בחירה = אשליה? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירה = אשליה?


Kurt

Recommended Posts

לפני 5 שנים חשבתי על מכשירים הרבה יותר מתקדמים מה- שלא קיימים אפילו עכשיו, וחשבתי גם על אסונות בסדר גודל של אסון התאומים (נסיון פיגוע ראשון במגדלי התאומים היה ב-93', אם אני לא טועה) ואף יותר מכך, ועוד הרבה דברים שאנשים לא חושבים עליהם אפילו עכשיו.

דרך אגב, אני בטוח שאני לא יוצא דופן. קח לדוגמה את ז'ול ורן.

ובכל זאת, יש דברים שאתה לא יכול לחשוב עליהם בטרם אתה מודע להם. כמו שאתה לא יכול לחשוב בספרדית אם אתה לא יודע את השפה. ברור שכל דבר שממוצא הוא תוצאה של מחשבה שיצאה לפועל, אבל כל מחשבה היא תוצאה של חשיבה מצטברת של עשרות, מאות או אלפי שנים. כמו שבשביל להמציא את המכונית היה צריך קודם כל להמציא את הגלגל, להמציא את ייצור המתכת וכו'... לכן, טכנית, אולי יש דברים שדורשים חשיבה על כל-כך הרבה דברים שיש לחשוב עליהם לפני שמגיעים לחשיבה על המוצר הסופי, עד שאין באפשרות אף אדם שחי היום לחשוב עליהם. יש עוד אפשרות - יש דברים שטכנית אתה לא יכול לחשוב עליהם רק כי מעולם לא התנסית בהם. ז'ול וורן נגיד ידע מניסיון שיש מכונות, שיש ים, שהים עמוק ואפשר לצלול בו - אז היו לו מספיק כלים בשביל לחשוב על צוללת. אבל לדוגמה - חדשה שהייתה בעיתון לפני כשבוע - מדענים עכשיו בארה"ב באיזו אוניברסיטה (בשיקאגו אני חושב, לא בטוח), מנסים לפתח מעיין צבע יסוד נוסף שיושתל בעין ויאפשר לנו לראות צבעים שאנחנו לא יכולים לדמיין אותם אפילו. באותה כתבה היה כתוב שכעת בבסיס הראייה יש 3 צבעים - אדום, צהוב וכחול (אם אני לא טועה), או משהו כזה, ושאיתם אנחנו רואים את כל הצבעים שבאפשרותנו לראות. הם עובדים על פיתוח צבע יסוד נוסף, רביעי, שיושלב במערכת העין האנושית ויאפשר לנו לראות עוד צבעים שאנחנו לא יוכלים לדמיין אותם אפילו - למה אנחנו לא יכולים? תנסה לדמיין צבע אחר ממה שקיים - שונה לגמרי - אתה לא יכול. כי לא התנסיית בזה מעולם. באותו אופן אתה לא יכול לדמיין אינסוף, אתה יכול להבין - טכנית - את מה שהמושג הזה מנסה להעביר - אבל אתה לא יכול לדמיין דבר אינסופי (למשל זמן, או כסף), כי לא התנסית בזה מעולם. ואל תטרח להתנצח על זה - לא אני טענתי שאי אפשר לדמיין אינסוף - מדענים טוענים את זה (ואם אתה באמת רוצה אני מוכן לחפש את השמות שלהם). בחזרה לצבעים - שאלה פתוחה שגם לי אין תשובה עליה - האם המוח שלנו מוכן טכנית להחשף לעוד צבעים שהוא לא מכיר? מה יקרה שהם יחשפו? הם הוא לא יוכל להבחין בהם? ובקשר לאייפוד - אתה יכול לחשוב על הרצון לשמוע , ועל לראות בזה וכל דבר אחר שנגזר מדברים שאתה כבר מכיר - אתה לא יכול לחשוב על דברים שאתה לא מכיר ושאין לך מושג לגבי היוותם - כמו מושג האינסוף או צבעים אחרים או כל דבר אחר, שמן הסתם אני לא יכול לתת כדוגמה, כי גם אני לא מוסגל להעלות אותם על דעתי בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 55
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני לא אתווכח איתך לגבי האינסוף, אני רק אגיב לגבי הדוגמאות שהבאת.

אני יכול לחשוב בספרדית גם אם אני לא יודע את השפה. אני יודע איך השפה נשמעת, ולכן אני יכול לדמיין מלים בספרדית. אני לא יכול לדמיין את המלים עצמם, אבל אני כן יכול לדמיין את הצליל שלהם ואת המשמעות שאני מייחס להם (תדמיין לבד לאיזה הקשר אני מתכוון ;)).

היה אפשר לדמיין את המכונית עוד לפני שהיה גלגל ומתכת. אולי לא דמיינו את המכונית כפי שהיא כיום, אבל בטח דמיינו מתקן שמאפשר הובלה של אנשים וסחורות שנע יותר מהר מסוס.

ז'ול ורן חשב לא רק על צוללת, אלא גם על טיסה בחלל.

בהחלט אפשר לדמיין צבעים שאתה לא יכול לראות, רק שלא בטוח שהם אכן נראים כפי שאנחנו מדמיינים אותם. ראיית הצבעים בעין נעשית באמצעות 6-7 מליון Cones. 64% מהם רגישים לאדום, 32% רגישים לירוק ו-2% רגישים לכחול. השתלה של Cones נוספים עשוייה לאפשר לנו לראות צבעים נוספים שעין אנושית לא יכולה לראות. בע"ח מסויימים מסוגלים לראות אורכי גלים שעין אנושית לא מסוגלת לראות. אני מסוגל לדמיין ראייה של אורכי גל בכל טווח הספקטרום (לא רק הנראה לעין). ראייה כזו יכולה לבלבל מאוד מוח אנושי, ולכן אני חושב גם על אפשרות של הגבלת הראייה לטווחי ספקטרום מסויימים באופן מודע בפעולה פשוטה בדומה ליכולת הכמעט לא מודעת של מצמוץ.

אתה לא יכול לטעון שאני לא יכול לדמיין דברים שלא התנסיתי בהם. בגיל 12 (עד כמה שאני זוכר), למשל, דמיינתי איך זה לקיים יחסי מין. כמובן שבדמיון זה היה שונה מהמציאות (הדמיון לוקה בחסר), אבל לא במידה קיצונית.

עכשיו (בעצם לפני הרבה שנים) אני יכול לדמיין תכנות מידע למוח במקום לימוד במשך שנים, שיתוף מחשבות (לא רק קריאת מחשבות), תנועה באמצעות הפיכת חומר לאנרגיה ובחזרה, קיום בתור אנרגיה טהורה, ועוד דברים רבים (לא רק מצפייה בסרטים, לפני כן).

בחזרה לצבעים - המוח מוכן לחשיפה לכל צבע שהעין תאפשר לו לראות. הבעיה היא שאם תחשוף את המוח לספקטרום מאוד רחב ללא הכנה מוקדמת, אז אתה עשוי להיכנס למצב פסיכוטי (לא בהוספה של עוד צבע יסוד).

