למה לינוקס? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה לינוקס?


Recommended Posts

שלו לכולם.

אני מעוניין לקבל כמה סיבות למה להתקין לינוקס ולהשתמש בו כמערכת הפעלה ראשית.

אבל סיבות רלוונטיות, לא סיבות אידיאולוגיות כמו שאנחנו משתמשים בפורמטים סגורים וזה לא טוב או שככה זה חוקי וחינם.

אני רוצה סיבות פרקטיות, שיכולות לעזור לי בעבודה השוטפת במחשב.

כמו כן אל תזכירו את נושא האבטחה. אני על יותר מדי זמן ואני יודע מצוין מה לעשות כדי לשמור עליה, ולכן האבטחה היפה של לינוקס לא מענינת אותי.

יתרון משמעותי אחד שאני ראיתי משבוע עם אובונטו זה מערכת התקנת התוכנות, שנראת לי די נחמדה, רק שצריך להתרגל לזה ולהבין יותר טוב איך זה עובד.

בעקרון הרבה יותר קל להוריד ולהתקין תוכנה על לינוקס, מאשר ב-.

סיבות נוספות?

תודה לעונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לפחות בשביל המחשב החלש שלי, היא הרבה יותר מהירה, גם כמו שאמרת כל הpackage managment לא רק באובונטו, אלא כמעט בכל מערכת, דבר שלישי, והרבה פה לא יסכימו איתי, נוחות. כן, נוח לי לעבוד על לינוקס, ואני טיפוס מינימלי, משתמש בממשקים גרפיים קלים(פלוקסבוקס בעיקר), הרבה בטרמינל. אני אוהב את יכולת ההתאמה של המערכת הזאת. אפשר בקלות לכתוב סקריפטים לפעולות שעושים הרבה, ובכלל להתאים הכל לצרכים שלך, בכל הפצה טובה(ג'נטו הייתה חביבה עלי, עכשיו ARCH תופסת את מקומה). סיבה טובה לעבור? אם אתה צריך לשאול, כנראה שאין לך. לא צריך עכשיו להתחיל שום דיון של כנגד , הכל עניין של העדפה אישית. אם זה לא מתאים לך בתור , אל תשתמש בה. וונדוס לא כזה זבל, מספיק טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

המחשב שלי לא כזה חלש(תלוי לעומת מה להשוות-את הוא לא ישרוד), ולכן מימשק מינימלי זה לא מה שאני מבקש.

בקשר לטרמינל זה דבר נוסף שאני לא מבין. אנשים אומרים שככל שצריך לכתוב יותר דברים בטרמינל, אז זה הופך את ההפצה ליותר טובה ומתקדמת. זה נראה לי די מוזר כי בעקרון לדעתי כל פקודה שאפשר לכתוב עם ממשק טקסטואלי, ניתן לתכנת לה ממשק גרפי. לכן אני אישית רואה את הטרמינל כעצלנות של מפתחים(או שכנראה פיספסתי משהו..)

אכן אין לי סיבה לעשות זאת, אבל אני רוצה לעבור ולכן אני מחפש אותה :xyxthumbs:. השאלה היא האם זה שווה להשקיע בזה, ובסוף לקבל את אותו וינדוס בשינויים קלים.

לכן אני מחפש יתרונות כדי שאני יגיד שלא עברתי לחינם אלא עכשיו יש לי את X,Y,Z שלא היה לי מקודם.

אני לא רוצה לפתוח דיון WIN נגד , אלא רק יתרונות של לעומת WIN.(זה לא אותו דבר..)

זה לא שלא מתאים לי, הנקודה היא שאם משקיעים בלינוקס, אז הוא גם יכול להתאים, אבל הנקודה שלי היא מה יצא לי מזה אם בסוף אני יקבל את אותה גברת בשינוי אדרת שהיתה לי על .

עם וינדוס אין לי בעיות, אבל אני רוצה משהו טוב יותר.

אני יקח את המקרה הקלאסי שהיה לי עם MAXTHON. הייתי איתו די הרבה זמן, עד שניסיתי את FF. ההתחלה לא הייתה פשוטה, היה הרבה בלאגן עם ההרחבות, אבל בסוף יצא משהו שלא משתווה בכלל ל-MAXTHON. אני יכול להגיד בדיוק את היתרונות FF לעומת MAXTHON.

אני רוצה לשמוע יתרונות כאלה אצל לעומת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עצלנות של המפתחים? כן, פיספסת פה הרבה. בתכלס, כן, אפשר לכתוב ממשק גרפי להכל...השאלה היא למה? אם לוקח לי לחפש חצי שעה את האפשרויות שאני צריך בממשק גרפי, ו 2 שנית להקליד מה שאני צריך בטרמינל? פשוט יותר מהר ונוח. נשווה, אם אני רוצה להתקין פיירפוקס. בווינדוס אני גולש לאתר של מוזילה,מוריד, ומתקין. באובונטו עם סינפטיק אני פותח את הממשק, מחפש את החבילה שאני רוצה, ובוחר, הוא מוריד\מתקין לבד. בשורת פקודה apt-get install . תשווה כמה זמן לקח לך בכל האפשרויות. להקליד 4 מילים הרבה יותר מהיר מכל ממשק שתבחר. אני יכול למצוא עוד המון דוגמאות כאלו. נקודה למחשבה.

עכשיו, זה כמו שכתבתי, יתרונות של לינוקס? תלוי למי,תלוי למה. תנסה, למה לא? לגבי הנקודה של "אותה גברת בשינוי אדרת" אז זהו, שזה . כמה זמן אתה מבלה על המערכת עצמה? המערכת היא פלטפורמה לתוכנות שרצות עליה, בתכלס כל מערכת היא "אותה גברת" אם אתה מריץ את אותם תוכנות. מה יהיה לך אם תעבור? ביצועים, יציבות,אבטחה(למרות שזה לא מעניין אותך) ולי לפחות נוחות. תחליט לבד. תנסה, למה זה מפריע לך? בוא ניקח את זה ככה, אתה רוצה לעבור כדי להתנסות, או שיש לך דברים שמפריעים לך בווידוס ואתה חושב שבלינוקס זה לא יקרה? כאילו, מה הסיבות שלך לזה? אם זה סתם לנסות, אז תעבור, תנסה, ותחליט לבד מה היתרונות של המערכת בשבילך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחפש חצי שעה פקודה בממשק גרפי זה לדעתי מוגזם. כמובן שבהתחלה אולי קשה, עם כל תוכנה. אבל לאחר שמתרגלים, הפעולות הופכות לטריאליות לחלוטין,ומהירות.

לעומת זאת בטרמינל צריך לזכור כל מיני פקודות(גם זה לא בעיה לאחר זמן מה), אבל להקליד אותם לדעתי לוקח יותר זמן, מאשר 3 קליקים עם כפתור. פה אולי באמת נכנס הקטע של העדפות, וזאת הסיבה שאני רוצה את משהו כמו אובונטו, ולא כמו ARCH, כי שם רוב להדברים יש ממשק גרפי. חוץ מזה לדעתי טרמינל זה בכלל חזרה אחורה לימי הדוס, ובמקום להתפתח ולהתקדם, אנחנו עומדים במקום. חוץ מזה רוב הפקודות הם לא להקליד 4 מילים אלא לעיתים הם הרבה יותר ארוכות.

הבאת את הדוגמא הספציפית של פירפוקס. גם אני רוצה להשתמש בה. מערכת התקנת התוכנות באובונטו(ובלינוקס בכלל) די נוחה, אבל לפעמים קצת בעיתית.

היה לי לפני כמה זמן את אובונטו 5.10, ובו היה את FF 1.0.7, כשכבר היה את FF 1.5 בחוץ. חיפשתי אותו בסינפטיק, אך היה שם רק את 1.0.8(שלא ידוע לי בכלל על קיומו של אחד כזה). מצאתי בויקי של אובונטו עמוד שלם עם הנחיות באורך הגלות על שידרוג של FF. החלטתי במקום לשבור את הראש פשוט להוריד אותו כמו שהוא מהאתר של מוזילה ולהשתמש בו ללא התקנה.

בוינדוס דאבל קליק על איקון ההתקנה של FF והשידרוג מושלם.

יתכן שפיסיפתי פה משהו, והיה צריך לעשות משהו עם REPOSITIONS.

נעבור ליתרונות שצוינו:

ביצועים. זמן העליה של היה לא קטן, אבל לא ממש התעסקתי עם כל הזבל שעולה ב-STARTUP, אז כנראה שניתן לקנפג את זה. בכל אופן לא נראה לי שהוא יהיה יותר מהר מ- נקי מזבל שעולה ב-STARTUP. לא יודע לא ניסיתי, השערות בלבד.

יציבות זה טוב. מסכים כחולים אני מניח שאני לא אפגוש בלינוקס, ודי מעניין אותי לדעת איך הוא מתעסק עם שגיאות קריטיות כגון התחממות או שגיאת זכרונות.

אבטחה אני לא רוצה לדון, פה אין בעיות וגם לא יהיו בעיות, לא על , אבל אולי דווקא מלינוקס כי אני לא יודע איך לשמור על האבטחה שלו, ואפילו אין לי מושג איך לזהות וירוס שרץ ברקע, או איך בכלל הם נכנסים.

נוחות, לא הייתי אומר שאובונטו נוחה יותר, גם לא פחות. הם פחות או יותר זהות. רק אני חייב לציין שבאובונטו 5.10 הייתה לי בעיה עם HOTKEYS שהוגדרו מלינוקס. אם הגדרתי לדוגמא פקודה מסוימת(PAUSE ב-TOTEM), אז זה עבד רק כשהטוטם הוא החלון הפעיל. כהשוואה הגדרתי HOTKEY מ-WINAMP, והוא עובד תמיד גם כשהוא ממוזער, וגם כשהוא ב-TRAY.(יתכן שזה מקרה ספציפי, אבל בכל מקרה אני לא רואה נוחות יותר גדולה מ-, חוץ מהקטע של התוכנות כמו שהזכרנו.)

כמו שכבר אמרתי, ניסיתי אותו בעבר, הצלחתי לגרום לרוב הדברים שהיו לי ב- לעבוד כמו שצריך, ואני מניח שעם קצת השקעה יהיה לי מערך תוכנות כמעט זהה.

אז בעצם מה עשיתי כאן? נשארו לי אותם תוכנות. FF אותו FF, הנגן שהיה לי תמך בסקינים של וינאמפ, הדסקטופ נראה זהה, ו-MSN די צולע. חוץ מהקטע של ההתקנות, הכל זהה.

אני רוצה לדעת איזה דברים שיש שם אמרו לך בפרוש, זרוק את MS, מחק את WIN, זה מה שאתה צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה גרם לי להשאיר את ווינדוס להורים? העדפות אישיות. שוב, זה אישי לכל אחד. אל תנסה בכח למצוא דברים שיהיו טובים ועדיפים באופן אוניברסלי. אתה אומר ש טרמינל זו חזרה לימי דוס? ובכן,זו למשל העדפה אישית, אני מאוד מעדיף את הטרמינל. אבל השוני הוא בבסיס המערכת. ווינדוס לא יכולה לעבוד בלי ממשק גרפי, ולינוקס בכלל לא צריכה אותו בשביל לעבוד.כרגע כשאני בווידוס, אני תמיד מנסה ללחוץ ALT+T שזה הKEY שלי לטרמינל בלינוקס, זה ממש מציק,חחח. לי, מה שגרם לעזוב את ווינדוס זה הביצועים. יש לי את'לון ישן, 1700+ 256MB של ראם איטי וישן. בווינדוס, מספיק לנסות להפעיל טריליאן+פיירפוקס+ווינאמפ כדי לגרום למחשב לגמגם בזמן שכל ה 3 עולים, למרות שאחרי זה זה עובד סבבה. בלינוקס פיירפוקס אמנם כבד,אבל באופן כללי,צריכת המשאבים של המערכת עצמה אפסית,ומאפשרת לי עבודה נוחה יותר ושוטפת, והיציבות, אני ממש לא מכבה את המחשב, ולצערי אצלי לא שורד שבועיים+ בלי אתחול,וזה מציק, כי בלינוקס זה לא קורה לי. אם אתה לא רואה שום סיבה לעבור, אל תעבור. ממש לא מערכת רעה,ויש לה את היתרונות שלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטרמינל של וינדוס זה WINKEY+R שפותח את RUN...

אכן צריכת המשאבים של לינוקס יותר נמוכה, אבל המחשב שלי די מסתדר איתם. אכן לוקח לו די הרבה זמן לעלות את וינאמפ, כי זו תוכנה כבדה מטבעה, ואני לא מאשים את XP בכך. בדרך כלל כל הנגנים כאלה.

לא לכבות את המחשב היה לי אולי הכי הרבה כמה ימים, אולי הגעתי פעם לכמעט שבוע, אבל שבועיים ממש לא..

בכל אופן יש לי FREE PRO שמטפל בפינוי זכרון לא מנוצל, מה שמאפשר החזקה יותר ארוכה, ואולי אפילו שבועיים.

וינדוס אכן מערכת לא רעה, אבל חשבתי שלינוקס יותר מזה. כי לי "לא רעה" לא מספיק. אני רוצה את הטוב ביותר. לפי מה שאני רואה ללינוקס אין הרבה ממש מה להציע יותר מ-, לכן אני אשאר עם . תודה על העזרה בהחלטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע, ללינוקס יש המון מה להציע, כי אתה יכול להתאים אותה לצרכים שלך. השאלה היא מה אתה עושה עם המחשב. אם אתה גיימר כבר, לינוקס זו לא הבחירה. אם, כמוני, השימוש העיקרי במחשב הוא שימוש כללי כמו סרטים, אז כל מערכת תספיק. "אין מה להציע" זה סובייקטיבי לחלוטין. אולי אין מה להציע לך,ואת זה אני מקבל, אבל מפה ל"סתם מערכת" יש הרבה מרחק. שוב, אני לא מתכוון להטיף למערכת זו או אחרת, הכל העדפה אישית. אם החלטת, אז שיהיה בהצלחה.

אה, וזה גרם לי לחשוב על עוד יתרון. עדכונים. בשביל אפשרויות חדשות בווינדוס אתה צריך לחכות לחבילות שירות ו אפילו ווינדוסים חדשים, בעוד שהעיצוב המודולרי של מאפשר הרבה יותר גיוון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לשמפט של אין מה להציע. הכוונה לא שזו מערכת לא טובה. אלא שהיא פשוט פלוס מינוס אותו דבר כמו . ורק כי הייתה פה ראשונה(אצלי במחשב) ואני כבר רגיל אילה והכל, אז אני מעדיף אותה, כי לא מציעה לי יתרונות שאני צריך. כמובן שזה סוביקטיבי, אתה בעצמך כל הזמן אומר שזה העדפה אישית. אז העדפה שלי היא שהיא לא מחדשת לי הרבה, לא כמה ששוה להשקיע תמורת זה.

בקשר לעידכון, אשמח לשמוע הרחבה בנוגע לעיצוב המודולרי. לא ממש הבנתי את הנקודה. תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר למודולריות- לינוקס לא באה כחבילה אחת, כמו . יש לך בחירה של קרנלים,שירותים שיהיו במערכת, מנהלי חבילות,מנהלי חלונות(ה "ממשק הגרפי") וכו'.

סתם דוגמא, ניקח משהו טריוויאלי לחלוטין, כמו אפקט גרפי פשוט של שקיפות. בווינדוס זה אפשרי רק עם תוכנות צד-שלישי כרגע, או בעתיד בוויסטה. בלינוקס כל העניין של שקיפות הוא תוספת קטנה לXORG(X, הדבר שבעצם "מריץ" את מנהלי החלונות שלך)שקיים מאז גרסא 6.8 שלו. אתה לא חייב להחליף את כל המערכת לקבלת אפשרות פשוטה כזו. ניקח משהו קצת יותר עקרוני. נגיד אתה עובד שנים על המערכת הנאמנה שלך, ואז אתה בא להוסיף HD חדש, שהוא סאטה. בווינדוס זה התעסקות עם דריוורים ומה לא, בלינוקס זו תמיכה מובנית בקרנל מאז 2.6.משהו אז נגיד אתה לא רוצה להחליף את כל המערכת, תעדכן רק קרנל. פשוט מחזור הפיתוח בלינוקס הוא יותר מהיר, וכל הזמן יש עיכדונים שמוסיפים שימושיות, או סתם יציבות. אם קיימת חדשה, היא תשולב הרבה יותר מהר בלינוקס מאשר בווינדוס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה. הבנתי. תאמת לא ממש ראיתי אפקט של שקיפות בגנום.

אז לסיכום אתה אומר שהיתרונות זה העדכניות שלו. מעניין. כנראה קצת פיספסתי את הקטע של הבחירה באובונטו כי כבר בחרו הכל בשבילי..

בקשר לדריברים. המחשב שלי לא הכי חדש בעולם, וכנראה בעתיד הקרוב גם לא יתחדש יותר מדי, ולכן הדריברים של די מספיקים לי. הוא מזהה לי כמעט את הכל.

חוץ מזה עשיתי NLITE ל- שלי כך שמכיל את כל ההגדרות הנחוצות, ולא את ההגדרות הלא נחוצות.אפשר להגיד שהוא מודלוארי במובן מסוים..

הבעיה היחידה שנשארת ללינוקס זה תאימות למשחקי וינדוס. אולי כשימאסו לי משחקים אז אני ינסה את שוב.

נ.ב. נשארת לחלוטין ללא וינדוס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה אני ממש לא אוהב הפצות שבוחרות הכל בשבילך. באובונטו זה די מה שקורה...בגלל זה אני מדבר על הפצות אחרות, כמו ARCH ג'נטו SLACKWARE אם יש לך כוח(לא מת על סלאק), שם יש בחירה אמיתית במה שאתה רוצה או לא רוצה להתקין.אם כבר ללכת על הפצות גרפיות יותר, תמיד העדפתי את פדורה, גם בין היתר, בגלל הכמות האדירה של repositories צד שלישי אליה, שבאמת אפשרו לשמור את המערכת מעודכנת לגמרי לגרסאות הכי אחרונות, ווגם בגלל שאני לא אוהב הפצות מבוססות דביאן-לא הקטע שלי. כדי לקבל בחירה אמיתית צריך לעבוד קצת יותר, אבל תאמין לי, זה שווה את זה.

בקשר לתמיכה במשחקים,זו אכן בעיה,אבל CEDEGA,שהיא אמולטור למשחקי , פועלת לא רע למשחקים הבודדים שאני משחק. אבל לא לא מחקתי את , וגם אם הייתה לי אפשרות כזו(המחשב של המשפחה,והורים חייבים ווינדוס) לא הייתי מוחק. לפעמים אני רוצה לשחק במשהו כבד יותר, או משהו כזה, אז שהיה בכל מקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ARCH וג'נטו נראים לי פשוט לא ריאלים להתקנה למשתמש שלא מבין בזה די הרבה. העדפתי את אובונטו כמתחיל כי היא די מתאימה לזה. יש שם גם לא נעט REPOSITIONS, שלדעתי די מספיקים, אבל אין לי עם מה להשוות, כי לא ניסיתי שום דבר אחר. מהסיבה הפשוטה שאין לי מטרה. כלומר אני מנסה למצוא את התועלת שתצמח לי מזה, אבל אני לא ממש רואה איזה משהו שיגרום לי להגיד RULZ.

כלומר היא אלטרנטיבה לא רעה, וזה טוב ויפה שניתן להגדיר אותה כמו שצריך, אפילו יותר ממה שצריך הייתי אומר. בכל אופן כנראה שזה נועד לאנשים מסוג אחר, אפילו שאני די אוהב לנסות דברים חדשים. ניסיתי. לא ראיתי חידוש.

הפצות שאינן גרפיות ממש כמו ARCH ממש לא בקטע שלי. אני לא מתכוון לכל דבר קטן לקרוא לטרמינל. כמובן שאני לא רוצה להתעלם ממנו לחלוטין, אבל יש דברים שדי קשה לעשות שם, אולי רק מתוך חוסר הרגל.

אולי אני ינסה אי פעם את פדורה. איך היא למתחילים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...