הגיע הזמן לבעיה חדשה :) והפעם - קירור מארז, אוברקלוקינג לכרטיס מסך ועוד הפתעות - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הגיע הזמן לבעיה חדשה :) והפעם - קירור מארז, אוברקלוקינג לכרטיס מסך ועוד הפתעות


Luffy

Recommended Posts

הסיפור מתחיל ככה: חיפשתי פתרון יעיל וזול לבעיית ההתחממות של כרטיס המסך שלי. המארז שלי, למרבה האימה, הגיע עם מאוורר 92 מ"מ קטן ומעפן ותו לא. נכון. מארז עם כרטיס מסך בעל קירור פסיבי מגיע עם מאוורר סטוק מייד אין צ'יינה 92 מ"מ. אוי לחרפה. בכל מקרה, ה-92 עבר קדימה, הפך כיוון והתחיל להכניס אוויר, ומאחור נוסף 120 מ"מ שמוציא את האוויר החוצה. ועדיין, כרטיס מסך מתחמם... אני לא מקבל ארטיפקטים או תופעות התחממות, אבל בשלבים הכי קשים של 3dmark06 הוא מגיע ל-85 וזה מדאיג. בכל מקרה, החלטתי להיות חכם: הבאתי עוד 120 מ"מ, ושמתי אותו מקדימה, במקום ה-92, שיכניס אוויר. את ה-92 שמתי בדופן המארז (איפה שהגריל ברוב מארזי הסטוק) - מוציא אוויר. אז כרגע הסירקולציה במחשב שלי נראית כמות בתמונה המצורפת, התנצלותי הכנה מראש על כישורי הפוטושופ הזעומים. העיגול הכחול מסמל את יציאת האוויר מהמאוורר של המעבד (יש שרוול פלסטי בדופן המארז).

שחור - 120 מ"מ

אדום - 120 מ"מ

ירוק - 92 מ"מ

כחול - סטוק, נראה לי 80....

העניין הוא שהמחשב פירגן לעצמו בעוד כמה מעלות, במיוחד כרטיס המסך (שמסומן בדיאגרמה בתור גוש סגול). המרחק בינו לבין מאוורר הדופן הוא שני ס"מ לכל היותר.

למעשה בהרצת ניסיון של 3dmark06 שעשיתי לאחר התקנת מאוורר נוסף, הופיעה לי תופעה של מעין פיצפוצים על כל המסך , כאילו הפרעות חשמל סטטי, אבל הכל המשיך לעבוד רגיל. כמובן שמיד עשיתי ריסטארט והכל שב על כנו. מתמונות מסך שראיתי ותיאורים שקראתי, אלה לא ארטיפקטים. מה גם שזה הופיע בטמפרטורה שפויה יחסית, שהכרטיס עבד בה בעבר ומעבר לה.

לדעתי זה יכול להיות:

1) ארטיפקטים. אני לא דוקטור לפיצוץ כרטיסי מסך, יכול להיות שאני טועה ואלה אכן ארטיפקטים. ואז זה אומר התחממות, ואז זה אומר שכדאי לנסות להפוך את מאוורר הדופן שיכניס אוויר במקוםפ להוציא - תקנו אותי אם אני צודק.

2) מתח נמוך לכרטיס המסך. במיוחד כשיש שני מאווררי 120 מ"מ שמשתוללים על ה-12V. התשובה - להחליף ספק, גם זה בגדר הפשוט.

3) מסך עושה קולות של גסיסה - עם כל הכבוד לגאונות של והפלאטרון שלהם, הוא כבר בן 6, כבר לא רואה טוב, כואב לו כשהוא עושה פיפי, כבר לא מה שהיה פעם (CRT 19 אינצ', שוקל כמו ממותה בהיריון - אם למישהו היה ספק). בזמנו הוא היה שיא השיאים - היום הוא כבר זקן ומסכן. יכול להיות שזה מקור התופעה?

(מיותר לציין שכבר מאוחר ואני אחרי יום עבודה, אז לאחר ההתקנה הראשונית של המאוורר לא היה לי כוח להתחיל לפרק ולהפוך ולנסות ולהרכיב. אני בטח אעשה את זה מחר, אבל תמיד טוב לקבל כמה חוות דעת)

לצערי אין באפשרותי להביא תצלומי מסך של התופעה (ממש אקס פיילז).

