פורסם 2006 ביוני 1419 שנים שלום.אני מעיוניין לדעת אם ההסבר הזה על-Vertex Shader הוא נכון, והאם אפשר להוסיף לו מידע נוסף.שאלה: מה זה Vertex Shaderתשובה: Vertex Shader זה בעצם הקודקודים, של הפינות של אותם משולשים, שכל עצם תלת-ממדי עשוי מהם. למעשה הקודקודים האלו הם החומר הווירטואלי עצמו, שעצם תלת-ממדי מורכב ממנו. כשמנוע המשחק מעביר אובייקט של תמונה, למעבד הגרפי של כרטיס המסך, הוא למעשה שולח את כל הקודקודים של העצם הזה.כל קודקוד נושא עימו הרבה מידע:ראשית הקורדינטות התלת-ממדיות: X, Y, Z ו-W. בנוסף ישנו הצבע שמנוסח לעיתים קרובות בצורה של פיזור, כמו גם צבעי קשת. המידע בקשר לצבעים מקודד בפורמט: RBGA הפשוט, עבור ה-אדום, ירוק, כחול ו-אלפא.בנוסף יש קורדינטות של מירקם: S, T, R ו-Q, שמייצגות את המרקם ואת העמדה שלו בקודקוד. כמובן שבקודקוד יכולים להיות מספר קורדינטות של מירקם, למקרה שצריך ליישם יותר ממירקם אחד. בנוסף ייתכן שיהיה ערפל, כמו גם מידע הנוגע לגודל הנקודה ועוד. אפשר לראות שהקודקוד, היחידה הקטנה ביותר בתמונה התלת-ממדית, נושא כמות ענקית של מידע.ה-Vertex Shader גרם ללידת ה-PIXEL SHADER.אז בקיצור, אם למישהוא יש משהוא לומר, לשפר, הצעות, תיקונים אני אשמח
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים זה הסבר על מה זה קודקוד לא מה זה VS וגם הסבר צולע, נראה כמו מקטעים רנדומאליים שנלקחו מהסבר מפורט בהרבה ותורגמו ע"י בבילון.וVS לא גרם ללידת הPS, הPS היה קיים הרבה הרבה זמן לפני שבכלל היה שימוש בגאומטריה בCG.
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים לא נכון, TOMSHARDWARE אומרים את זה בעצמם במאמר בנושא.טוב זה מסביר זאת, תעשה לעצמך טובה גדולה אל תתייחס לTHG יותר מידי במיוחד בממאמרים.
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים מחבר סליחה על הבורות (אתה רואה ששאני חדש פו ורק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא) אבל מה זה- THG?
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים סליחה על הבורות (אתה רואה ששאני חדש פו ורק עכשיו התחלתי להתעניין בנושא) אבל מה זה- THG?toms hardware guide
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים http://hwzone.co.il/articles/directx9/2/Vervex Shader - מטרתו של חלק זה המונע על ידי תוכניות קטנות שנכתבות לו היא להציב מחדש את הטקסטורה לאחר שינוי שבוצע על ידי התוכניות הקטנות שמשנות את ערכי המקום (X ,Y ,Z), הצבע, תאורה ועוד...על ידי שימוש בתוכניות ניתן לבצע שינוים באובייקטים שונים כמו שינוי צורה וסיבוב וכמו כן ביצוע אפקטי תאורה שונים ומשונים ועוד. גרסה 2.0 של מצלל זה תכלול אפשרויות תיכנות מתקדמות אשר יאפשרו ביצוע אפקטים חדשים ומשוגעים...
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים מחבר תודה.אבל אני חושב שאי אפשר להגדי על האתר TOMSHARDWARE שלא כדאי לישקול את הדברים שם ברצינות.בכל זאת תודה.
פורסם 2006 ביוני 1419 שנים תודה.אבל אני חושב שאי אפשר להגדי על האתר TOMSHARDWARE שלא כדאי לישקול את הדברים שם ברצינות.בכל זאת תודה.רמת המאמרים שמה, בעקר בתחום הגראפיקה היא חובבנית ביותר, ואם זה לא טעות בתרגום מצדך והם באמת אומרים שלנקודה במרחב תלת מיימדי יש 4 ערכים של קורדינאטות, מישהו צריך לחזור דחוף לכיתה ח.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.