שאלה חשובה בנוגע ל FPS ** סליחה בטעות נא להעביר לפורום גרפיקה - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה חשובה בנוגע ל FPS ** סליחה בטעות נא להעביר לפורום גרפיקה


qt1h00

Recommended Posts

שלום יש לי שאלה,

אני יחסית רגיש לקפיצות ו FPS נמוך כלומר אם אני משחק בכרטיס מסך שגורם ל FPS מעט נמוך העין שלי שמה לב כשהתנועה לא מספיק חלקה.

אבל אני לא יודע על אילו מספרים מדובר, שאילתי היא כזה, כשמגדירים משחק שרץ חלק על כמה בערך FPS מדובר?

אני יודע ב 30 אמור לתת כבר תנועה חלקה אבל שמתי לב שמשחקים שאני רואה שכתוב 30 ברגע מסויים ולא לא בדיוק רץ לי מספיק חלק.

האם 50 אמור להיו תחלק מספיק בשביל להנות מהמשחק בצורה חלקה?

מאיזה מספר בכלל לא אשים לב להבדל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה זה קשור לדיון על מסכי LCD. אבל אגיד 2 דברים:

1. מסך LCD מקבל מידע מהמחשב ב 60Hz, זאת אומרת 60 מחזורי עדכון בשניה, ככה שנראה לי שזה המקסימום שאפשר להבחין בו.

2. תופעה אחרת שיכולה להפריע, ואולי על זה אתה מדבר, זה tearing שזה כאשר משחקים בלי vsync ואז אין תיאום בין קצב עדכונים של הכרטיס מסך, למה שבפועל מוצג על המסך, מה שמראה כאילו חלק מהמסך הוא תמונה ישנה יותר וחלק חדשה יותר, כאשר הפתרון פה הוא להפעיל את ה vsync.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לומר שה"סטנדרט" (וגם אני מרגיש ככה) לריצה באמת חלקה הוא 60 FPS ומעלה. בהחלט לא 30 וזו טעות נפוצה. אנשים חושבים שאם 24 - 30 FPS בשידורי מספקים תנועה "חלקה", אז ככה זה גם במשחקי מחשב. הם לא לוקחים בחשבון שהסיבה לכך שבשידורי 24 FPS נראה חלק היא בזכות motion blur מיוחד בין הפריימים.

למרות שהסטנדרט הוא 60 FPS, בעיקרון הגבול של העין האנושית גבוה בהרבה, כלומר כנראה שיש אנשים שעדיין עשויים להבחין בהבדל בין 60 ל 100 FPS למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לה. העין האנושית קולטת אור בצורה לא רציפה, ובלי להכנס למושגים, חלקים מסויימים בעין יכולים לקלוט שינויים של 1/200 שניה. בכל אופן, מסכי LCD מרעננים בקצב של 60 FPS כך שקצב כבוה יותר לא מי-יודע-מה ישנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, כשאמרתי סטנדרט התכוונתי למה שגיימרים ברחבי העולם מסתפקים כדי להגדיר מתי משחק "רץ חלק" מבחינתם, כלומר מתי הרוב הגדול של האנשים כבר לא יבחין במעברי הפריימים בזמן משחק (ברור שאם תמדוד את תגובת העין עם מכשור מתקדם תגלה שיש הבדל). רוב הגיימרים ה hard ירצו שמשחק ירוץ במינימום 60 FPS. (יש כאלה "סלחניים" יותר שיתפשרו על מינימום 40)

כמו שאמרת, מעבר ל 60HZ זה כבר לא באמת משנה - אחת הסיבות לכך שהסטנדרט הזה קיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, כשאמרתי סטנדרט התכוונתי למה שגיימרים ברחבי העולם מסתפקים כדי להגדיר מתי משחק "רץ חלק" מבחינתם, כלומר מתי הרוב הגדול של האנשים כבר לא יבחין במעברי הפריימים בזמן משחק (ברור שאם תמדוד את תגובת העין עם מכשור מתקדם תגלה שיש הבדל). רוב הגיימרים ה hard ירצו שמשחק ירוץ במינימום 60 FPS. (יש כאלה "סלחניים" יותר שיתפשרו על מינימום 40)

כמו שאמרת, מעבר ל 60HZ זה כבר לא באמת משנה - אחת הסיבות לכך שהסטנדרט הזה קיים.

גיימר הארדקור לא מוכן להתפשר על פחות מ99 FPS ;)

בעקרון 60 FPS זה סבבה בתנאי שאין נפילות למתחת ל50 כשיש הרבה אקשן וזה כל העניין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיימר הארדקור לא מוכן להתפשר על פחות מ99 FPS ;)

בעקרון 60 FPS זה סבבה בתנאי שאין נפילות למתחת ל50 כשיש הרבה אקשן וזה כל העניין

לזה התכוונתי, 60 FPS מינימלי, לא ממוצע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...