עבור לתוכן

כמה שאלות על materials בבניית חרב הלייזר של סטאר וורס

Featured Replies

פורסם

יצא יפה מאוד אחי, עשיתי כזאת לפני איזה שנתיים בפוטו אבל דומיימדי

  • תגובות 40
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

תודה :)

עשיתם לי הרגשה טובה!

ה-bump map באמת מאפשר את העניין, אבל זה יוצא לי לא משהו. אני אנסה לשחק עם זה יותר אחר כך.

X_Dror - שכחתי לשאול - מה זה Vray?

פורסם

זה Renderer שאיתו ניתן להגיע לתוצאות מעולות בקלות הרבה יותר גדולה ממה שתצטרך כדי להשיג תוצאות דומות מה- Renderer הרגיל של Max (Scanline rednerer)

פורסם
  • מחבר

נשמע טוב. איך מגיעים לזה? :)

פורסם

קונים את זה (http://www.vray.info) :smile1:

X_Dror אתה יכול להביא לי מדריכים לVRAY?

פורסם
  • מחבר

תנו לי לראות אם הבנתי נכון: זה פשוט פלאג אין שמשמש בתור מנוע רינדור שמחליף את זה הרגיל של 3dsmax? וככה סתם, אם מעמידים אותו במבחן מול המנוע הרגיל - הוא פשוט יספק איכות טובה ואמיתית יותר לאותם מודלים בדיוק?

פורסם

אין לי ממש מדריכים ל- Vray, גם אני חוץ מכמה דברים בסיסיים שכמה אנשים הסבירו לי\דוגמאות שראיתי לא יודע לעשות שום דבר מיוחד.

רק שבאתר הזה - http://www.vray-materials.de/ יש Materials ממש מגניבים כמעט לכל דבר ובאיכות מעולה.

פורסם

תנו לי לראות אם הבנתי נכון: זה פשוט פלאג אין שמשמש בתור מנוע רינדור שמחליף את זה הרגיל של 3dsmax? וככה סתם, אם מעמידים אותו במבחן מול המנוע הרגיל - הוא פשוט יספק איכות טובה ואמיתית יותר לאותם מודלים בדיוק?

הבנת די נכון, רק שאתה צריך להשתמש בתכונות המיוחדות של VRay אתה צריך להשתמש ב- shaders של VRay. בדיוק כמו שכשאתה רוצה להשתמש ב- raytracer של 3DSMAX אתה צריך להשתמש בחומרים שמיוחדים לו.

למעשה, Max כבר מכיל renderer נוסף ומאוד מתקדם שנקרא Mental Ray.

Mental Ray מבוסס על שפת סקריפט די מורכבת שמאפשרת לעשות ממש מה שרוצים (כמובן שזה דורש רמה טכנית גבוהה מאוד וידע באלגוריתמים מתקדמים בגרפיקה), ו- Max מכיל סט די גדול של אלמנטים מוכנים לשימוש של Mental Ray, ככה שאתה לא צריך לרדת לרמת הסקריפט של mental ray.

עוד דבר - Max מכיל כבר כמה גרסאות את ה- advanced lighting plugin שמאפשרים אפקטים מתקדמים כמו photon mapping ו- radiosity.

פורסם

Mental Ray גם נותן תוצאות לא רעות רק שאיתו יש לי קצת פחות ניסיון.

לפי מה שראיתי Vray יותר פופולארי ויתכן שיותר קל גם להגיע איתו לתוצאות.

הדבר שהכי חשוב לי בו זה ה- Global Illumination שזה פשוט מוסיף כל כך הרבה.

אני לא מקצוען עם ה- ScanLine renderer ואם Mental Ray לא יצא לי להתעסק הרבה אז אני לא ממש אוביקטיבי.

פורסם
  • מחבר

מאוד מעניין מה שאתם אומרים. אני מצטער אם מילון המונחים שלי קצת ריק בתחום הזה, אבל אפשר הסבר בכמה מילים על raytracer ועל shaders? כדי שאני אוכל להבין יותר טוב על מה דיברת.

קחו בחשבון שאני עדיין רק בתהליך הלמידה...

X_Dror - אתה מוריד materials מוכנים? חשבתי שהמגמה היא בד"כ להכין אותם בעצמך? אני 'דביל' אם אני מרגיש כאילו אני מעתיק כשאני מוריד materials מוכנים?

פורסם

לא תמיד אפשר להכין Materials בעצמך.

אני ב-90% מהמקרים משתמש ב- Diffuse Maps מוכנים, משנה כמה פרמטרים ומוסיף Bump Maps.

בפעם האחרונה שהשתמשתי בMaterial 100% שלי זה היה כשהכנתי מרצפות לאיזו סצנה שהכנתי. צילמתי מרצפה אחת עם השוליים שלה והפלתי את ה- Tiling בכמה עשרות פעמים.

באתר הספציפי שנתתי יש מלא Materials מוככנים באיכות מעולה עם Bump Maps ו- Displacement Maps שזה דבר פשוט מעולה.

יש שם Material כמעט לכל דבר.

פורסם

מאוד מעניין מה שאתם אומרים. אני מצטער אם מילון המונחים שלי קצת ריק בתחום הזה, אבל אפשר הסבר בכמה מילים על raytracer ועל shaders? כדי שאני אוכל להבין יותר טוב על מה דיברת.

אז ככה - shader זה שם כללי של אלגוריתם שמחשב מה צריך להיות תכונה מסוימת (צבע, בדר"כ) בנקודה מסוימת (כתלות במאפיינים של הסביבה, כמו מקורות אור, עצמים שמשתקפים, מיקום המצלמה, וכו').

renderer שם כללי של אלגוריתם שמייצר קובץ תמונה מתוך מידע מסוים (למשל, קובץ סצנה).

בשם 'raytracer' משתמשים לכמה דברים וזה יכול לבלבל -

חלק מהזמן מדברים על סוג של renderer שעובד ע"י סימולציה של קרני אור ממקור האור דרך האובייקטים עד למצלמה,

חלק מהזמן מדברים על shader שע"י סימולציה של קרני אור מחשב מה צריך להופיע על האובייקט שעליו הוא פועל.

Global Illumination זה שם כללי לאלגוריתמים שונים שמחשבים החזרות אור לא רק ממשטחים מראתיים, אלא מכל המשטחים - דבר שנותן אפקטים ריאליסטיים כמו צללים רכים, ו'זליגה' של צבע.

שתי הגישות העיקריות של global illumination הן:

Photon mapping - מסמלצים "פוטונים" שיוצאים ממקורות האור, וכאשר הם פוגעים במשטחים הם מתפזרים.

Radiosity - עושים חישוב שנותן קירוב של כל החזרות האור בין כל חלקי הסצנה.

(רוב ה- renderers המתקדמים משלבים את שתי הגישות, כי יש דברים שאפשר לעשות רק באחת מהן)

פורסם

הנה דומגאות -

(אם אני לא טועה Caustics נגזרים מ- Global Illuminations, אבל אני די חדש בתחום של התאורה המתקדמת כך שתיקח את מה שאני אומר בערבון מוגבל :P)

caustics.jpg

http://www.3drender.com/glossary/caustics.htm

פורסם

X_Dror תמונה יפה! עשיתה את הMATERIALS לבד או שהורדתה אותם?

ותודה על האתר :yelclap:

פורסם

הנה דומגאות -

(אם אני לא טועה Caustics נגזרים מ- Global Illuminations, אבל אני די חדש בתחום של התאורה המתקדמת כך שתיקח את מה שאני אומר בערבון מוגבל :P)

Caustics זה דבר שאפשר לממש עם photon mapping, אבל לא עם radiosity (ועם raytracer רגיל ממש אי אפשר לקבל תוצאות טובות).

התופעה שזה בא לחקות זה פיזור וריכוז של האור ע"י מראה קמורה או גוף שקוף.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים