תכנות משחקי מחשב - מאיפה מתחילים? - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תכנות משחקי מחשב - מאיפה מתחילים?


Danman

Recommended Posts

תמיד רציתי להיות מתכנת משחקי מחשב, אבל רק לאחרונה נכנסתי לזה ברצינות ואני רוצה לדעת מאיפה אני מתחיל.

האתר היחידי שראיתי בינתיים הוא GameDev.Net ונראה שהוא נותן מענה מצוין לתוכניתן המשחקים המתחיל. האם אתם מכירים מקורות נוספים?

חשוב לציין - המקצוע שלי הוא תוכניתן כך שניתן להניח שאני אוכל להתמודד עם שפות התכנות בהן משתמשים (c/c++).

תודה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.flipcode.com/ כבר לא מעודכן אבל עדיין מלא מידע מועיל.

http://nehe.gamedev.net/ - מדריכי opengl.

http://www.libsdl.org/ - יאפשר לך לפתח משחקים בקלות יחסית, ושיהיו פורטביליים (בניגוד ל-DX שעובד רק בווינדוס, והכי גרוע DX10 שעובד רק בוויסטה).

http://www.gamasutra.com/features/ - הרבה מאמרים במגוון נושאים, שיראו לך מה יש במשחקים מעבר לכתיבת קוד.

http://www.igda.org/israel/

http://www.gamedev.net/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכל להיות קצת יותר ספציפי? :) הספרים המומלצים למתחילים שראיתי בGDev הם Begining OpenGL ו Begining C++ Game Programming.

יש ספר חד משמעי שמומלץ לdirectx?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי.

כאחד שמפתח משחקים אני אנסה לעזור לך.

אני אומנם לא יכול לומר לך איך לבנות משחק כי אני בעצמי נוב אבל אני יכול לומר לך מה לא לעשות מנסיון אישי שצברתי במשך 7 ניסיונות ליצור אלפי שורות של קוד שהיו אמורות להפוך למשחק. נכון להיום כל 7 הפרוייקטים מתים ואין לי פרוייקט אחד שגמור (כן אני יודע שזה לא ממש מבטיח הרבה :).

אוקי אז מיני טוטוריאל על איך לעשות משחק?! oO

1. תזכור דבר חשוב חבריך הטובים ביותר זה לא ספרים על גרפיקה מתקדמת לא מחשב ולא , זה העט הדף והמוח. כל רעיון נולד במוח ומשם הוא מועבר לדף. אל תדלג על השלב הזה כי אחרת אם ישר תתחיל לתכנת אתה תעשה טעות שתגרור אחריה מלא טעויות אחרות וברגע שתמצא את הטעות כבר יהיו לי מאות, אם לא אלפי שורות של קוד שתצטרך לשכתב, ושמע אם אחרי שתשכתב קרוב לחצי מהקוד עדיין תישאר לך מוטיבציה להמשיך כל הכבוד. אבל לרוב האנשים לא נשארת מוטיבציה. בגלל זה עדיף לתכנן !!הכל!! על דף כי עדיף לבזבז יום יומיים ו 10-20 דפים בתיכנון משאר לבזב שבוע/חודש בכתיבת קוד שבמילא תצטרך לשכתב.

2. בהנחה וקראת מאמר ראשון ב gamedev שמדבר על שלבים ממתכנת למפתח משחקים (לא זוכר את השם ש המאמר), הם מדברים שם ממה אתה צריך להתחיל ונראה לי שהמשחק הראשון זה טטריס. אל תדלג על השלבים של לעשות משחקים דפוקים כמו טטריס, סנייק, מריו וכו' כי הרעיון בהם זה שתבין איך בנוי משחק עצמו, את הרעיונות מאחורי game loop, אינטרקציה בין השחקן לעולם/לשחקנים אחרים שנשלטים על ידי שחקן אחר/מחשב. זה משעמם אבל זה נותן לך המון ידע.

3. בזמן שאתה מפתח משחק על תשחוב על רעיונות חדשים קודם תממש את הבסיס ואז תתחיל להוסיף רעיונות חדשים, גם רעיונות שהיה בגדר המימוש וגדר הידע שלך, אל תתחיל מפרוייקטים כמו MMORPG, או 3 זה בילתי אפשרי. תתחיל מפשוט ותתקדם לאט לאט.

כל הנאמר למעלה נצבר מניסיון אישי לצערי, אתה יכול להימנע מכל זה אבל אז תגיע למצב שלי וזה סתם חבל.

מקווה שזה עזר לך, בהצלחה בהמשך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...