דרוש פתרון כולל ברמת כרטיס הקול לשימוש במחשב במערכת קולנוע ביתית - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרוש פתרון כולל ברמת כרטיס הקול לשימוש במחשב במערכת קולנוע ביתית


DAX

Recommended Posts

נושא הסאונד הוא נרחב מספיק בשביל להחזיק עוד עשרות פורומים מלבד זה, אבל אני אינני אודיופיל ואסתפק בפתרון פשוט וזול לבעייתי.

לכל אלה שהמפרט הבא כבר יוצא להם מכל החורים - אני מצטער מראש על כמות ההודעות שאני שולח בנושא זה, אבל תשמחו ודאי לשמוע שהדדליין למחשב הוא שבוע הבא ועם קצת מזל כבר בשבוע שאחריו אוכל לשרשר הודעות סיכום על קנייתו והרכבתו ואף לענות לכם על כמה שאלות.

להלן מפרט למחשב חדש - על הסיבות להעדרותו של כרטיס קול מהרשימה יש להמשיך ולקרוא...

AMD 2600 מחיר 1840 (KSP)

ASUS A7N8X Deluxe מחיר 924 (PANDAS)

Corsair CMX512-2700LL - CAS 2 מחיר 1082.92 (xx)

Gigabyte MAYA II 9700 PRO מחיר 1995 (PANDAS)

Zalman CNPS6000Cu מחיר 175 (KSP)

Chieftec Dragon DX-01PLD Purple מחיר 460 (PANDAS)

Enermax 350W EG 365P VE מחיר 389 (PANDAS)

WD 120gb 7200 ATA100 8mb Buffer מחיר 1050 (KSP)

Plextor 48/24/48 מחיר 652 (PANDAS)

DVD-ROM 16/49 מחיר 300 (KSP)

קצת פרטים כללים - מלבד כל השאר, מחשב זה ישמש כמאגר נתונים למערכת קולנוע ביתית צנועה - אוסף MP3ים ו סרטי DIVX שיתפרס על פני 240GB ועוד דיסק צרוב או שניים, וכן יריץ מדי גם פעם משחקי רשת תלת מימדיים. המחשב יחובר לרסיבר A/V של HARMON/KARDON (לצערי אינני יודע מאיזה דגם, אבל הוא נקנה לפני שנתיים ועובד ככל הנראה ב AC-3) ולרמקולים לוויניים + סאב של BOSE (כנ"ל, אינני יודע מאיזה דגם, אבל גם הם נקנו לפני שנתיים) בתצורת 5.1 (האם זה AC-3, או ש AC-3 זה 7.1? האם זה משנה בכלל?). המחשב ממוקם בעליית גג שקירותיה כולם מעץ, אבל נמצא רחוק מאוד מהמגבר - אורך תעלת הכבלים הוא כ 10 מטר. המחשב לא יחובר ישירות לרמקולים, אלא אך ורק למגבר.

בנושא זה מתחילות הבעיות (הרבות), ולהלן פירוטן בסדר כרונולוגי (לפי הבנתי האישית, בכל אופן):

1. השבב המובנה בלוח האם המוקדש לסאונד אמנם מרשים למדי, אבל עד כמה? האם הוא יספיק לצרכים הנ"ל, או שעלי להשקיע בכרטיס קול יעודי?

2. ברוב כרטיסי הקול היקרים, האלו שגם באים עם קופסאות חיצוניות כמו הזה של HERCULES, קיימות איןסוף כניסות ויציאות - ככל הנראה יציאות ישירות לרמקולים. כאמור, אני מחבר את המחשב אך ורק לרסיבר (אולי עוד כבל יעבור גם לכיוון השני אם ארצה לקדד תקליט או קסטה, אפשרות שנראית לי מאוד לא סבירה) - האם יש לי צורך בכל היציאות האלה?

3. עם איזה כבל עלי לחבר את המחשב לרסיבר? מזה כבל SP/DIF, ומה ההבדל בין יציאות קואקסיאליות לאופטיות? האם חיבור SP/DIF יהיה רלוונטי רק בנוגע לאותות DOLBY או שהוא ישרת אותי לכל המטרות, קרי, לשמיעת אמפי3ים וצפייה בסרטים בסטריאו רגיל?

4. האם המרחק הגדול בין המחשב לרסיבר ישפיע גם כשמדובר בכבל SP/DIF? האם חיבור מעין זה בכלל תומך במרחקים כאלו, או שמא אצטרך להשתמש בכבלי RCA נפרדים לכל ערוץ? במיהד ותהיה השפעה של המרחק, האם איכות הכבל תוכל לקזז את ההשפעה הזו? עד כמה יקר יהיה כבל SP/DIF טוב וכמה יעלו כבלי RCA שיוכלו לעמוד בעומס?

5. ובחזרה לכרטיס - האם המצאותו של הכרטיס / השבב המובנה / המחברים בתוך המארז עשויים להשפיע על איכות האות, עקב ההשראות החשמליות/הקרינה/הרעידות וכו'וכו'?

6. במידה וכן, האם הקופסאות החיצוניות המתחברות ב USB, כמו ה EXTIGY יספקו פתרון הולם לבעיה זו, או שרק יציגו בעיות אחרות וקשות, כגון חוסר אמינות כרוני של חיבור ה לאורך זמן? אם לא, האם הן לא יגזלו את שאריות הכח מהספק המאוד יקר ממילא ויאלצו אותי לקנות ספק גדול יותר?

7. שאלה שפחות קשורה לבעייה הזו, אבל בכל זאת רלוונטית במידה מסויימת לפורום - ברצוני לחבר למחשב שלט רחוק. ראיתי שבכרטיסי קול מסויימים ישנו קולטן IR ושלט המתאים לו. אני משתמש ב WINAMP וב BSPLAYER, וסולד קשות משימוש בתוכנות מסחריות אחריות מהסוג שמציע פתרון כולל - האם ישנה תמיכה הולמת לשלטים מסוג זה בתוכנות אלו, בדמות פלאגאינים / דרייברים? אם לא, מה לגבי ההתקן החיצוני IRMAN - עיין אופטית קטנה המתחברת לכניסה הסיריאלית (או שמה זו היתה הפרללית?) וקולטת אותו מכל שלט רגיל. באתר החברה מצויינת תאימות מרשימה לתוכנות רבות, אבל המחיר גבוהה - כ 35$, ועוד 25$ לשלט יעודי. הציעו לי בעבר להכין בעצמי קולט IR בהוצאה מינימלית, אבל הנושא מרתיע עקב מורכבותו וחוסר נסיוני בתחום האלקטרוניקה. למישו יש רעיונות נוספים, מישו נתקל ואף פתר בעיה דומה? ראיתי ברשת התקן חיצוני שמתחבר ל ופועל כעין מקלדת שניה למטרה זו בלבד - העברת שירים, הגברת/הנמכה וכו'. מישו מכיר פתרון דומה, שיוכל אף לקבל מהמחשב מידע, כגון שם השיר / סרט והזמן?

אמנם שאלות רבות וקשות, אבל אשמח אם תוכלו לעזור לי בכל צורה שהיא להגיע להחלטה הנכונה בתחום זה, בו אני חסר נסיון לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשית קצת מיקס,

ואין לי מושג למה לבן אדם שמוציא סכומים מטורפים (ואני חוזר - מטורפים) על מחשב תהיה בעייה פשוט לקנות מחשב פשוט שישב בסלון ותפקידו יהיה להראות סרטים להשמיע ועוד דברים נחמדים, זה הפתרון הכי טוב.

בכל מקרה:

- אי אפשר לחבר את הכ.קול ישירות לרמקולים כי הם צריכים הגברה שאותה הם מקבלים דרך הרסיבר שלך , אז אל תתעסק אפילו בשאלה הזאת (מה שיש לך בסלון זה לא למחשב שיש בתוכם מגבר).

- הכ.קול שיש לך על הלוח נחשב ממש טוב (אני לא מכיר אותו אישית) , וזה לוח סופר יקר, קצת טיפשי לקנות לוח כזה ועוד כרטיס קול, אני מאמין שיש לו יציאה דיגיטלית קואקסלית (ויתקנו אותי פה אחרים אם אני טועה) אז אין מה לדאוג.

- אם אתה שואל אם יש לך צורך בעוד אלף יציאות אז אין לך שום צורך בהן (רק מהסיבה הפשוטה שאתה שואל).

- בהנחה שיש לך כניסה דיגיטלית קואקסלית ברסיבר, אתה צריך כבל RCA בודד, עדיף שיהיה כמה שיותר מסוכך ועבה עם פלאגים טובים,הבנתי שאתה צריך 10 מטר, עכשיו כולם יקפצו וימליצו לך על כבלים של מאות שקלים , ויתנו לך מושגים מגוחכים כמו כבל קואקסלי וכבל דיגיטלי ועוד כל מיני בולשיט שנועד לעבוד על הציבור, אני מחבר את האודיגי שלי לרסיבר עם כבל 10 מטר, האות הדיגיטלי עובר לי גם עם כבל שעלה 20 שקל ל 10 מטר שהוא לא הכי דק בעולם אבל דיי דק, אבל אני משתמש לחיבור הדיגיטלי בקביעות בכבל עבה של חברה מעולה וזולה בשם TST כבל עבה מאוד (כמעט בעובי של הפלאג) מסוכך בטירוף עם פלאגים מוזהבים ממש טובים וקשיחים שעלה 45 ש"ח ל 10 מטר (אבל כל הכבלים ניקנו בזוגות), הכבל האחרון גם מעביר ווידאו בצורה נקייה ומעולה ל 10 מטר - הרבה יותר טוב מכבל פשוט של 1.5 מטר.

עכשיו תראה, לי - זה עבד, גם עם הכבל הפשוט וגם אם הטוב יותר (שהוא גם נחשב מאוד זול), אני מאמין מאוד שיעבוד גם לך - אבל אני לא קוסם.

-אות דיגיטלי מועבר נקי, הפרעות יכולות לגרום רק ל"חוסר שידור", תמיד קיים סיכוי שמשהו במחשב ישבש את השידור , אבל זה דיי נדיר, בכל מקרה כל עוד אתה משתמש בדיגיטלי , לא תשמע שום הפרעות שנגרמות עקב אלקטרוניקה.

- שלט רחוק - אתה מסתבך ומסתכן, תשתמש בעכבר , שלט זה למכשירים עכבר למחשבים - התוכנות שאתה משתמש בהן תוכננו לעבוד עם עכבר - לכן זה הפתרון הכי טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"קנה את ה audigy 2 pltinum יש לו יציאה אפטית את היציאה אופטית תחבר לרסיבר "

:lol::lol:

בואו נראה כרטיס הכל הספציפי הזה + כבל אופטי 10 מטר (בהנחה שיש) שזה המרחק שהבן אדם צריך , בואו נראה - כמעט 2000 ש"ח - וואלה איזה פתרון פשוט בשביל חיבור אופטי שאפילו לא צריך, מזל שיש לנו אנשים שהכסף בשבילם זה כמו מים והם שוברים את הראש איך לבזבז אותו אפילו כשלא צריך.. ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ICE2K מסכים איתך 100 אחוז אחי, יש אנשים בלי ראש, אבל עם כסף, כחה זה העולם לא תמיד הוגן,

בקשר לידידנו מעלית הגג הכרטיס/מקודד שיש לו על הלוח הוא מדגם ALC650 של REALTEK, הוא תומך ב-SPDIF OUT אבל נדרש מתאם מחיבור על לוח אם ליציאות - זה נראה כמו כרטיסון PCI רק שזה מתחבר למקון יעודי בלוח. אני חיפשתי שנה אחד כזה ואין, מעניין אולי שווה להתקשר ליבואן של בארף מי זה?????

בכל אופן אפילו עם הכרטיסון הוא יצטרך כבל אופטי ולאורך של 10 מטר ??? לי אישית היה נסיון גרוכ עם אחד כזה, מה עוד הוא היה זול !!! ולכן ??? כנראה הוא צריך כרטיס עם יציאה קואקסלית, ה -GTXP או ....

לגבי השלט ICE אני לא מסכים איתך , קונים קולט IR שיש לו חיבור על רוב לוחות החדשים (לשלו כן יש) מלמדים תוכנת ניהול שלט שניתן להוריד בחינם, והכל מתקתק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאמת , היתי בטוח שהלוח הוא NFORCE2 ויש עליו את הכרטיס קול של הNFORSCE2 שהוא ממש טוב לפי מה שהבנתי , מוזר לי שיש על לוח כזה ציפ של רילטק, אך כמו שאמרתי - אני לא מכיר טוב את הלוח.

לגבי שלט , אני מאמין שאתה צודק כי אין לי ממש נסיון עם שלטים ומחשב (למרות שזכיתי פעם באתר הזה בשלט למחשב - אבל לעולם לא קיבלתי אותו :'( ), אני עדיין חושב שעכבר זה פתרון עדיף כי אפשר לעשות איתו הרבה יותר ולא צריך ללמד אותו שום דבר ;)

אבל אם אתה אומר ששלט זה פשוט ומשתלם - אז אני איתך....

רק דבר אחד אם תוכל להסביר לי לגבי "קולט" שאמרת - אתה מדבר על לקנות קולט אינפרא ולהשתמש סתם באיזה שלט של מערכת סטיראו או טלווזיה ?

כמה עולה קולט פשוט כזה בחיבור סריאלי (ראיתי מדריך להכנה כאן בפורום - אבל נראה קצת מסובך :) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפתרון שלי לזה הוא SB live Value ישן (200 ש"ח) ואליו חיברתי את ה DB-III של HOONTECH ( http://www.hoontech.com/english/products/sbdb3/info.html- עלה לי 30$ - חבר שלח לי את הקופסא מארה"ב - זה עובד מדהים ומזרים את *כל* ה AUDIO של המחשב ליציאת COAX SPDIF .

ד"א - סתם המלצה ל HTPC עם MP3 - http://www.muzicman.com

בהצלחה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...