פיתרון לאיחורים! - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פיתרון לאיחורים!


Vidati

Recommended Posts

אני לא אחד מאותם אנשי הבוקר. השעון הביולוגי שלי עובד הפוך. לא משנה מה אני עושה ולא חשוב כמה שעות בלילה אני ישן, ברגע שהשמש עולה אני עייף - וכשהיא נעלמת מהשמיים אני מוצא את עצמי מלא מרץ ומוכן לפעולה.

יחד עם זאת, יש לי דבר אחד המשותף עם חובבי הבקרים - ההתעוררות הורגת אותי.

העולם יוצר טכנולוגיות חדשות ללא הרף, חלקן נועדו להפוך את היקיצה לנעימה יותר - למשל מערכות סטריאו או טלפונים סלולאריים המנגנים את השיר האהוב עליכם כצליל היקיצה, אך גם מערכות אלו סובלות מבעיות - או שהמוסיקה הופכת לחלק מהחלום ואנו נשארים במיטה, או לחלופין אנו מוצאים את עצמנו שוב מתעוררים בבהלה בגלל שהשיר קצבי מידי. נראה שאין ישועה ונגזר עלינו להתעורר עם דופק גבוה וחיים קצרים יותר.

לחיינו נכנסת ההמצאה החדשה Sleeptracker- שעון יד מסוגנן שמטרתו אחת - מציאת הרגע המושלם להעיר אותנו מבלי שנהפוך ליצורים עצבניים ותוקפניים.

הרעיון פשוט - לאורך הלילה השעון מודד את מרווחי השינה שלנו. כאשר השעה היעודה מתקרבת מתחיל השעון לחפש אחר סימני התעוררות (רגעים בני 30 שניות המתרחשים מדי פעם במעבר בין חלום לחלום). כאשר הוא מוצא אחד הוא מתחיל לצפצף, אך בניגוד לצפצופים שמעוררים אותנו מתוך חלומות, הסליפטראקר מעורר אותנו ברגע בו אנו במילא עומדים להתעורר וקצת לפני שאנחנו צונחים אל תוך חלום אחר.

originals1150141379_Sleeptracker3.JPG

ה-Sleeptracker החדש של אריג'נט

מערכת השעון פשוטה וכוללת מספר מסכים: השעון (מן הסתם) מציג את השעה, מאפשר לקבוע את שעת ההתעוררות תוך כדי קביעת חלון ההתעוררות (טווח זמן שנע בין 0 ל-30 דקות) בו השעון יחפש אחר אותם 30 שניות של ערנות. במסך הבא ניתן לכוון את זמן השינה - זהו הזמן בו אתם משערים שתירדמו ומאותו הרגע השעון יתחיל לעקוב אחרי מקצב השינה ותדירות ההתעוררויות שלכם. לבסוף, לאחר שתתעוררו תמצאו מסך נוסף בו ניתן יהיה לראות את מעגלי השינה שלכם - הזמן בו הייתם שקועים בשינה עמוקה ואת הרגעים בהם הייתם קרובים לערנות.

השעון פשוט ונוח לתפעול. נראה אם כן שהפתרון לכל צרותינו הגיע. האומנם?

את השעון ניסינו שניים - אני ואשתי. אני מתרסק לשינה ולא מתעורר עד שהעולם מתפוצץ. היא ישנה עד הרגע בו היא נושמת שוב. קריאת מסך מעגלי השינה גרם ללא מעט שיחות קנאה, מכיוון שהמעגלים שלי היו בני כשעה 6 בממוצע. לה היו כ-14 מעגלים בלילה - גם כאשר היא לא ישנה יותר מ-3 שעות.

התוצאות החשובות ביותר לשימוש בשעון היו בעייתיות מעט. בעוד שאני הצלחתי להתעורר רק פעם אחת בעזרתו (תודה לאל על המצאת השעון המעורר בסלולארי שהעיר אותי בזמן לפגישה באותו היום), היא מצאה את עצמה ממתינה לצלצול שלו שכן זמן מה לפני שהוא החליט לצלצל היא כבר הייתה מוכנה ליציאה מהבית.

בסופו של דבר מדובר ברעיון נפלא העושה שימוש בטכנולוגיה שכנראה צריכה קצת יותר . אין ספק שהמידע שהוא מספק לגבי מעגלי שינה הוא חשוב ויכול להוות מאין מבחן עבורכם לגבי הסיבה לעייפות שאתם סוחבים אתכם לאורך היום (יותר מעגלי שינה = פחות שינה עמוקה = עייפות). קצת מצער שעלי לומר זאת, כיוון שהחברה המשווקת את השעון היא חברת אריג'נט, אבל לעת עתה ולמרות הכל, אם בחרתם לרכוש את השעון (788 ש"ח) כדאי שתכינו מראש גם שעון מעורר לגיבוי.

www.gadgetim.co.il

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...