Windows Vista - בטא 2 - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Windows Vista - בטא 2


CoolOne

Recommended Posts

גרסת הבטא של המערכת מותקנת אצלי סוף סוף:

נראה מדהים, חוויית המשתמש איומה.

מלבד מספר הברקות קטנות שמיקרוסופט היטיבה לגנוב מMac OS X, ועוד תצוגה מוקטנת של החלונות, חוויית המשתמש, כלומר הממשק שמיקרוסופט שינתה והיא כל כך מתגאה בו, על הפנים.

חלונות קופצים לאישור כל שניה, תפריט התחל לא נוח בצורה לא נורמאלית, ולוח הבקרה והחיפוש במחשב כמעט בלתי אפשריים להתמצאות ללא מחקר מעמיק של רבע שעה על כל פיצ'ר.

המערכת תופסת 7.5GB בדיסק הקשיח, ומשתמשת בכ-650 עד 700 מגה בתים של זכרון RAM במצב מנוחה, ללא תוכנות ברקע.

לעומת זאת, המערכת דורשת מעט מאד משאבי מעבד בכל רגע נתון במצב מנוחה, שנמצא רוב הזמן בכ-7% עבודה. לעיתים יש קפיצות ל-50%, אבל הן יורדות מיד.

אחד מהפיצ'רים הנחמדים במערכת הוא מנגנון המתאים את המערכת לביצועי החומרה שלכם. המערכת מדרגת את כמות הזכרון, כרטיס המסך, המעבד וגודל הכונן הראשי בדיסק הקשיח, ולפיהם מתאימה את כמות האפקטים ואת אופן פעולתם. המערכת שלי מדורגת ב-3 מתוך 5:

Intel Pentium D 2.8Ghz

ASUS P4ND2 SLI

1GB RAM Dual-Channel

HD 200GB (גודל המחיצה בה מותקנת המערכת הוא 30GB)

בעזרת VMWare, בדקתי את המערכת עם 512MB של , והיא עובדת גם עם זה בסדר גמור, אבל ללא כל האפקטים התלת-מימדיים של Aero, שלעיתים קצת מעצבנים, אני מוכרח להודות.

תוכנת הצגת התמונות של מורכבת בהרבה מזו של XP, ומאפשרת עריכת תמונות וצריבת סרטונים ותמונות לדיסקים או לDVD. את צייר לעומת זאת, שינו במקצת, ולא כל-כך לטובה.

הנפילה הגדולה של המערכת הזו היא IE7. הוא בעל ממשק נורא, והדברים שהועתקו מדפדפנים אחרים (ראו Firefox) הועתקו גרוע. הדבר החביב היחיד בו הוא היכולת להציג RSS על גבי שולחן העבודה, וגם זאת לא לגמרי בעזרת הדפדפן. יש לי חשד שהועתקו יותר מרעיונות לאקספלורר ממוזילה, כי מספר תקלות שקיימות בכתיבת טקסטים במוזילה (חוסר דיוק במיקום הסמן תחת העכבר וקפיצות לא נכונות של סימנים בזמן כתיבה עברית) שלא היו אף פעם בעבר באקספלורר הופיעו בו לפתע. יש עוד מספר תוספות לאקספלורר שתכליתן למסור מידע למיקרוסופט על האתרים שגולשים בהם ולאפשר למיקרוסופט להודיע לדפדפן אם האתר בו הוא גולש בטוח או לא. תוספת חלונית החיפוש שקיימת גם בפיירפוקס לאקספלורר נחמדה מאד, אבל החלונית הזו תומכת רק במנוע חיפוש אחד (Windows Live), וההוספה של מנועי חיפוש אחרים ארוכה יחסית.

החיפוש במחשב מתיימר להיות מהיר יותר ואיכותי יותר, אך התוצאה היא שהוא מסורבל ולא נוח, האינדקס לא מתעדכן מהר מספיק, והחיפוש האמיתי (לא באינדקס) איטי עוד יותר מזה של ה-XP.

דבר מוזר הוא עניין השפות. תחלופת השפה עושה בעיות רבות, בעקר לאור העובדה שיש לפריסת מקלדת אחת כמה שפות - דבר שהקשה עד כה את המעבר בין השפות בממשק KDE בלינוקס והצריך פעולה ידנית, ועתה מקשה עלינו גם בווינדוס. אם כבר מעתיקים דברים מלינוקס - לפחות שלא יעתיקו את המגרעות!

דבר מעניין שניתן להבין בעזרתו את המדיניות של מיקרוסופט לפיה כבר אין צורך לכבות את המחשב, הוא העובדה שכפתור הכיבוי בתפריט התחל הוחלף בכפתור Sleep, והדרך לכיבוי ארוכה מעט יותר (לוחצים בצד על חץ קטן ושם יש תפריט פעולות).

באופן כללי המערכת מעניינת, אבל עד שלא תעשה חשיבה מחדש ותיקון של הממשק, או לפחות תווצר אפשרות לבחור את סוג הממשק, אני לא רואה את עצמי מסוגל להשתמש בה לאורך זמן.

זה היה סיקור קצר ומאד לא ממצה של חלק מהתכונות של . אשמח לשמוע תגובות ושאלות - ארחיב את הסיקור בשמחה.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הסיקור.

אני ניסיתי על המחשב שלי בטא 2 ישנה יותר (לפני כמה חודשים)

לא מחקתי את , שמתי את הVista על מחיצה אחרת וניסיתי להשתמש בו בתור מע' ראשית.

לא ממש יכולתי, בגלל כמה סיבות:

1. חוסר בדרייברים שמתאימים לבטא 2 מחברת ATi. (לפחות כך היה אז)

2. החיפוש לא ממש עבד כמו שצריך. (הייתי צריך לחפש קבצים בשיטות אחרות)

3. המערכת הייתה כבדה (יש לי 512MB זכרון)

4. אי תאימויות עם כל מיני תוכנות ובעיות נוספות...

5. הVista לא מוסיף שום דבר שימושי פרט לעיצוב יפה יותר (וכבד יותר)

קיצר תשארו עם הXP אם אתם מתכוונים ממש להשתמש במחשב,

למרות שאני שוקל מתישהוא בזמני הפנוי להתקין גרסה עדכנית יותר ולראות מה הם שיפרו עד כה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חלונות קופצים לאישור כל שניה, תפריט התחל לא נוח בצורה לא נורמאלית, ולוח הבקרה והחיפוש במחשב כמעט בלתי אפשריים להתמצאות ללא מחקר מעמיק של רבע שעה על כל פיצ'ר.

הרבה אנשים אמרו את אותו הדבר על XP: "אוי זה כל כך מסובך, אני יחליף את ה display ל classic view, אני רגיל ל win98" חחחחחחחחחח, זה דבר שמתרגלים אליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו ה-Preview הראשון שלבטא 2... LOL...

נכון שלוקח זמן להתרגל, ואין בעיה להתרגל אם מתאמצים (לו זאת היתה הבעיה היחידה לא הייתי מתלונן),

השאלה אם שווה בכלל להתרגל. מלבד עיצוב מדהים, וכובד שאין כדוגמתו, אין למערכת הזו הרבה מה להציע למשתמש הסטנדרטי.

המערכת אמנם תומכת בריבוי עכברים (מאפשרת מספר סמנים על המסך בו זמנית) - לא נסיתי אבל זה מה שאומרים,

הליבה של הווינדוס היא גרסה 6 (מאז שנת 2000 הליבות הן בגרסאות של 5), מה שאומר שרת קצת יותר משוכלל..

ו... יש בזה הרבה פיצ'רים שכיום יש תוכנות טובות בהרבה שמסוגלות לעשות כמעט אותו דבר.

אבל חוץ מזה, ממש לא נראה לי שמישהו יצטרך את זה. כמובן שזה ישווק עם כל מחשב חדש, ואז, מסיבות של לחץ חברתי, כולם יעברו לזה.

גם יש משחקים שיתמכו רק DX10, שיתמוך ככל הנראה רק Vista.

אני צופה תחרות בין ה- OS X ל-Vista, כי יש לי הרגשה, לפי כל הצעדים האחרונים של אפל נראה שהם מתכוונים להוציא את מערכת ההפעלה שלהם ל-PC.

אם אני מנחש נכון, אני משאר שהתחרות תהיה מאד קשה, כי דרישות המערכת של OS X לאותם פיצ'רים, נמוכות בהרבה מאלו של Vista. ואם היכולת להריץ קבצי exe מתוך (היה כתוב פה פעם שזה יהיה)... אולי זה רק הפנטזיות שלי, ואולי באמת מה שיקרה, אבל אם זה באמת יקרה, זה יהיה מעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שמועות שצצות פה ושם שבלאופרד יהיה אפשר להריץ EXE, משהו בדומה לDarWine/Wine (כמות התוכנות שעובדות ללא בעיה מאוד נמוך) אני בספק אם תצליח הרבה יותר בנושא הזה. אל תשכח את תחום המשחקים שOSX מאוד רחוקה מחלונות.

האם לאופרד תהיה מערכת Retail לכל מחשבי PC? ככל הנראה לא, כי זה יגרום לפשיטת רגל. אם אתה זוכר את מצבם ב98' (ומי בדיוק הציל את ג'ובס אז).

תחרות כאן לא תהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לי נראה שממש אין מה לעבור לויסטה, זה עם אפקטים, כמובן שאני אחכה לגירסה הסופית לפני שאני אשפוט אותה, אבל בנתיים נראה דיי עלוב (מבחינת החידושים לפחות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויסטה זה למחשבי על בלבד .

מחשבי על זו הגדרה משתנה בזמן. כרגע צריך מחשב על, עוד חצי שנה זה יהיה מחשב סטנדרטי.

לא שהדרישות המוגזמות של נעשות פחות מוגזמות לאור זה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסית להפעיל משחק על vista? אם כן, אז איך הביצועים של המשחק? אותו דבר כמו על הxp?

כי אם היא תופסת כ"כ הרבה משאבי מערכת, אז מעניין אם היא תשתמש בפחות בזמן שפועלת תוכנה כבדה, או משחק, שצריכים הרבה זכרון בשביל עצמם, והרבה כוח עיבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...