מה אתם אומרים על ההצעה חוק לחייב לנהוג עם מלווה במשך חצי שנה? - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה אתם אומרים על ההצעה חוק לחייב לנהוג עם מלווה במשך חצי שנה?


matan_18

Recommended Posts

הכל בא מהבית... אז נהגים שמועדים לפורענות ממילא לא יסעו עם מלווה, או שההורים שלהם אפילו יעודדו טותם לכך...

למה? אתה חושב שנהגים שמועדים לפורענות (לא יכלת למצוא מושג קצר יותר! :bash:) עושים זאת כי ההורים מעודדים אותם לזה?

הם נוהגים כך רק אחרי המלווה. אם כבר בתקופת המלווה אז הם לא עושים שטויות מחשש לעשות תאונה או שיעצרו.

הם יסעו עם מלווה. אני מבטיח לך. לפחות בחצי שנה הראשונה. אח"כ, תראה ביום הם יסיעו יותר מאדם אחד. אבל מהר מאוד יקלטו אותם במשטרה. כל אדם צעיר, עם יותר מאחד באוטו, ייעצר ויבדק.

בלילה? כנ"ל. זה בולט, עם חוק כזה. במיוחד שזה מצה שמחפשים

נהגים מועדים לפורענות הם כאלה שההורים שלהם נוהגים כמו :bash:... לך ללוד ותראה מה זה כשאבא מוחא כפיים לבן שלו אחרי חרקה משובחת. וחוץ מזה תאר לך שמגיל קטן אתה רואה את אבא שלך מוציא ראש מהחלון, מקלל ואז עושה פרנציפ. אתה גפ תהיה כזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם יאסרו על נהיגה בין השעות 1 בלילה ל5 בבוקר, יפחתו התאונות, כי לא יוכלו לנהוג בשעות האלה, וכמו המשוואה הפשוטה

אין יהודים/ערבים(מחק את המיותר) אין פיגועים- אין נהגים אין תאונות (או תאונים אם רוצים שזה יתחרז :lol:)

הצחקת אותי, אתה חושב שזה ימנע תאונות? להיפך, דבר זה יגרום להם!

תחשוב על זה, בנאדם נוסע למסיבה, ככה ב-11, עכשיו, במקום שהוא יחזור עירני או פיכח(איכשהו..) מהמסיבה בשעה 3 בערך, הוא יחזור בשעה 6 שיכור ועייף, מה שיגביר את הסיכוי שנהג זה יהיה מעורב בתאונה, מה שאומר שחוק זה, הינו חוק מטומטם להפליא.

לפי דעתי צריכים ל-ח-נ-ך!

תרבות נהיגה היא הדבר שאולי הכי חשוב בתורת הנהיגה, מה שאולי עוד יעזור זהו קורס נהיגה מתקדמת מקובע בחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יאסרו על נהיגה בין השעות 1 בלילה ל5 בבוקר, יפחתו התאונות, כי לא יוכלו לנהוג בשעות האלה, וכמו המשוואה הפשוטה

אין יהודים/ערבים(מחק את המיותר) אין פיגועים- אין נהגים אין תאונות (או תאונים אם רוצים שזה יתחרז :lol:)

הצחקת אותי, אתה חושב שזה ימנע תאונות? להיפך, דבר זה יגרום להם!

תחשוב על זה, בנאדם נוסע למסיבה, ככה ב-11, עכשיו, במקום שהוא יחזור עירני או פיכח(איכשהו..) מהמסיבה בשעה 3 בערך, הוא יחזור בשעה 6 שיכור ועייף, מה שיגביר את הסיכוי שנהג זה יהיה מעורב בתאונה, מה שאומר שחוק זה, הינו חוק מטומטם להפליא.

לפי דעתי צריכים ל-ח-נ-ך!

תרבות נהיגה היא הדבר שאולי הכי חשוב בתורת הנהיגה, מה שאולי עוד יעזור זהו קורס נהיגה מתקדמת מקובע בחוק.

אמרת את מילת המפתח..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בהכרח... בן חכם המבין שאביו הולך בדרך לא איכותית, ישכיל לשנותה.

אבל תמיד ניתן למצוא נגררים לצערינו...

לצעירים מס' נקודות חולשה שמכניסות אותם למצבים שאליהם הם מגיעים ובסופו של דבר מביאים קץ לחייהם... שום חוק לא ישנה את זה.

חיי הנהג נתונים בידיו בלבד, אם הוא איננו אחראי, הוא מהווה סכנה לעצמו, לנוסעים ברכב ולשאר הנהגים בכבישים.

כמו כן, לדרגת הסיכון של הנהגים הצעירים המתחילים, מצטרפים גם הנהגים הוותיקים בעלי רשיונות עם דרגות גבוהות יותר.

הכוונה לכל נהגי האוטובוסים, המשאיות והמוניות.

שכחתם אותם לרגע קט, כמה אלפי מקרים בהם פשוט מסכנים את החיים של רכבים אחרים על הכביש ובסופו של דבר גם מביאים למוות.

נוסעים במהירויות גבוהות, חותכים אותך בלי לאותת, חושבים שהם מלכי הכביש...

גם להם נקודות חולשה וכל מיני מניעים למה כן לנהוג באגרסיביות - נמצאים על הכביש במשך רוב שעות היממה, מריצים אותם ב Overload במטרה שיובילו משאות כבדים מנקודה אחת לאחרת, מבטיחים להם שכר פרמיה תמורת הספק גבוה יותר, מקצצים להם בהפסקות אם הם אינם עומדים בלו"ז... הם מתעייפים, הם לא מרוכזים בנהיגה, והכי גרוע, הם פשוט מתוסכלים ועצבניים כתוצאה מהמצב.

היתה פעם אחת, כשחזרתי משפיים בלילה, לקחתי את קו 601 המגיע מנתניה וממשיך עד לתחנה המרכזית החדשה בת"א.

התיישבתי בכיסא קרוב לנהג והבחנתי שהוא ממצמץ יתר על המידה ובנוסף לכך, הוא פשוט דוהר! המחוג מצביע על מהירות הקרובה ל130 קמ"ש.

אז פניתי אליו בטון לא ממש תקיף, שאלתי אותו, תסתכל על המחוג רגע... הוא עושה לי "נו, אז... אני כבר מת לסיים את המשמרת שלי, זוהי הנסיעה האחרונה, ועדיין לא לקחתי את ההפסקה... פשוט לא היה זמן, אני די ממהר". התחיל לזבל ולהתבכיין, אז אמרתי לו שגם כל שאר הנוסעים באוטובוס "ממהרים", זוהי אמנם שעת לילה מאוחרת יחסית (בסביבות 11 בלילה...), אבל אף אחד מאיתנו לא ממהר לבית הקברות...

תוריד קצת את הרגל מהדוושה, ואם תגיע 5-10 דקות מאוחר יותר, זה לא מה שיהרוס לך את כל היום.

הוא נעץ בי מבט ציני ומזלזל שכזה, האט קמעה... והמשיך את הנסיעה במהירות שלא עולה על 90 קמ"ש ובנוסף, ביקש שאעיר לו שוב אם הוא חורג מהמגבלה.

חקר תאונות הדרכים מסובך ביותר, ומעורבים בו גורמים רבים, בעיקר פסיכולוגיים...

אצל הצעירים - לאדרנלין, ללחץ החברתי, למוזיקה בעוצמה גבוהה, לדעווינים... יש תפקיד במשחק המסוכן הזה.

אצל נהגי הרכבים "הכבדים" - שעות רבות מדי על הכביש, חוסר בהפסקות לרענון ומנוחה וכן הלאה... אלו הם בד"כ הגורמים להתנהגות האכזרית שלהם בכבישים...

אני חושב שישנו צורך הכרחי להשקיע מאמצי על בהסברה הנוגעת לבטיחות בדרכים ולנהיגה נכונה ו"סירוס והגבלת" הרכבים שמשקלם עולה על שני טון למהירות המיירבית המותרת בחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההודעה האחרונה אכן אומרת הכל - חינוך.

גדלתי להורים שאיבדו בת בתאונת דרכים, כמו כן משפחה שלמה נפצעה ועוד מספר דודים מתו, כתוצאה מהתנגשות אוטובוס של פועלים ערבים בתחילת שנות ה-70. (זה היה אוטובוס של הסעה לאירוע משפחתי) כתוצאה מכך ההורים שלי נהיו מולטי היסטריים בכבישים. מז"א ? מולטי היסטריים? קיבלתי חינוך כל כך קיצוני בנושא נהיגה, מהירות, וזהירות, עד שפשוט נמאס לי לשמוע אותם מדברים על תאונות דרכים.

אבל בסופו של דבר אני ממש לא משתולל בכביש, ונזהר שבעתיים כתוצאה מה-"שטיפת מוח" והאינטנסיביות של לעסוק בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בתור אחד שעוד מעט מתחיל ללמוד תאוריה ואז לעשות רישיון חושב שכל הרעיון של מלווה לחצי שנה זה רעיון גרוע ואני יסביר גם למה

לפני שנתיים אחי עשה רישיון ואז היה לו את החודשיים מלווה וכשאני ראיתי אותו נוסע עם אבא שלי הוא היה לחוץ לאללה

וזה לא שהוא נהג לא טוב הוא אחלה נהג אבל המחשבה שיש מישהו שבוחן כל צעד וצעד שלך זה רעיון מלחיץ ויכול לגרום אפילו לתאונות

דבר נוסף בקשר למלווה תקופה של חודשיים זה עוד סביר אבל חצי שנה זה יותר מדיי לדעתי ומן הסתם גם את זה אני יסביר

כשבנאדם נמצא תחת השגחה ובודקים כל צעד וצעד שלו הוא מרגיש לחוץ, ולאחר תקופה של חצי שנה במצב כזה

כשיגיע סוף סוף היום המיוחל בו יגמר לו המלווה הדבר הראשון שהוא יחשוב עליו זה להשתחרר קצת ולהרגיש מעט חופש

ובמצב של נהיגה חופש פירושו נהיגה פראית אשר עלולה להוביל לתאונות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה פתאום.

הוא לחוץ? יופי. מה זה אומר? לא תאונות. הוא ינהג רגוע. אפילו - יותר מדי רגוע, כאילו הוא בטסט. כמו שצריך!

ואז יגיע היום - ומה הוא ינהג באותה צורה, אבל בגלל שאבא לא ליד, הוא יהיה יותר רגוע. תראה לי כמה אנשים, שעברו טסט ויש להם רשיון שאומרים שזה רעיון גרוע. תראה לי כמה אנשים שאין להם ואומרים שזה רעיון טוב. אותם אחוזים פחות או יותר. ולמה? כי אלו בעלי הרשיון, יש להם נסיון בכביש ויודעים שזה נכון והכרחי. אלו שאין להם רשיון, לא רוצים כי הם רוצים לנהוג מהר יותר. וכל אחד מהם, זה תאונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא נכון צוקי, גם אבא שלי הוא כזה... אני מנסה כמה שפחות לנהוג איתו.

אם המלווה לחוץ, הנהג לחוץ. נקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, גם היום שאבא נמצא לידי אני לחוץ ולא נוהג כמו שאני רגיל כי הוא נמצא לידי וכל הזמן נותן הוראות אבל הדבר הכי מעצבן שהוא לייד ההגה הוא עושה את אותם דברים שאני עושה ויותר גרוע גם...אבל מותר לו זה האוטו שלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר שהמלווה לחוץ? אבא שלו לא לחוץ, פשוט עצם נוכחותו שם הלחיצה אותו. גם אבא שלי ככה... שיהיה בריא....

אני מת שהוא לידי, אבל לי נראה שאני נוהג יותר כמו בשיעור נהיגה. כשחברה שלי נסעה איתנו פעם, היא אמרה לי שאני נוהג אותו דבר וסתם נראה לי. גם אחותי אמרה לי.

או קיי - סדר? מי פה בעל רשיון, מסכים עם החוק, מי לא, מי בלי רשיון ומסכים ומי לא.,

אבל רק להגיד ככה:!!!!

יש רשיון, מסכים.

טוב זו הדיעה שלי, אני אסכם את כל התשובות, לאלו מאיתנו שב 3 יחידות....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, מלווה לחוץ -> נהג לחוץ העשוי לעשות שטויות.

יש אנשים שנלחצים מעצם נוכחותם של אנשים שהם מכירים, זו כבר בעיה שלהם. אבל יש מלווים שמלחיצים... לא חסרים כאלה, במיוחד אצל הישראלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, גם היום שאבא נמצא לידי אני לחוץ ולא נוהג כמו שאני רגיל כי הוא נמצא לידי וכל הזמן נותן הוראות אבל הדבר הכי מעצבן שהוא לייד ההגה הוא עושה את אותם דברים שאני עושה ויותר גרוע גם...אבל מותר לו זה האוטו שלו

מה זה מותר לו כי זה האוטו שלו ? אתה באמת חושב שהוא לחוץ שלא תפגע באוטו היקר שלו ? בוא אני אספר לך משהו. הוא אבא שלך. הוא בטח שומע חדשות, קורא מדי פעם עיתונים, ואני בטוח שהוא חרד לגורלך יותר ממה שאתה בכלל מודע לכך. תחשוב על אבא שיושב בבית ביום שישי כשהילד יוצא עם חברים כשהוא יודע שיש סיכוי סביר מאד שהילד לא יחזור הביתה, בין אם בגלל הצורה שבה הוא נוהג, ובין אם זה סתם נהג אחר, ששתה קצת, והחליט לפצות על גודל איבר קטן בנהיגה פרועה. ויש כאלה. תאמין לי - הכביש בישראל הוא אחד הכבישים המסוכנים בעולם. כל נהג ישראלי ממוצע חושב שהכביש של אמא שלו, ושמגיע לו הכל. מאפיין נוסף של נהג ישראלי זה להגיע ראשון לכל מקום - להגיע ראשון לרמזור, להגיע ראשון לנתיב, להדחף לכל חור רק כדי להגיע כבר למקום אחר. זה מאפיין מסוכן והרסני, ואם לא יחנכו את הדור הצעיר שינהג אחרת,אנחנו רק נעשה את המצב יותר גרוע. חצי שנה עם מלווה זה מעט מדי. היו צריכים לתת לנהגים הצעירים עוד תקופה עם מלווה. מלווה משרה אוירת בטחון, ואוירה מלחיצה - משהו כמו שוטר.ולכולם ידוע , כששוטר נראה באיזור, כולם נוהגים קצת יותר זהיר :).

בקיצור ולעיניין, בלי יותר מדי חוכמות - לי יש רשיון - ואני תומך בנהג מלווה לנהגים הצעיים - אפילו שזה גורם לחלק מהם אי נוחות - אבל רק תחשבו על החלק האחר, שבזכות המלווה נוהגים הרבה ויתר רגוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע.

אתה צודק שהוא דואג לי שיותר ממה שאני דואג לעצמי...וגם עליך ההורים מפחדים תאמין לי שאם אתה תעשה תאונה הדבר האחרון שהם יחשבו עליו זה האוטו כי אוטו אפשר לקנות חדש ואתך אי אפשר לקנות מחדש

אבל אין מה לעשות זה הכביש בישראל וגם אם ישימו מלווה 30 שנה זה לא יעזור בגרוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, גם היום שאבא נמצא לידי אני לחוץ ולא נוהג כמו שאני רגיל כי הוא נמצא לידי וכל הזמן נותן הוראות אבל הדבר הכי מעצבן שהוא לייד ההגה הוא עושה את אותם דברים שאני עושה ויותר גרוע גם...אבל מותר לו זה האוטו שלו

מה זה מותר לו כי זה האוטו שלו ? אתה באמת חושב שהוא לחוץ שלא תפגע באוטו היקר שלו ? בוא אני אספר לך משהו. הוא אבא שלך. הוא בטח שומע חדשות, קורא מדי פעם עיתונים, ואני בטוח שהוא חרד לגורלך יותר ממה שאתה בכלל מודע לכך. תחשוב על אבא שיושב בבית ביום שישי כשהילד יוצא עם חברים כשהוא יודע שיש סיכוי סביר מאד שהילד לא יחזור הביתה, בין אם בגלל הצורה שבה הוא נוהג, ובין אם זה סתם נהג אחר, ששתה קצת, והחליט לפצות על גודל איבר קטן בנהיגה פרועה. ויש כאלה. תאמין לי - הכביש בישראל הוא אחד הכבישים המסוכנים בעולם. כל נהג ישראלי ממוצע חושב שהכביש של אמא שלו, ושמגיע לו הכל. מאפיין נוסף של נהג ישראלי זה להגיע ראשון לכל מקום - להגיע ראשון לרמזור, להגיע ראשון לנתיב, להדחף לכל חור רק כדי להגיע כבר למקום אחר. זה מאפיין מסוכן והרסני, ואם לא יחנכו את הדור הצעיר שינהג אחרת,אנחנו רק נעשה את המצב יותר גרוע. חצי שנה עם מלווה זה מעט מדי. היו צריכים לתת לנהגים הצעירים עוד תקופה עם מלווה. מלווה משרה אוירת בטחון, ואוירה מלחיצה - משהו כמו שוטר.ולכולם ידוע , כששוטר נראה באיזור, כולם נוהגים קצת יותר זהיר :).

בקיצור ולעיניין, בלי יותר מדי חוכמות - לי יש רשיון - ואני תומך בנהג מלווה לנהגים הצעיים - אפילו שזה גורם לחלק מהם אי נוחות - אבל רק תחשבו על החלק האחר, שבזכות המלווה נוהגים הרבה ויתר רגוע.

לפעמים אינני מבורך בהתבטאות טהורה וברורה, בשביל זה יש את GANIRC..... זה מה שאני מנסה להגיד אנשים.

וד"א יש שנה וחצי מלווה... חצי שנה רצוף, ועוד שנה מלווה רק בלילה, כאשר ביום מותר להסיע אדם אחד בלבד. ולילה זה איזה 7-8 בערב....

ומלווה עוזר! יותר ממה שנראה לך. אתה יודע מה עוד עוזר? מילים של הורים. כשאתה יוצא מהדלת, ואבא אומר:" תסע בזהירות." זה כמו פרסומת בטלויזיה.

אבל לדעת שהוא סומך עליך, והוא אומר לך את זה לפני שאתה יוצא "אני סומך עליך"... רק המחשבה שהוא לא יכול מונעת ממך לעשות שטויות. כמה אנשים פה יכולים להגיד לי בכנות מלאה, שההורים שלהם סומכים עליהם עם הרכב?

אתם יודעים מה זו האוטוסטרדה באיטליה? מה המהירות המינימלית שם? 100 קמש, או 110. ניקח 100... מהירות מקסימלית? 160.

4 נתיבים. נתיב ימני 100, הכי שמאלי 160. נסענו שם באמצעי על 140. ואנשים טסו. כשיבוא היום שירשו בחוק לעבור את ה 100......

רק אנשים עם רשיון יודעים מה הולך כאן. רק הם שנוהגים בכבישים מדי יום, יודעים שזו סכנה לציבור....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...