בקשר ל- (למה אתה נעול על המותג הזה), כפי שאמרת, אני יכול לחשוב על שמיעה של מוסיקה וצפייה בסרטים. אני יכול לדמיין מכשיר שמאפשר את שני הדברים האלה ורחוק מאוד מהיישום של . הכוונה שלי היא מכשיר זעיר שמכיל כמות מדהימה של מידע, ובאמצעות ממשק נוירוני- הוא משדר מוסיקה ישירות למרכז השמיעה במוח, כך שרק אתה תוכל "לשמוע" את המוסיקה, והשליטה על הווליום ובחירת השירים תיעשה באמצעות המחשבה בלבד. בנוסף לכך, המכשיר יוכל להתחבר גם למרכז הראייה במוח באמצעות אותו ממשק, ולאפשר לך "לצפות" בסרטים במסך רחב ענקי דמיוני ברזולוצייה אמיתית עם היקפי מושלם, ואפשר גם לחבר אותו למרכז הריח במוח, כך שתוכל גם להריח ריחות אמיתיים (עם אפשרות של סינון ריחות לא נעימים). אני אף פעם לא התנסיתי (וקרוב לוודאי שאני גם לא אתנסה) במשהו מעין זה, אבל זה לא מונע ממני לדמיין את זה. היות וכך, זה שולל את הקביעה שלך שאי-אפשר לדמיין משהו שלא התנסית בו (אף פעם לא התנסיתי בטלפתיה, ואין לי מושג אם זה בכלל אפשרי). יש לי עוד המון דוגמאות, אבל קצרה היריעה מלהכילן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין קשר לIPOD ולמחשבות במוח. זה שאתה לא חושב על משהו, לא אומר שאתה לא יכול לחשוב עליו ביום מן הימים(ככה עובדים ממציאים, וככה המציאו את הIPOD).

אין לי כוח לענות לך כל כך.... אבל אתה טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה אפשר לדמיין את המכונית עוד לפני שהיה גלגל ומתכת. אולי לא דמיינו את המכונית כפי שהיא כיום, אבל בטח דמיינו מתקן שמאפשר הובלה של אנשים וסחורות שנע יותר מהר מסוס.

סתם משהו מעניין שלמדתי באחרונה (אני סטודנט לכלכלה ומנהל) - בשנת 1860 לבערך רוב הכלכלנים באירופה הניחו שמקצוע העתיד יהיה קשור בסוסים - גידול סוסים, מנקי רחובות שתפקידם יהיה לאסוף את הצואה של הסוסים וכו'..   וזאת משום שהתחבורה כאמור התבצעה באמצעות כיכרות, ומכיוון שהאוכלוסייה גדלה ונוצרו עוד ערים וכפרים והיה צורך לעבור מרחקים גדולים יותר ויותר והיו יותר אנשים בעולם שהיו צריכים לעבור אותם טבעי היה לחשוב שהמקצוע הזה יהיה העתיד.   זה לא קשור ישירות לדיון, סתם נזכרתי בזה.   בכל מקרה - אני בספק אם מישהו יכל לחשוב על מכונית במובן הטכני שלה אפילו (שפועלת על דלק).   מקסימום, לדעתי, אנשים חשבו על סוסים יותר מהירים וחזקים, או שאיכשהו יצמידו לפרסות של הסוסים גלגיליות או כל דבר דומה אחר.   מכונית לא הייתה קיימת, אז אני בספק אם באמת חשבו עליה.  מקסימום הסתפקו ברכבת.

אתה לא יכול לטעון שאני לא יכול לדמיין דברים שלא התנסיתי בהם. בגיל 12 (עד כמה שאני זוכר), למשל, דמיינתי איך זה לקיים יחסי מין. כמובן שבדמיון זה היה שונה מהמציאות (הדמיון לוקה בחסר), אבל לא במידה קיצונית.

עכשיו (בעצם לפני הרבה שנים) אני יכול לדמיין תכנות מידע למוח במקום לימוד במשך שנים, שיתוף מחשבות (לא רק קריאת מחשבות), תנועה באמצעות הפיכת חומר לאנרגיה ובחזרה, קיום בתור אנרגיה טהורה, ועוד דברים רבים (לא רק מצפייה בסרטים, לפני כן).

שאמרתי "התנסית בהם" התכוונתי לכלל החווית של המוח האנושי.  אתה יכול גם לדמיין איך זה יהיה לנחות על הירח.  או לשחות עם דולפינים אם לא עשית זאת, אבל לדמיין משהו שאף אדם טרם היה מודע לאפשרות קיומו - זה הרבה יותר קשה.  שאף בן-אדם לא דמיין אפילו - כמו צבעים שטרם ראית.   איך אתה יכול לדמיין צבע שטרם ראית?  צבע שלא דומה לצהוב, אדום, ירוק, כחול, שחור, לבן או כל שילוב כלשהו שלהם?   אני לא יכול.

בקשר ל- (למה אתה נעול על המותג הזה), כפי שאמרת, אני יכול לחשוב על שמיעה של מוסיקה וצפייה בסרטים. אני יכול לדמיין מכשיר שמאפשר את שני הדברים האלה ורחוק מאוד מהיישום של . הכוונה שלי היא מכשיר זעיר שמכיל כמות מדהימה של מידע, ובאמצעות ממשק נוירוני- הוא משדר מוסיקה ישירות למרכז השמיעה במוח, כך שרק אתה תוכל "לשמוע" את המוסיקה, והשליטה על הווליום ובחירת השירים תיעשה באמצעות המחשבה בלבד. בנוסף לכך, המכשיר יוכל להתחבר גם למרכז הראייה במוח באמצעות אותו ממשק, ולאפשר לך "לצפות" בסרטים במסך רחב ענקי דמיוני ברזולוצייה אמיתית עם היקפי מושלם, ואפשר גם לחבר אותו למרכז הריח במוח, כך שתוכל גם להריח ריחות אמיתיים (עם אפשרות של סינון  ריחות לא נעימים). אני אף פעם לא התנסיתי (וקרוב לוודאי שאני גם לא אתנסה) במשהו מעין זה, אבל זה לא מונע ממני לדמיין את זה. היות וכך, זה שולל את הקביעה שלך שאי-אפשר לדמיין משהו שלא התנסית בו (אף פעם לא התנסיתי בטלפתיה, ואין לי מושג אם זה בכלל אפשרי). יש לי עוד המון דוגמאות, אבל קצרה היריעה מלהכילן.

הבאתי גם את h10 כדוגמה  ;).    וכל מה שאתה מתאר - גם אני יכול לדמיין.    אבל כל הדברים האלו נגזרים מדברים שאתה כבר מכיר, ויכול לשלב בניהם.  אתה יודע שיש כזה דבר מכשיר זעיר, אתה יודע מה זה ממשק, מה זה ניוטרוני ומה זה , מה זה מרכז שמיעה במוח וכו'...      לא היית מסוגל לתאר מושג חדש, או לחשוב על מושג חדש, שלא מורכב מרכיבים שאתה כבר מודע להם.   אתה לא יכול לדמיין צורה גיאומטרית שלא ראית.  ושוב - אני לא יכול לתת לך דוגמה, כי גם אני לא יכול לתאר לעצמי צורה כזאת.   בכלל, בכל הדיון הזה, אני לא יכול לתת לך דוגמה סותרת שתתמוך במה שאני אומר כי אז אני אסתור את עצמי - אם אני מסוגל לתת דוגמה - משמע שאני מסוגל להרכיב אותה מדברים שאני כבר מכיר - וסתרתי את הטענה שלי.     אבל הרעיון, באופן כללי, אני חושב שהוא די מובן.    יש לך דוגמה של משהו שאפשר לחשוב עליו מבלי שהוא יהיה מורכב מרכיבים כלשהם שאתה כבר מודע להם?   ברור שלא.    

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין קשר לIPOD ולמחשבות במוח. זה שאתה לא חושב על משהו, לא אומר שאתה לא יכול לחשוב עליו ביום מן הימים(ככה עובדים ממציאים, וככה המציאו את הIPOD).

אין לי כוח לענות לך כל כך.... אבל אתה טועה.

מכיוון שאתה חושב דרך המוח שלך, אתה לא יכול להיות מודע למגבלות החשיבה שלך.  אתה לא יכול לדעת אם אתה לא יכול, טכנית, לחשוב על משהו או לא לחשוב עליו.  אין לך דרך לדעת את זה.         

