עבור לתוכן

האם מעבד מהווה צוואר בקבוק למשחקים? דווקא &#15

Featured Replies

פורסם
  • מחבר
אממ.... המפעלים והמשאיות זה שלי...

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=217662.msg1917106#msg1917106

בקשר לנושא - אתה בקיצור אומר שברזולוציות נמוכות כל המעבדים שווים וברזולוציות גבוהות יש הבדל בין המעבדים השונים?

וואי אחי אני ממש ממש מצטער :-\ הייתי בטוח שהם שלך היה shlomom ::)

זכרתי שהשם שלך התחיל בS ויש בו M די התבלבלתי אני יערוך בהודעה הראשית את השם שלך.. מצטער אחי..

כלומר, ברזולוציה של 640 על 480 כמו ברזולוציה 1920 על 1200, החישובים הנדרשים מהמעבד די זהים.

שזה ניראה לי בעצם מה שאמרתי פה..

ועוד משהו שלא הבנתי אם הרי הדברים שעוברים מהכרטיס מסך למעבד זה כל מה שאמרתם אז הרי בעיקרון הדברים האלה לא משתנים כשהרזולוציה יותר גבוהה וכשהרזוציה יותר קטנה.. ואותו גודל פיזיקה יעבור בין הכרטיס מסך למעבד בין עם הרזולוציה יותר גבוהה בין אם היא יותר נמוכה כנ"ל לגבי שאר הדברים אז איך קורא שפתאום ברזולוציות גבוהות המעבד יגביל?

שהרי החישוב שהמעבד עושה לא משתנה בין רזולוציה לרזולוציה תמיד זה יהיה אותו חישוב..

אבל אז למה קורה שהמעבד בכלל פתאום ברזולוציות גבוהות כבר לא מגביל? וברזולוציות קטנות כן מגביל במעבדים החלשים יותר..

או שבכלל הוא מגביל בכל המעבדים ברזולוציות גבוהות ובגלל זה הFPS היה שווה..

אשמח לקצת הסבר למה ברזולוציות גבוהות הFPS בכל המעבדים שווה וברזולוציות קטנות הוא שונה..

  • תגובות 70
  • צפיות 4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

Smalul,

צר לי, אך האנלוגיה שלך לא טובה.

עליה ברזולוציה, או אפילו הפעלת פילטרים למיניהם כמעט ואינה משפיעה על כמות התעבורה, או כמות האינפורמציה המועברת על ידי המעבד לכרטיס המסך אינה עולה כלל, או כמעט ואינה עולה.

כלומר, ברזולוציה של 640 על 480 כמו ברזולוציה 1920 על 1200, החישובים הנדרשים מהמעבד די זהים.

למעשה, ככל שהרזולוציה נמוכה יותר, וכרטיס המסך יכול לדחוף יותר פריימים החוצה, המעבד ידרש לבצע יותר חישובים, ותתבצע יותר פעילות זכרון אשר קשורה להתחלת עבודה על פריים, אם המידע לא נמצא כבר בזכרון המקומי של הכרטיס הגרפי.

בקשר לאנלוגיה - רשמתי בסוף שיש 3 מצבים, כאשר לא נתתי מספיק דגש למצב העיקרי הקיים בשוק (שרוב כח העיבוד הנדרש הוא מכרטיס המסך ולא מהמעבד), אולי הייתי צריך להבהיר את זה יותר ואז זה היה יותר ברור. אני גם התמקדתי באנלוגיה שלי בעיקר בקטע של העומס על ה FSB הרבה יותר מאשר מה שקורה בתוך ה"מפעלים" עצמם, למרות שזה מצב הרבה פחות נפוץ מאשר מצבים בהם המעבד או כרטיס המסך המגיעים לקצה גבול יכולת העיבוד שלהם.

אגב, אם להשלים את האנלוגיה - ברזולוציות יותר גבוהות נדרש מוצר מוגמר טוב יותר (שבמקרה הזה הוא תמונה יותר איכותי שמכילה יותר פרטים), מה שדורש כח עיבוד גדול יותר, כיוון שכל מפעל (גם המעבד וגם כרטיס המסך) צריך לעבד את החומר שלו בצורה טובה יותר כדי לעמוד בהספק הנדרש. אני מניח שככל שנדרש עיבוד גדול יותר, כך יש צורך בכביש (או FSB) גדול יותר, כיוון שצריך להעביר מידע מהר יותר כדי לעמוד בהספק (קצב FPS מינימלי, יש יותר מידע להעביר כי יש יותר פרטים בכל תמונה). אם אני טועה כאן, תקנו אותי בבקשה (מההתחלה היה ברור לי שהאנלוגיה הזו לא מושלמת, וגם ככה המשכתי את העניין של המשאיות והכביש יותר מדיי...).

בקשר לכמות החישובים הנדרשת מהמעבד ברזולוציות יותר גבוהות (וכתוצאה מכך - תעבורת מידע יותר גדולה) - זה תלוי כבר ביישום. יש תוכנות/משחקים שמשום מה מריצים את החישובים הגרפיים שלהם, או לפחות את רובם, דרך המעבד ולא דרך כרטיס המסך. נכון, זה לא המצב הקיים ברוב התוכנות היום, אבל הוא עדיין קיים (אני בטוח שאתם מכירים משחקים כאלו הרבה יותר טוב ממני).

צריך גם לציין כאן שיש את כל העניין של חישובי הפיזיקה שעולה בחודשים האחרונים. ככל שמורכבות הפיזיקה גדלה, נדרש כח עיבוד גדול יותר עבור החישובים, וחישובים אלו מתבצעים בד"כ ע"י המעבד ולא ע"י כרטיס המסך, זאת אומרת שהמעבד לוקח חלק הרבה יותר פעיל במשחקים/תוכנות מאשר בעבר, מה שגורם לתעבורת מידע גדולה יותר על ה FSB ול"איטיות" של יישומים אחרים שרצים ברקע (ולכן גם רוצים לעשות כרטיס פיזיקה ייעודי שיוריד את העומס מהמעבד ויפנה אותו למשימות אחרות).

אבל אז למה קורה שהמעבד בכלל פתאום ברזולוציות גבוהות כבר לא מגביל? וברזולוציות קטנות כן מגביל במעבדים החלשים יותר..

או שבכלל הוא מגביל בכל המעבדים ברזולוציות גבוהות ובגלל זה הFPS היה שווה..

אשמח לקצת הסבר למה ברזולוציות גבוהות הFPS בכל המעבדים שווה וברזולוציות קטנות הוא שונה..

מה שבעצם מגביל אותך ברזולוציות הגבוהות, הוא כרטיס המסך ולא המעבד (בהנחה שרוב פעולות העיבוד נופלות על כרטיס המסך ולא על המעבד). ברזולוציות גבוהות כרטיס המסך מגיע לקצה גבול יכולת העיבוד שלו, בעוד שהמעבד מסוגל עדיין לספק את המידע הדרוש לכרטיס המסך כדי לעמוד ב FPS המקסימלי שיכול להפיק כרטיס המסך. למעשה המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך מאשר המעבדים האיטיים, אבל כרטיס המסך לא מסוגל לטפל בהרבה מידע, ולכן גם כמות המידע שמגיעה מהמעבד האיטי יותר מספיקה. אם היו משתמשים במעבדים איטיים הרבה יותר (או בכרטיס מסך יותר חזק, למרות שלא קיים כזה כרגע), גם ברזולוציות הגבוהות היה ניתן לראות שה FPS מושפע ממהירות המעבדים.

ברזולוציות נמוכות יותר כרטיס המסך יכול להפיק FPS גבוה יותר כי הוא צריך לעשות פחות חישובים (יש פחות פרטים), ולכן הכח שלו עובר להפקת יותר תמונות. מכיוון שיש יותר תמונות, נדרשים יותר חישובים לכל תמונה, ולכן דרוש כח עיבוד גדול יותר מהמעבד (אני יודע, זה לא בדיוק מסתדר עם האנלוגיה שכתבתי קודם). במצב זה המעבד מגיע לקצה גבול יכולת העיבוד שלו (הוא צריך לעשות פחות חישובים לתמונה, אבל מכיוון שיש יותר תמונות המעבד עמוס יותר), בעוד שכרטיס המסך פנוי יותר ויכול לטפל ביותר מידע ולייצר יותר FPS. גם כאן אפשר ליצור תופעה הפוכה ע"י שימוש בכרטיסי מסך חלשים יותר או לחילופין - במעבדים יותר מהירים, כך שגם המעבד האיטי ביותר "יעמיס" את כרטיס מסך ויביא אותו לקצה גבול יכולת העיבוד שלו.

אני מקווה שזה יותר ברור עכשו (ושלא טעיתי בכלום).

פורסם

smalul,

לא משנה היכן מתבצעת רוב העבודה (למרות שרוב העבודה הגרפית מתבצעת על כרטיס המסך), אין שום סיבה בעולם שרזולוציה גבוהה יותר תדרוש יותר עבודה מהמעבד מאשר רזולוציה נמוכה יותר, לפחות לא בצורה שהיא מעל לזניחה.

פורסם

בקשר לאנלוגיה - רשמתי בסוף שיש 3 מצבים, כאשר לא נתתי מספיק דגש למצב העיקרי הקיים בשוק (שרוב כח העיבוד הנדרש הוא מכרטיס המסך ולא מהמעבד), אולי הייתי צריך להבהיר את זה יותר ואז זה היה יותר ברור. אני גם התמקדתי באנלוגיה שלי בעיקר בקטע של העומס על ה FSB הרבה יותר מאשר מה שקורה בתוך ה"מפעלים" עצמם, למרות שזה מצב הרבה פחות נפוץ מאשר מצבים בהם המעבד או כרטיס המסך המגיעים לקצה גבול יכולת העיבוד שלהם.

אגב, אם להשלים את האנלוגיה - ברזולוציות יותר גבוהות נדרש מוצר מוגמר טוב יותר (שבמקרה הזה הוא תמונה יותר איכותי שמכילה יותר פרטים), מה שדורש כח עיבוד גדול יותר, כיוון שכל מפעל (גם המעבד וגם כרטיס המסך) צריך לעבד את החומר שלו בצורה טובה יותר כדי לעמוד בהספק הנדרש. אני מניח שככל שנדרש עיבוד גדול יותר, כך יש צורך בכביש (או FSB) גדול יותר, כיוון שצריך להעביר מידע מהר יותר כדי לעמוד בהספק (קצב FPS מינימלי, יש יותר מידע להעביר כי יש יותר פרטים בכל תמונה). אם אני טועה כאן, תקנו אותי בבקשה (מההתחלה היה ברור לי שהאנלוגיה הזו לא מושלמת, וגם ככה המשכתי את העניין של המשאיות והכביש יותר מדיי...).

בקשר לכמות החישובים הנדרשת מהמעבד ברזולוציות יותר גבוהות (וכתוצאה מכך - תעבורת מידע יותר גדולה) - זה תלוי כבר ביישום. יש תוכנות/משחקים שמשום מה מריצים את החישובים הגרפיים שלהם, או לפחות את רובם, דרך המעבד ולא דרך כרטיס המסך. נכון, זה לא המצב הקיים ברוב התוכנות היום, אבל הוא עדיין קיים (אני בטוח שאתם מכירים משחקים כאלו הרבה יותר טוב ממני).

צריך גם לציין כאן שיש את כל העניין של חישובי הפיזיקה שעולה בחודשים האחרונים. ככל שמורכבות הפיזיקה גדלה, נדרש כח עיבוד גדול יותר עבור החישובים, וחישובים אלו מתבצעים בד"כ ע"י המעבד ולא ע"י כרטיס המסך, זאת אומרת שהמעבד לוקח חלק הרבה יותר פעיל במשחקים/תוכנות מאשר בעבר, מה שגורם לתעבורת מידע גדולה יותר על ה FSB ול"איטיות" של יישומים אחרים שרצים ברקע (ולכן גם רוצים לעשות כרטיס פיזיקה ייעודי שיוריד את העומס מהמעבד ויפנה אותו למשימות אחרות).

מה שבעצם מגביל אותך ברזולוציות הגבוהות, הוא כרטיס המסך ולא המעבד (בהנחה שרוב פעולות העיבוד נופלות על כרטיס המסך ולא על המעבד). ברזולוציות גבוהות כרטיס המסך מגיע לקצה גבול יכולת העיבוד שלו, בעוד שהמעבד מסוגל עדיין לספק את המידע הדרוש לכרטיס המסך כדי לעמוד ב FPS המקסימלי שיכול להפיק כרטיס המסך. למעשה המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך מאשר המעבדים האיטיים, אבל כרטיס המסך לא מסוגל לטפל בהרבה מידע, ולכן גם כמות המידע שמגיעה מהמעבד האיטי יותר מספיקה. אם היו משתמשים במעבדים איטיים הרבה יותר (או בכרטיס מסך יותר חזק, למרות שלא קיים כזה כרגע), גם ברזולוציות הגבוהות היה ניתן לראות שה FPS מושפע ממהירות המעבדים.

ברזולוציות נמוכות יותר כרטיס המסך יכול להפיק FPS גבוה יותר כי הוא צריך לעשות פחות חישובים (יש פחות פרטים), ולכן הכח שלו עובר להפקת יותר תמונות. מכיוון שיש יותר תמונות, נדרשים יותר חישובים לכל תמונה, ולכן דרוש כח עיבוד גדול יותר מהמעבד (אני יודע, זה לא בדיוק מסתדר עם האנלוגיה שכתבתי קודם). במצב זה המעבד מגיע לקצה גבול יכולת העיבוד שלו (הוא צריך לעשות פחות חישובים לתמונה, אבל מכיוון שיש יותר תמונות המעבד עמוס יותר), בעוד שכרטיס המסך פנוי יותר ויכול לטפל ביותר מידע ולייצר יותר FPS. גם כאן אפשר ליצור תופעה הפוכה ע"י שימוש בכרטיסי מסך חלשים יותר או לחילופין - במעבדים יותר מהירים, כך שגם המעבד האיטי ביותר "יעמיס" את כרטיס מסך ויביא אותו לקצה גבול יכולת העיבוד שלו.

אני מקווה שזה יותר ברור עכשו (ושלא טעיתי בכלום).

אתה לא החלטי, אתה אומר "למעשה המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך"(ממה שהוא יכול לטפל)

ואז אתה אומר "גם ברזולוציות הגבוהות היה ניתן לראות שה FPS מושפע ממהירות המעבדים"

אז תחליט המעבד משפיע או ברזולוציות גבוהות..?

ממה שאני יודע לוקח למעבד הרבה מאוד זמן להיות גורם לצוואר בקבוק

בדרך כלל זה הכרטיס מסך,אל תיחסו לבדיקות של 3DMARK למיניהם כי הם מביאים גם סקורים למעבדים, שכשמשחקים ברזולוציות גבוהות ועם פילטרים וכל מה שמסביבס הכרטיס מסך הוא גורם הרבה הרבה יותר משפיע ממעבד.

אם שואלים אותי במשחקים על מקס דיטלס רזולוציה גבוהה וכ'ו אין הבדל(או יותר נכון ההבדל הוא מזערי) בין במעבד 9XXD ו 3800X2 ו E6600

פורסם

smalul,

לא משנה היכן מתבצעת רוב העבודה (למרות שרוב העבודה הגרפית מתבצעת על כרטיס המסך), אין שום סיבה בעולם שרזולוציה גבוהה יותר תדרוש יותר עבודה מהמעבד מאשר רזולוציה נמוכה יותר, לפחות לא בצורה שהיא מעל לזניחה.

שוב, אני מסכים איתך - ברוב המקרים המעבד כמעט ולא משפיע על הביצועים. אני פשוט התייחסתי למצב שבו נדרשים הרבה חישובים מהמעבד דווקא ולא מכרטיס המסך או למעשה - במקביל לכרטיס המסך. אז נכון - מצב שבו השפעת המעבד היא כה גדולה לעומת השפעת כרטיס המסך הוא לא נפוץ, אבל הוא כן קיים.

אתה לא החלטי, אתה אומר "למעשה המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך"(ממה שהוא יכול לטפל)

ואז אתה אומר "גם ברזולוציות הגבוהות היה ניתן לראות שה FPS מושפע ממהירות המעבדים"

אז תחליט המעבד משפיע או ברזולוציות גבוהות..?

בוא ניישר קו:

1. לכרטיס מסך יש כח עיבוד מסויים.

2. במצבי גרפיקה, כמו משחקים, כרטיס המסך שואף לעבוד במלא כח העיבוד שלו בכל הרזולוציות.

3. ככל שמעלים את הרזולוציה ומפעילים פילטרים כרטיס המסך צריך לעשות יותר חישובים, כלומר כל Frame דורש יותר כח עיבוד. התוצאה - כל Frame מכיל יותר פרטים, אבל יש פחות Frames בכל שנייה.

4. באופן כללי ניתן לומר שמספר הפריימים לשנייה שווה לכח העיבוד של כרטיס המסך חלקי רמת הפירוט של כל Frame (כמה עיבוד צריך כל פריים).

5. גם למעבד יש כח עיבוד מסויים, כלומר הוא מסוגל לבצע מספר חישובים מוגבל.

6. במצבים אמיתיים, בדיוק כמו ש Nemesis אמר, השפעת המעבד היא כמעט וזניחה לעומת השפעת כרטיס המסך. אני התייחסתי בעיקר למצבים תיאורטיים ומצבים קיצוניים. אנחנו עכשו מתייחסים למצבים אמיתיים (משחקים וכד' - כמו שמופיעים בגרפים שלינק). תתעלם מכל האנלוגיות שלי עד עכשו.

7. עדיין יש צורך בשימוש במעבד כדי להפיק תמונה על המסך.

8. מערכת עובדת במהירות של הרכיב הכי איטי.

עד לפה הכל מובן?

עכשו בקשר למה שאני כתבתי - אני אפרק את זה לגורמים כדי שזה יהיה יותר ברור:

מה שבעצם מגביל אותך ברזולוציות הגבוהות, הוא כרטיס המסך ולא המעבד (בהנחה שרוב פעולות העיבוד נופלות על כרטיס המסך ולא על המעבד). ברזולוציות גבוהות כרטיס המסך מגיע לקצה גבול יכולת העיבוד שלו, בעוד שהמעבד מסוגל עדיין לספק את המידע הדרוש לכרטיס המסך כדי לעמוד ב FPS המקסימלי שיכול להפיק כרטיס המסך. למעשה המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך מאשר המעבדים האיטיים, אבל כרטיס המסך לא מסוגל לטפל בהרבה מידע, ולכן גם כמות המידע שמגיעה מהמעבד האיטי יותר מספיקה.

עד לפה אתה מסכים איתי?

ברזולוציות גבוהות כרטיס המסך מגביל אותך ולא המעבד (שוב - השפעת המעבד זניחה)?

גם רמת החישוב של המעבד הכי חלש הוא עדיין יכול לספק את החישובים הדרושים לכרטיס המסך?

מעבדים מהירים יותר יכולים לעשות יותר חישובים באותו זמן, אבל זה לא רלוונטי כיוון שלא יעשה שימוש בכח עיבוד גדול יותר ממה שכרטיס המסך יכול לטפל בו?

אם היו משתמשים במעבדים איטיים הרבה יותר (או בכרטיס מסך יותר חזק, למרות שלא קיים כזה כרגע), גם ברזולוציות הגבוהות היה ניתן לראות שה FPS מושפע ממהירות המעבדים.

כאן אני מתייחס למצב תיאורטי שבו למשל לוקחים מעבד מאד איטי (למשל - פנטיום 1 100MHz, למרות שזה לא אפשרי) עם כרטיס מסך מהיר ועובדים ברזולוציות גבוהות.

עכשו, אם 99.9% מהחישובים נעשים ע"י כרטיס המסך ורק 0.1% מהחישובים נעשים ע" המעבד, מתי נראה את השפעת המעבד על התוצאה? תשובה - כאשר הזמן שלוקח למעבד לעשות את 0.1% החישובים האלו הוא יותר ארוך מאשר הזמן שלוקח לכרטיס המסך לבצע את 99.9% מהחישובים הנחוצים ליצירת תמונה, ואז כרטיס המסך ייצטרך להמתין עד שהמעבד יסיים את החישובים שלו.

אז נכון שכאשר מדובר על המעבדים וכרטיסי המסך של ימינו המצב הזה לא ייקרה, אבל אני התייחסתי למצב תיאורטי כדי להראות שלמעבד יש בכל זאת השפעה על הFPS הסופי, גם ברזולוציות גבוהות.

אגב, בהמשך עשיתי אותו דבר למצב ההפוך.

מקווה זה יותר ברור עכשו.

פורסם
  • מחבר
המעבדים המהירים יותר יכולים לספק יותר מידע לכרטיס המסך מאשר המעבדים האיטיים

מעבדים מספקים מידע לכרטיס מסך? זה לא הולך שכל הרכיבים מעבירים את המידע שלהם למעבד ולא להיפך? אז איך בדיוק המעבד מעביר מידע לכרטיס מסך..?

ברזולוציות נמוכות יותר כרטיס המסך יכול להפיק FPS גבוה יותר כי הוא צריך לעשות פחות חישובים (יש פחות פרטים), ולכן הכח שלו עובר להפקת יותר תמונות. מכיוון שיש יותר תמונות, נדרשים יותר חישובים לכל תמונה, ולכן דרוש כח עיבוד גדול יותר מהמעבד

בעצם אתה אומר שברזולוציות נמוכות לכרטיס מסך יש פחות עבודה בגלל שהוא עושה פחות חישובים לכל תמונה אבל בגלל שיש הרבה תמונות דרוש כוח עיבוד יותר גדול מהמעבד עצמו.. אני אבל קצת לא מבין.. כי הרי המעבד לא קשור לכמה תמונות יש.. כל ענייני התמונות והפריימים הם עוברים מהכרטיס מסך ישר למסך.. הפעולות של המעבד במשחקים הם בעצם רק הפיזיקה האינטלגנציה המלאכותית וכל מה שרשם TeaTime למעלה.. ולא התמונות והפריימים שבעצם זה תפקיד הכרטיס מסך שמעביר למסך.. ככה שלגבי תמונות ופריימים אין קשר למעבד כי הוא בכלל לא קשור לדבר הזה.. אז איך אתה אומר שבגלל שיש יותר תמונות אז דרוש כח עיבוד גדול יותר מהמעבד? הרי הוא בכלל לא קשור לעיבוד של דברים כאלה אלא רק לעינייני פיזיקה ודברים אחרים שאמר TeaTime..

לא משנה היכן מתבצעת רוב העבודה (למרות שרוב העבודה הגרפית מתבצעת על כרטיס המסך), אין שום סיבה בעולם שרזולוציה גבוהה יותר תדרוש יותר עבודה מהמעבד מאשר רזולוציה נמוכה יותר, לפחות לא בצורה שהיא מעל לזניחה.

אבל זה בכלל לא מה שאמר smalul

רשמת שאין שום סיבה שהרזולוציה הגבוהה יותר תדרוש יותר עבודה מהמעבד.. מה שsmalul זה בעצם שברזולוציה גבוהה יש יותר עיבוד לכרטיס מסך

ופחות למעבד(ואז הכרטיס הוא זה שאמור להוות את ההגבלה) וברזולוציה נמוכה יש יותר עיבוד למעבד ופחות לכרטיס (ואז המעבד אמור להוות את ההגבלה) לא?

ואתה רשמת הפוך שאין שום סיבה שהרזולוציה הגבוהה תדרוש יותר עבודה מהמעבד (ובעצם מה שsmalul התכוון זה שבזרולוציה גבוהה יהיה פחות עבודה מהמעבד)

7. עדיין יש צורך בשימוש במעבד כדי להפיק תמונה על המסך.

למה בדיוק? ממה שהבנתי זה הכרטיס מסך מעביר את הפריימים לשנייה למסך שמוצגים בו ואין קשר בכלל למעבד בהפקת התמונה..

ושוב למישהו יש הסבר הגיוני למה ברזולוציות גבוהות המעבד לא מגביל וברזולוציות נמוכות המעבד כן מגביל..? בעיקרון smalul מסביר מצויין.. אבל יש דברים שלא מסתדרים לי ולמשל Nemesis אומר שזה גם לא נכון.. אז מה בעצם התשובה..?

בעיקרון רוב הבעיה שלי אישית היא שבעיקרון אני מתכנן לקנות מחשב ובעתיד לשדרג לכרטיס DX10 אני תמיד ישחק ברזולוציה 1280X1024 ויהיה לי מעבד E6300לא מפריע לי שהוא יגביל אותי בFPS של 120 ו100 כי במילא אני לא ישים להבדל בין 110 ל120 אבל מה יקרה כשהכרטיס כבר יהיה חלש יותר במשחקים עתידיים ויגיע ל40FPS.. המעבד הזה יגביל אותו והוא יהיה על למשל 30FPS במקום 40FPS כמו בלינק שהבאתי בתחילת הדיון? או שכשיש קצת FPSים המעבד לא יגביל אותי ואין לי מה לדאוג והוא ישאר על 40FPS ולא יוגבל בגלל המעבד?

פורסם
עד לפה אתה מסכים איתי? כן

ברזולוציות גבוהות כרטיס המסך מגביל אותך ולא המעבד (שוב - השפעת המעבד זניחה)? למה סימן שאלה?

גם רמת החישוב של המעבד הכי חלש הוא עדיין יכול לספק את החישובים הדרושים לכרטיס המסך? למה סימן שאלה?

מעבדים מהירים יותר יכולים לעשות יותר חישובים באותו זמן, אבל זה לא רלוונטי כיוון שלא יעשה שימוש בכח עיבוד גדול יותר ממה שכרטיס המסך יכול לטפל בו? למה סימן שאלה?

וPerGola

כשאתה עובד ברזולוציות נמוכות לכרטיס מסך אין הרבה עבודה , אז הוא מנסה להציג גמה שיותר תמונות לשניה

פשוט שמה באה לידי ביטוי כוח העיבוד של המעבד כי, אפשר להגיד, הכרטיס מסך מנוצל עד תום ואין לה מה לעשות חוץ מלנסות ולהציג כמה שיותר תמונות (הוא מצליח להציג את כל הפרטים"בלי בעיה")

ו40FPS זה עדין טוב ,אם אתה שואל אותי אין הבדל כבר מ40FPS + (עין אנושית יכולה לקלוט עד 72 תמונות לשניה אם אני לא טועה ככה שכבר ב40-50 ומעלה אתה לא תרגיש). הבנתי אבל תעיקרון של השאלה. שוב למעבד לוקח הרבה מאוד זמן להיות צוואר בקבוק לי נראה שעדין הATHLON 64 3000+ וה3200+ יספיקו

פורסם
  • מחבר
כשאתה עובד ברזולוציות נמוכות לכרטיס מסך אין הרבה עבודה , אז הוא מנסה להציג גמה שיותר תמונות לשניה

פשוט שמה באה לידי ביטוי כוח העיבוד של המעבד כי, אפשר להגיד, הכרטיס מסך מנוצל עד תום ואין לה מה לעשות חוץ מלנסות ולהציג כמה שיותר תמונות (הוא מצליח להציג את כל הפרטים"בלי בעיה")

תמיד הוא מנסה להשיג כמה שיותר תמונות בשנייה.. ולמה בא שמה הביטוי של כוח המעבד? הרי אמרו לפני שהכרטיס מסך לא מעביר שום מידע לגבי הפריימים אליו אלא ישר למסך.. אז גם כשיש יותר תמונות לשנייה.. איך בדיוק המעבד קשור? הרי זה עובר מהכרטיס מסך למסך בלי קשר למעבד..

ו40FPS זה עדין טוב ,אם אתה שואל אותי אין הבדל כבר מ40FPS + (עין אנושית יכולה לקלוט עד 72 תמונות לשניה אם אני לא טועה ככה שכבר ב40-50 ומעלה אתה לא תרגיש). הבנתי אבל תעיקרון של השאלה. שוב למעבד לוקח הרבה מאוד זמן להיות צוואר בקבוק לי נראה שעדין הATHLON 64 3000+ וה3200+ יספיקו

ב40-50 פריימים לשניה זה 72 תמונות לשניה?

אבל יהיה הבדל בין 30 ל40 שזה בעצם השאלה שלי.. במשחקים עתידיים שהכרטיס יהיה כב ריותר חלש ויספק רק 40FPS האם בגלל המעבד הוא יוגבל ויתן לי רק 30FPS למשל או שכשהFPS נמוך (במקרה הזה 40) המעבד לא מגביל ויהיה לי את כל ה40FPS והוא מגביל רק כשהFPS גבוה..? (מעבד E6300)

פורסם

תמיד הוא מנסה להשיג כמה שיותר תמונות בשנייה.. ולמה בא שמה הביטוי של כוח המעבד? הרי אמרו לפני שהכרטיס מסך לא מעביר שום מידע לגבי הפריימים אליו אלא ישר למסך.. אז גם כשיש יותר תמונות לשנייה.. איך בדיוק המעבד קשור? הרי זה עובר מהכרטיס מסך למסך בלי קשר למעבד..

כן אבל ברזולוציות גבוהות הוא מצליח להציג את כל הפרטים הדרושים בכמות כזאת של פריימים כמו ברזולוציה נמוכה יותר. תנסה להבין מה דברים לא לחשוב סגור

ב40-50 פריימים לשניה זה 72 תמונות לשניה?לא ברור שלא.מה שאני אמרתי זה שאתה לא תראה תהבדל, כאילו תראה אבל לא תראה תהבדל הגדול בין 72 לבין 40, מקווה שהבנת D=

אבל יהיה הבדל בין 30 ל40 שזה בעצם השאלה שלי.. במשחקים עתידיים שהכרטיס יהיה כב ריותר חלש ויספק רק 40FPS האם בגלל המעבד הוא יוגבל ויתן לי רק 30FPS למשל או שכשהFPS נמוך (במקרה הזה 40) המעבד לא מגביל ויהיה לי את כל ה40FPS והוא מגביל רק כשהFPS גבוה..? (מעבד E6300)

ומה שאמרתי שלמעבד לוקח הרבה יותר זמן להוות צוואר בקבוק , משמע עדיף לך להחליף כרטיס מסך ולא מעבד

אם אתה דואג שמעבד של העתידי(6300) א יספיק,אין לך מה לדאוג. מה שכן אני ממליץ לך לחכות לכרטי R600 למיניהם(גם ככה אין שימוש עכשיו לG80)

פורסם
  • מחבר
כן אבל ברזולוציות גבוהות הוא מצליח להציג את כל הפרטים הדרושים בכמות כזאת של פריימים כמו ברזולוציה נמוכה יותר. תנסה להבין מה דברים לא לחשוב סגור

את המשפט הזה לא הבנתי ???

כאילו תראה אבל לא תראה תהבדל הגדול בין 72 לבין 40, מקווה שהבנת D=

הבנתי מה אתה אומר אבל אני לא מבין למה? למה שאם העין קולטת 72 תמונות בשנייה אני לא ישים הבדל בין 40 ל72 או בין 72 ל90 אני לא ישים לב כי העין כבר לא קולטת מעל 72 אבל ממתחת העין כן תשים לב ועוד בהבדל של 30 FPS לא?

אם אתה דואג שמעבד של העתידי(6300) א יספיק,אין לך מה לדאוג.

אני לא חושש שהוא לא יספיק אני חושש שאולי הוא יגביל לי 10FPS כמו בלינק (חושש מ40FPS שיוריד לי לא מ120FPS שיוריד לי)

יש לי ממה לחשוש או שלא?

מה שכן אני ממליץ לך לחכות לכרטי R600 למיניהם(גם ככה אין שימוש עכשיו לG80)

אל תדאג אחי.. אני כרגע קונה כרטיס 7600GT כנראה.. ובעתיד ישדרג מן הסתם אני יקנה R600 :)

ועדיין אני מצפה לתשובה לשאלה שאני שואל כל פעם לגבי הרזולוציה שלמה ככל שהיא יותר גבוהה המעבד לא מגביל וככל שיותר נמוכה היא כן מגבילה..

ואיך בכלל המעבד קשור לכרטיס מסך הרי הכרטיס מסך בכלל לא מעביר מידע תמונות או פריימים למעבד..

פורסם

אז ככה אני הבנתי את זה:

1. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר כוח העיבוד של הכרטיס מסך מגיע למקסימום בעקבות כמות הפרטים שיש להציג, ולכן ההגבלה תהיה בעיקר מצידו של הכ"מ, ולא מצד המעבד שעומד בקצב הFPS.

2. ככל שהרזולוציה נמוכה יותר הFPS מן הסתם עולה. הכרטיס מסך לא מגיע לקצה גבול יכולתו מאחר ואין לו הרבה פרטים להציג בכל פריים. המעבד לעומת זאת מגיע לקצה גבול היכולת מאחר והוא צריך לעמות בקצב הFPS העצום. ולכן כאן ההגבלה תבוא מצדו של המעבד.

3. בכל מקרה אין האדם יבחין בפועל בין 100FPS ל200FPS, ולכן ההגבלה המעשית, ברוב יישומי ה3D יבואו מצד כרטיס המסך.

הבנתי נכון?

תקנו אותי אם אני טועה. ;D

פורסם
  • מחבר
אז ככה אני הבנתי את זה:

1. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר כוח העיבוד של הכרטיס מסך מגיע למקסימום בעקבות כמות הפרטים שיש להציג, ולכן ההגבלה תהיה בעיקר מצידו של הכ"מ, ולא מצד המעבד שעומד בקצב הFPS.

2. ככל שהרזולוציה נמוכה יותר הFPS מן הסתם עולה. הכרטיס מסך לא מגיע לקצה גבול יכולתו מאחר ואין לו הרבה פרטים להציג בכל פריים. המעבד לעומת זאת מגיע לקצה גבול היכולת מאחר והוא צריך לעמות בקצב הFPS העצום. ולכן כאן ההגבלה תבוא מצדו של המעבד.

3. בכל מקרה אין האדם יבחין בפועל בין 100FPS ל200FPS, ולכן ההגבלה המעשית, ברוב יישומי ה3D יבואו מצד כרטיס המסך.

הבנתי נכון?

כן הבנת נכון.. זה בעצם גם מה שאני הבנתי.. רק הבעיה שלי שבכלל הFPSים לא עוברים למעבד והוא לא מעבד אותם אז איך זה יוצר עליו עומס שגרום להגבלה אם הם בכלל לא מגיעים אליו..? שזה בעצם מה שלא מסתדר לי בכל הרעיון..

פורסם

אז יש לך טעות בסיסית.

הכל

אבל -ה-כ-ל- עובר דרך המעבד.

העניין הוא שהמעבד לא מתעכב בחישובים מיותרים - הוא מעביר את המידע לגורמים אחרים אשר מוסמכים לכך (לגבי רינדור אובייקטים ותמונות דרך הכרטיס מסך, קולות דרך כרטיס הקול, וכו'.)

לא סתם המעבד הוא הרכיב החזק והיקר ביותר (לפחות פעם זה היה ככה) במחשב.

כל טיפת מידע ואות חשמלית תעבור דרכו לפני שתשמע אותה/תראה אותה/תחוש בה וכו'.

לכן גם (לפי מיטב הבנתי מהדיון הזה) כאשר הFPS עולה ברזולוציות נמוכות, ויותר מידע צריך לעבור דרך המעבד, רק אז המעבד מתחיל להגביל את הביצועים בFPS.

פורסם
  • מחבר
אז יש לך טעות בסיסית.

הכל

אבל -ה-כ-ל- עובר דרך המעבד.

אחי בעיקרון אני חשבתי בדיוק כמוך.. שהכל עובר דרך המעבד.. ואם זה נכון והכל באמת עובר דרך המעבד גם הFPSים אז כל התיאוריה שרשמתי בהודעה הראשונה נכונה.. (עכשיו כשאני חושב על זה מה רשמתי בהודעה הראשונה זה בעצם מה שאומר smalul כל הזמן.. לא?)

אבל הבעיה בכל הרעיון הזה שזה בעצם מה שלא הסתדר עם הרעיון שלי והרעיון שלו זה שאמרו שזה לא עובר דרך המעבד..

את הגרפיקה כרטיס המסך שולח ישירות למסך, והיא לא עוברת דרך המעבד (כי אז יש פה מצב חסר כל היגיון - כרטיס המסך מעבד ויוצר תמונה, הוא שולח אותה למעבד ששולח חזרה לכרטיס המסך כדי שירנדר אותה עוד פעם ויציג אותה).

אז זה כן עובר או לא..?

פורסם

לפי מיטב ידיעתי - המעבד מעביר לכ.מ. מידע, והכרטיס מסך מרנדר את המידע הזה, ומציג אותו במסך.

בכל זאת - המעבד הוא זה ששולח את כל המידע שהכ.מ זקוק לו ע"מ להציג את הפריים (כמעט כל המידע. לכ.מ יש גם גישה לחלק מהזכרון באופן ישיר, כמדומני).

כשמדובר על רזולוציה נמוכה ו FPS גבוה - המעבד (אם מדובר על מעבד חלש יחסית לכוח העיבוד של הכ.מ) המעבד הוא זה שמגביל את הFPS כי הוא לא מספיק להעביר את המידע לכ.מ. והכ.מ. בעצם ימתין למידע מהמעבד.

זו בעצם ההגדרה של "צוואר בקבור". לא?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים