עבור לתוכן

דיון מאוחד בנושא חוק קסדות האופניים

בעד או נגד החוק אשר מחייב חבישת קסדות בעת רכיבה על אופניים. 1,671 הצבעות

  1. 1. בעד או נגד החוק אשר מחייב חבישת קסדות בעת רכיבה על אופניים.

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

אני רוכב על אופניים שנים מאשדוד לאשקלון ובחזרה. וכן, תמיד חבשתי קסדה.

מתערב שאתה לא נוסע\נסעת על אופניים במשך יותר מ 3 ימים בלחץ.

אתה בטח לא יודע אפילו מה זה אומר שיפטר, לפחות עד שלא קראת את התגובה הזאת והלכת לגוגל לברר...

:bash:

  • תגובות 108
  • צפיות 10.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

כאן יש את נוסחי החוק במדינות שונות בארה"ב:

http://www.helmets.org/helmlaws.htm

http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=mandatory+bicycle+helmet+law

שים לב שהחוקים הם רק ב21 מדינות וגם הם רק לילדים

http://israel-rollers.net/modules.php?name=Forums&file=thread&topic_id=13520

תקרא טקסט ורוד באמצע

מה שכן...זה אולי יוריד את כמות הנפגעים על ידי זה שזה יוריד גם את כמות הנוסעים

אז כבר עדיף לאסור שימוש ברכב וזהו הרי הוא גורם למוות

וגם לאסור על אנשים לעבוד באתרי בנייה...הרי מתים שם

אסור לשחות...טובעים שם

אסור לצנוח...אפשר למות

אסור לחצות מעבר חציה..אפשר להדרס

אסור לעשן....זה גורם למחלות ומוות

שכחתי את אסור ללכת בחום בחוץ...אפשר להתייבש

ובכלל, אם רוב הפגיעות באופניים הם לא בראש אלה בשאר הגוף...אז למה לא לחייב לבישת חליפת מגן, זה ימנע פציעות

פורסם

מה שכן רוכבים צעירים ירגישו את עצמם super man הרי הם מגונים בראש

ואנשים עם רכב\קטנוע פחות ידאגו לבטיחות http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/somerset/5334208.stm

פורסם

מחקר בנושא

מקווה שזה לא היה פה כבר

מבחר ציטוטים נבחרים:

מדינת ויקטוריה: מספרי הנפגעים עם או בלי קסדות פחת משמעותית. הסתבר שאנשים רבים פשוט הפסיקו לרכב. היות ויש פחות רוכבים, יש פחות נפגעים בסה"כ. ניתן היה לצפות שאם קסדות אכן אפקטיביות במניעת פגיעות ראש, אחרי חקיקת החוק, ורמת חבישת קסדות של 75% (לעומת 31% לפני החקיקה) מס' פגיעות הראש היה פוחת בשיעור גדול בהרבה מאשר פגיעות שאינן פגיעות ראש. אולם בפועל מספר הנפגעים בשני סוגי הפגיעות השתנה באותו היחס

ניו-זילנד: חקיקת החוק הגדילה את שיעור חבישת הקסדות מ-43% לכדי 92%, אולם לא הביאה להפחתה יחסית במספר פגיעות הראש.

מערב אוסטרליה: חקיקת החוק העלתה את שיעור חבישת הקסדות מ-39% ל-80%. ואמנם, נרשמה ירידה במספר פגיעות הראש. אולם מגמה זהה נרשמה בניו-זילנד לגבי כל הנפגעים בתאונות דרכים, גם אלו שאינם רוכבי אופניים (לדוגמה הולכי רגל). כלומר, אין כל קשר בין הגידול בשיעור חבישת הקסדות לירידה במספר פגיעות הראש

(ההדגשה במקור)

דרום אוסטרליה: למרות גידול בשיעור חבישת קסדה (40% לכ-90%) לא ניכרת השפעה כלשהי של החוק.
המסקנה המתבקשת היא שהסיכוי של רוכבים חובשי קסדה ליפול מאופניהם גבוה פי 7 לעומת רוכבי אופניים שאינם חובשים קסדה. זאת, כנראה, בשל נטייתם לקח יותר סיכון (risk compensation), היות והם חשים שהקסדה מגנה עליהם מפגיעה.

ההדגשה במקור

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים