עבור לתוכן

צוואר בקבוק ל8800GTS

Featured Replies

פורסם

בדוגמא שהבאת ברור שהמעבד חלש מדי בשביל המשחק, אבל למה זה בכלל צריך להיות קשור לכרטיס המסך? הרי אם תוריד את הרזולוציה ל-640x480, גם ה-7100gs יסחוב יופי אבל המעבד עדיין לא יעבור את ה-40fps. אז איפה הקשר לכרטיס המסך?

כמו שאמרתי קודם, במקרה הזה שוב פעם כרטיס המסך קבע את הרזולוציה - עם 8800 אתה תשתמש ב-1280x1024 נניח ועם ה-7100gs ב-640x480 (לדוגמה), ועדיין המעבד קבע את ה-FPS - במקרה הזה נניח ל-40fps.

  • תגובות 53
  • צפיות 2.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אוקיי, עוד דוגמה P: -

הפעם נניח שברזולוצייה 480*640 (רזולוציה נמוכה כדי שלא תרד ברזולוציה אח"כ P: ) המעבד +3800 מסוגל להריץ את המשחק בfps 100 מקסימום.

אני בודק GTX עם E6600 ורואה שהמשחק רץ באותן הגדרות על 300 fps, כלומר- הוא מסוגל להריץ את המשחק הזה על 300 fps באותן הגדרות בדיוק. אני מעביר אותו למחשב עם ה-3800+ ומגלה שהמשחק עובד ב100 fps- איך אתה יכול לקרוא להגבלה הזו? המעבד בעצם מונע מכרטיס המסך להגיע לfps שידוע לנו שהוא מסוגל להריץ את המשחק. זה נקרא צוואר בקבוק.

אם נגיד שאני שם באותו מחשב 7100gs והוא עובד באותן הגדרות על 60fps, בעצם לא הגענו בעזרת הכרטיס הזה לגבול היכולת של המעבד (100 fps) ולכן המעבד לא עושה לכרטיס המסך הזה צוואר בקבוק. אתה יכול להגיד ההיפך במקרה הזה- כרטיס המסך עושה צוואר בקבוק למעבד (למרות שלא נהוג להגיד שכרטיס מסך עושה צוואר בקבוק למעבד, בדר"כ מדברים על ההיפך).

פורסם

חשוב להדגיש כי מי שרוצה לפנק את עצמו בכרטיס מסדרת ה-8800 צריך לשקול את נושא הגבלת המעבד, שכן ללא מעבד חזק שיכול לנצל את כרטיס המסך באופן הטוב ביותר, הקונה עלול להתאכזב מהביצועים

והיכן זה נרשם ???, כאן, בביקורת רשמית של מומחי האתר.

פורסם

אוקיי, עוד דוגמה P: -

הפעם נניח שברזולוצייה 480*640 (רזולוציה נמוכה כדי שלא תרד ברזולוציה אח"כ P: ) המעבד +3800 מסוגל להריץ את המשחק בfps 100 מקסימום.

אני בודק GTX עם E6600 ורואה שהמשחק רץ באותן הגדרות על 300 fps, כלומר- הוא מסוגל להריץ את המשחק הזה על 300 fps באותן הגדרות בדיוק. אני מעביר אותו למחשב עם ה-3800+ ומגלה שהמשחק עובד ב100 fps- איך אתה יכול לקרוא להגבלה הזו? המעבד בעצם מונע מכרטיס המסך להגיע לfps שידוע לנו שהוא מסוגל להריץ את המשחק. זה נקרא צוואר בקבוק.

אני קורא למגבלה הזו "מי לעזאזל משחק על 300fps? תגדיל את הרזולוציה עד שהכרטיס יוכל לספק רק 60fps, ואז ממילא לא יהיה הבדל בין המעבדים, כי שניהם מסוגלים לתת יותר מ-60fps".

אם נגיד שאני שם באותו מחשב 7100gs והוא עובד באותן הגדרות על 60fps, בעצם לא הגענו בעזרת הכרטיס הזה לגבול היכולת של המעבד (100 fps) ולכן המעבד לא עושה לכרטיס המסך הזה צוואר בקבוק. אתה יכול להגיד ההיפך במקרה הזה- כרטיס המסך עושה צוואר בקבוק למעבד (למרות שלא נהוג להגיד שכרטיס מסך עושה צוואר בקבוק למעבד, בדר"כ מדברים על ההיפך).

אז שמת כרטיס מסך שלא מסוגל לסחוב את המשחק - תוריד רזולוציה, תכבה הגדרות. אם היה ניתן לרדת לרזולוציה של 4 פיקסלים על 3 פיקסלים גם כרטיס מלפני 10 שנים היה סוחב. זה לא פוגע ממש במה שאמרתי. עדיין המעבד לא קשור - אולי הוא סוחב, אולי לא.

פורסם
  • מחבר

טוב, אני מוותר.

זזתי לישון, ליל"ט.

פורסם

אני קורא למגבלה הזו "מי לעזאזל משחק על 300fps? תגדיל את הרזולוציה עד שהכרטיס יוכל לספק רק 60fps, ואז ממילא לא יהיה הבדל בין המעבדים, כי שניהם מסוגלים לתת יותר מ-60fps".

אז שמת כרטיס מסך שלא מסוגל לסחוב את המשחק - תוריד רזולוציה, תכבה הגדרות. אם היה ניתן לרדת לרזולוציה של 4 פיקסלים על 3 פיקסלים גם כרטיס מלפני 10 שנים היה סוחב. זה לא פוגע ממש במה שאמרתי. עדיין המעבד לא קשור - אולי הוא סוחב, אולי לא.

mcfly אתה יכול לתסכל פילים. מה אתה משחק עם רזולוציות וכמה העיין שלך מסוגלת לראות עכשיו ?- מנסים להסביר לך רעיון עקרוני ואתה פשוט מסרב להקשיב. מה זה התירוצים האלה, לשחק עם הגדרות בדוגמא שהוא נתן ? נו באמת...

אני מניח שלרובינו כבר לא איכפת שתחייה בסרט שלך, אבל לפחות אל תבוא להטעות פה משתמשים אחרים... :screwy:

לילה טוב Polonian :xyxthumbs:

פורסם

מה כל כך קשה להבין מה ש McFly אומר?

כלומר יש FPS ויש חווית צפייה ברגע שהמעבד צריך לרדוף אחרי הכרטיס מסך מבחינת מהירות עיבוד אז המעבד יגביל את ה FPS לא משנה איזה כרטיס מסך חזק יותר תדחף לו אבל ברגע שכרטיס המסך צריך לרדוף אחרי המעבד כרטיס המסך יגביל את ה FPS!

אבל כל העניין הזה לא קשור לחווית הצפייה כלומר רזולוציות ופילטרים...

תוכלו לקרוא לזה צוואר בקבוק הוא פשוט בא להדגיש שאם המעבד מריץ את המשחק חלק עם כרטיס חלש בהגדרות נמוכות הוא גם יריץ אותו חלק עם כרטיס חזק בהגדרות גבוהות! כי החישובים מבחינת המעבד נשארים אותם חישובים...

פורסם

בוא ונראה את העניין מבחינת הזיכרון הפנימי

בהגדרות נמוכות אתה רואה את המשחק לוקח 800 מגה אבל בהגדרות גבוהות הצריכה עולה ל- 1200 מגה

זאת אומרת שמישהו עובד כאן יותר קשה וזה המעבד ולכן גם יש לו משקל לא קטן בבדיקת 3DMARK06

זאת אומרת שאם המעבד מריץ חלק בהגדרות נמוכות לא בהכרח יריץ חלק בהגדרות גבוהות.

פורסם

ההבדלים האלה בצריכת זכרון לגמרי זניחים כשיש לך 2GB. אתה שוכח שכרטיס המסך יכול לגשת לזכרון הראשי וזו בדיוק הסיבה שטקסטורות מאוחסנות גם עליו. המעבד לא עובד יותר קשה כשיש טקסטורות יותר כבדות כי זה לא מעניין אותו.

mcfly אתה יכול לתסכל פילים. מה אתה משחק עם רזולוציות וכמה העיין שלך מסוגלת לראות עכשיו ?- מנסים להסביר לך רעיון עקרוני ואתה פשוט מסרב להקשיב. מה זה התירוצים האלה, לשחק עם הגדרות בדוגמא שהוא נתן ? נו באמת...

אני מניח שלרובינו כבר לא איכפת שתחייה בסרט שלך, אבל לפחות אל תבוא להטעות פה משתמשים אחרים... :screwy:

איזו הטעיה? בדוגמא שהוא נתן שני המעבדים סוחבים את המשחק בלי בעיה, אז למה שיהיה בכלל הבדל בחווית המשחק? ולמה לשחק על 300fps כשאפשר להעלות רזולוציה?

פורסם
  • מחבר

צהריים טובים P:

אני לא מבין למה אתה מערב את הגורם האנושי בדוגמות שנתתי לך... אני מדבר איתך על העובדות היבשות שמקבלים בבדיקה.

גם אם מעבד מגביל כרטיס מסך ל100 fps והכרטיס מסוגל להרבה יותר מכך, זה נקרא צוואר בקבוק. זה שלאנשים לא יהיה אכפת מצוואר

בקבוק כזה כי גם איתו המשחק יעבוד בצורה חלקה לגמריי זה עניין אחר שלא קשור בכלל למה שאני מנסה להסביר לך.

כמובן שצווארי בקבוק שגורמים לכרטיס לעבוד בfps הרבה יותר נמוך (בעצם כל מספר שהוא מתחת ל60) הם הבעייתיים, משום שהם מונעים מכרטיס המסך להריץ את המשחק בצורה סבירה.

פורסם

ברגע שהמעבד מסוגל לספק מעל 60fps (או כל סף אחר שנראה לך), המשחק רץ חלק, ואז מה זה משנה אם הוא רץ ב-100fps או ב-300fps? זה פשוט יהיה טיפשי לא להגדיל רזולוציה. במקרה כזה המעבד עשה את חלקו - המשחק רץ חלק, ופשוט צריך לקבוע את הרזולוציה על פי מה שכרטיס המסך מסוגל להציג. (ולכן המעבד לא הגביל את כרטיס המסך)

פורסם
  • מחבר

אתה מתעקש לערב בנתונים יבשים את הגורם האנושי כל הזמן...

כמו שאמרתי- אולי צוואר בקבוק כזה לא משנה לרוב האנשים, אבל זאת עדיין עובדה שהמעבד עושה לכרטיס המסך צוואר בקבוק כלשהו בכך שהוא גורם לו לעבוד על fps הרבה יותר נמוך יותר ממה שהוא מסוגל עם מעבד שלא מגביל אותו.

וכמו שציינתי מקודם, צווארי הבקבוק הבעייתיים הם אלה שמגבילים את הכרטיס ל60 FPS ומטה, דבר שגורם למשחק לא לעבוד בצורה חלקה, כמו שאתה אומר.

והנה דוגמה אמיתית לצוואר בקבוק, כדי שתראה שאכן קיים מצב שבו מעבד עושה צוואר בקבוק לכרטיס מסך :|

[attachment deleted by admin]

פורסם

לא סתם אני מערבב את הגורם האנושי - אין שום הבדל בחווית המשחק בין 100fps ל-300fps. חווית המשחק חלקה בכל מקרה, ובזה מסתכמת התרומה של המעבד. אין צוואר בקבוק כי בשביל למצות את כרטיס המסך אתה צריך להגדיל את הרזולוציה.

מה שהראית זה לא צוואר בקבוק, זה פשוט מעבד איטי. אין לזה קשר לכרטיס המסך (כמו שניתן לראות - עם כרטיסי מסך שונים מקבלים את אותו ה-FPS)

פורסם

אני יש לי כרטיס מסך תוסס ומלא חיים יחד עם פנטיום 4

בדקתי וראיתי שסטוקר מצליח לעבוד בלי לקרטע ברזולוציה של 640 על 320

ז"א לשיטתך McFly אני יכול לעבור לרזולוציה של 1600 על 1024 ולפתוח מבערים?

פורסם

כן - אני לא רואה איך אפשר לדבר על ניצול של כרטיס מסך ברזולוציה שבה הוא נותן 300fps.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים