האם אודיופיליה באמת קיימת? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אודיופיליה באמת קיימת?


lev-27

Recommended Posts

אנטולי ביקש ממני לפתוח דיון נפרד ועשיתי זאת.

תגובתי מהדיון הקודם:

האם אודיופיליה באמת קיימת? אל תבינו לא נכון, ללא ספק יש הבדלים משמעותיים בין רמקולים ב-100 לרמקולים ב-1,500, אבל בטווח המחירים היותר גבוהים קיימים הבדלים זניחים לחלוטין. לדעתי קיים אפקט פסיכולוגי של תג מחיר. אנחנו חושבים שרמקולים ב-5,000 נשמעים בהכרח יותר טוב מרמקולים ב-1,500 שקלים והמוח מדמיין את ההבדל.

5. אתה צריך לשים את הדברים בפרופורציות. אף אחד מעולם לא טען שבגלל שרמקול מסוים עולה פי 4 מרמקול אחר הוא טוב יותר. מחיר הוא לא מדד לאיכות הצליל של רמקולים. עם זאת, ככל שהתקציב של אדם נתון גבוה יותר, יש בפניו אפשרויות רבות יותר, ומכאן שסביר להניח שהוא יוכל למצוא משהו טוב יותר.

Anatoli.

רוב האנשים לא מסוגלים לשמוע הבדלים בין 192 לדיסק מקורי. אדם יחשוב שרמקול ב-5,000 ישמע יותר טוב, גם אם בפועל אותו הרמקול נשמע בדיוק כמו ב-1,500 כי יש בנו חשיבה מובנת שדברים יקרים יותר בהכרח יותר טובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהלן,

ביקשתי שתפתח דיון אם אתה מעוניין להמשיך את הדיון הזה. למען אלה שלא ראו את התקדים לזה, אני אצטט את כל ההודעה שלי ולא רק את החלק שציטטת אתה.

אני אגיב לטענה שלך, אבל בוא לא נפתח פה דיון. נעשה את זה בדיון אחר אם אתה מעוניין.

1.

רוב האנשים עם ציוד טוב לא שומעים הבדלים

איך אתה יודע?!

2.

מה שמוכיח שאין כזה דבר "אודיופיליה"

אתה מבסס את הטענה הזו על קביעה שלך שאין לה שום ביסוס. ואתה "מוכיח" שאין דבר כזה אודיופיליה. אני לא מבין איך אפשר לשלול את זה. אודיופיליה היא הרצון לשמוע את המוזיקה שלך כמה שיותר טוב. יש שיקראו לזה תחביב יש שיקראו לזה מחלה. אבל לשלול את זה בלתי אפשרי גם אם לדעתך כל הרמקולים בעולם זהים.

3.

ללא ספק יש הבדלים משמעותיים בין ב-100 לרמקולים ב-1,500

אין דבר כזה ב-100 שקלים. ב-1500 שקל כבר אפשר לדבר על זוג מדפיים נחמד, אבל ב-100 שקל אי אפשר לקבל אפילו קופסאות אשל מנגנות סבירות, אז בטח שלא.

4.

אבל בטווח המחירים היותר גבוהים קיימים הבדלים זניחים לחלוטין

מי אמר? בוא נתערב שאם תיקח מדד של 1000 אנשים שיבדקו ברמות מחיר של 5000-10000 שקלים כולם ללא יוצא מן הכלל ישמעו הבדלים.

5.

אנחנו חושבים שרמקולים ב-5,000 נשמעים בהכרח יותר טוב מרמקולים ב-1,500 שקלים והמוח מדמיין את ההבדל

אתה צריך לשים את הדברים בפרופורציות. אף אחד מעולם לא טען שבגלל שרמקול מסוים עולה פי 4 מרמקול אחר הוא טוב יותר. מחיר הוא לא מדד לאיכות הצליל של רמקולים. עם זאת, ככל שהתקציב של אדם נתון גבוה יותר, יש בפניו אפשרויות רבות יותר, ומכאן שסביר להניח שהוא יוכל למצוא משהו טוב יותר.

אם אתה מעוניין לפתוח דיון על כל נושא האודיופילה, אתה מוזמן בהחלט לפתוח דיון שכזה ולשלוח לי קישור. אני אהייה שמח להשתתף בדיון שכזה. אבל עדיף שזה יהיה בדיון נפרד ולא בתוך אחד קיים. כמו כן, אם תפתח דיון שכזה, אני אודה לך אם תוכל להביא קצת יותר ביסוס לטענות שלך, זה יעשה את הדיון רציני ומהנה הרבה יותר.

Anatoli.

עם זאת, לצערי אתה ממשיך באותה הגישה :)

אתה ממשיך לתת טענות לא מבוססות. למה אתה קובע שרוב האנשים לא מבדילים בין 192mp3 לבין דיסק מקורי? אתה בדקת את זה? גם אם היית בודק (במערכת טובה כמובן) והיית מוצא נגיד (וזה סתם מצוץ מהאצבע כרגע) ש-60 אחוז לא שומעים הבדל. האם זה אומר שאודיופילה לא קיימת? לא. זה רק אומר שלא כולם שומעים הבדל.

מעבר לזה, כמובן שיש חשיבות לעניין היוקרה. בדיוק כמו שזה יהיה אותו דבר במכוניות, בתים, מסעדות ומה לא. עם זאת, זה לא נכון להגיד כמו שטענת לפני זה שרמקולים ב-1500 שקל ורמקולים ב-5000 שקל ישמעו אותו הדבר. הם בטוח לא ישמעו אותו הדבר. למעשה, גם רמקולים ב-100000שקל וב-200000 שקל לא יישמעו אותו הדבר. גם אתה תוכל לשמוע את ההבדל. הסיבה היא שרמקולים זה לא . ברמקולים יש המון עניין של אופי צליל, וזה לא משהו שניתן למדוד אמפירית בקלות.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל קשור לאיכות שמיעה של הבן אדם

יש אנשים עם שמיעה מוזיקלית ויש כאלו שלא.

אני אישית לא הייתי קורא לעצמי אודיופיל חס וחלילה, אין לי מספיק מימון בשביל ללכת בדרך הזו

אבל אני כן נהנה ומבדיל בין סאונד רגיל בציוד פשוט לאיכותי יותר

השילוב הטוב ביותר שאני כרגע יכול להשתמש בו הוא הD2 שלי עם קבצי FLAC ואוזניות הHD595 שלי

תשווה את זה לקובץ באוזניות שבאו איתו ואם לא תבחין בהבדל אני צנצנת

אני באמת מאמין בזה שיש אנשים שיכולים לשמוע הבדלים דקים מאוד במוזיקה (אני מאמין שמרוב שאני שומע רוק וכו'... בווליום גבוהה אצלי זה כבר לא יהיה) הם אודיופילים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל בין מאזין מיומן שיבדיל בין דברים הקשורים לסאונד לבין אודיופיל שההגדרה שלו היא מישהו אשר יעשה הכל למען השגת הצליל המושלם בשבילו מהפרדת החשמל לטובת המערכת החלפת רכיבים הולכת ונשנית בולמי זעזוים הרכבת המערכת בתצורות שונות ועוד...

ישנם שתי סירטונים אשר ממחישים את המחלה הנקראת אודיופיליה

1. האודיופילים היוונים:

2. סרטון שנוצר ע"י DTOWN על אודיופילים:

http://www.dtown.co.il/audio_stories/p2_articleid/50

3.כתבה על אודיופיל שפורסמה ע"י DTOWN

http://www.dtown.co.il/audio_stories/p2_articleid/64

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיימת גם קיימת.

התופעה קיימת אצל אנשים שיש להם (בד"כ) את השילוב הנ"ל: שמיעה איכותית + הרבה כסף.

בהחלט יש אנשים שהאוזן שלהם יכולה להבדיל בצורה הרבה יותר דקדקנית בין תדירויות שונות של הצליל, ולכך הם יכולים לשמוע הבדלים בין איכות קבצים שונים והבדלים בין ברמות גבוהות מאוד.

מה שכן, קיימת תופעה נרחבת מאוד של חבר'ה שקונים ציוד אודיו סביר מינוס, ממירים את כל המוזיקה שלהם ל-FLAC או אני לא יודע מה ומצהירים בכל פינה "כן אני שומע הבדלים כי אני אודיופיל"..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו בכל תחום ככל שעולה המחיר מקבלים פחות תמורה לשקל,וחלק מהמחיר הוא לא רק איכות צליל נטו אלה עיצוב, שימוש בחומרים יוקרתים,וכמובן שם.

לא כולם יכולים להבדיל בן רמה כזו או אחרת(שוב נכון לגבי כל תחום)ויש המבדילים ולא אכפת להם "שומעים טוב אז מה".

ובין עם ההבדל הוא במוח או באוזן ,מה זה משנה אם הבנאדם נהנה מהתחביב שיבוסם.

אני מעדיף אדם שמשקיע את כספו בסאונד איכותי מאשר אדם שמשקיע את כספו על מנת שהסביבה תדע שיש לו הרבה כסף(מכוניות יוקרתיות,בגדי מעצבים וכיו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכן, קיימת תופעה נרחבת מאוד של חבר'ה שקונים ציוד אודיו סביר מינוס, ממירים את כל המוזיקה שלהם ל-FLAC או אני לא יודע מה ומצהירים בכל פינה "כן אני שומע הדבלים כי אני אודיופיל"..

LOL, אהבתי :)

זו אכן בעיה. אני גם לא לגמרי מבין את הקביעה הזו של "אני אודיופיל". להיות אודיופיל זה הגדרה לא לגמרי ישרה. לדעתי זה שילוב נכון בין אהבה למוזיקה (קודם כל) ואהבה להתעסקות עם ציוד. המטרה העילאית היא להנות מהמוזיקה כמה שיותר, ולא להיקרא "אודיופיל" (לעיתים אצל המכורים הכבדים זה מגיע עד לכדי רמה פולחנית, וכבר נתקלתי בזה מספר פעים. זה כבר גובל לעיתים במחלה/הפרעה, רבים מהם אפילו מבינים מזה ופשוט כל כך מכורים שהם צריכים עוד מנה יותר גדולה כל פעם). אני אישית מאוד אוהב להתעסק עם ציוד, אם זה רמקולים, אם זה , אם זה מקורות ואם זה כל דבר אחר. עם זאת, הם משרתים אצלי את המטרה של להנות מהמוזיקה. בסופו של יום כשאני מחליף רכיב במערכת (וזה לא תמיד שדרוג, לעיתים זה החלפה בלבד, גם למשהו פחות טוב/עם צליל שונה) אני מגלה את המוזיקה מחדש. היא מקבלת גוון אחר, ואני נהנה ממנה מחדש כאילו זו הפעם הראשונה שאני שומע את אותו הקטע.

זה גם אומר שההחלפה של המוזיקה (או ליתר דיוק גילוי של ביצועים חדשים) צריכה להיות בתדירות גבוהה פי כמה מזו של ההחלפה של הציוד :)

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיימת גם קיימת.

התופעה קיימת אצל אנשים שיש להם (בד"כ) את השילוב הנ"ל: שמיעה איכותית + הרבה כסף ו\או חור בארנק ו\או אוברדרפט רציני בבנק

;D

הייתי חייב.

אני מוכרח שתגדירו לי אודיופיל?.......... אני לא מחשיב את עצמי ל"אודיופיל" כי יש רמות [דיי סבירות] של איכות סאונד שמספקות אותי, אבל אני מגדיר אודיופיל כמישהו שישקיע כמה שיותר בהשגת הצליל הכי איכותי למוסיקה שהוא אוהב [מבחינת האוזן שלו כמובן, יש אנשים שהצליל הכי איכותי זה מה שהכי "נאמן למקור" (שגם על זה יש ויכוח - מה זה נאמן למקור, מה הוא המקור?... ;) אבל זה לדיון אחר) ויש עוד הרבה סוגים של אנשים שאוהבים סוגי צליל שונים]. ולא יסתפק בסט ב60 שקלים ונגן ב200 ש"ח.... פשוט כי אפשר להשיג הרבה יותר מזה!.... אז איך זה שאודיופיליה לא קיימת? לפי ההגדרה שלי היא שורצת כמעט בכל פינה, הכל תלוי במה אתה מתכוון כשאתה אומר "אודיופיליה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...