16MB קאש L3 בקסאונים - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

16MB קאש L3 בקסאונים


lmlm

Recommended Posts

עצוב לי, אני כותב (בעברית) ואף אחד לא זוכר :'(

דווקא בשוק מעבדי ה-MP (מעבדים לשרתים גדולים הכוללים כמה מעבדים על כל לוח אם), לא תשיק מעבדים המבוססים על הארכיטקטורה החדשה, אלא תישאר דווקא עם הארכיטקטורה הישנה. הסיבה אינה נעוצה בארכיטקטורת המעבד, אלא דווקא במבנה הבאס של אשר יוצר צוואר בקבוק כאשר מחברים אליו עוד ועוד מעבדים (בניגוד לבאס ה-HTT של מעבדי AMD). הפתרון של לבעיה זו הוא מעבד ה-MP המבוסס על שתי ליבות Tulsa. כל ליבה כזו כוללת אמנם רק 1MB של זיכרון L2, אך על המעבד נמצא גם זיכרון L3 משותף בגודל 16MB (!). זאת, יחד עם טכנולוגיות חיזוי של המנסות להביא לזיכרון המטמון מידע אשר לדעתן המעבד יזדקק לו, יאפשר למעבד לפנות כמה שפחות לבאס המשותף, ולהוריד את ה"פקקים" מעליו.

tulsas.jpg

מקור:

http://hwzone.co.il/articles/intel_amd_roadmap/5/

מדצמבר 2005...

זה מעבד שמבוסס על ה-Pentium 4 ולא על (כמו הוודקראסט).

שמענו עליו לא מעט ב-IDF שהיה בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

link=topic=184183.msg1593166#msg1593166 date=1148903006]

זה מטורף אבל זה באמת שימושי????? איזה שרת צריך כל כך הרבה קאש

השבוע הייתי בתערוכה של IBM (המסעית השחורה), יש להם שרת מבוסס 4 זיאונים, הם הוסיפו L4 (זה לוח מיוחד שלהם עם צ'יפסט שלהם).. כן כן.

זה 64 MB של זיכרון יעודי (בתאכלס 400 ממה שהבנתי) שנועד להכיל את הסינכרון בין המעבדים ובדיוק בגלל בעיית הבאס של אינטל שהזכירו כאן(יותר מידי זמן של עבודה על הבאס), הפתרון הזה אמור לחסוך פעולות כפולות והוא בעצם מוודא שבזמן שמעבד מסויים רוצה לקרוא/לכתוב מכתובת/לכתובת מסויימת, אין מעבד אחר שעושה את זה, וגם אם מעבד X מבקש מידע ספציפי מהזכרון, ולמעבד Y יש אותו, אז הוא דואג להעביר את המידע ביניהם ולא מהזכרון עצמו.

חמוד משהו.

זה למה צריך את זה, כמו שכבר דורון אמר, אחרת הסינכרון מתבצע על ה RAM או על הווריאציות שלו, כמו ה L4 הזה של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...