אבל אני לא מקבל את התירוץ של גודל האוכלוסיה~כח קנייה או המיסוי...

צודק אחי בכל מילה, אבל זאת בעיה דו כיוונית, בארץ אין תרבות צריכה אז הגורם ישיר של זה, זה חרא שירות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה (עדיין) לא מבין הוא שהתקנון הזה אינו חוקי ולכן הוא אינו מחייב איש. תקנון לא יכול להעמיד את עצמו מעל חוקי המדינה. לדוגמה,אני יכול לחתום איתך חוזה על אספקת מוצר מסויים ובמידה ולא אעשה זאת במועד ,אני אשמש לך כעבד למשך שנתיים. חוזה לכל דבר,מוסכם על שני הצדדים.

אז מה? זה אומר שאם לא אעמוד במילוי חובתי,תוכל לתבוע אותי לשמש לך כעבד? לכאורה כן,כי אני הסכמתי וגם חתמתי על כך, אבל מוסד העבדות אינו חוקי במדינה,ולכן גם החוזה מלכתחילה,(ממש כמו התקנון בחנות) ,אינו חוקי והוא חסר משמעות.

זאת היתה דוגמה קיצונית ומנותקת מהמציאות,אבל העיקרון זהה.

התקנון חוקי לגמרי, והדוגמה שלך קיצונית.

יודע מה ההבדל?

התקנונים לא פוגעים בשום זכות שלך. הדוגמה שלך היא דוגמה בוטה לשלילת הזכות לחירות וחופש התנועה, 2 זכויות אדם בסיסיות.

אין שום תקנון בעולם שרשאי לעבור על זכויות אדם, אבל בכל הנוגע לביצוע עסקה- לא משנה מה כתוב בחוק, כל עוד אין הפרה בוטה או פגיעה בזכויות שלך, זה מותר.

התנאי היחיד שזה יהיה תקף גם לעסקת מכר מרחוק-

אם קיימת חנות וירטואלית, חייב להיות קישור לתקנון בכל אחד מדפי האתר.

אם זו עסקה בטלפון, אסור לאף אחד להחביא ממך את המידע הזה או להטעות אותך אם אתה שואל.

חוץ מזה, הכל כשר ותקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נעבור על הפרטים:

הזמנת את הכרטיס ברשת. האם קיבלת את הדגם שרצית? כן. האם הכרטיס היה תקין? כן. אז מה אתה רוצה בעצם? היה משנה משהו אם הייתי נכנס אישית לחנות ובוחר את הכרטיס? ביצועים בדרך נס היו משתפרים? לא. זה בסך הכל התירוץ שלך לצרכנות לא נבונה. להבא תעשה מחקר לפני שאתה קונה מוצר באלפי שקלים.

בקשר לזיכוי:

הכרטיס הוחזר לחנות והם טוענים שלא קיבלת זיכוי כספי? אם כן זו עילה מוצדקת לתביעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקנון חוקי לגמרי, והדוגמה שלך קיצונית.

יודע מה ההבדל?

התקנונים לא פוגעים בשום זכות שלך. הדוגמה שלך היא דוגמה בוטה לשלילת הזכות לחירות וחופש התנועה, 2 זכויות אדם בסיסיות.

אין שום תקנון בעולם שרשאי לעבור על זכויות אדם, אבל בכל הנוגע לביצוע עסקה- לא משנה מה כתוב בחוק, כל עוד אין הפרה בוטה או פגיעה בזכויות שלך, זה מותר.

התנאי היחיד שזה יהיה תקף גם לעסקת מכר מרחוק-

אם קיימת חנות וירטואלית, חייב להיות קישור לתקנון בכל אחד מדפי האתר.

אם זו עסקה בטלפון, אסור לאף אחד להחביא ממך את המידע הזה או להטעות אותך אם אתה שואל.

חוץ מזה, הכל כשר ותקין.

בוא נעבור על הפרטים:

הזמנת את הכרטיס ברשת. האם קיבלת את הדגם שרצית? כן. האם הכרטיס היה תקין? כן. אז מה אתה רוצה בעצם? היה משנה משהו אם הייתי נכנס אישית לחנות ובוחר את הכרטיס? ביצועים בדרך נס היו משתפרים? לא. זה בסך הכל התירוץ שלך לצרכנות לא נבונה. להבא תעשה מחקר לפני שאתה קונה מוצר באלפי שקלים.

בקשר לזיכוי:

הכרטיס הוחזר לחנות והם טוענים שלא קיבלת זיכוי כספי? אם כן זו עילה מוצדקת לתביעה.

אנשים, אתם קשי תפיסה או משהו...? יכול להיות שהחוק הזה לא נראה לכם, שאין הבדל אם הייתי קונה את המוצר פיזית בחנות או מזמין אותו ברשת, אבל המחוקק קבע אחרת! תקנון שבו כתוב שאני לא רשאי להחזיר מוצר תוך 14 יום תמורת זיכוי כספי מלא לא יכול להיות מעל לחוק שבו נאמר במפורש שאני רשאי גם רשאי לעשות כן. חנות שאינה מוכנה לקחת על עצמה את הנטל של עמידה בחוק הזה לא צריכה למכור באינטרנט או בטלפון. יתרה מזאת,דבר שלא ציינתי קודם,וגם נמסיס לא כתב, הוא שהחנויות מחויבות(!) לידע את הצרכן בדבר זכותו להחזיר את המוצר תמורת זיכוי כספי מלא.אפרט זאת:

זה שלא החזירו לי את כספי, זאת עילה מבחינתי לתביעה אזרחית,אבל זה שהם לא ציינו בפני (אם בתקנון או בעל-פה או בכל דרך שהיא) שהנני זכאי להחזיר את המוצר תוך 14 יום ולקבל את כספי חזרה,(או גרוע מכך, מזכירות את החוק בתקנונן אך מוסיפות תנאים שלא היו ולא נחקקו כמו שההאריה לא נפתחה או שלא נעשה שימוש במוצר), זאת כבר לא עילה לתביעה אזרחית אלא עבירה פלילית!!!

ואם מישהו חושב שהחוק הזה לא הוגן ומפלה לרעה בעלי עסקים ,זכותו לחשוב כך. שיעתור לבג"ץ. כל עוד החוק הזה קיים ועומד, על החנויות לכבדו.

אתם גם כותבים שזיכוי לא כספי (החלפה במוצר אחר) דווקא מגיע לי, ולא ברור לי למה. הרי טענתכם היא שאחרי שפתחתי את האריזה כבר נגרם נזק למוצר,ואי אפשר למוכרו כחדש....הלכו להם אלפי שקלים...... אז למה פתאום מגיע לי זיכוי לא כספי....? למה חנויות בד"כ מסכימות לקבל מוצרים בחזרה תמורת החלפה במוצר אחר? מה הן עושות עם המוצר ה"פגום" לכאורה?..... הן אורזות אותו בחזרה או מחזירות ליבואן לאריזה מחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...