לוחות מבוססי x1250 לאינטל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוחות מבוססי x1250 לאינטל


uriby

Recommended Posts

נתקלתי בלוח של ASROCK מבוסס x1250 עבור מעבדי אינטל (הם לא קוראים לו 690G אבל הוא זהה, עבור מעבדי אינטל). זה לוח אידיאלי עבור HTPC זול עם אפשרות OC שאין למעבדי AMD.

http://www.asrock.com/news/show.asp?id=110

http://ati.amd.com/products/radeonxpress1250dsk/index.html

AMD 690 Series Specifications

מישהו נתקל בלוח כזה או של חברה אחרת בארץ?

בכלל מוזר ש- הוציאו גרסה לאינטל של צ'יפסט שאמור לתת להם יתרון יחסי. אני אישית שדרגתי מחשב ישן ל- 3600x2 + ASUS M2A-VM HDMI רק בגלל שהקומבינציה הזו הכי זולה והכי טובה למחשבים עם כרטיס מסך מובנה. נראה לי ש- יורים לעצמם ברגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאד מעניין הסיפור הזה - גם אני הייתי בטוח ש AMD לא תייצר עוד ערכות שבבים לאינטל אחרי הקנייה של ATI.

בדקתי באתרים של חברות "גדולות" המייצרות לוחות, והיחידה, מלבד ASRock, שמייצרת לוח כזה היא Abit עם ה Fatal1ty F-I90HD שלה:

http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=Fatal1ty+F-I90HD&fMTYPE=LGA775

אין לי מושג אם הוא בכלל נמכר בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוח של ASROCK מוצלח יותר ממספר סיבות:

1. יש לו שתי יציאות VGA. אחת מהן DVI-D המאפשרת לקבל HDMI ע"י מתאם. ל- יש רק יציאת HDMI אחת המאפשרת חיבור DVI ע"י מתאם. אגב, ל-M2A-VM HDMI של ASUS יש שלושה מחברים נפרדים ל-VGA, DVI ו-HDMI, למרות שלמיטב זכרוני כתוב שה-DVI ו-HDMI לא יכולים לעבוד בו זמנית.

2. ASROCK מצהירים על תמיכה FSB1333, אמנם ע"י OC אבל כיוון שזה מוצהר על ידם המשמעות היא שיש לזה גם אחריות.

ללא קשר, היכן שהוא קראתי ש- עומדים להוציא עדכון ל- שיאפשר פענוח H.264 ו-AAC בחומרה עבור 690G. אני לא יודע אם זה יהי גם עבור גרסת האינטל אבל זה יתן ל-690G יתרון חשוב במחשבי HTPC

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ל סיבה להפסיק ליצר ערכות שבבים למעבדי אינטל, אם תצליח לגרום לבעלי מעבדי לקנות לוחות אם עם הערכות שבבים שלה היא תגדיל את ההכנסות שלה ותגע באינטל, כרגע רוב לוחות האם הנמכרים למעבדי אינטל הם בעלי ערכות שבבים של אינטל (P35,G33,X35,965,975), רוב הלוחות הזולים מבוססים על 945 וערכות שונות של VIA, שאר הלוחות מבוססים על שבבים של NVIDIA כי יש אנשים שרוצים SLI ומעבד של (ל CF לא צריך ערכת שווים של ATI כי גם ל יש ערכות שבבים שמאפשרות CF).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ל סיבה להפסיק ליצר ערכות שבבים למעבדי אינטל.

הכוונה הייתה שאינטל לא תאפשר ל לייצר יותר ערכות שבבים למעבדי אינטל - בסופו של דבר, צריך להעביר ליצרן ערכות השבבים מידע על המעבדים, והגיוני לנהיח שאינטל לא תהיה מעוניינת לספק מידע כזה למתחרה שלה. מצד ברור שעדיף לה לייצר ערכות שבבים גם למעבדי - אם הם לא מוכרים מעבד שלהם לקונה, אז לפחות שיימכרו לו ערכת שבבים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצד שני, אם יש להם ערכת שבבים מוצלחת הגורמת גם לזה שיקנו גם את המעבד שלהם (כפי שגרמו לי לעשות), בגרסה זו אולי ימכרו עוד כמה ערכות שבבים אבל יפסידו את המעבדים. החשבון הסופי הוא לא שחור לבן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...