רשיון ל-50 סמ"ק = לרשיון ל-125 סמ"ק! + המלצות לקטנועים - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רשיון ל-50 סמ"ק = לרשיון ל-125 סמ"ק! + המלצות לקטנועים


3d7

Recommended Posts

אז מה אתה אומר, כדאי להשקיע 16K ב-HD125 חדש (אין יד שנייה כי הם הגיעו רק השנה) או שיש קטנוע 125 סמ"ק זול ואמין ששווה לקנות מיד שנייה?

איזו קסדה לקנות? SHOEI או משהו אחר?

די נדלקתי על הקסדה הזאת: http://www.ilovemomo.co.il/MD_heb/Templates/product_heb.php (דגם Devil ב-1,730 ש"ח). מישהו מכיר אותה? היא נוחה? בטוחה? שווה לקנות אותה?

devil.jpg

(הקסדה השמאלית)

מצאתי גם את http://www.techzone.co.il/product.php?item=399&cat=120, אבל אני לא יודע אם זה יותר מאשר גימיק, ואני לא בטוח שהיא שווה 2,805 ש"ח.

2006Jul26_reevu.jpg

אזעקה עולה כ-900 ש"ח (http://www.motorcycle.co.il/category.asp?catcode=9&AdCat=9). אני צריך מנעול בנוסף לאזעקה, או שאפשר לסמוך על האזעקה? יש המלצות לסוגים אחרים?

מעיל קורדורה רב-עונתי עולה עוד 900 ש"ח (http://www.motorcycle.co.il/product.asp?productid=655). איך המעיל בקישור שהבאתי? אני צריך למדוד את המעיל בחנות, אבל אני חייב לציין שאני ממש לא סובל חום. יש אולי מעילים קלים (מחומר קל, לא כמו מעילי עור כבדים) מחומר שמקרר בקיץ ומחמם בחורף, או לפחות משהו שקרוב לזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לHD יש בלם אחורי תוף, וכדי לבלום בצורה נכונה ובטיחותית צריך להשקיע קצת יותר במשחק עם הבלמים.. זה מה שבעלי הנסיון מספרים, יכול להיות שזה יתאים לך תעשה נסיעת מבחן..

חוצמזה ב16K לדעתי כבר עדיף לך לעשות עד 33 כ"ס ולקנות איזה 200-250 סמ"ק נורמלי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש HD125 יד שנייה. תחפש בYad2.

יש יד שנייה, אבל דגמים של 2007-2008 שהמחירים שלהם מאוד קרובים לחדשים. אם קונים יד שנייה כדי להוזיל את המחיר, אז כדאי לקנות שנתון קצת יותר מבוגר שהמחיר שלו הרבה יותר זול (בהנחה שהוא עדיין אמין ובטיחותי).

חוצמזה ב16K לדעתי כבר עדיף לך לעשות עד 33 כ"ס ולקנות איזה 200-250 סמ"ק נורמלי..

יש לי רשיון ל-50 סמ"ק (עכשיו זה A1). אני לא רוצה לעשות רשיון חדש ל-250 או 500 סמ"ק. בכלל, אני מחפש קטנוע קל, אמין, בטיחותי ויציב לנהיגה בעיקר בתוך העיר, וזאת בנוסף למכונית שיש לי שקשה למצוא לה חנייה בעיר. אני לא רוצה דו"ג כבד ויקר (גם הביטוח של ה-250 סמ"ק מאוד יקר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביטוח ל125-250 במחיר זהה נדמה לי.. שווה לך לבדוק.

בכללי הקטנועים הקטנים הם לא שיא הבטיחות, אחיזת כביש לא משהו, גלגלים קטנים, אם אתה רוצה רק נסיעות בתוך העיר והמינימום שבמינימום, קח טייפון לדעתי..

אגב, המלצות לקטנוע באזור ה8-10K יד שניה, לנסיעות בתוך תל אביב ואיילון יתקבלו בברכה (:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועוד משהו חזוב מאוד, קסדה לא קונים בגלל איך שהיא נראית אלא איך היא יושבת על הראש.

ממליץ לך בחום לקנות את מגזין מוטו של החודש ולקרוא שם את המדריך לקניה של קסדה, תקבל מושג איך בוחרים קסדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה!

התקציב הוא פחות מ-10K עבור הכל.

אם אפשר, הייתי מעדיף לקנות קטנוע טוב (מאוד) יד שנייה ב-5K-7K.

כמה עולה קסדת שואי? בערך 1K, לא?

