עבור לתוכן

סוף סוף...

Featured Replies

פורסם

קניתי את הSB 28 יד שניה, כמו חדש, באמת נפלתי על מציאה של פלאש.

בכל מקרה, הייתי שמח לטיפים כיצד להשתמש בו / לכוון אותו, בעיקר בצילום במקומות חשוכים (כרגע דגש על מסיבות)

תודה מראש לכל העוזרים ונותני העצות,

יוסי.

פורסם

יוסי תתחדש.

אני כמובן לא מומחה בצילום אבל אני גם משתמש ב SB-28 עם ה S9100 שלי ועד כה זה מה שאני יודע:

ראשית מצב A הוא הכי שימושי במקרה שלך - כמובן שניתן להשתמש גם ב M אבל זה ידרוש קצת תרגול והבנה.

לגבי מועדון זה מאד תלוי איך נראה האולם ומאיפה ניתן להחזיר את האור, תקרה גבוהה מאוד או קירות מרוחקים או במידה והם צבעוניים/כהים יהפכו את ההחזרה ללא אפקטיבית.

לגבי חדר רגיל בבית, כוון את המצלמה לפלאש חיצוני, העבר למצב M במצלמה, קבע ISO ל 100, קבע חשיפה של 1/125 או 1/250 וצמצם 4 או 5 (תחליט לבד עם הזמן מה יותר מתאים).

בפלאש מצב A כוון לצמצם הכי קרוב לזה של המצלמה. והפנה אותו לקיר אחורי (אחורה ולמעלה) או לקיר צדדי (הצידה ולמעלה) ואם אין אפשרות כזאת אז למעלה וקצת קדימה.

צלם ותיהנה.

התמונות בד"כ יצאו בחשיפה טובה (לא מושלמת) למדי. אם אתה רואה שהחשיפה לא לרוחך צריך לשחק עם הצמצם במצלמה או בפלאש, או לנסות לכוון אותו לכוון שיגיע יותר אור לאובייקט, כגון קיר קרוב יותר או לתקרה.

בהצלחה.

פורסם
  • מחבר

שאלה שמופנית ל shlomom ולכל מי שמכיר את הפאלש הזה...

איך אני שולט בעוצמה שלו? צילמתי על מצב A אתמול, אבל הפלאש היה חזק מידי אז הייתי צריך לסגור צמצם ולהעלות את החשיפה וככה איבדתי צבעים בתמונה, איך אני מוריד את העוצמה של הפלאש? עם איזה מצב כדאי לצלם? איך אני מכוון את הISO אחרי שהפעלתי אותו? נתקלתי בבעיה מסוימת בכיוון של הנתונים אחרי שהתחלתי לעבוד עם הפלאש...

טיפים יתקבלו בברכה (:

שבת שלום!

פורסם

את ה ISO ניתן לכוון ידנית בעזרת לחצני +/- רק כמה שניות לאחר ההדלקה.

כלומר כבה את הפלאש, הדלק אותו ואז ה ISO יהבהב, ורק אז ניתן לכוון אותו. הוא נועד לקרוא אוטומטית את ה ISO מהמצלמה (של ניקון כמובן).

אני עובד איתו רק במצב A.

במצב זה הפלאש מפעיל את ההבזקה ומודד את כמות האור דרך החיישן העצמאי שלו. ברגע שהוא מחליט שהגיע מספיק אור לנתוני הצמצם ו ISO שנקבעו הוא מפסיק את ההבזקה. ולכן צריכים בד"כ לקבל תוצאות סבירות בד"כ או תת חשיפה אם האוביקט רחוק מידי או שמחזירים ממקום מרוחק מידי ליכולת הפלאש.

אתה טוען שאתה מקבל חשיפת יתר , וזה אמור לקרות רק אם הנתונים במצלמה שונים מאלה של הפלאש - כלומר במצלמה יש ISO גבוה יותר או צמצם פתוח יותר מאשר בפלאש, או אם אתה משתמש בזמן חשיפה ארוך יחסית מתחת ל 1/100 שגורם גם לאור הטבעי לשנות את התמונה.

