פורסם 2006 בינואר 819 שנים מזמן קראתי כתבה בגיימר על איזה ישראלי אחד שיוצר מנוע גראפי... הכתבה הכריחה אותי להתעניין בכל הנוגע לגראפיקה תלת מימדית... אכשיו בא לי קצת ללמוד על כל זה... בשביל מה צריכים מנוע גראפי? מה התפקיד שלו? יש גם מנוע פיזיקלי... בשביל מה? אם אני אמצא את הכתבה אני אערוך ואוסיף לכאן קישור... http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=40460
פורסם 2006 בינואר 819 שנים מנוע גראפי הוא הקוד בתוכנה/משחק שאחראי על ניהול התקשורת מול הכרטיס מסך (הפיכת הלוגיקה של המשחק למשהו ויזואלי).מנוע פיסיקלי הוא הקוד בתוכנה/משחק שאחראי על הלוגיקה של המשחק (איך האוביקטים השונים בעולם ממוקמים, מה הם עושים עכשיו, איך הם זזים).
פורסם 2006 בינואר 819 שנים מחבר למה יש הבדלים דראסטיים בין המנועים...?אם מה שהם עושים זה רק תקשור בין התוכנה לחומרה...?
פורסם 2006 בינואר 819 שנים מאותה סיבה שיש הבדלים בין צורות שונות של כתיבת קוד.. יש אלגוריתמים שונים שעושים את אותו דבר, כל אחד בצורה שונה, חלק טוב יותר לסיטואציות כאלו וחלק לאחר...זה כמו לשאול למה יש סוגים שונים של כל דבר.. בעיקר כי אין משהו אחד מושלם..."רק תקשור" זה לא ממש נכון.. הם אחראים על ייצוג ויזואלי של המידע הלוגי של המשחק, אבל הייצוג הזה הוא דבר מורכב ותלוי בהרבה גורמים וצורות מימוש שונות...
פורסם 2006 בינואר 819 שנים מחבר יש אולי מידע על זה? כלומר מידע מפורט על אופן ה"תיקשור"... מה המהלכים שמתרחשים וכו...מישהו קרא את הכתבה בגיימר?
פורסם 2006 בינואר 819 שנים זה לא בדיוק "תקשורת"את התקשורת עצמה מבצע הדריוורהמנוע קובע כל מיני אלמנטים של הצללה, מרקם של גוף מסויים, ובכלל כל מה שקשור להשפעה של קרני האור
פורסם 2006 בינואר 819 שנים מידע יש בשפע... אפשר לחפש בגוגל על מנועי משחק/גרפיקה ולקרוא.. לא יודע אם יש איזה משהו שהוא DEFENTIVE (וכמובן שגם יש ספרים בנושא).פעם הייתי מתעניין בזה המון גם, לפרוייקט סיום בתכנות בבית ספר בניתי סוג של 3D STUDIO ממש פרימטיבי, תוכנה כזו שמציגה לך עולם מ 4 זויות צפיה (כמו 3DS), כאשר אתה יכול להוסיף / למחוק מהעולם אוביקטים תלת מימדיים מוכנים (לא יכולת ליצור/לשנות אותם בתוכנה, רק להוסיף ולמקם) ואז לעשות SCREENSHOTS ודברים כאלו. אני גם לא זוכר כמה תמיכה היתה בטקסטורות, אבל זה היה ממש כיף ללמוד על זה (כמובן שהיום הדברים נעשים בצורה שונה לגמרי עם המאיצים התלת מימדיים שמשתמשים במשחקים).----וכמו שאמרתי זה יותר מתקשורת (אם כי זה מה שהוא אחראי עליו), הוא גם צריך לדעת לייצג את המידע עצמו (הפוליגונים השונים במרחב) בצורה מספיק טובה, ולהחליט איך לבצע אפקטים עליהם שידמו כמה שאפשר במגבלות הטכנולוגיה את המציאות.
פורסם 2006 בינואר 819 שנים תשמע מנוע גראפי הוא בעקרון סט\מערך של פקודות אם יש לך ידע בסיסי בתכנות אתה מכיר את המושג יעילות , נושא חשוב במיוחד במנועים גראפייםשם כל שורת קוד שולחת את הליבה לאלפי פעילויות חישוב בשנייה , ככל שהמנוע יעיל ככה הוא ידרוש פחות משאבים דהיינו יפעל יותר מהר ויראה יותר טוב...ההבדל במנועים הגראפיים הם כמו ההבדל בין מגדלי התאומים לאמפייר סטייט זוהי ארכיטקטורה שונה לגמרי של קודים(טוב לא לגמרי אבל בנויה אחרת)...
פורסם 2006 בינואר 919 שנים מחבר אז מנוע גראפי הוא לא משהו ויזואלי כמו שאתם אומרים... אז איך רואים במשחקים את המנועים? כלומר איך רואים של GTA 3 ול GTA VC יש את אותו המנוע? הרי זה לא ויזואלי
פורסם 2006 בינואר 919 שנים אז מנוע גראפי הוא לא משהו ויזואלי כמו שאתם אומרים... אז איך רואים במשחקים את המנועים? כלומר איך רואים של GTA 3 ול GTA VC יש את אותו המנוע? הרי זה לא ויזואלי לא המנוע הוא לא ויזואלי אבל הוא זה שגורם ליראות את המשחקים...ויודעים שזה אותו מנוע בG3 וGVC בגלל שאמרו את זה איאפשר באמת ליראות...
פורסם 2006 בינואר 919 שנים מחבר לא המנוע הוא לא ויזואלי אבל הוא זה שגורם ליראות את המשחקים...ויודעים שזה אותו מנוע בG3 וGVC בגלל שאמרו את זה איאפשר באמת ליראות...מה זאת אומרת להראות? אם כן אז זה ויזואלי!!
פורסם 2006 בינואר 919 שנים מה זאת אומרת להראות? אם כן אז זה ויזואלי!!בגדול(מאוד)הוא מפרש את הקוד לתמונה(ויזואלית)אבל הוא עצמו לא ויזואלי
פורסם 2006 בינואר 919 שנים מחבר אז איך יודעים לפי תמונה לאיזה משחק יש מנוע דומה? מה... הגראפיקה יכולה להראות אחרת על אותו המנוע?
פורסם 2006 בינואר 919 שנים אז איך יודעים לפי תמונה לאיזה משחק יש מנוע דומה? מה... הגראפיקה יכולה להראות אחרת על אותו המנוע? כן הגראפיקה בהחלט יכולה להיות שונה זה תלוי בקוד שמוזן לתוך המנוע..ד"א המנוע של G3 וGVC זה אותו מנוע רק בGVC הוסיפו עוד שורות קוד בגלל זה יש לו אפקטים טובים יותר וכו
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.