יש לי מעיל עור, אבל לא כזה שמתאים לאופנועים. מה זה מעיל קיץ? איזה מעיל כדאי לקנות?

כמה עולה אזעקה לקטנוע? אני מתכוון לאזעקה שפועלת כשאתה נוגע בקטנוע.

ביטוח לקטנוע 125 סמ"ק עולה 5,000 ש"ח לשנה? ביטוח חובה? צד ג'? זה ל נשמע לי הגיוני, זה כמעט כמו המחיר של הקטנוע.

עריכה: אולי כדאי להשקיע קצת יותר, ולקנות קטנוע חדש. מה אתם אומרים? מה דעתכם על סאן-יאנג HD125?

סאן יאנג HD125 הוא קטנוע סבבה לפי הביקורות, מתאים מאוד לנסיעות בין-עירוניות... אבל תצטרך להעלות את התקציב.

בתקציב שלך אפשר למצוא 125 סמ"ק אבל משהו אחד הגרועים... אז אם אתה לא תגדיל את התקציב פשוט אין טעם שתקנה 125 סמ"ק שתשלם כבר יותר על תיקונים, תתחיל עם 50 סמ"ק בתקציב כזה.

הביטוח עולה בערך 3500+- שזה רק ביטוח חובה בלבד, אם אתה רוצה להוסיף ביטוח מקיף זה כבר משהו אחר שתצטרך לדבר עם הביטוח.

קסדה תקנה משהו טוב (לא חייב להיות ייקר), שיש לו תקן DOT, זהו תקן אירופאי שנחשב לתקן מאוד טוב.

תדבר עם איזה סוכנות אופנועים שתקנה ממנה את הקסדה ותדבר איתם על תקן DOT הם כבר יבינו....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכללי הקטנועים הקטנים הם לא שיא הבטיחות, אחיזת כביש לא משהו, גלגלים קטנים, אם אתה רוצה רק נסיעות בתוך העיר והמינימום שבמינימום, קח טייפון לדעתי..

ל-HD125 יש גלגלים בגודל "16.

לגבי המינימום שבמינימום, זה לא ממש מה שאני מחפש. אני מעוניין בקטנוע אמין, איכותי ובטיחותי, ורצוי שתהיה לו תחזוקה זולה (חלפים זולים). חשבתי לקנות קטנוע זול בפחות מ-10K, אבל אם אין קטנוע שעונה על הדרישות, אז אני מעדיף להשקיע עוד קצת כסף, ולקנות קטנוע חדש וטוב מאשר להתפשר על פרמטרים חשובים.

ועוד משהו חזוב מאוד' date=' קסדה לא קונים בגלל איך שהיא נראית אלא איך היא יושבת על הראש.

ממליץ לך בחום לקנות את מגזין מוטו של החודש ולקרוא שם את המדריך לקניה של קסדה, תקבל מושג איך בוחרים קסדה.

[/quote']

אני יודע! אני לא מתכוון להזמין את הקסדה מהאינטרנט, אלא ללכת פיסית לחנות. אני צריך למדוד את הקסדה ולראות שהיא יושבת טוב על הראש ולא מתנודדת (בערך כמו שמודדים קסדה בצבא).

אני רוצה קסדה יפה. לגבי הבטיחות, נראה לי שבמחיר שלה (ולפי המפרט), היא אמורה להיות בטיחותית. הבאתי את הקישור כדי לקבל חוות-דעת, במידה ומישהו יודע.

Full-Gaz

העליתי את התקציב. במידה ומשהו זול יותר לא מומלץ, ושווה לקנות את ה-HD125 ב-16K, אז נראה לי שאני אוציא 20K-21K על כל העסק (לא כולל ביטוח). כלומר: קטנוע + אזעקה + קסדה + מעיל.

מה אתה אומר, שווה? מה לגבי האביזרים בקישורים שהבאתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו התקציב הרבה יותר נורמלי.

עכשיו מעיל סביר יעלה בסביבות ה-800 ש"ח +-

קסדה טובה בתקן DOT תעלה לך לא קצת 1000 ש"ח +-.

שרשרת- 300 ש"ח +-.

מנעול דיסק (נועל את הגלגל)- 200 ש"ח+-.

ולגבי הקישורים שהבאת עדיף שתלך לסוכנות שקרובה לביתך שגם נותנת שירות טוב (מאוד חשוב) ותבדוק שם קסדות בתקן DOT.

תוריד 2500 ש"ח +- על האביזרים שרשמתי לך ונשאר לך 17000-18000 ש"ח.

