עבור לתוכן

שאלה על מעבדי 32 ו64 ביט וווינדוס 32 ו64 ביט....(אם זה לא קשור אני מצטער :( )

Featured Replies

פורסם

יש מעדבים של 32 ביט ו64 ביט...

אבל השאלה שלי אם יש לך ווידנוס 32 ביט ומעבד 64 ביט. אם אני יעבוד לווינדוס 64 ביט זה ישפיע הרבה על הביצועים? או שלא?

בתודה

THE CRAZY BOY

:)

פורסם

מעבד 64Bit מ"ה 64Bit ותוכנה 32Bit = אין שום יתרון

אם הכל 64Bit אפשר לצפות בד"כ לתוספת ביצועים, עד כמה זה כבר תלוי בתוכנה ובמעבד

פורסם

ליאור שחכת להוסיף שעקב המעבר ל64 ביט צריכת הזיכרון עולה

ככה שככל שהתוכנה כבדה יותר היא תיצרוך יותר זיכרון

פורסם

זה לא שהתוכנה תצרוך יותר זיכרון בגלל ה-64Bit, אלא בגלל שהיא צריכה את הזיכרון הזה וה-64Bit פשוט מאפשר לה להשתמש בזיכרון הזה

פורסם

השינוי הוא בפוינטרים של התוכנה

ובמקום להשתמש ב4 ביתים היא משתמש לכל הפוינטרים ב8 ובכל התוכנות גם בקטנות יש המון פינטרים ככה שהצריכה של הזיכרון עולה

בלי קשר לאם היא תיצטרך או לא

זה גם הסיבה שמערכות ההפעלה של 64 ביט צורכות יותר זיכרון

פורסם

אני חושב ש-INT עבור רוב הקומפיילרים עבור 64 ביט הוא 64 ביט (בניגוד ל-32 ביט בדר"כ). מה שמעלה את צריכת הזיכרון עבור כל המשתנים שהוגדרו כ-INT (תחת ההנחה שלא בוצעה אופטימיזציה לתפיסת פחות מקום עבור משתנים שלא צריכים את זה).

בקיצור, התוכנה צריכה לתפוס איפשהו בסדר גודל בין 100% ל-200% מהמקום שתפסה התוכנה ב-32 ביט.

פורסם
  • מחבר

קודם כל תודה על התגובות!! :)

עכשיו יש לי מעבד אינטל פנטיום D 930

יהיה הבדל גדול?

נ.ב

סליחה על השגיעות - כתבתי מהר... :)

פורסם

אני חושב ש-INT עבור רוב הקומפיילרים עבור 64 ביט הוא 64 ביט (בניגוד ל-32 ביט בדר"כ). מה שמעלה את צריכת הזיכרון עבור כל המשתנים שהוגדרו כ-INT (תחת ההנחה שלא בוצעה אופטימיזציה לתפיסת פחות מקום עבור משתנים שלא צריכים את זה).

בקיצור, התוכנה צריכה לתפוס איפשהו בסדר גודל בין 100% ל-200% מהמקום שתפסה התוכנה ב-32 ביט.

זה לא בהכרך משתנים פשטנים כגון int,char,.... לא חייבים להשתנות ואם אני לא טועה נשארים 32 (לפחות כיום)

מה שכן משתנים מסוג פיינטרים שמצבעים על האובייקט, זוכרים את הסוג שלו ואת המיקום בזיכרון.

במערכות של 64 ביט הפינטר חייב להיות 64 ביט כדי להכיל את כל הכתובות האפשריות עבור המערכת לכן הם גדלים ל64 במקום 32

אף על פי שזה באמת מגדיל את צריכת הזיכרון הוא לא בכאלה אחוזים אם אני זוכר נכון זה משהו באזור ה20% או משהו כזה

לכן זה גם דבר שצריך לקחת בחשבון עם היעילות של ריצה תחת 64 ביט

קודם כל תודה על התגובות!! :)

עכשיו יש לי מעבד אינטל פנטיום D 930

יהיה הבדל גדול?

נ.ב

סליחה על השגיעות - כתבתי מהר... :)

לפי דעתי עדיין לא הגיע השלב שצריך לעבור ל64 לכן עדיף להישאר בסביבת ה32 המוקרת והטובה

אם אתה מתכנן על קניית מערכת הפעלה ויסטה אז זה כבר משהו אחר.

פורסם

השינוי הוא בפוינטרים של התוכנה

ובמקום להשתמש ב4 ביתים היא משתמש לכל הפוינטרים ב8 ובכל התוכנות גם בקטנות יש המון פינטרים ככה שהצריכה של הזיכרון עולה

בלי קשר לאם היא תיצטרך או לא

זה גם הסיבה שמערכות ההפעלה של 64 ביט צורכות יותר זיכרון

ברוב התוכנות אין כמות כזאת של מצביעים כדי לשנות את הצריכה בצורה משמעותית

אני חושב ש-INT עבור רוב הקומפיילרים עבור 64 ביט הוא 64 ביט (בניגוד ל-32 ביט בדר"כ). מה שמעלה את צריכת הזיכרון עבור כל המשתנים שהוגדרו כ-INT (תחת ההנחה שלא בוצעה אופטימיזציה לתפיסת פחות מקום עבור משתנים שלא צריכים את זה).

בקיצור, התוכנה צריכה לתפוס איפשהו בסדר גודל בין 100% ל-200% מהמקום שתפסה התוכנה ב-32 ביט.

זה תלוי-שפת תכנות ולא מצב עבודה

פורסם
  • מחבר

אני עוד לא עובר לויסטה.....

אני מתכוון לעבור אחריי קניית כרטיס מסך של DX10......

תודה על התגובות!

השכלתי :)

פורסם

חלונות 64 ביט משתמש במודל ה LLP64 בו int ו long עדיין 32 ביט ורק הפוניטרים גדלים ל 64 ביט כדי לשמור על תאימות לאחור בממשק שלו. אבל יש כמה וכמה סוגי מודלים שניתן להשתמש בהם מכל הסוגים (וזה תלוי קומפיילר, לא שפת תכנות, למשל C לא מגדירה מה הגדלים של המשתנים האלו בכלל).

פורסם

רוב שפות התיכנות מגדירות בעצמן את גודל המשתנה ביחס לסביבת העבודה

כלומר שאותה שפה על פלטפורמת windows או linux לא בהכרח ייתנו גודל משתנה זהה

בשפת C עד כמה שזכור לי יש "הסכמה" מסוימת בין רוב כותבי הקומפיילרים לגבי גדלי משתנים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים