בעיה עם דיסק ההתקנה של אובונטו - הכונן נעלם בהפעלה מחדש - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם דיסק ההתקנה של אובונטו - הכונן נעלם בהפעלה מחדש


aish

Recommended Posts

יש לי דיסק התקנה של אובונטו 6.10 שכבר השתמשתי בו במחשב הנייד שלי, והתקנתי דרכו את אובונטו בהצלחה.

לאחרונה קניתי מחשב חדש, לוח אם ib9 עם מעבד 2 Duo E6300. לאחר ההתקנה של הווינדוס ולאחר שימוש של מס' שבועות במחשב החלטתי להתקין את לינוקס. הכנסתי את הדיסק, הפעלתי את המחשב מחדש, והרצתי את הבדיקה לאיתור שגיאות בדיסק של . לאחר תום הבדיקה, שעברה בהצלחה, המחשב הופעל מחדש-אך במקום שיחזור המסך של , עלה ווינדוס. פתחתי את My Computer וראיתי שכונן הדיסקים (D) נעלם. הכונן לא הופיע בdevice manager ולא הגיב ללחיצה על לחצן הeject. הפעלתי את המחשב מחדש, שוב, והבחנתי שמסך הide scan שהופיע כל פעם לא מופיע.

האמנתי שאין קשר בין הדיסק של לבין היעלמות הכונן ונסעתי עם המחשב למעבדה, שם חיברו מחדש את הכונן (אני לא יכול לפתוח את מכסה המחשב בעצמי בגלל מדבקת האחריות).

ניסיתי שוב להתקין את - ושוב, עם הוצאת הדיסק, הכונן נעלם, עם אותם תסמינים בדיוק כמו הפעם הקודמת. בגלל שהבעיה והגורמים לה זהים הסקתי שככל הנראה אין בעיה עם החומרה ומיותר לנסוע שוב למעבדה.

לא מצאתי חומר באינטרנט על קשר בין הדיסק של אובונטו לבין היעלמות הכונן בווינדוס, ואני גם לא יודע איך אפשר להחזיר את הכונן בלי לפתוח את מכסה המחשב.

ניסיתי לבדוק האם הBIOS מוצא את הכונן, ולאחר שיטוט בכל התפריטים ראיתי שאין אפשרות לדעת אם הוא זוהה, או לא. בדקתי בחוברת של לוח האם, שם יש פירוט על כל תפריטי הBIOS ואין שם מקום בו אמור להיות מצויין קיומו של כונן דיסקים.

כשהגעתי לתפריט הנוגע לקדימוית הפעלה, ראיתי שהעדיפות הראשונה ריקה (במקום בו אמור להיות, כנראה, הכונן), העדיפות השנייה שייכת לדיסק הקשיח, והשלישית לכונן הדיסקטים.

כיצד אני יכול לשחזר את הכונן?

כיצד אני יכול למנוע מהבעיה הזאת לחזור על עצמה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון: בעיה נפתרה חלקית. כיביתי את המחשב, ניתקתי וחיברתי מחדש את כבל הAC, והכונן חזר.

אני עדיין לא יודע למה בדיוק התקלה נגרמה ואיך אפשר למנוע אותה בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...