לדוגמה - כמו שכלב מעולם לא יכול לחשוב על פונקציות מתמטיות, ולעולם לא יהיה מודע לכך שהוא לא מסוגל לחשוב על כך אפילו, כך גם למין האנושי כנראה יש מגבלות דומות, אנחנו פשוט לא יודעים מה "הפונקציות המתמטיות" שלנו - וגם לא נדע - כמו שהכלב לא יידע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז איך ממציאים דברים?

איך המציאו את המכונית? מי היה הראשון שחשב על היצור המוזר הזה שנקרא מכונית?

המצאת המכונית הייתה בתחום היכולת האנושית, ומכונית זה לא הדבר הכי מרשים טכנולוגית שהאדם המציא, חללית זה דבר מרשים הרבה יותר, או מטוס, אבל אלו דברים שמוח האדם מספיק "חכם" כדי להגות אותם. ואם משהו נמצא מחוץ למגבלות החשיבה של האדם הוא לא יכול לדעת עליו, הוא לא מודע לו. אפשר להניח שלמוח האדם אין מגבלות בתחום המחשבה והניתוח והאדם יכול לדעת ויידע הכל (בלי תוספת מכונות שיהיה אפשר להכניס בעתיד למוח, אני מתכוון למוח האנושי נטו), ואפשר להניח שמוח האדם, ביחס לכל הידע האפשרי הקיים, מוגבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם לגבי המטוס.

בני האדם ראו ציפורים עפות ורצו גם לעוף.

וכמו שידוע לכם היו ניסיונות די כושלים, כאשר אנשים הליבשו על זרועותם כנפי נוצות ענקיות

וניסו לדמות תעופה של ציפור.

ועוד ניסיונות כושלים...

וניסו וניסו עד אשר המציאו את המטוס.

זה לא שיום אחד קם בבוקר מישהו ואמר "היי יש לי מחשבה נחמדה - מטוס! יהיו לו כנפיים ומנוע והוא יוכל לעוף כמו ציפור!".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז איך ממציאים דברים?

איך המציאו את המכונית? מי היה הראשון שחשב על היצור המוזר הזה שנקרא מכונית?

אבולוציה ידידי

אף אחד לא ישב יום אחד ואמר "בוא נמציא כרכרה עם שלדה מקרבון מנוע V10 וארבעה גלגלים של מיצ'לין!"

זה התפתח במשך מאות שנים.

ניקח את המצאת הכרכרה למשל. גוף מעץ עם 4 גלגלים מעץ שחובר לסוסים (לא מעץ). במשך מאות שנים זה לא השתנה עד שמישהו החליט לשים דוד מים גדול על הכרכרה, להרתיח את המים בפנים ולהשתמש בקיטור להנעת הגלגלים. זה היה בסוף המאה ה19 (1891 אם אינני טועה).

בתחילת המאה העשרים המציאו את המכוניות הראשונות שאשכרה יש להן צורה שמזכירה מכונית במובן המוכר לנו.

היום, כמעט כל מה שאתה רואה סביבך, לא המציאו מאפס. רוב המוצרים שתאה משתמש בהם הומצאו לפני עשרות שנים בצורה הרבה יותר פרימיטיבית, והשתכללו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם לגבי המטוס.

בני האדם ראו ציפורים עפות ורצו גם לעוף.

וכמו שידוע לכם היו ניסיונות די כושלים, כאשר אנשים הליבשו על זרועותם כנפי נוצות ענקיות

וניסו לדמות תעופה של ציפור.

ועוד ניסיונות כושלים...

וניסו וניסו עד אשר המציאו את המטוס.

זה לא שיום אחד קם בבוקר מישהו ואמר "היי יש לי מחשבה נחמדה - מטוס! יהיו לו כנפיים ומנוע והוא יוכל לעוף כמו ציפור!".

ולגבי המטוס, המציאו קודם את הדאון. כלי ללא מנוע שיכל לדאות באויר. את ה"מטוס" הממונע הראשון (יותר נכון לקרוא לזה כנף) המציאו האחים רייט וגם זה אחרי המון נסיונות כושלים.

**בטעות ציטטתי אותו במקום לערוך את ההודעה שלי. מנהלים נא לאחד :-*

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקסימום, לדעתי, אנשים חשבו על סוסים יותר מהירים וחזקים, או שאיכשהו יצמידו לפרסות של הסוסים גלגיליות או כל דבר דומה אחר.   מכונית לא הייתה קיימת, אז אני בספק אם באמת חשבו עליה.

"סוסים על גלגיליות" :lol:

לא התכוונתי שאנשים חשבו על מכונית במובן המודרני שלה לפני המצאת הגלגל. אבל, בטח חשבו שזה היה נפלא אם היה אפשר לשנע הרבה אנשים ומטלטלין במהירות בלי סוסים. כמובן שלא כולם חשבו על זה, אלא רק אחוז קטן. אם היית מביא להם מכונית מודרנית בלי שום התראה מוקדמת, אז הם היו נכנסים לפאניקה ובטוחים שמדובר בכישוף. על אותו משקל, אם פתאום חייזרים או אנשים מהעתיד יבואו לכאן ויתחילו לשגר אנשים ממקום למקום כמו ב-Star Trek, אז תתחיל כאן פאניקה המונית, למרות שאנשים יודעים שזו ולא כישוף.

לגבי המצאת הגלגל, אנשים בהתחלה חיברו לסוסים מזחלות בלי גלגלים. יום אחד הייתה מפולת סלעים, ואיש אחד חכם כמעט נדרס ע"י סלע שהתגלגל לעברו. אחרי כמה ימים, הוא חשב שהסלע העגול מתגלגל מהר, אולי אפשר לחבר אותו למזחלת שקשורה לסוס כדי לעזור לסוס לסחוב את המזחלת יותר מהר. אחרי כמה זמן התפתחה המרכבה.

שאמרתי "התנסית בהם" התכוונתי לכלל החווית של המוח האנושי.  אתה יכול גם לדמיין איך זה יהיה לנחות על הירח.  או לשחות עם דולפינים אם לא עשית זאת, אבל לדמיין משהו שאף אדם טרם היה מודע לאפשרות קיומו - זה הרבה יותר קשה.  שאף בן-אדם לא דמיין אפילו - כמו צבעים שטרם ראית.   איך אתה יכול לדמיין צבע שטרם ראית?  צבע שלא דומה לצהוב, אדום, ירוק, כחול, שחור, לבן או כל שילוב כלשהו שלהם?   אני לא יכול.

כפי שאמרת, זה אמנם קשה, אבל זה בהחלט אפשרי. כל מה שאתה צריך זה דמיון מפותח (חיוני לכל ממציא). יש אנשים שיש להם דמיון מפותח יותר ואחרים שהדמיון שלהם די מוגבל. לדוגמה, לפני שאותו סלע כמעט מחץ למוות את ממציא הגלגל (תיאוריה פרטית שלי), קרו מקרים רבים דומים, רק שאותם אנשים לא ניחנו בדמיון מפותח.

אני לדוגמה, יכול לדמיין צבע שטרם ראיתי והוא לא שילוב של שום צבע שראיתי. זה לא כ"כ מסובך, צריך רק לדמיין. כמובן, הצבע שאני מדמיין לא חייב להיות תואם את המציאות, אבל זה לא מבטל את הדמיון. אני בטוח שגם אנשים עיוורים מלידה יכולים לדמיין צבעים שהם לא ראו מעולם (אולי לא כולם).

הבאתי גם את h10 כדוגמה  ;).    וכל מה שאתה מתאר - גם אני יכול לדמיין.    אבל כל הדברים האלו נגזרים מדברים שאתה כבר מכיר, ויכול לשלב בניהם.  אתה יודע שיש כזה דבר מכשיר זעיר, אתה יודע מה זה ממשק, מה זה ניוטרוני ומה זה , מה זה מרכז שמיעה במוח וכו'...      לא היית מסוגל לתאר מושג חדש, או לחשוב על מושג חדש, שלא מורכב מרכיבים שאתה כבר מודע להם.   אתה לא יכול לדמיין צורה גיאומטרית שלא ראית.  ושוב - אני לא יכול לתת לך דוגמה, כי גם אני לא יכול לתאר לעצמי צורה כזאת.   בכלל, בכל הדיון הזה, אני לא יכול לתת לך דוגמה סותרת שתתמוך במה שאני אומר כי אז אני אסתור את עצמי - אם אני מסוגל לתת דוגמה - משמע שאני מסוגל להרכיב אותה מדברים שאני כבר מכיר - וסתרתי את הטענה שלי.     אבל הרעיון, באופן כללי, אני חושב שהוא די מובן.    יש לך דוגמה של משהו שאפשר לחשוב עליו מבלי שהוא יהיה מורכב מרכיבים כלשהם שאתה כבר מודע להם?   ברור שלא.    

מה זה לדמיין צורה גיאומטרית שלא ראיתי? אין דבר כזה.

לגבי ממשק נוירוני-, אני מתכוון לתקשורת ישירה בין המכשיר למוח, שזה משהו שלא קיים ולא ברור בכלל אם זה אפשרי. אני לא מתכוון לתקשורת אלחוטית במובן המקובל שלה.

הבאתי לך דוגמה של משהו שאפשר לחשוב עליו מבלי שהוא יהיה מורכב מרכיבים כלשהם שאתה כבר מודע להם, אבל לא התייחסת לזה. אני מתכוון על הווייה בצורה של אנרגיה טהורה. בצורה כזו של הווייה, אתה לא יכול לראות או לשמוע דברים במובן המקובל, מכיוון שאין לך עיניים או אוזניים. אתה גם לא יכול לקיים קשר טלפתי כלשהו, מכיוון שאין לך מוח. כל הקלט שלך מתבצע במובן של הטמעה ישירה של הסביבה, ותקשורת אפשרית באמצעות איחוד ההווייה היישותית שלך עם יישויות אחרות בקשר ישיר שלא תלוי במרחב הזמן-. צורת קיום מעין זו מאוד קשה לדמיון, אבל אפשרית אם יש לך דמיון מספיק מפותח. אני לא חושב שאתה יכול להגיד שמדובר בדברים שאני מודע להם.

המצאת המכונית הייתה בתחום היכולת האנושית, ומכונית זה לא הדבר הכי מרשים טכנולוגית שהאדם המציא, חללית זה דבר מרשים הרבה יותר, או מטוס, אבל אלו דברים שמוח האדם מספיק "חכם" כדי להגות אותם. ואם משהו נמצא מחוץ למגבלות החשיבה של האדם הוא לא יכול לדעת עליו, הוא לא מודע לו. אפשר להניח שלמוח האדם אין מגבלות בתחום המחשבה והניתוח והאדם יכול לדעת ויידע הכל (בלי תוספת מכונות שיהיה אפשר להכניס בעתיד למוח, אני מתכוון למוח האנושי נטו), ואפשר להניח שמוח האדם, ביחס לכל הידע האפשרי הקיים, מוגבל.

איך בדיוק אתה קובע מהן המגבלות של מוח האדם? אני לא חושב שלפני 1,000 שנה (אפילו הרבה פחות מכך) אף אחד לא חשב על טיסה בחלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתם חושבים שאי אפשר לדעת מה בנאדם חושב ע"י התבוננות במוח שלו?

אפשר

פשוט אין מספיק מדויקת על מנת לקרוא את כל האותות

+

הבעיה היותר קשה היא לתרגם אותם

בסופו של דבר, אנשים הם פשוט מכונות ביולוגיות מתוחכמות

הכל זה עניין של אותות חשמליים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...