עבור לתוכן

מה ההבדל בין DX10 ל DX9 ?

Featured Replies

פורסם

אני גם בקרוב הולך לקנות מחשב חדש עם הכרטיס 86GT

אבל בכל זאת כולם מדברים על ה DX10 ששווה להשקיע עוד קצת כסף או לחכות חודש ולקנות כרטיס שתומך

אז איזה כבר הבדל יכול להיות הרי משחקים של DX10 יתמכו גם ב DX9

הבנתי שההבדל הוא במנוע גרפי חדש או משו נכון ?

אז מישו יכול להסביר לי בידיוק מה ההבדל?

ואם יש לכם סרטונים שעושים השוואה או משו זה יהיה יותר טוב

תודה לעוזרים :]

פורסם

סדרה 8 תומכת ב dx10 :P

פורסם
  • מחבר

סדרה 8 תומכת ב dx10 :P

אז? זה לא מה ששאלתי

רציתי לדעת מה DX10 יכול לעשות ש DX9 וכל השאר לא יכולים...

פורסם

רמה ורזולוציה גבוהה במשחקים חדשים ועוד הרבה פונקציות שאני לא מודע להם.

פורסם

אפקטים יותר מציאותיים,

גראפיקה משופרת יותר, וכו'

אני לא חושב שיש השוואות מפורטות כרגע,

תצטרך לחכות ולראות.

פורסם

הרעיון הארטכיטקטוני הוא שכל הצינורות עיבוד פתוחים לכל משימה כלומר אין X VERTEX SHADER וX לא זוכר מה השני

אלה יש X כמות של צינורות עיבוד שיודעים לעשות הכל ולפי הצורך וזה נותן שיפור עצום בביצועים

פורסם

זה לא קשור לDirectx10, בקוד הכל מופרד, זה משהו שכבר התבשל מספיק זמן, פשוט יעיל יותר וזול יותר לייצר ככה כרטיסי מסך, כיוון שהתכונות של הALU גם ככה כבר היום זהים, החל מDX9, ההבדל היחידי בינהם אז היה פיסי כיוון שהם טיפלו בסוגים שונים של מידע.

פורסם

נדמה לי (דובי זובי, תקן אותי אם אני טועה) שה API החדש של DX10 כולל shading מהיר ויעיל הרבה יותר, יכולת משופרת של מיפוי טקסטורות, שיפורים ב AA ו AF, והסרת ההגבלה על כמות האובייקטים שניתן לרנדר בסצינה אחת.

פורסם

בקיצור מלא אפקטים שאנחנו לא יודעים בידיוק על מה מדובר שיצא משחק שתומך ב-DX10 אז התמונה תהיה ברורה

פורסם

הכל מסתכם ביכולות הרנדור שהתפתחו והתייעלו, ומתאימות לכרטיסים עם ארכיטקטורה מתקדמת שתנצל את היכולות האלו. זה מה שיאפשר פילטרים ואפקטים טובים יותר וסצינות ריאליסטיות יותר.

פורסם

שאלה חשובה שתזכה בקרוב לתשובה - האם כרטיסים תומכי DX10 יריצו משחקים חלק יותר בהגדרות DX10 לעומת DX9

כי מצד אחד, DX10 נחשב יותר "כבד" מDX9

אבל מצד שני, DX10 הוא הAPI הטבעי של הדור החדש בהשוואה לDX9 שצריך לעבור אמולציה

פורסם

הוא לא צריך לעבור שום אמולציה, אין שום קשר בין API לכרטיס, בVista הD3D9 עבר שכבת תוכנה כי כבר אין GDI.

אין שום אמולציה בשום מקום.

פורסם

כלומר, אפשר להניח שלא נראה שינוי דרסטי בביצועי הדור החדש עם הופעת משחקי DX10? (כמובן תלוי בעומס הגרפי, אבל הנקודה ברורה)

פורסם

הוא לא צריך לעבור שום אמולציה, אין שום קשר בין API לכרטיס, בVista הD3D9 עבר שכבת תוכנה כי כבר אין GDI.

אין שום אמולציה בשום מקום.

מה שמוביל אותי לשאלה לא קשורה - למה אין אפשרות שכרטיסי מסך של עריכת תלת מימד ירנדרו משחקים באותו אופן של כרטיסי מסך לגיימינג, ולהיפך? למה אין אפשרות לשלב את תאוצת OpenGL ו D3D בו זמנית?

ואם הסיבה היא עלות הכרטיסים המיועדים לעריכה, אז מה למעשה מייקר אותם כ"כ?

פורסם

מה שמוביל אותי לשאלה לא קשורה - למה אין אפשרות שכרטיסי מסך של עריכת תלת מימד ירנדרו משחקים באותו אופן של כרטיסי מסך לגיימינג, ולהיפך? למה אין

אין סיבה שלא, פשוט גם אין סיבה שכן. כרטיסי מסך לCAD/DCC לפחות סדרות הQuadro והFireGL מבוססים על אותם ליבות בדיוק כמו אחיהם לשוק המשחקים.

ההבדל היחידי הוא בדרייברים.

אפשרות לשלב את תאוצת OpenGL ו D3D בו זמנית?

בVista אפשר, יש ווירטואליזציה מלאה לכרטיס המסך, ולכן אפשר גם לעשות context switching כיוון שיש virtual continuity בדיוק כמו שמערכת הפעלה מאפשרת לעבוד עם מספר ישום בו זמנית. אחרת ממשק הAERO ושאר האפקטים של הוויסטה לא יכלו לרוץ כאשר רץ ישום OpenGL במסך מלא.

גם עכשיו אין שום בעיה להשתמש בD3D וOpenGL בו זמנית רק לא בחלון מלא

ואם הסיבה היא עלות הכרטיסים המיועדים לעריכה, אז מה למעשה מייקר אותם כ"כ?

כרטיסי CAD/DCC יקרים בגלל שמי שצריך אותם, יכול, מוכן, וגם אם לא יצתרך לשלם עליהם את הכסף הזה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים