פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים שאלה בכותרת . בעיקרון הבנתי מכמה ת'רדים שקראתי כאן , שיש משחקים כבדים שצורכים 1 ג'גה זיכרון (אפילו יותר) . לדוגמא , משחק שצורך 1 ג'יגה , האם הוא ישתמש קודם בזיכרון של הכרטיס מסך (לדוגמא 256 מגה) ואח"כ יפנה לזיכרון RAM שמחובר ללוח (משם ייקח 700 מגה +-) ? במידה וכן יש שימוש חשוב לזיכרון של הכרטיס מסך , אני מניח מכך שככל שכמות הזיכרון יותר גבוהה בכרטיס , כך גם הוא יותר איכותי למשחקים (כמובן שיש פקטור נוסף של קלוק של הכרטיס) וגם בעצם נמנע שימוש רחב בזיכרון ה-RAM של המחשב . אגב, האם הזיכרון של כרטיס המסך הוא זהה בתכונותיו לזיכרון ה-RAM שעל הלוח (כלומר האם הוא גם נדיף) ?? תודה מראש .אני לא כ"כ מתמצא בנושא ..
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים אני לא חושב שמשחקים משתמש ב RAM לצרכים גראפיים בכלל, ולדעתי הם משתמשים בזכרון של כרטיס המסך לצרכים גראפיים בלבד.
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים נכון, הרי משחקים הם בעצם עוד סוג של תוכנה ובכך הם זהים לכל תוכנה אחרת שמופעלת במחשב (כלומר עובדים עם ה-RAM של המחשב).הזכרון של הכ.מסך נועד לאפשר למעבד הגרפי של הכרטיס לעבד מידע ספציפי שקשור למשחק בלי להעמיס על המעבד של המחשב ובלי להעמיס על ה-RAM.ככל שהזכרון שמובנה על הכ.מסך גדול יותר, ניתן לעבד מידע ברזולוציות גבוהות יותר (כלומר למסכים גדולים יותר).
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים אני לא חושב שמשחקים משתמש ב RAM לצרכים גראפיים בכלל, ולדעתי הם משתמשים בזכרון של כרטיס המסך לצרכים גראפיים בלבד.כנ"ל, אפילו אם אני אשים 4GB של Ram עדיין אני אוכל לשחק באותו גרפיקה ולא אוכל לשנות וה-FPS יישאר אותו דבר
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים מחבר טוב, נראה אם הבנתי נכון..במשחקים כבדים או תוכנות כגון פוטושופ ,כרטיס המסך משתמש בזיכרון RAM של המחשב באופן שוטף (כמו כל תוכנה שמותקנת) אבל במקרים של עיבוד גראפי במשחקים כאלה או תוכנות כאלה , הוא יינצל את הזיכרון שלו עצמו לעיבוד נתונים גרפיים . תקנו אותי בבקשה ,אם אני טועה ? אגב , אני מבין (בהמשך לשאלה ששאלתי בהתחלה) שהזיכרון הוא נדיף..מתנהג כמו RAM לכל דבר .
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים עשית פה סלט.קודם כל פוטושופ לא משתמשת בכרטיסי המסך לעיבוד נתונים, רק במעבד.במשחקים, הזיכרון של הכרטיס והזיכרון הראשי של המערכת ממלאים תפקידים שונים.הזיכרון הגראפי הוא נלווה למעבד הגראפי ובו ישמר רק המידע המעובד/זקוק לעיבוד. והזיכרון הראשי של המערכת נלווה למעבד הראשי ובו ישמר רק המידע לו המעבד הראשי זקוק על מנת לבצע את החלק שהוא נוטל בעיבודים במשחק.כמות זיכרון גדולה יותר בכרטיס אומרת שבזמן נתון הזיכרון יכול להכיל יותר נתונים, בלי שום קשר לעיבוד או למשהו אחר.
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים עשית פה סלט.קודם כל פוטושופ לא משתמשת בכרטיסי המסך לעיבוד נתונים, רק במעבד.במשחקים, הזיכרון של הכרטיס והזיכרון הראשי של המערכת ממלאים תפקידים שונים.הזיכרון הגראפי הוא נלווה למעבד הגראפי ובו ישמר רק המידע המעובד/זקוק לעיבוד. והזיכרון הראשי של המערכת נלווה למעבד הראשי ובו ישמר רק המידע לו המעבד הראשי זקוק על מנת לבצע את החלק שהוא נוטל בעיבודים במשחק.כמות זיכרון גדולה יותר בכרטיס אומרת שבזמן נתון הזיכרון יכול להכיל יותר נתונים, בלי שום קשר לעיבוד או למשהו אחר.לא כל כך מדוייק, לא כל כרטיס מסך יכול להחזיק פוטושופ, אני מדבר כעעיקרון על כרטיסי מסך גרועים באופן קיצוני...
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים לא כל כך מדוייק, לא כל כרטיס מסך יכול להחזיק פוטושופ, אני מדבר כעעיקרון על כרטיסי מסך גרועים באופן קיצוני...אין פה מה להחזיק, הכרטיס אמור לדעת להציג תמונה וזה הכל.לאיכות טובה דרוש כרטיס שעובד על 32Bit של צבעים ועל רזולוציה נורמאלית, ולא ראיתי אחד כזה מה-5 שנים האחרונות שלא מספק את זה.
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים מחבר עשית פה סלט. קודם כל פוטושופ לא משתמשת בכרטיסי המסך לעיבוד נתונים, רק במעבד. במשחקים, הזיכרון של הכרטיס והזיכרון הראשי של המערכת ממלאים תפקידים שונים. הזיכרון הגראפי הוא נלווה למעבד הגראפי ובו ישמר רק המידע המעובד/זקוק לעיבוד. והזיכרון הראשי של המערכת נלווה למעבד הראשי ובו ישמר רק המידע לו המעבד הראשי זקוק על מנת לבצע את החלק שהוא נוטל בעיבודים במשחק. כמות זיכרון גדולה יותר בכרטיס אומרת שבזמן נתון הזיכרון יכול להכיל יותר נתונים, בלי שום קשר לעיבוד או למשהו אחר. תשובה מנומקת וברורה .. (לגבי השורה המודגשת) - אם כך , כמות זיכרון גדולה לכרטיס עבור נתונים , זה בעצם טוב למשחקים כבדים שדורשים רמת איחסון זיכרון נגיש גבוה . האם כך ? אין פה מה להחזיק, הכרטיס אמור לדעת להציג תמונה וזה הכל. לאיכות טובה דרוש כרטיס שעובד על 32Bit של צבעים ועל רזולוציה נורמאלית, ולא ראיתי אחד כזה מה-5 שנים האחרונות שלא מספק את זה. יש השפעה מהותית בין כרטיסי 64BIT 128BIT ? אם כן , במה זה מתבטא ? במשחקים ? תוכנות ? או לכל פעולה גרפית שלא תיצור צוואר בקבוק ? (אולי התשובה בגוף השאלה..) תודה רבה לכל מי שעוזר ! ...
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים תשובה מנומקת וברורה .. (לגבי השורה המודגשת) - אם כך , כמות זיכרון גדולה לכרטיס עבור נתונים , זה בעצם טוב למשחקים כבדים שדורשים רמת איחסון זיכרון נגיש גבוה . האם כך ? לא עניתי על זה לפני כי זה דיי תלוי. יש גבול מסויים, שאחריו כמות זיכרון נוספת פשוט לא מועילה, זאת מכיוון שהמעבד הגראפי לא מספיק מהיר ולא זקוק לזיכרון על מנת לשפר את ביצועיו (כלומר הוא לא מוגבל על ידי הזיכרון). ואם לכרטיס יש מעט זיכרון, כלומר כשהמעבד הגראפי מספיק מהיר עד שהוא מחכה לזיכרונות, אז נוצרת ההגבלה בגלל כמות מעטה של זיכרונות. יש השפעה מהותית בין כרטיסי 64BIT 128BIT ? אם כן , במה זה מתבטא ? במחשקים ? תוכנות ? או לכל פעולה גרפית שלא תיצור צוואר בקבוק ? שוב, כל דבר מושפע מהשני. רוחב פס לזיכרונות קובע את כמות המידע שעובר דרך הזיכרונות בזמן נתון. הסבר על חצי רגל, בשפה עממית לא מובן משהו תשאל.
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים אין פה מה להחזיק, הכרטיס אמור לדעת להציג תמונה וזה הכל.לאיכות טובה דרוש כרטיס שעובד על 32Bit של צבעים ועל רזולוציה נורמאלית, ולא ראיתי אחד כזה מה-5 שנים האחרונות שלא מספק את זה.כמו ג'יפורס 2 לחבר שלי היה אותו והיה קשה לו להציג צבעים...
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים אם אני לא טועה..הRAM של כ.מסך במשחקים עוזר "לזכור" טקסטורות [כמו בתמונה] ואם יש לו הרבה טקסטורות "לזכור" אז ככה יותר RAM של ה כ.מסך ישתמש במשחק [attachment deleted by admin]
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים כמו ג'יפורס 2 לחבר שלי היה אותו והיה קשה לו להציג צבעים...זאת כבר בעיה אצלו, זה לא אמור להיות ככה.אם אני לא טועה..הRAM של כ.מסך במשחקים עוזר "לזכור" טקסטורות [כמו בתמונה] ואם יש לו הרבה טקסטורות "לזכור" אז ככה יותר RAM של ה כ.מסך ישתמש במשחק נכון, אבל לא רק טקסטורות.
פורסם 2007 בפברואר 1118 שנים אם אני לא טועה..הRAM של כ.מסך במשחקים עוזר "לזכור" טקסטורות [כמו בתמונה] ואם יש לו הרבה טקסטורות "לזכור" אז ככה יותר RAM של ה כ.מסך ישתמש במשחק הראם בכללי יכול לעזור בעיקר ביישום רזולוציות גבוהות
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.