בצילום עם פלאש חיצוני צריך לצלם ב 1/125 או 1/250 כך שרק הפלאש (שמבזיק לזמן קצר ביותר במהלך החשיפה) ישפיע על התאורה.

אם אתה צריך את המדריך אני יכול לשלוח לך ב PDF.

פורסם
  • מחבר

ראשית אני אשמח למדריך.

ושנית אני אסביר לך את הבעיה שמתעוררת בסוג הצילום שאני מתעסק בו כרגע עם הפלאש ( צילום במועדונים ), שאר הצלמים בעלי הDSLR מצלמים עם נתוני חשיפה מהמצלמה של 1/4-1/6 ועם צמצמים "פתוחים לרווחה" ז"א F2.8 וכאלה, תלוי בעדשות ובאורכי המוקד, המטרה היא שהפלאש לא יהיה דומיננטי מאוד, שיאיר את התמונה אבל שאורות הרקע של המועדון יכניסו צבע לתמונה ולרקע, להם זה מצליח משום מה.

כשאני באתי אתמול וניסיתי לכוון את המצלמה לאותם נתוני חשיפה שאני עובד איתם בדר"כ ( מה שרשום למעלה ) והפעלתי את הפלאש, כיוונתי את ה ISO כמו שרשמת ( בשניות שאחרי שאני מדליק אותו - הבנתי כבר את השיטה הזאת של ההדלקה מחדש לבד ), התמונה פשוט נשרפה לגמרי, הייתה מוארת מידי וכל הניסיונות לשחק עם זווית הפלאש לא שינו כלום, הגעתי למצב שהייתי צריך לכוון את המצלמה ל F5 עם חשיפה של 1/1000 בשביל שהתאורה תהיה סבירה ולא מוגזמת מידי, השאלה שלי היא איך אני מכוון את הפלאש והמצלמה בשביל להכניס את הצבעים פנימה, אם אני לא טועה למשתמש אחר בפורום Kenny נראה לי, הייתה גם בעיה דומה לא מזמן אבל הוא עבר לDSLR והחיים הפכו קלים יותר עם הTTL...

פורסם

ראשית אני אשמח למדריך.

גם אני. הקטע עם לכבות ולהדליק את הפלאש בשביל לשנות ISO נשמע לי לא הגיוני לחלוטין. אשמח לבדוק את זה בתיעוד של הפלאש.

ושנית אני אסביר לך את הבעיה שמתעוררת בסוג הצילום שאני מתעסק בו כרגע עם הפלאש ( צילום במועדונים ), שאר הצלמים בעלי הDSLR מצלמים עם נתוני חשיפה מהמצלמה של 1/4-1/6 ועם צמצמים "פתוחים לרווחה" ז"א F2.8 וכאלה, תלוי בעדשות ובאורכי המוקד, המטרה היא שהפלאש לא יהיה דומיננטי מאוד, שיאיר את התמונה אבל שאורות הרקע של המועדון יכניסו צבע לתמונה ולרקע, להם זה מצליח משום מה.

מה מונע ממך להשתמש בנתונים דומים? גם לך יש אפשרות לכוון מהירויות תריס כאלה, וגם לך יש צמצם 2.8 בצד הרחב וטווח ISO דומה*. בשביל לקבל את האור הקיים תצטרך להגדיר במצלמה את הנתונים שמתאימים לרמת התאורה במקום. את האוברים שנגרמים ע"י הפלאש תתקן בעזרת שינוי ההגדרות בפלאש, לא במצלמה (לפחות לא אם האור הקיים חשוב לך).

* ה-ISO הגבוה של ה-S9000 פחות איכותי משל מצלמות DSLR, אבל בשביל ההגדלות המזעריות שלהן מיועדות בד"כ התמונות האלה, הוא עדיין שמיש (לפחות עד איזור ה-400~800, ולאחר טיפול קטן ב-Noiseware)‏.

