מה הקריטריון הכי חשוב למשחקים ב-LCD? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הקריטריון הכי חשוב למשחקים ב-LCD?


Born2Kill

Recommended Posts

בד"כ גיימרים hard core שרוצים כמה שיותר יתרון על פני שחקנים מתחרים (למשל במשחקי רשת), יעדיפו LCD עם:

- בהירות גבוהה יחד עם ניגודיות גבוהה ויכולת אבחנה בהבדלים דקים בגוונים כהים מאוד (כמו פרטים דקדקניים בסצינות חשוכות) ובהירים מאוד.

- זמן תגובה נמוך

- input lag נמוך מאוד וזניח

- רצוי מסך רחב, כי הוא מספק יותר פרטים וצפייה רחבה יותר וכך נותן יתרון על שחקנים שמשחקים במסך לא רחב.

מה זה input lag? בבקשה: http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

נתון רציני מאוד לגיימרים כבדים שחשוב להם לקבל ביצועים טובים כמה שיותר, בעיקר במשחקי רשת מהירים שדורשים תגובות מהירות. יצרני LCD אף פעם לא מפרסמים את הנתון הזה, והוא חשוב לגיימרים לפעמים אפילו יותר מזמן תגובה.

בד"כ זו סיבה שהגיימרים הכבדים ביותר עדיין יעדיפו CRT - כשקונים מסך LCD אין ממש דרך טובה לדעת את מידת ה input lag שלו.

את הקריטריונים הראשון והשלישי אי אפשר לשייך לפאנלים, לכל פאנל יש מסכים שיצטייינו בו או שייכשלו בו. הבעיה היא שקשה לדעת איך מסך עומד בקריטריונים האלה בלי לבדוק אותו טוב טוב מעשית (או להסתמך על אתרי חומרה).

הקריטריון השני כמובן מושג במיוחד בפאנל TN.

גיימרים פחות hard שהם פחות פריקים של מסכים מהירים, כבר יתחילו לרצות גם יכולת טובה יותר של הצגת צבעים - עומק צבע של 8 ביט במקום 6 ביט, אחידות טובה, אפילו זויות צפייה טובות (כדי לחבר לקונסולה ולשחק עם כמה אנשים מול המסך) וכו', כאשר כיול ודיוק לא חשובים כמעט בכלל.

הקריטריון הזה כמובן לא מושג בפאנל TN, הוא מושג בפאנלים ממשפחת VA עם עלייה מסויימת (שלעיתים קרובות ניתן להתפשר עליה) בזמן תגובה, ובפאנלים ממשפחת הקריטריון מתקיים באופן הטוב ביותר, אבל ברוב המקרים מדובר בהקרבה משמעותית מאוד (ובלתי נסבלת ע"י רוב הגיימרים) של מהירות.

המסך NEC 20WGX2 נחשב כאחד ממסכי LCD האידיאליים לגיימרים "מהסוג השני", כי הוא מסך S- עם זמן תגובה פנומנאלי שמתחרה עם מסכי TN המהירים ביותר, וככל הנראה לא קיים מסך שמגיע למהירות שלו ובו זמנית מספק איכות תצוגה ברמה שמתקרבת אליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...