מעבד בתדר מהיר יותר או זכרון מהיר יותר? - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבד בתדר מהיר יותר או זכרון מהיר יותר?


jackofalltrades

Recommended Posts

יש לי מחשב שלא הייתי מעז להעליב אותו ולקרוא לו ישן (אמנם הוא כמעט בן שנתיים אבל הוא משרת אותי נאמנה עד כה) אבל מדיי פעם ככה גם אני רוצה להנות קצת מאיך שמשחקים נראים בהגדרות מעל למינימום-מדיום (מה שבדרך כלל גורם למחשב להשתעל ולעבור לזחילה). כן, אני מדבר על אוברקלוק ואני יודע שזאת הולכת (כנראה) להיות עלייה דיי רצינית בשביל המחשב אבל אני בטוח שהוא לא יאכזב גם הפעם.

היות ויש לי לוח אם מגניב (Gigabyte K8U F6), הם החליטו לנסות לבלבל אותי עם ביוס בעל הגדרות מוחבאות ואשר עובדות בצורה מוזרה ובכלל לא פשוטה. אבל הצלחתי (לאחר ניסוי והטעיה) להבין מה משפיע על מה ואיך לגרום להעלעת תדר המעבד (Sempron 2600+, Palermo D0) בלי להעלות את מהירות הזכרון יותר מדיי אבל גם זה לא עובד בצורה שהייתי רוצה ופה אני נתקל בבעיה. יש לי שליטה מלאה (בקפיצות של 1mhz) על תדר השעון (FSB) בעוד אני מניח שמכפלתו של המעבד נעולה (לא מצאתי גם בהגדרות הנסתרות דרך לשנות אותה). כל זה טוב ויפה אבל לזכרון (2x PC3200 512mb) שלי שגם ככה רץ במקסימום שלו (400mhz) אין דרך להודיע לי (בעוד מועד) שהוא לא עומד בקצב.

ישנה אפשרות לשנות את תדר הזכרון ביחס לתדר המעבד אבל זה נעסה בצורה גסה מאוד כאשר האפשרויות הן 200, 166, 133 ו-100. לכן אם אני מוריד את תדר הזכרון דרך הביוס ל-166, אני צריך להעלות את ה-FSB בעוד 41mhz כדי להגיע למהירות של 400mhz והמעבד יעבוד במהירות של 1928mhz . אני משתמש בקירור המקורי של המעבד שהוא כנראה לא הכי טוב והכי יעיל אבל הוא שומר על הטמפרטורה של המעבד בצורה יפה מאוד (45 מעלות בעומס בשיא הקיץ). אין לי שום כרטיס מותקן בסלוט PCI אז זה לא מדאיג אותי. ישנה אפשרות נוספת שבדקתי והיא פשוט להעלות את התדר בעוד 25mhz ככה שהמעבד יעבוד ב תדר של 1.8ghz אבל אז הזכרון ירוץ ב 450mhz ואני לא בטוח שהוא מסוגל לזה למרות שמוקדם יותר היום הרצתי את Stress Prime 2004 במשך כ-3 שעות וזה לא דיווח על שגיאה (הטמפרטורה המקסימאלית של המעבד עמדה על 41 מעלות). לא שיניתי מתחים - לא של המעבד ולא של הזכרון.

יש לכם הצעות מה עדיף לי לעשות? להמהיר רק את הFSB בתקווה שהזכרון יעמוד בעומס, להאיט את הזכרון ובתמורה אני מרוויח גבוהה יותר של ה-FSB או משהו אחד לחלוטין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...