עכשיו בתקציב הזה תבחר לך קטנוע שעונה לדרישות שלך.

לאופנועים: http://www.fullgaz.co.il/tests/2007/fg_b12_125.php

לקטנועים: http://www.fullgaz.co.il/tests/2007/125-20k.php

חשוב לי להדגיש שאלה ביקורות מאוד טובות שאומרות כל פרט על הדו"ג שהם בוחנים.

קרא על הדו"ג (דו-גלגלי) שעונה לך על הדרישות ותלך לעשות מבחן נסיעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Full-Gaz

בקישור שהבאת ממליצים על ה-HD125. שמעתי שגם אתה רוצה לקנות אותו. לפי מה שהבנתי, הגלגלים בגודל "16 מקנים לקטנוע יציבות רבה יותר מגלגלים קטנים בגודל "12, ולכן הם הרבה יותר מומלצים, למרות שהם לא משאירים הרבה מקום למטען.

לגבי מעיל רב-עונתי, יש דבר כזה מעיל קל שמקרר בקיץ ומחמם בחורף?

אני חייב שרשרת ומנעול דיסק (לוקח זמן ומסורבל), או שאני יכול לסמוך על אזעקה כזו http://www.motorcycle.co.il/product.asp?productid=78 או כזו http://www.motorcycle.co.il/product.asp?productid=68?

למה אתה מתכוון בסוכנות שקרובה לביתי? נניח שאני בוחר בסניאנג, אז אני קונה בסוכנות הרשמית שלה או בחנויות פרטיות? יש לסוכנות כמה חנויות רשמיות (איזור ת"א)? נראה לי שעדיף לקנות חדש בסוכנות הרשמית בתשלומים.

חיפשתי באינטרנט איפה נמצאת הסוכנות של סאניאנג, ומצאתי רק אתר שבו יש מכוניות סאניאנג, לא קטנועים. איפה הם נמצאים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DOT זה התקן האמריקאי ולא האירופאי, התקן האירופאי הוא יותר מחמיר.

קסדה יקרה יותר היא לאו דווקא בטיחותית יותר (לפחות לא ביחס המחיר) ויש קסדות זולות שדי זהות לרמת הבטיחות של היקרות יותר, ההבדל הענק הוא בנוחות (שזה אומר המון דברים, בין היתר התמודדות עם רוח, איורור, פריקות ריפודים וכו'...).

הקסדות הניפתחות (כמו שהבאת) הן יותר כמו קסדות 3/4 מבחינת הבטיחות, יותר גימיק מאשר תוספת בטיחות ללסת.

לא חושב שיש סיבה להתחיל מקסדות מאוד יקרות. צריך לזכור שזה מוצר עם אורך חיים מוגבל, הוא הופך פחות יעיל לאחר מכות חזקות, וחד פעמי לאחר תאונה.

בקסדה יש חומר פלסטי שסופג את האנרגייה במיקרה של מכה (מתאונה למשל) מתכווץ ופולט חום, פעולה זו היא חד פעמית ולאחרה הקסדה הרבה פחות אפקטיבית עד כמעט לא אפקטיבית בכלל.

ציוד בטיחות - לדעתי אפשר להיסתדר עם 2000 ש"ח ואפילו קצת פחות.

הביטוח ל125 לעומת 50 יקר יותר ב1000 וקצת שקל, אם אתה קונה משומש בפחות מ10000 כדאיות ביטוח מקיף יורדת, הרוב לא מבטחים במחירי כלים אלו.

צד ג' - מאוד כדאי.

קטנוע 125 - אם אתה רוצה קטנוע בטוח יותר תאלץ לעלות בנפח, זה ניקרא בטיחות אקטיבית - היכולת שלך להיות מהיר מהתנועה ולבצע ביתר קלות תימרונים בשעת חירום (וגם במהירות גבוה). להיות איטי מהתנועה - מאוד מסוכן !! (גם באוטו זה לא מומלץ בדרכים מהירות). לדעתי קטנוע קל יותר גם פחות יציב על הכביש.

נסיעות בין עירוניות עם 125 - לרוב לא מומלץ, לפחות לא על בסיס יומי, רוב הקטנועים האלו איטיים יותר מהתנועה המהירה, אין מספיק כוח ואין רזרבת עקיפה. נסיעות כאלו שוחטות את המנוע. כל עוד זו נסיעה של "פעם ב.." אז חלק מדגמי ה125 יכולים להתאים בערך. איילון הוא גם כביש מהיר לצורך העניין.

