תיכנות דפדפן - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תיכנות דפדפן


ex_

Recommended Posts

היי

ככה אין לי מושג כך כך בתיכנות מהבסיס למוצר

פשוט מענין אותי כמה קשה לעשות דפדפן??

האם FF מבוסס על משהו קיים או שהוא נעשה מההתחלה-כלומר מ"דף" ריק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב הבעיה היא לקחת את קוד הHTML ולהפוך אותו לדף כלשהו כולל כל התמונות, טבלאות וכו'. אתה צריך גם לאפשר JS וVBS. אם אתה רוצה להיות קצת יותר מתקדם, עלייך לתמוך ב- https ודברים נוספים בסגנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה לבנות דפדפן מאפס זו משימה מורכבת. כל דפדפן בנוי משני חלקים עיקריים: מנוע (שאחרי על "פענוח" הקוד ורנדור של העמודים) והדפדפן עצמו (הממשק).

Firefox משתמש במנוע Gecko שהתחיל עוד בימי ה Netscape ובהמשך פותח ע"י מפתחי מוזילה (הוא משמש בכל תוכנות mozilla גם לרינדור התוכן עצמו וגם עבור ממשק התוכנה בעזרת xul). אתה מוזמן לקרוא עליו עוד ב באתר של מוזילה: http://www.mozilla.org/newlayout/. המנוע של explorer נקרא Trident (או mshtml).

זהו החלק המורכב באמת ביצירה של דפדפן. אתה צריך לפענח את קוד ה html של העמוד ולרנדר אותו תוך התייחסות למאפיינים של כל רכיב, לעיצוב בעזרת css וכו'. זה בעצם ה Layout- לא מספיק רק לפענח את הקוד, אלא צריך ליצור את עמוד תוך התחשבות במיקום הרכיבים, טבלאות, שכבות, css ועוד גורמים אחרים. בנוסף את צריך סביבת ריצה כלשהי לסקריפטים (javascript ו VB script).

בתוכנת הלקוח (הדפדפן) אתה צריך מערכת ל plugins (כמו פלאש או נגן וידאו למשל), מועדפים וכל פיצ'ר שתרצה.

אם אתה באמת מעוניין, אתה יכול להתחיל בבניית ממשק על בסיס מנוע קיים. מיקרוסופט מציעה למשל פקד WebBrowser פשוט שעוטף את מנוע הרנדור בצורה פשוטה סביבו אתה יכול לבנות ממשק.

פה תוכל למצוא דוגמאות בVB: http://dr-vb.co.il/search.php?what=%E3%F4%E3%F4%EF

או דוגמה קטנה ב C#: http://www.java2s.com/Code/CSharp/GUI-Windows-Form/Web-Browser.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...