מה אתם אומרים?

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למישהו יש רעיונות לגבי ההפרעות הסטאטיות על מסך?

אם שכחתי לציין, זה לא נעלם מהמסך עד שעשיתי ריסטארט, גם כשיצאתי מכל היישומים.

זה קצת מדאיג אותי. אני ממש מקווה שקירור מתאים יפתור את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאלו ארטיפקטים, אבל אם יש לך מארז פשוט כמו שאתה מתאר אז רוב הסיכויים יש לך גם ספק פשוט... תוכל לרשום איזה?

קרור הSILENT PIPE של גיגהבייט אמנם פאסיבי אבל ממש ממש מתחמם ודורש קרור. אני התקנתי 8600GTS על SILENT PIPE III ולמרות הגודל של הקרור, הכרטיס היה לוהט למגע (עם שני מאוררי 120ממ במארז). הוספת מאורר 120 בדלת בצד (במארז שהתקנתי היתה אפשרות כזו) שמוציא אויר על הכרטיס די פתרה את הבעיה.

פתרון נוסף הוא הכרטיס הנחמד הזה מבית GLACIALTECH בשם GT-F1 (יש פתרונות זהים של עוד חברות):

gt-f1.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק את הספק שלך.. תבדוק שאין שום דבר שמפריע לזרימת אוויר...

תוספיף מאוורים זה הכי פשוט... שים מאוור אחד של 12 ש מול הכרטיס מסך או שניים קטנים יותר.

לגבי המסך יכול שלהיות שהוא כבר זקן והגיע זמנו חח אבל אם זה הסוג של ההפרועות הסטטיות שאני חושב אז זה מה שהי אצלי ומסתבר שזה נגרם מקרינת פלוריסנט ככה שאם באמת יש לך תאורת פלוריסנט איפה שהמחשב נמצא זו יכולה להיות הבעיה... אבל יכול להיות שסתם יש לו בעיות מתח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכונים:

1) הפכתי את המאוורר שנמצא בדופן המארז. עכשיו הוא שואב אוויר קר לתוך המארז, על כרטיס המסך.

2) הטמפרטורות עדיין ללא שינוי. הן לא גבוהות, בטח לא בצורה מסוכנת, אבל מרגיז אותי שהוספתי עוד מאוורר למארז ובכל תצורה שאני מנסה הטמפרטורות עדיין יותר חמות בשתיים שלוש מעלות מאשר המצב הקודם, כשהיו רק שני מאווררים במארז.

3) נראה לי שהגיע הזמן להחליף ספק. למי שביקש לפרט על הספק: הוא מגיע מחברת "שם-סיני-ארוך-עם-מלא-X-ו-Y-במקומות-לא-הגיוניים", הוא 500W ולפי מה שכתוב עליו - 480W אפקטיבי (שימו לב לשילוב בין אצבע ימין ועין ימין - עלינא?) המלצות - אשמח. משהו סטנדרטי שיחזיק עליו גם כמה מאווררים שבא לי וגם את כרטיס המסך שלי, השם ייקום דמו.

לגבי התאורה בבית - הלוגן. אין פלורוסנט (לא סובל את זה, אור של בי"ח)

לגבי דברים שמפריעים לזרימת אוויר - אתמול דאגתי לעגל חוטים, לנקות את המארז יופי טופי (אם כבר פותחים מארז - שלא יהיה לחינם), והאוויר זורם בו נהדר.

המאוורר שנמצא ליד כרטיס המסך הוא 92 מ"מ. לשים משהו גדול יותר? להחליף אותו עם ה120 שיש מקדימה? (למעשה, כשאני חושב על זה, יש בזה המון היגיון)

xVertigo - מאוורר בדלת הצד - אתה מתכוון למיקום שאני הצבתי בו מאוורר? בדופן המארז למטה בפינה? ועוד משהו - כרטיסי הקירור האלה כמו שהמלצת לי - אכן אפקטיביים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...