HD125 - קטנוע מומלץ בעיקר בגלל גודל הגלגלים שדומה יותר לאופנוע (יציב יותר, נוח יותר במכשולים) אך צריך לזכור שמקום האיחסון שלו קטן מאוד - שיקול רציני כשמדברים על קטנוע, והמחיר - קצת יקר כשקונים 125.

מבחינת יד שנייה - יש מעט מאוד קטנועי 125 יד שנייה כדאיים בגלל שרק עכשיו התחילו להביא כאלו בגלל שינוי הרישיונות, הכל חדש ויקר. יכול להיות שיהיה לך יותר זול להוציא רשיון A1 ואז תפתח לך אופצייה למבחר ענק של כלים שהם 200-250 ועדיין יצא לך יותר זול (אם לא אכפת לך יד שנייה), אלו כלים יותר רציניים שמתאימים לקצת יותר מהפקקים של השכונה ונסיעות באבן גבירול, לרוב יש גם כלים הרבה יותר נוחים (מנהלים). תוכל לרכוש JOYRIDE 200 או DINK200 או אפילו B&W כוחני (למרות שהאחרון פחות מתאים לך וקצת יקר). את הכל אני אומר על בסיס הכסף הרב שאתה רוצה להשקיע בכלי 125. יש גם את הVS125 של SYM שהוא מאוד מומלץ אם רוצים גם מחיר טוב. עוד יתרון ביד שנייה הוא שאתה מדלג על ההרצה המעצבנת ועל לא מעט טיפולי חובה ראשוניים שזה גם כסף.

מבחינת עלויות אחזקה SYM (סאן יאנג) נחשבים זולים אבל מצד שני - הכי גניבים, אי אפשר לברוח מהמשוואה הזו.

* היבואן של קטנועי סאן יאנג הוא מטרו והוא יושב ליד תחנה מרכזית ישנה - עך דרך מנחם בגין מול חניון בית הדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה קסדה מלאה, לא 3/4. בקישור שהבאתי, כתוב שני מחירים, כך שחשבתי שמדובר במחיר אחד לקסדה מלאה ומחיר אחר לקסדה 3/4 דומה. אבל, עכשיו כשאני מסתכל על זה אז יכול להיות שמדובר בקסדה מלאה שמתפרקת ל-3/4. במקרה כזה, היא לא מה שאני מחפש.

אני גר במרכז ועובד במרכז, ויש לי מכונית. אני רוצה קטנוע קל ובטיחותי בשביל הפקקים של העיר והחנייה, לא בשביל נסיעות בין-עירוניות. לכן, אני לא רוצה להוציא רשיון חדש ולקנות 250 יד שנייה במחיר שבו אני יכול לקנות 125 חדש.

אתה אומר שגונבים הרבה סאן יאנג. פירוש הדבר שאני חייב שרשרת ומנעול דיסק בנוסף לאזעקה, או שאפשר לסמוך בשקט על האזעקה (עם ביפר)?

ידוע לך אם ליבואן שלקטנועי סאן יאנג יש אתר? אני מחפש אתר ומספר טלפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קטנוע לא קשור זה קטנוע שניגנב מהר מאוד, אי אפשר לסמוך על אזעקה בכלל. למעשה אי אפשר לסמוך על כלום, כמה שיותר מיגונים לקטנוע יקטינו את הסיכוי שיגנב, גם קטנועים סופר ממוגנים ניגנבים ואין שרשרת שאי אפשר לשבור (הממוצע הוא 20 שניות לשרשראות ברמה הגבוה). כדאי גם מנעול שרשרת עבה, גם מנעול דיסק, גם אזעקה וגם כיסוי. לבריחה מפקקים ובעיות חנייה יש מחיר.

אל תשכח שקטנוע חדש זה הרצה (שתלוי בקילומטרז' יכולה גם לקחת כמה חודשים) בהם אתה נוסע בתנאים מוגבלים , וגם טיפולי חובה ראשוניים שמסתכמים באלפי שקלים. היתרון הגדול הוא שאתה יודע בדיוק מה עבר עליו.

קשה מאוד להגיד שקטנוע 125 הוא מספיק לתנועה בגוש דן, 200 עדיין יהיה טוב יותר, כמעט בהכל. מעבר לזה זה כבר באמת צרכים בין עירוניים ויכול להיות קצת מיותר. אם הדרך שלך היא 4 ק"מ מרחוב אחד ברמת גן לרחוב אחר ברמת גן, זה ימוצה יפה ב125.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...