עבור לתוכן

CANON IXUS 30 האם ישנה אפשרות לשדרג למצלמה דומה עם זום גבוה?

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

Olympus FE-240 - מה דעתך עליה? המליצו עליה בכתבה באחד מהפורטלים הישראלים .

היא בגודל אולטרא קומפקטית ועם זום אופטי X5, עדיין לא זום גבוה בצורה משמעותית אבל יותר טוב מכלום.

ויש לי שאלה: האם יש מצב לרכוש מצלמה קטנה שמצלמת באיכות טובה כמו הקנון והפוג'י וכשיוצאים החוצה או מצלמים הופעה

אז פשוט להרכיב עליה איזה שהוא זום ידני?

אני ממש מקווה שיש אפשרות כזאת.. ואם לא בינתיים אני חושב שאני אחכה לעוד ביקורות\מצלמות חדשות שיצאו בעתיד.

המצלמה שלי SD200 אני חולה עליה, עושה תמונות טובות בכל מצב כמעט. ממש קטנה.. אין.. בכל היא טובה.

רק דבר אחד שיש בה הפריע לי, זה שעושים זום X3 ומצלמים וידיאו בתאורה חשוכה (למשל שמצלמים הופעות רוק :) אז הפוקוס לפעמים

לא חד.

הSD800 בטח מעולה אבל אני רוצה זום :)

פורסם

Olympus FE-240 - מה דעתך עליה? המליצו עליה בכתבה באחד מהפורטלים הישראלים .

היא בגודל אולטרא קומפקטית ועם זום אופטי X5, עדיין לא זום גבוה בצורה משמעותית אבל יותר טוב מכלום.

בזבוז זמן. יש לאולימפוס הזו איכות תמונה גרועה ומהירות איטית.

ויש לי שאלה: האם יש מצב לרכוש מצלמה קטנה שמצלמת באיכות טובה כמו הקנון והפוג'י וכשיוצאים החוצה או מצלמים הופעה

אז פשוט להרכיב עליה איזה שהוא זום ידני?

אין משהו כזה שראוי לשלם עליו כסף.

הSD800 בטח מעולה אבל אני רוצה זום :)

יש לה "זום". אתה מתכוון שאתה רוצה "אורך מוקד ארוך". עכשיו תנסה לחשוב כמה בדיוק אתה רוצה (במ"מ) ובשביל מה. בעיני ה-28-105 (זום X3) של ה-SD800 הרבה יותר שימושי מאשר ה-35-420 (זום X12) של הפנסוניק FZ50. ניסית את שני הטווחים? אם לא, מה גורם לך לחשוב שהטווח השני (או טווח ארוך דומה) יהיה לך יותר שימושי?

פורסם
  • מחבר

בזבוז זמן. יש לאולימפוס הזו איכות תמונה גרועה ומהירות איטית.

אין משהו כזה שראוי לשלם עליו כסף.

יש לה "זום". אתה מתכוון שאתה רוצה "אורך מוקד ארוך". עכשיו תנסה לחשוב כמה בדיוק אתה רוצה (במ"מ) ובשביל מה. בעיני ה-28-105 (זום X3) של ה-SD800 הרבה יותר שימושי מאשר ה-35-420 (זום X12) של הפנסוניק FZ50. ניסית את שני הטווחים? אם לא, מה גורם לך לחשוב שהטווח השני (או טווח ארוך דומה) יהיה לך יותר שימושי?

קצת לא כלכך הבנתי את השאלה... השאלה למה צריך זום גבוה? מאותה הסיבה שאנשים קונים מצלמות עם זום גבוה..

במקומות סגורים זום של יותר מX3 אני לא צריך, אבל כשאני יוצא החוצה עם המצלמה זום גבוה יכול להיות יתרון יפה מאוד.

אם אני רואה הופעה על במה אני יכול לצלם מרחוק ועדיין לתפוס את הדמויות שעל הבמה מקרוב. אותו דבר לגבי נופים אם יש ציפורים או חיות שאם אני אצלם אותם מקרוב הם יברחו.. או אם יש מזג אוויר יפה ואני רוצה לתפוס את השמש ואת העננים מקרוב יותר.. אם אני רוצה לצלם אנשים מרחוק בלי להיות קרוב אליהם...

בצילום וידיאו זום זה אחלה אפקט אבל זה כמעט ואיאפשר לדבר כי חוץ מTZ1 אין עוד מצלמה שמצלמת וידיאו ואפשר לשנות את הזום באותו זמן.

בקשר לעדשה הרחבה של SD800 אני חושב שלעיתים זה חיסרון, אתה בעצם מקבל תמונה עם זווית יותר רחבה אבל כך למעשה הפרטים בתמונה הופכים להיות קטנים יותר. לדוגמא באחת מהדוגמאות ראיתי תמונה שצולמה בSD800 של נוף, יש מלא בתים ובצד רחוק רואים שמש עם עננים בצבעים יפים, השמש נראת מאוד קטנה,

אם היה זום גבוה והיה אפשר לצלם תמונה קרובה יותר רק של השמש והעננים אז התמונה הייתה עוד יותר מרשימה בהרבה

פורסם

קצת לא כלכך הבנתי את השאלה... השאלה למה צריך זום גבוה? מאותה הסיבה שאנשים קונים מצלמות עם זום גבוה..

הסיבה העקרית היא שהם חושבים שעדשו כזו תהיה להם שימושיץ, לא כי היא באמת מתבררת כדבר כל כך שימושי. אם בודקים את את הנושא הזה עם תוכנה סטטיסטית, מגלים פתאום שמשתמשים הרבה יותר ב-35 מ"מ מאשר ב-420 מ"מ.

במקומות סגורים זום של יותר מX3

אתה צריך להפסיק לחשוב במונחים של מכפלת זום. זה נתון חסר תועלת, כפי שיכולת להבין מהמאמר שצירפתי קודם. תשתמש באורך מוקד.

אם אני רואה הופעה על במה אני יכול לצלם מרחוק ועדיין לתפוס את הדמויות שעל הבמה מקרוב.

אולי בהופעה באור יום, אבל רוב ההופעות אינן באור יום, ואז אתה יכול לשכוח מזה. אגב, מתי לאחרונה ראית תמונה טובה של הופעה שצולמה מרחוק עם עדשת טלה?

אותו דבר לגבי נופים אם יש ציפורים או חיות שאם אני אצלם אותם מקרוב הם יברחו..

וכמה זה קורה לדעתך? יש בפורום הזה לא מעט אנשים עם מצלמות אולטרה-זום, כמה תמונות כאלה ראית מהם?

או אם יש מזג אוויר יפה ואני רוצה לתפוס את השמש ואת העננים מקרוב יותר..

אתה יכול לתת לינק לצילום כזה שבו השמש גדולה?

אם אני רוצה לצלם אנשים מרחוק בלי להיות קרוב אליהם...

הנה ציטוט קטן מהמאמר, בדיוק על הנושא הזה:

"נראה שאחת הסיבות הפופולריות שגורמות לאנשים לבחור דווקא בעדשת טלה ארוכה היא המחשבה שעדשה כזאת תאפשר להם לצלם מרחוק אנשים מבלי שהמצולמים ירגישו. הבעיה שתמונות כאלה נראות כמעט תמיד שטוחות, מרוחקות ומציצניות. צלמים מנוסים יודעים שגם בצילום אנשים, אין סיבה לפחד ולהסתתר מרחוק עם עדשה ארוכה במטרה "לגנוב" צילום. אפשר להתקרב למצולמים, אפשר לשוחח איתם ואפשר אפילו להרגיל אותם לנוכחות של המצלמה ולצליל הצילום שחוזר על עצמו שוב ושוב. ברגע שהמצולמים מתרגלים לנוכחות של המצלמה, התוצאות הופכות להרבה יותר טבעיות ומוצלחות מאשר אלה שתקבלו עם מצלמת אולטרה-זום עם עדשה x10. אני ממליץ בחום על מאמר בנושא בשם Telephoto is for cowards."

בצילום וידיאו זום זה אחלה אפקט אבל זה כמעט ואיאפשר לדבר כי חוץ מTZ1 אין עוד מצלמה שמצלמת וידיאו ואפשר לשנות את הזום באותו זמן.

אם אתה יכול לוותר על הקומפקטיות, אז בהחלט יש מצלמות כאלה.

בקשר לעדשה הרחבה של SD800 אני חושב שלעיתים זה חיסרון, אתה בעצם מקבל תמונה עם זווית יותר רחבה אבל כך למעשה הפרטים בתמונה הופכים להיות קטנים יותר. לדוגמא באחת מהדוגמאות ראיתי תמונה שצולמה בSD800 של נוף, יש מלא בתים ובצד רחוק רואים שמש עם עננים בצבעים יפים, השמש נראת מאוד קטנה,

שוב, אני אשמח לראות צילום נוף שבו מופיעה שמש גדולה.

זה לא מקרי שכל צלמי הנופים משתמשים בעיקר בעדשות רחבות. בצילומי נוף רוצים להעביר את המקום, וזה לא עובר כשמתמקדים בפרט בודד.

פורסם
  • מחבר

תודה על ההסברים :yelclap:

אבל ואללה.. לא יודע מה להגיד לך... הזום זה פשוט דבר מושך... שבא לי שיהיה לי. אני זוכר היו לי כבר מצבים שהשתמשתי בזום X3 והייתי מבואס שלא יכלתי להגדיל את הזום יותר.

יצא לי לצפות בהופעות בלילה שצולמו על ידי חובב, מישהו שאני לא מכיר. שצילם בזום גבוה בהרבה יותר מX3 וראו דווקא טוב וברור את הדמויות על הבמה

אבל אם המצלמה זזה אז הפוקוס מתחיל להיות מטושטש ולא רואים טוב.

אני היית קונה את SD800 ומוותר על זום גדול יותר אם הייתי יודע שיש שיפור גדול גם בדברים נוספים ולא רק יתרון של עדשה רחבה, מעניין אותי גם

איך האיכות של הוידיאו שלו אם יש שיפור באיכות, ברגישות, בחשיפה, כמה זמן אפשר להסריט צילום וידיאו בנפח כרטיס זיכרון של 4 ג'יגה.

אם אפשר לעשות זום בזמן ההסרטה והאם יש הגבלה על זמן של כל קטע וידיאו.

כפי שכתבתי לפני, לפעמים בSD200 אני מצלם קרוב ואז שאני מתרחק הפוקוס לא משתנה אז התמונה מטושטשת.. או אם אני נכנס לחדר עם אור עמום

אז רגישות המצלמה לא משתנה או שכן משתנה אבל רק לאחר חצי דקה... איכות הקול של הוידיאו גם דיי חשובה כי אני אוהב להסריט אנשים מנגנים ושרים :)

(ולא רק בהופעות)

תמונות שיש בהם שמש גדולה באמת אין הרבה אבל התמונה ההיא שראיתי השמש נראתה ממש קטנה בצד ולמרות שהתמונה יפה גם ככה, זה יצר לי הרגשה של פיספוס

שאם אני הייתי הצלם הייתי רוצה שהיא תהיה חלק קצת יותר גדול בתמונה שלי.

הנה קישור לתמונות דוגמא שם אתה תראה את התמונה שאני מדבר עליה ביניהם...

http://www.dpreview.com/gallery/canonsd900_samples/

בקשר למצלמת ריקו - אולי כדאי ללכת בכל זאת עליה? את כפתורי הפוקוס תיקנו ופיקוס איטי בלילה יש בכל המצלמות הקטנות. אבל שוב צריך לחכות לביקורות.. או שאולי בעצם לא.. הרי לך היה את ריקו 5 ואני מעדיף להקשיב לך מאשר לגויים שם בפורום ההוא.

בריקו כתבת שבוידיאו אין מייצב תמונה ובSD800 כן. עד כמה המייצב תמונה הזה בוידיאו חשוב ? אולי אני אוותר עליו בשביל זום? :nixweiss:

אני חושב שבSD200 אין מיצב תמונה בוידיאו ולא הרגשתי שחסר לי משהו

פורסם

אבל ואללה.. לא יודע מה להגיד לך... הזום זה פשוט דבר מושך... שבא לי שיהיה לי. אני זוכר היו לי כבר מצבים שהשתמשתי בזום X3 והייתי מבואס שלא יכלתי להגדיל את הזום יותר.

אולי אתה באמת צריך פעם אחת לקנות מצלמה עם טלה ארוך, רק כדי להבין האם זה חשוב או לא חשוב לך.

יצא לי לצפות בהופעות בלילה שצולמו על ידי חובב, מישהו שאני לא מכיר. שצילם בזום גבוה בהרבה יותר מX3 וראו דווקא טוב וברור את הדמויות על הבמה

אבל אם המצלמה זזה אז הפוקוס מתחיל להיות מטושטש ולא רואים טוב.

אני יכול לנחש שהתמונות האלה לא צולמו ע"י מצלמה קומפקטית. הופעה בלילה זה נושא די מאתגר אפילו ל-DSLR.

אני היית קונה את SD800 ומוותר על זום גדול יותר אם הייתי יודע שיש שיפור גדול גם בדברים נוספים ולא רק יתרון של עדשה רחבה

העדשה הרחבה היא היתרון, אבל גם מייצב תמונה, מסך LCD גדול ואיכותי וזיהוי פנים הם פיצ'רים ראויים (לפי הסדר הזה).

מעניין אותי גם איך האיכות של הוידיאו שלו אם יש שיפור באיכות, ברגישות, בחשיפה, כמה זמן אפשר להסריט צילום וידיאו בנפח כרטיס זיכרון של 4 ג'יגה.

אם אפשר לעשות זום בזמן ההסרטה והאם יש הגבלה על זמן של כל קטע וידיאו.

אי אפשר לשנות את הזום. לגבי איכות, תוריד סרטונים ותבדוק אותם.

תמונות שיש בהם שמש גדולה באמת אין הרבה אבל התמונה ההיא שראיתי השמש נראתה ממש קטנה בצד ולמרות שהתמונה יפה גם ככה, זה יצר לי הרגשה של פיספוס

שאם אני הייתי הצלם הייתי רוצה שהיא תהיה חלק קצת יותר גדול בתמונה שלי.

הנה קישור לתמונות דוגמא שם אתה תראה את התמונה שאני מדבר עליה ביניהם...

http://www.dpreview.com/gallery/canonsd900_samples/

הסתכלתי על התמונה, ואני לא חושב שהבעיה שלה זה השמש. מה שמפריע שם זה שהשמיים שרופים ושאין פרטים בבניינים.

בקשר למצלמת ריקו - אולי כדאי ללכת בכל זאת עליה? את כפתורי הפוקוס תיקנו ופיקוס איטי בלילה יש בכל המצלמות הקטנות. אבל שוב צריך לחכות לביקורות.. או שאולי בעצם לא.. הרי לך היה את ריקו 5 ואני מעדיף להקשיב לך מאשר לגויים שם בפורום ההוא.

יש רק בעיה אחת קטנה... מעולם לא החזקתי את ה-R6, כך שאין לי אפשרות להמליץ עליה. עדיף לך לשאול את ה"גויים" ;)

בריקו כתבת שבוידיאו אין מייצב תמונה ובSD800 כן. עד כמה המייצב תמונה הזה בוידיאו חשוב ? אולי אני אוותר עליו בשביל זום? :nixweiss:

אני חושב שבSD200 אין מיצב תמונה בוידיאו ולא הרגשתי שחסר לי משהו

לא הרגשת את החשיבות של המייצב או ה-ISO הגבוה כי לא ניסית לצלם בלי פלאש בתנאים גבוליים. ברגע שתנסה לצלם בלי פלאש תראה כמה שהתכונות האלה משמעותיות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים