דיווחים ברשתות זרות: צה"ל תקף גשר בתוך העיר עזה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיווחים ברשתות זרות: צה"ל תקף גשר בתוך העיר עזה


realmagic

Recommended Posts

ברשתות חדשות זרות (CNN, BBC News) מדווחים שהפלסטינים מדווחים על התקפה של חיל האוויר על גשר בתוך עזה.

דבר התקיפה אושר על ידי וזאת כדי למנוע העברה של החייל החטוף.

הפלשתינים מדווחים גם על תנועת כוחות קרקע לכיוון הרצועה (כרגע, מוכחש על ידי ישראל).

[עריכה: ערכתי לאור התיקונים בדיווחים של CNN]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כוחות צה"ל נכנסו לדרום הרצועה

יום רביעי, 28 ביוני 2006, 5:31 מאת: מערכת וואלה!

טנקים של צה"ל מתכוננים לכניסה לרצועה (צילום: סקיי ניוז)

תחנת השנאים ברצועת עזה בוערת לאחר תקיפת חיל האוויר (צילום: CNN)

כוחות חיל רגלים ושריון החלו בכניסה לרצועת עזה לאחר שהפצצות חיל האוויר החשיכו אותה, ותותחים מפגיזים בצפונה. מאות חמושים פלסטיניים תפסו עמדות ברחבי עזה

עוד בכתבה:

"התקיפה היא פשע מלחמה" »

כוחות רגלים ושריון גדולים פתחו במבצע "גשמי קיץ", והחלו להכנס לתוך רצועת עזה מאזור כרם שלום שבדרומה, סמוך לאזור בו נחטף החייל גלעד שליט.

מוקדם יותר הלילה, חיל האוויר הפציץ תחנת שנאים מדרום לעיר עזה ואת הגשרים המובילים לעיר, על מנת למנוע את העברתו של החייל החטוף. כתוצאה מכך, הוחשכו אזורים נרחבים לאורך החוף ובעומק הרצועה והעיר עזה נותקה משאר הרצועה. תושבי הרצועה מדווחים כי גם אספקת המים נפגעה במתקפה.

במקביל, תותחי צה"ל מפגיזים אזורים בצפון הרצועה, מהם נורו טילי קסאם לעבר בחודשים האחרונים.

הכוחות נכנסו רק לדרום הרצועה בשלב זה, והם חוסמים את הגבול בין הרצועה למצרים, על מנת למנוע את העברת החייל החטוף לחצי האי סיני. עדי ראייה פלסטינים דיווח כי צה"ל סגר על העיר רפיח בדרום רצועת עזה, בצמוד לגבול עם מצרים. בנוסף, אותרו ונחסמו מנהרות בין הרצועה למצרים.

לפי מידע שהגיע לרשות הפלסטינית, שליט מוחזק באזור חאן יונס, והועלה חשש כי החוטפים יעבירו את החייל לאזור העיר עזה, ככל הנראה למחנה הפליטים ג'באליה.

מאות חמושים פלסטינים, רובם פעילי חמאס, התפרשו ברחובות העיר עזה. הם תפסו עמדות מאחורי תלי עפר שנשפכו הלילה, בניינים וגדרות תייל. עדי ראייה דיווחו כי החמושים הטמינו מטעני צד רבים בדרכים בהם הם צופים כי הכוחות הישראלים יעברו. ניזאר ריאן, מבכירי חמאס בעזה, קרא בהודעות רדיו לכל החמושים ברצועה "לקום ולהתגונן כנגד האויב".

לקראת כניסת הכוחות דרשה מהמשטרה הפלסטינית לפנות את השוטרים מעמדותיהם סמוך לשטח שבו פועל צה"ל. במבצע נוטלים חלק מספר גדודים וחטיבת גולני בליווי כוחות שיריון.

"התקיפה היא פשע מלחמה"

רב"ט גלעד שליט. בישראל מקווים שהלחץ הצבאי יוביל להסכם שיבא לשחרורו (צילום: ירון קמינסקי, "הארץ")

פעולת צה"ל נועדה לצבור "קלפי מיקוח" מול החמאס: לתפוס אזורים, בשטחים פתוחים, בקרבת רפיח ובשלב מאוחר יותר גם בצפון הרצועה. בישראל מקווים שהלחץ הצבאי יוביל בסופו של דבר להסכם מדיני, שיביא לשחרור החייל תמורת הפסקת הלחימה. אולמרט כבר הודיע שלשום כי לא יסכים לשחרור אסירים פלשתינאים תמורת רב"ט שליט.

פרסומת

שר ההסברה הפלסטיני, יוסף רזקה, כינה את התקפת צה"ל ברצועה "פשע מלחמה" בראיון לרשת "אל ג'זירה". רזקה אמר כי "מתקפת הטילים על התשתיות ברצועה, ניתוק החשמל והמים בעזה והתקיפה הם פשע מלחמה וטרור מדינה". דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אמר כי הארגונים הפלסטינים מכינים "הפתעות שונות לאויב הציוני". דובר הזרוע הצבאית של חמאס אמר כי החייל החטוף עשוי להיות בכל בית ברצועה, ולכן אם תתקוף בתוך הרצועה היא עשויה לפגוע בו.

שגריר בארצות הברית, דניאל איילון, אמר הלילה בריאיון לרשת CNN כי צה"ל יסיג את כוחותיו במלואם אם ימסר החייל החטוף, גלעד שליט, בריא ושלם לידי ישראל. איילון אמר עוד כי המבצע נועד לשחרור שליט, וגם כדי להבהיר לפלסטינים עד כמה חמור המצב. "אנחנו מעדיפים את הפתרון הדיפלומטי, אבל אין לנו ברירה. יצאנו מעזה, ואין שום סיבה לתושביה להפגיז את ערינו בטילי קסאם".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...