כשאני באתי אתמול וניסיתי לכוון את המצלמה לאותם נתוני חשיפה שאני עובד איתם בדר"כ ( מה שרשום למעלה ) והפעלתי את הפלאש, כיוונתי את ה ISO כמו שרשמת ( בשניות שאחרי שאני מדליק אותו - הבנתי כבר את השיטה הזאת של ההדלקה מחדש לבד ), התמונה פשוט נשרפה לגמרי,

קודם כל תבדוק שהפלאש מכוון על Auto ולא על Manual. אם הבעיה עדיין קיימת, תגדיר בו ISO גבוה יותר ו/או צמצם פתוח יותר. זה יחליש את העוצמה שלו.

הייתה מוארת מידי וכל הניסיונות לשחק עם זווית הפלאש לא שינו כלום

מה בדיוק ניסית לעשות עם הזווית? להקפיץ? מאיזה משטח?

הגעתי למצב שהייתי צריך לכוון את המצלמה ל F5 עם חשיפה של 1/1000 בשביל שהתאורה תהיה סבירה ולא מוגזמת מידי

המהירות הגבוהה רק מחקה את האור הקיים, היא לא השפיעה על עוצמת הפלאש. כדי להחליש את השפעת הפלאש מהמצלמה היית צריך להוריד ISO ו/או לסגור צמצם, אבל זה היה גורם גם לאור הקיים להשפיע פחות.

פורסם
  • מחבר

גם אני. הקטע עם לכבות ולהדליק את הפלאש בשביל לשנות ISO נשמע לי לא הגיוני לחלוטין. אשמח לבדוק את זה בתיעוד של הפלאש.

גם לי זה לא נראה הגיוני למדי בהתחלה אבל אחרי הרבה ניסיונות משחק עם הפלאש זה הדבר היחידי שהצלחתי למצוא

מה מונע ממך להשתמש בנתונים דומים? גם לך יש אפשרות לכוון מהירויות תריס כאלה, וגם לך יש צמצם 2.8 בצד הרחב וטווח ISO דומה*. בשביל לקבל את האור הקיים תצטרך להגדיר במצלמה את הנתונים שמתאימים לרמת התאורה במקום. את האוברים שנגרמים ע"י הפלאש תתקן בעזרת שינוי ההגדרות בפלאש, לא במצלמה (לפחות לא אם האור הקיים חשוב לך).

* ה-ISO הגבוה של ה-S9000 פחות איכותי משל מצלמות DSLR, אבל בשביל ההגדלות המזעריות שלהן מיועדות בד"כ התמונות האלה, הוא עדיין שמיש (לפחות עד איזור ה-400~800, ולאחר טיפול קטן ב-Noiseware)‏.

אני משתמש בדר"כ בISO 400 במצלמה, כיוונתי אתמול גם את הפלאש לISO הזה, והאור הקיים חשוב לי מאוד, במיוחד האור הצבעוני הקיים, הבעיה שלי היא שהפלאש היה חזק מידי ואתמול הייתה הפעם הראשונה שלי איתו ובנוסף להכל לא היה איתי אף אחד מהצלמים המנוסים יותר בצוות ככה שלא בדיוק היה מי שיעזור לי עם זה, לי אישית לא היה מושג איך לקנפג את הפלאש כמו שצריך.

קודם כל תבדוק שהפלאש מכוון על Auto ולא על Manual. אם הבעיה עדיין קיימת, תגדיר בו ISO גבוה יותר ו/או צמצם פתוח יותר. זה יחליש את העוצמה שלו.

הפלאש היה מכוון אתמול על מצב A, הבעיה הייתה קיימת, ניסיתי לשחק עם הISO שלו וזה לא עזר ממש, ובקשר לצמצם, הכי נמוך שהצלחתי להוריד את הפלאש היה F4, הבנתי שזה תלוי איכשהו בזווית שהפלאש מכוון אליה, לא ממש הבנתי את העיקרון של התלות הזאת, גם עם פונקציית הזום של הפלאש יש תלות מסוימת, אני עדיין מנסה להבין את החוקיות הזאת.

מה בדיוק ניסית לעשות עם הזווית? להקפיץ? מאיזה משטח?

ניסיתי להשתמש בפלאש בזווית של 45 מעלות, 60 מעלות ו 0 מעלות (ישר לגמרי למעלה) כאשר הכרטיס הלבן פתוח ( זאת האופציה הכי שימושית שמצאתי בצילום ישיר של בן אדם בודד שעומד מולי )

המהירות הגבוהה רק מחקה את האור הקיים, היא לא השפיעה על עוצמת הפלאש.

כן, שמתי לב לזה, אבל זאת הייתה הברירה האחרונה שלי אתמול, הייתי צריך לתת תוצאות ולא היה לי זמן לשחק סתם, הייתי במגבלת זמן אז ויתרתי על צבעים וקיבלתי תמונות משעממות יחסית אבל מוארות מספיק ככה שאת בעיית התאורה שהייתה לי לפני שהיה לי את הפלאש הזה והסתפקתי בפלאש הפנימי לפחות פתרתי...

פורסם

אני משתמש בדר"כ בISO 400 במצלמה

סתם מתוך סקרנות, איך נראה ISO 800 לאחר Noiseware והקטנה לגודל שבו התמונות מיועדות?

הפלאש היה מכוון אתמול על מצב A, הבעיה הייתה קיימת, ניסיתי לשחק עם הISO שלו וזה לא עזר ממש, ובקשר לצמצם, הכי נמוך שהצלחתי להוריד את הפלאש היה F4, הבנתי שזה תלוי איכשהו בזווית שהפלאש מכוון אליה, לא ממש הבנתי את העיקרון של התלות הזאת, גם עם פונקציית הזום של הפלאש יש תלות מסוימת, אני עדיין מנסה להבין את החוקיות הזאת.

אם אתה מגדיר בפלאש את הצמצם הכי פתוח שאפשרי ואת ה-ISO הכי גבוה שאפשרי ועדיין הוא חזק מדי, אז אולי משהו בחיישן שלו לא תקין. תבדוק אם הוא לא מלוכלך.

ניסיתי להשתמש בפלאש בזווית של 45 מעלות, 60 מעלות ו 0 מעלות (ישר לגמרי למעלה) כאשר הכרטיס הלבן פתוח ( זאת האופציה הכי שימושית שמצאתי בצילום ישיר של בן אדם בודד שעומד מולי )

אם הפלאש מכוון לתקרה מאוד גבוהה או כהה אז הדבר היחידי שמחזיר את האור זה אותו כרטיס מסכן. במקרים כאלה המשמעות היחידה של זה (בהשוואה לפלאש ישיר רגיל) היא צריכה מוגברת של סוללות וזמן טעינה ארוך במיוחד, אבל אם הפלאש משום מה נותן הפלשות חזקות מדי (כמו הפלאש שלך) אז כרטיס כזה יכול למתן אותו. אבל זה לא פתרון מדוייק. באותה מידה אתה כבר יכול לעבור לפלאש ידני, אבל אני מקווה בשבילך שתצליח להבין למה ה-Auto לא תפקד ולפתור את הבעיה מבלי להזדקק לפלאש ידני, כי אי אפשר לצלם עם פלאש כזה ארועים.

כן, שמתי לב לזה, אבל זאת הייתה הברירה האחרונה שלי אתמול, הייתי צריך לתת תוצאות ולא היה לי זמן לשחק סתם, הייתי במגבלת זמן אז ויתרתי על צבעים וקיבלתי תמונות משעממות יחסית אבל מוארות מספיק ככה שאת בעיית התאורה שהייתה לי לפני שהיה לי את הפלאש הזה והסתפקתי בפלאש הפנימי לפחות פתרתי...

אם ממילא השתמשת למעשה בפלאש שמקביל לפלאש ישיר (כלומר פלאש שחוזר מהכרטיס הלבן וללא אור שחוזר ממשטחים אחרים) אז יכולת כבר לעבור לפלאש הפנימי ולהסתמך יותר על האור הקיים ועל זה שהפלאש הפנימי מדוייק. סביר להניח שהיית מקבל תוצאות טובות יותר.

עריכה: עברתי על ה-PDF של ה-SB28 (תודה לשלמה!), ומסתבר שאכן, ההזדמנות היחידה לשנות ISO היא בזמן ההדלקה של הפלאש. אין לי מושג מדוע ניקון שינו את זה, כשבפלאשים קודמים של החברה ניתן היה פשוט ללחוץ על הכפתור SEL בכל רגע נתון ולעבור למצב שינוי ה-ISO. למה לתקן מה שלא שבור?

פורסם
  • מחבר

כשאני אשיג Noiseware אני אוכל להגיד לך, עקרונית אפשר לצלם בקלות על ISO 800 עם המצלמה ולהקטין למידות שהאתר צריך ( 640*640 ) אבל 400 מספיק בעיקרון.

עשיתי כמה טסטים עכשיו בחדר עם המצלמה והפלאש, הגעתי למצב של תאורה בסיסית יפה אבל אין לי מושג איך זה יהיה עם תאורת רקע, הנה פירוט של מה שעשיתי:

פלאש:

- 75 מעלות על מצב A

- כרטיס לבן פתוח

- רגישות של הפלאש מכוונת על ISO 8000 ( כן, 8,000 )

- צמצם הכי נמוך שהפלאש נותן לי לכוון F16

- מצב הזום של הפלאש מאפשר לי לכוון על 18 או 20 מ"מ, כיוונתי ל 20 מ"מ

מצלמה :

- מצב M

- רגישות ISO 200

- צמצם F2.8

- תריס 1/4 - 1/6

התאורה יצאה טובה, בחשיפה טובה, החדר היה חשוך לגמרי בלי שום מקור אור.

ולמען הסר הספק, ניקיתי הרגע את החיישן של הפלאש, היה עליו קצת אבק ולמזלי יש לי מברשת עדינה בהישג יד אז ניקיתי אותו.

פורסם

כשאני אשיג Noiseware אני אוכל להגיד לך, עקרונית אפשר לצלם בקלות על ISO 800 עם המצלמה ולהקטין למידות שהאתר צריך ( 640*640 ) אבל 400 מספיק בעיקרון.

את אותה רמת תאורה ברקע שתקבל עם חשיפה של 1/5 ו-ISO 400 תוכל לקבל עם 1/10 ו-ISO 800. אם יש לך אנשים שזזים בפריים, יכול להיות הבדל משמעותי ברמת מריחות התנועה שתקבל.

פלאש:

- 75 מעלות על מצב A

- כרטיס לבן פתוח

זה שילוב די גרוע לצילום בבית. המשמעות שלו היא שאתה מאיר את הרקע עם הפלאש המוקפץ, אבל מאיר את הנושא עם הכרטיס הלבן (שנותן אור קונטרסטי ומכוער).

- רגישות של הפלאש מכוונת על ISO 8000 ( כן, 8,000 )

במבט ראשון זאת הגדרה תמוהה מאוד, עד שראיתי את זה:

- צמצם הכי נמוך שהפלאש נותן לי לכוון F16

הפוך גוטה, הפוך. צמצם סגור בפלאש Auto גורם לו לצאת בעוצמה יותר חזקה. לא פלא שהיית צריך להגדיר ISO 8000 כדי לקבל משהו שמיש.

- מצב הזום של הפלאש מאפשר לי לכוון על 18 או 20 מ"מ, כיוונתי ל 20 מ"מ

- אם אתה מקפיץ אז זאת הגדרה טובה שנותנת תאורה רכה ויפה. אל תאמין למי שייספר לך שבהקפצה עדיף לבחור במצב טלה בשביל עוצמה חזקה יותר, זה מיתוס. הזום של הפלאש מגדיל את העוצמה רק בפלאש ישיר.

- אם אתה משתמש בפלאש ישיר אז עדיף לך לבחור בזווית הזום שמקבילה לצד הכי רחב של העדשה, במקרה שלך - 28 מ"מ.

מצלמה :

- מצב M

- רגישות ISO 200

- צמצם F2.8

- תריס 1/4 - 1/6

התאורה יצאה טובה, בחשיפה טובה, החדר היה חשוך לגמרי בלי שום מקור אור.

אם החדר חשוך לגמרי, אז אין הבדל אם אתה משתמש במהירות 1/4 שניה או 1/4000. שאר ההגדרות טובות לצילום בחדר, אבל במקום עם רקע שמואר חלש כדאי לך לשקול שימוש ב-ISO גבוה יותר.

פורסם
  • מחבר

את אותה רמת תאורה ברקע שתקבל עם חשיפה של 1/5 ו-ISO 400 תוכל לקבל עם 1/10 ו-ISO 800. אם יש לך אנשים שזזים בפריים, יכול להיות הבדל משמעותי ברמת מריחות התנועה שתקבל.

הניסיונות האלה היו בשביל לנסות לראות איך אני מקבל תאורה יפה ולא חזקה מידי, כמו שבטח ראית בכיוונים של המצלמה ירדתי עד ל ISO 200 בשביל להוריד את עוצמת הפלאש, אני צריך לבדוק את זה בתנאי מועדון בשביל לראות כמה זה יהיה באמת משמעותי וכמה התאורה מהרקע תיכנס לי פנימה.

זה שילוב די גרוע לצילום בבית. המשמעות שלו היא שאתה מאיר את הרקע עם הפלאש המוקפץ, אבל מאיר את הנושא עם הכרטיס הלבן (שנותן אור קונטרסטי ומכוער).

המטרה הסופית היא לא צילום בבית, המטרה כמו שציינתי הייתה לראות את התאורה שאני מקבל בחדר חשוך לגמרי.

הפוך גוטה, הפוך. צמצם סגור בפלאש Auto גורם לו לצאת בעוצמה יותר חזקה. לא פלא שהיית צריך להגדיר ISO 8000 כדי לקבל משהו שמיש.

המטרה בהעלאת ה ISO לרמה המקסימאלית שלו הייתה עקב מה שציינת בהודעות הקודמות, שהגדלת הISO בפלאש מקטינה את העוצמה שלו, הלכתי לכיוון הכי קיצוני עם זה, הצמצם הסגור בהגדרת הפלאש זה משהו שלא ניתן לשליטה שלי, הפלאש לא מאפשר לי לפתוח את הצמצם.

אם החדר חשוך לגמרי, אז אין הבדל אם אתה משתמש במהירות 1/4 שניה או 1/4000. שאר ההגדרות טובות לצילום בחדר, אבל במקום עם רקע שמואר חלש כדאי לך לשקול שימוש ב-ISO גבוה יותר.

אני מנסה לדמות את תנאי התאורה לתנאים של מועדון, ומנסה לכוון את ההגדרות בשביל שיהיו טובות ככל האפשר לצילום שם, מבחינת המצלמה זה אומר צמצם פתוח ותריס נמוך בשביל לקלוט את האורות של המועדון, מבחינת הפלאש אני עדיין לא יודע מה זה אומר - אלה ההגדרות שאני מנסה להבין בשאלות שלי פה...

עריכה:

שאלה לא קשורה, דיפיוזר לSB 28 יתאים לפלאשים אחרים?

פורסם

אני כמובן אף פעם לא צילמתי במועדון - אבל אני חושב שיש לי בכל זאת כמה דברים לומר.

הניסיונות האלה היו בשביל לנסות לראות איך אני מקבל תאורה יפה ולא חזקה מידי, כמו שבטח ראית בכיוונים של המצלמה ירדתי עד ל ISO 200 בשביל להוריד את עוצמת הפלאש, אני צריך לבדוק את זה בתנאי מועדון בשביל לראות כמה זה יהיה באמת משמעותי וכמה התאורה מהרקע תיכנס לי פנימה.

במועדון אתה צריך חשיפה ארוכה יחסית כדי לקלוט את הרקע והאוירה אבל לא ארוכה מידי ולכן אתה צריך להעלות ISO, במצלמה שלך ISO 400 יכול להיות ברירת מחדל טובה ואם אתה רואה שאתה יורד לחשיפות כמו שתיארת של 1/4 שניה אז תעלה ל 800. החשיפה הארוכה תקלוט את הרקע והפלאש יתן אור וקיבוע (מבחינת תנועה) לדמות.

המטרה בהעלאת ה ISO לרמה המקסימאלית שלו הייתה עקב מה שציינת בהודעות הקודמות, שהגדלת הISO בפלאש מקטינה את העוצמה שלו, הלכתי לכיוון הכי קיצוני עם זה, הצמצם הסגור בהגדרת הפלאש זה משהו שלא ניתן לשליטה שלי, הפלאש לא מאפשר לי לפתוח את הצמצם.

אני לא מבין למה הפלאש לא מאפשר לפתוח צמצם, ניסיתי אצלי והוא עובד על כל התחום מ 2 עד 16. ודרך אגב הזום המינימלי הוא 24 (בעזרת הפלסטיק הנשלף) ולא 20 כמו שציינת.

אני מנסה לדמות את תנאי התאורה לתנאים של מועדון, ומנסה לכוון את ההגדרות בשביל שיהיו טובות ככל האפשר לצילום שם, מבחינת המצלמה זה אומר צמצם פתוח ותריס נמוך בשביל לקלוט את האורות של המועדון, מבחינת הפלאש אני עדיין לא יודע מה זה אומר - אלה ההגדרות שאני מנסה להבין בשאלות שלי פה...

לדעתי משהו לא בסדר עם הפלאש שלך או בדרך בו אתה מפעיל אותו, במצב A ונתוני ISO וצמצם כמו של המצלמה הפלאש אמור לדאוג לך לחשיפה סבירה ללא תלות (כמעט) במהירות התריס. אתה גם יכול לעבור למצב M ולנסות כמה תמונות בעצמות שונות של הפלאש עד שתקבל חשיפה סבירה (גם במועדון) ואז להישאר באותה עצמה, בהנחה ותנאי התקרה/קיר לא משתנים. בקיצור אתה תדאג לרקע והפלאש ידאג לדמויות ואל תשכח להביא כמה דוגמאות ;)

שאלה לא קשורה, דיפיוזר לSB 28 יתאים לפלאשים אחרים?

היות וזה התקן מכאני שמתלבש על ראש הפלאש הוא צריך להתאים לגודל הראש ולכן הוא שונה מפלאש לפלאש.

בהחלט יתכן שיש דיפיוזר שמתאים לכמה סוגי פלאש, אתה יכול להסתכל כאן לדוגמא ולראות כמה דגמים יש ולאיזה פלאשים הם מתאימים.

http://www.stofen.com/Products/Index.html

פורסם
  • מחבר

בוא נעשה את הניסיון הזה ביחד, קח את הפלאש, כשהוא לא מחובר למצלמה, תכוון את הראש ל 75 מעלות, כרטיס לבן פתוח יחד עם המרכך הלבן הזה או מה שזה לא יהיה, ISO 8000 ( הכי גבוה ), במצב A ( האות A מופיעה בתוך ריבוע שחור בצד השמאלי של המסך )

ותגיד לי :

א. כאשר אתה לוחץ על מקש הZOOM, מה הטווח שאתה יכול לשחק איתו?

( אצלי הטווח הוא 20-18 מ"מ כל עוד הפלסטיק השקוף למחצה, לא הכרטיס הלבן, בחוץ יחד עם הכרטיס הלבן, וכשאני מכניס את הפלסטיק ומשאיר את הכרטיס הלבן בחוץ יש לי טווח משחק מלא עם הזום )

ב. מה הצמצם המינימאלי שאתה יכול להגדיר את הפלאש אליו?

( גיליתי אצלי פונקציה מסוימת שככל שאני מעלה את הISO למעלה הצמצם נסגר לי עוד ועוד עד שכשאני מגיע ל 8000 הצמצם המינימאלי שלי הוא F16 )

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים