עבור לתוכן

מסכי lcd ומשחקי מחשב - בעיה

Featured Replies

פורסם

הבנתי שבמסכי LCD יש בעיה עם קצב ריענון הפריימים במסך (שנמדד בהרצים) הם מסוגלים לתת רק 60 HZ ולכן

במשחקי מחשב כמו pes שבהם צריך קצב ריענון יותר גבוה המשחק נראה מרוצד למדיי

האם יש איזשהו פיתרון לבעיה הזאת או שאין

תודה..

פורסם

תפעיל VSYNC בכרטיס מסך / משחק.

פורסם

לה. הריצוד לא קיים במסכי LCD. זה רק ב-CRT.

פורסם

הוא כנראה מדבר על תופעת tearing ולא על ריצוד...

פורסם
  • מחבר

הוא כנראה מדבר על תופעת tearing ולא על ריצוד...

כן אני מדבר על התופעה הזאת

יש איזשהו פיתרון לזה???

פורסם

כן.. באופן מפתיע הוא כבר נרשם פה....

פורסם
  • מחבר

כן.. באופן מפתיע הוא כבר נרשם פה....

אתה יכול בבקשה להרחיב (לעזור לי למצוא את זה)

תודה...

פורסם

display settings

settings

advanced

geforce

performence & quality settings

vertical sync

remove application controled

on

פורסם

VSYNC אכן מונע את תופעת ה-TEARING אבל לא את קצב העידכון של ה-LCD שלמעשה קובע את הגבול העליון ביחס ל-FPS במשחקים ובכלל.

מסכי LCD מסוגלים לעדכן את התמונה בקצב של 60FPS לכל היותר ולכן לא משנה אם יש לך כרטיס מסך מטורף שנותן 120FPS במשחק מסויים, המסך לא יכול להציג יותר מ-60FPS. זאת, בניגוד למסכי CRT שהאיכותיים בהם מסוגלים ל-85, 95 ואף 100FPS.

האמת היא שלעין האנושית ממילא קשה עד בלתי אפשרי להבחין בין 60FPS ל-120FPS כך שזה לא ממש משנה ל-99.9% מהמשתמשים.

פורסם

ההבדל הוא לא בתחושת העין אלא בצורה בה עובדים משחקים מחשב, פתירת משוואה דיפרנצילאלית עם מקדם.

ככל שהמקדם קטן יותר אתה רואה יותר מהעולם בהשוואה למי שהמקדם שלו גבוהה יותר.

המקדם הוא הזמן שלוקח למחשב לצייר פריים אחד של המשחק, זה אומר שאם המשחק רץ ב 60FPS

המקדם שלנו יהיה 1/60 = 0.017. המשחק למעשה מתקדם בקפיצות של 0.017 שניה.

מחשב אשר יכול להריץ את המשחק ב 100FPS המקדם שלו יהיה 1/100= 0.01.

במצב כזה המשחק יתעדכן 40 פעמים יותר בכל שניה מאשר ב 60FPS.

תוספת ה FPS מובילה לכך שאתה "רואה" יותר המשחק ב Real Time ולכן יש סיכוי שתוכל

לראות אנשים לפני שהם יראו אותך, זה פחות קשור לזה שאתה רואה קצב תמונה גבוה ויותר קשור

לצורה בה עובד המשחק, הבעיה היא שאם המסך מתעדכן רק ב 60hz ואתה משחק ב 100FPS

התמונה שלך סובלת מ Tearing ולכן עדיף להפעיל את הסינכרון האנכי בשימוש במסך LCD.

פורסם

בגירה - אם המסך מתעדכן ב-60HZ אתה לא תראה את העדכון שכרטיס המסך מבצע ב-120FPS ולכן לא "תרוויח" חווית REAL TIME אמיתית יותר.

לא מבין איך VSYNC קשור לעניין... למיטב הבנתי הוא פותר בעיה אחרת לגמרי.

פורסם

VSYNC פשוט אומר לכרטיס מסך לעדכן את ה frame buffer שלו בסיום שליחת התמונה המעודכנת למסך ולא תוך כדי.

bagheera, אתה יכול לעזור לי עם הבעיה שהצגתי ?

פורסם

בדיוק - VSYNC פותר TEARING שגורם לתמונות "לעלות" אחת על השניה.

עדיין מסכי LCD מגבילים את ה-FPS המעשי ל-60FPS ללא קשר לכרטיס מסך או למשחק עצמו.

OMNI - למה אתה מתכוון ב"בעיה שהצגתי"?

פורסם

כשאני במצב pivot יש tearing מ-ט-ו-ר-ף בשולחן העבודה, למשל כשאני גולל בדפדפן מעלה ומטה, אני פשוט רואה את המסך מתעדכן בחלקים...

פורסם

תחליף דריברים, לדעתי הכרטיס מסך שלך אשם.

זה שהמסך מציג רק 60FPS לא אומר שלא תראה את הפריימים הנוספים על המסך, אתה פשוט תראה חצאי פריימים או אפילו

פחות מכך אם ה Tearing ממש נוראי. כל הדברים הללו קשורים ביחד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים