עשור לרצח יצחק רבין - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עשור לרצח יצחק רבין


תמיד מחייך

Recommended Posts

מעל 80% מאמינים שיכול להיות פה רצח פוליטי נוסף.

למה?

לא רק כי לא למדנו, לא כי שכחנו, לא כי אנחנו לא יודעים שרצח זה אסור.

כי יש עדיין מחנה קיצוני שתומך ברצח רבין, שלא מגנה רצח פוליטי, שמסית. כי הרצח הבא יבוא מאותו מקום בדיוק, ואף אחד לא עוצר את זה.

נרצח פה ראש ממשלה!!!

לא משנה אם אהבתם את הבן אדם שהוא היה, אם הסכמתם עם דעותיו, אם אתם תומכים בהסכם אוסלו או לא. זה לא משנה כרגע. נרצח פה בן אדם. נרצח ראש ממשלה, שנבחר בדרך דמוקרטית. לא אוהבים ראש ממשלה? אל תצביעו לו בבחירות הבאות. רצח?! לקחת חיים של בן אדם, בגלל הדעות והדרך הפוליטית שלו?!

אז לא למדנו כלום. כי 10 שנים אחרי, יש הסתה ויש איומים והכתובת שוב על הקיר. הפעם לא קוראים לראש הממשלה רבין, קוראים לו שרון והוא מהימין. וכמו רבין, גם שרון עשה צעד דרסטי ושנוי במחלוקת, לא הסכם אוסלו אלא ההתנתקות. וכמו רבין, יש איומים על חייו. לא למדנו כלום...יש "שרון רוצח" ו"שרון בוגד" והזכרון שלנו כל כך קצר, עברו רק 10 שנים וכבר שכחנו את הטראומה, שכחנו מה זה רצח ראש ממשלה. וזה מה שהכי מפחיד אותי, השכחה, האדישות, הכתובת על הקיר שכולם מתעלמים ממנה.

10 שנים אחרי, הילדים שנולדו אחרי הרצח הם היום בגיל שאני הייתי כשהוא נרצח. הייתי בת 9.5, כשאמרו לי שראש הממשלה נרצח בידי מתנקש. אני זוכרת הכל, אני זוכרת את ההלם את האבל את הבכי, אני זוכרת את הנרות בכיכר ואת הכתובות על הקיר, את ההלוויה את "שלום חבר", את ההספד של נועה. אני לא מפצה מהילדים שנולדו אחרי, שהיום הם בני 9-10, שיזכרו. כי הם לא היו אז. אני מצפה מהם שידעו. שידעו שנרצח פה ראש ממשלה, שידעו את המשמעויות של זה. שידעו מי הוא היה ומה הוא עשה, גם אם ההורים שלהם לא הסכימו עם דרכו. שידעו שנרצח פה ראש ממשלה!

כל שנה עושים סקרים, שואלים מי זוכר וכמה. מה הסיכויים שיהיה עוד רצח, מה למדנו ומה שכחנו. שואלים איפה נוער הנרות שבכה בכיכר ומה קרה לו. אני יודעת על אחד שהתחתן לא מזמן, אחד שסיים תואר לא מזמן ואחד שמסתובב בעולם מחפש את עצמו. אני יודעת על אחד ש-3 שנים אחרי הרצח ההוא נהרג בלבנון, כי אין שלום. הוא היה אח שלי. הוא היה שם, בעצרת שלום שרבין נרצח, הוא חזר הביתה שבור וזאת היתה הפעם היחידה שראיתי אותו בוכה. כי רצחו לו את ראש הממשלה, כי רצחו את האיש שהוא העריץ ואת הדרך שלו.

ו-3 שנים בדיוק אח"כ, הוא נהרג. למה? כי אין שלום. כי רצחו אותו.

10 שנים אחרי,

אני זוכרת.

נכתב על ידי רעות. אני מבקש לא לגרור את הדיון לחייו האישיים של יצחק רבין אלא לדיון על משמעות הרצח והפגיעה בדמוקרטיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה לציין דבר שעדיין מזעזע אותי, התקשורת ביחס שלה לרוצח ואולי גם לרצח עצמו.

אני פשוט הייתי בהלם אתמול שאמיר בר שלום, כתב של ערוץ 1 שואל את יובל רבין רגע לפני העצרת "10 שנים אחרי ומתגברים הקולות שקוראים לחנינה של יגאל עמיר, מה דעתך בנושא?" או משהו מאוד מאוד דומה... והוא ענה לו שהוא לא מתיחס לזה ואני פשוט בהלם מהשאלה, דבר ראשון - מי בכלל מדבר על חנינה לרוצח הזבל הזה ? אני מדבר על לתת לו עונש מוות ושמישהו יחסל אותו ובמקום זה כל היום עסוקים בלריסה ובאחים שלו וביגאל עמיר, צריך להפסיק לדבר על המשפחה המקוללת הזאת.

ודבר שני - איך בכלל אתה מעז לשאול את הבן של ראש הממשלה שנרצח מה דעתו על חנינה של הרוצח שלו !?

אני במקומו לא הייתי אומר מחכה שיגיד לי תודה, הייתי פשוט עוזב באותו רגע את הראיון.

אישית אני לא חושב שזה בגלל ששחכנו או לא שחכנו אלא בגלל שהיה לזה תקדים, היה לזה תקדים ובשיח הציבורי זה ממשיך להיות שאלה לדיון במקום להיות נושא שבכלל לא צריך להתחיל איתו שיח, הרצח של רבין נתפס אצל אנשים כמעין דבר שאולי היה לו מקום, במקום להבין שאין מקום בכלל לרצח באף מקום ודבר שני רצח של אדם שיותר מחצי העם נתנו לו מנדט הוא פגיעה בכל המדינה, אני חושב שהקיצוניות והנציות שבאה על החברה הישראלית כתגובת נגד לאינתיפאדה הביאה גם לגל של אנשים שחושבים שהסכמי אוסלו הביאו לרצח ישראלים ובגלל רבין נהרגו אנשים ומי זה בכלל רבין השמאלני הזה שלחץ יד לעראפת ? הטרוריסט...

גם מערכת החינוך הישראלית ביחד עם התקשורת ויכולת ההנצחה העלובה של המדינה הזאת הובילו למצב שהשם רבין הפך להיות שם של מקום, רבין זה דיזינגוף... רבין זה אבן גבירול... זה לא סמל, והסיסמא ריקת התוכן של "מורשת רבין" היא מעניין מילה מפוצצת שאוהבים להשתמש בה בבתי ספר ביחד עם טקסים משעממים וחסרי משמעות שכל שנה מעלים רק בשביל ללכת עוד פעם מכות בהפסקה שאחרי.

נוער הנרות מת כי אין לו המשך, הנוער ש"ירש" את נוער הנרות זה הנוער הכתום, וגם נוער הנרות מת בגלל שלפלשטינאים אין נוער כזה בצד שלהם, להם יש נוער הטרור.

יש סיכוי לעוד רצח בגלל שכבר היה לו תקדים והחממות שיצרו את הלגיטימציה לרצח כזה עדיין קיימות וגם עכשיו ממשיכות לחמם את האווירה, אני אישית שונא להצביע על המתנחלים ולהגיד זה אתם וזה שלכם כי זה לא ככה אבל יש בעיה עם הציבור הזה וציבור קיצוני שבכלל מנותק מהישראליות ולא מדבר אליו החוק בארץ, יש אנשים בערבות השומרון רוצים להקים ישוב על שטח הפקר אז הם יעשו את זה כי בא להם ואין מי שיפנה אותם, בעצמם יש להם ואנשים כאלה לא מוכנים לראות מישהו שמלהיב אנשים בכיכר רבין ולמחרת הם יאבדו את הבית שלהם וממש לא אכפת להם אם זה היה דמוקרטי או לא, אלה אותם אנשים ששמים תלאי כתום/צהוב על הבגדים שלהם שבאים לפנות אותם, אלה אותם אנשים שצועקים על חיילים נאצים, ואלה אותם אנשים שמרססים "שרון רוצח" ו"לילי מחכה לך" ברחובות ואת האנשים האלה ראינו הרבה בשנה האחרונה, אז בטח שיש סיכוי לעוד רצח אבל להגיד "אנחנו" נרצח אותו זה מופשט מדי, אני לא מאמין שהעם הזה מצמיח רוצחים פוליטים כל כך בקלות... אני גם לא חושב שאנשים מתעלמים מההסטה היום כל כך בקלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם חושב שמדינת נכשלה בהנצחה ובמיוחד בחינוך, שומעים יותר מדי קולות שמצדיקים את הרצח של רבין וקוראים גם לרצח של שרון. כמו כן אין שום אכיפה של חוק ובמקום לזרוק לכלא את אותם אנשים שמצדיקים את הרצח של רבין ורוצים ברצח של שרון, קורה דבר הפוך והם מקבלים במה פומבית לדבריהם בתקשורת. אני מאמין שזה רק עניין של זמן עד שיהיה רצח פוליטי נוסף. בנוסף לכך אני מאמין שיש מספר פוליטיקאים שמצביעים לא לפי מצפונם אלא לפי פחדם עקב האיומים עליהם ועל משפחותיהם.

אני יכול להגיד לך שרוב המתנחלים הם אנשים לא אלימים אך הבעיה היא בנוער מסויים מתוכם ומתוך הימין הקיצוני שלדעתי מגדל את הרוצח הבא. נחמד לחשוב שאנשים לא מתעלמים מהסתה בקלות רבה אך אני יכול להגיד שביקרתי בבית של מישהי ושמעתי את אח שלה אומר "מתי כבר ירצחו אותו?" על שרון וזאת בלי שום תגובה מצד האבא שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיצר לא למדנו כלום ולא נילמד כלום אם אחרי עשור אנחנו עדיין כאלה נשאר כאלה עוד עשור ועוד עשור... או עד הרצח הבא

מי יודע :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, או שמנת הIQ שלך היא ברמה של בבון, או שאתה בן 4, או שאני לא יודע מה אבל התגובה שלך היא לא קשורה לכלום וגם יכל להיות לך קצת כבוד לנושא כזה ולכתוב הודעה בהתאם.

להגיד שלא היה לך אכפת מראש ממשלה חוץ מהרצח שלו ואתה אומר שצריך לדבר בנושא ?

אני גם לא מבין מה הקשר לעם הנבחר... מה נראה לך שיהודים נולדו מלאכים ? רצח מתחיל מבראשית ותמיד נמשיך לעשות את זה כמו כל בני האדם.

וממתי רבנים קובעים מה יעשו במדינה דמוקרטית ואיך זה קשור לרצח רבין ? יש פוליטיקאים דתיים זה דבר שקיים בכל מדינה כמעט וזה עדיין לא קשור לרצח רבין או לניהול המדינה.

10 שנים עברו ומה כלום ? מה אתה רוצה שיקרה ?

פשוט תעשה לעצמך טובה ותמחק את התגובה הזאת ותפתח אינציקלופדיה (או WIKIPEDIA) ותקרא קצת בערך "יצחק רבין", יצור של מערכת החינוך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא סובל את יגאל אמיר אני חושב שהוא רוצח מיזדין

אבל אני גם לא חושב שצריך לעשות מירבין אל רק ביגלל שהוא נירצח רצח פוליטי היו אנשים יותר חשובים מירבין בהיסטוריה של העם היהודי שלו לדבר על

האנושות ולעשות מירבין אל ולהדביק תשם שלו בכל מקום ולהציף תתיקשורת ברבין רק עושה נזק לשם שלו לי ולעוד אנשים נימאס כבר לישמוע

רבין ואני לא ימני ולא דתי

יש אנשים כמו בן גוריון אלברט אינשטין וכו שמיבחינתי הרבה יותר חשובים מיצחק ואני יודע שזה מעצבן אותכם אבל זה האמת רבין לא =אל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא עושה מרבין אל... וגם לא עושים תחרות מי יותר חשוב בהיסטוריה היהודית, אלברט אינשטיין לא נרצח והוא גם לא היה ישראלי אז לא תראה יום לפועלו, מצד שני אני חושב שזה מספיק חשוב שכמעט כל שיעור פיזיקה מתקדם בעולם הזה מתבסס על האיש הזה.

גם אף אחד לא אומר שרבין האדם הכי חשוב בהיסטוריה אבל ללא ספק הוא אחד מהיותר חשובים וכמובן שגם העובדה שהוא נרצח ע"י יהודי מהעם הזה וגם העובדה שזה קרה לפני 10 שנים בלבד ולא מדברים עכשיו על משה רבינו מלפני 5000 שנה אז הנושא חי וקיים.

ואם נמאס לך לשמוע רבין אז אני משתתף בצערך, אולי אתה צריך פסיכולוג.

רצח רבין לא פחות חשוב מרצח גדליה והעובדה שכל יהודי דתי בעולם הזה צם על אותו אירוע יום בשנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית מזועזע מזה שיש פה ילדים קטנים שלא מבינים את המשמעות של הרצח ושל ההשלכות שלו על מדינת כמדינה דמוקרטית ומזה שמישהו בא ואומר כל מיני דברים חסרי קשר לרצח רבין.

רצח רבין נוראי לא רק בגלל היותו מנהיג דגול (לדעתי האישית) ואישיות מדהימה אלא בעיקר בגלל היותו רצח בעל תקדים של ימין קיצוני שאירגן הפגנות הסתה,שבהן השתתפו גם מנהיגים פוליטיים (שרון ביבי ושאר חברי הליכוד של היום) תקדים שמובא בגלל שהשמאל למרות היותו בוחר ברבין לא הביע את התמיכה הראויה ולא גינה בתוקף את ההסתה שבגללה הופך יגאל אמיר ללא סתם מטורף אלא אות אזהרה שהמדינה הזאת בדרך לא טובה בדרך של אלימות ושל חוסר דמוקרטיה בגלל שהייתה הסתה ובגלל שיגאל אמיר היה ועדיין אינו לבד וחלק מהעניין זה זה שהיום אנשים שוכלים ברצינות חנינה ויגאל חיי לו בתא נחמד כבר לא בבידוד ובזה ששוב אנשים מסיתים ומעודדים רצח פוליטי הפעם כנגד שרון.

מכל הדברים האלה אני רוצה לומר בעיקר שהקליעים שירה יגאל אמיר פגעו לא רק בבשרו של יצחק רבין אלא סימלו כל אחד מוות של ערכים דמוקרטיים הסתה בלתי נגמרת ואלימות זוועתית אני חושב שאם מישהו רוצה להמשיך לחיות במדינת כדאי לו להירתם למען שימור הדמוקרטיה הישראלית למען מיגור וסילוק האלימות למען חינוך יותר טוב לילדנו למען זכרונו של רבין ולמען זה שרצח כזה ופגיעה כזאת בדמוקרטיה לא תחזור שוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההשלכות על הדמוקרטיה והחברה הישראלית הן נוראיות, זאת צלקת שתשאר איתנו לעוד הרבה מאוד זמן ואני בטוח

שאף-אחד לא מזלזל ברצח (אלא אם כן כמו שהמרגמה אמרה עם הIQ וכו'..).

מה שמעצבן חלק מהאנשים (כולל אותי למשל) זה האידיליזציה שעושים לרבין. נכוווון שהוא היה ראש ממשלה ונכווון שהוא נרצח

ואני כלל וכלל לא מזלזל בכך, אבל להציג אותו כאוחז הדגל בחזית המלחמה על השלום, ולהגיד שאם הוא היה חי כבר היה שלום מזמן.. ושלום פה

ושלום שם, ואוסלו וערפאת וכו' וכו'. נמאס. הוא היה אדם אידיאליסט, היו לו עקרונות, הוא היה אדם חזק והאמין במה שהוא עושה. הוא נרצח.

זה לא הופך אותו לקדוש, זה לא הופך את אותם אידיאלים ודעות לדברים נכונים, וזה גם לא אומר שהוא היה "מנהיג דגול". -nico בן כמה

היית כשהוא נרצח ? לא נראה ליש אפילו חיית כשהוא היה עוד רמטכ"ל\שר. אז אתה יכול להגיד שהוא "מנהיג דגול" ?

רוב המידע שהדור שלנו מקבל, זה מההורים והביתספר, ולכן אנחנו לא יכולים לגבש דיעה עליו מוצקת. מה שכן אנחנו יכולים לעשות זה לא לאכול בכפית

את כל מה שאומרים לנו.

אבל מה לעשות בעיני רבים רבין הוא קדוש מעונה, וככל מרטיר יהיה קשה לנו להביט בו בעין אוביקטיבית.

הוא לא מת למען השלום, הוא נרצח בגלל הדעות שלו. זה מה שחשוב לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע אני לא חושב שעושים ממנו קדוש אבל לדעת רבים הוא אחד המנהיגים היותר טובים שהיו לנו פה ומן הסתם נותנים לו כבוד על זה והוא בהחלט היה בחיזת ה"מלחמה" על השלום אז זה לא נכון לא להציג אותו כמי שלא היה.

אני הייתי בכיתה ד' כשהוא נרצח ואני זוכר את זה טוב מאוד, אני גם זוכר שאני יורד עם הרדיו לרחוב ושומע בשידור חי את הסכם השלום עם ירדן ובהחלט אני זוכר את האיש הזה באור חיובי, וגם קראתי עליו המון ועל ההיסטוריה ואני לא חושב שמישהו פה אוכל דברים בכפית.

בדיוק כמו שהיום אנשים מעריצים את צ'רצ'יל או את לינקולן או לא יודע מי, אני לא חושב שזה לא אפשרי ללמוד על האיש הזה ולגבש דיעה עליו, כל ההיסטוריה שלו כתובה לפניך ואתה רק צריך לחפש ולמצוא, אני חושב שזה טוב שאתה מרים גבה ולא מקבל הכל AS IS אבל בהחלט אפשר לגבש עליו דיעה מוצקת, בדיוק כמו שאתה מגבש דיעה על היטלר או סטאלין או פרעה משיעורי תנ"ך וכן הוא היה מנהיג דגול, היו לנו עוד כמה מנהיגים כאלה פה אבל לא הרבה כמוהו ורק הוא סיים את דרכו בצורה כזאת טראגית בעצרת למען השלום, שנה לאחר הסכם שלום עם ירדן ולאחר שקיבל פרס נובל לשלום.

אנחנו לא מדברים פה על איזה מנהיג מימי הביינים שרואים ציורים שלו בשחור לבן בספר היסטוריה, אתה יכול מאוד להביט בו בצורה אוביקטיבית, זה היה לפני 10 שנים !!!!! זה לא זמן !

ונכון שהוא לא מת למען השלום, הוא נרצח וזה בהחלט אחד הדברים הכי חשובים שצריכים לזכור ביום הזה אבל אתה לא יכול להתיחס לרצח רבין בלי רבין עצמו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני בן27 אז אני לא איזה תינוק אים חיתול חוץ מיזה גם לצ'רצ'יל היו דברים רעים ודברים טובים צ'רצ'יל היה מניג גדול

אבל היו לו בעיות חמורות למשל לקח לו זמן עד שהוא נתן פקודה להפליג בקבוצות ולא לבד וזה גרם להרבה אבדות וגם במצבי שלום צ'רצ'יל

היה מסריח

הבעיה שלי אים הזיכרון של רבין בתיקשורת(לא יודע איך זה במערכת החינוך)זה שמראים אותו כאילו הוא יודה מימילחמת הכוכבים

או במילים אחרות מנהיג מושלם וישר וזה פשוט לא נכון וגם ליפני שהוא נירצח מעמדו הפוליטי ירד מאוד ביגלל הפיגועים

אני אומר שצריך ליזכור אותו ותרצח אבל במידה ולא לעשות אותו לאל כי זה גורם להרבה אנשים ליתרחק מהזיכרון שלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אים זה מה שיש לך לומר...

צ'רצ'יל מסריח במצבי שלום :lol:

טוב תשמע... זה פשוט מצחיק מה שאתה אומר.

אני גם לא מבין למה אתה מצפה, שידברו על כל הדברים הרעים של רבין ביום הזכרון שלו ? מזכירים דברים יותר חיוביים מן הסתם... וחוץ מזה האדם הזה היה באמת בנאדם נפלא, חתן פרס נובל לשלום, חייל מצטיין ורמטכ"ל בישראל, אנחנו לא מדברים פה על זאב רוזנשטיין.

אף אחד לא אמר שהוא אל או שהוא מושלם כי אין בנאדם כזה אבל יצחק רבין היה בנאדם טוב שעשה דברים טובים וזוכרים אותו ככזה, אני לא מבין מה אתה רוצה...

חוץ מזה ממתי מעמד פוליטי קובע משהו ?

ג'ורג' בוש ראש ממשלת ארה"ב וכולם יודעים שהוא פשוט אידיוט.

אני יכול להבין אנשים שאומרים שקוראים ליותר מדי מקומות על שמו אבל זה כל מה שיש לכם לומר ביום השנה להרצחו ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבין אני לא נגד הזיכרון שלו אני נגד זה שרבין נהפך לישו החדש בידי חלק מהאנשים ולמוצר שמרוויחים מימנו הרבה כסף לאנשים אחרים

רבין מוצג לציבור כמו שגורו מוצג למאמינים שלו ואני נגד כתות באופן כללי ונגד מיסחור בעינינים כאלה

יש דרך ניכבדה ליזכור אנשים ולעשות מחזמר על רבין ועוד לקחת כסף על כרטיסים זה לא ניראת לי הדרך הטובה ביותר ליזכור אותו

חוץ מיזה גם שזוכרים אותו לא צריך לישכוח אנשים אחרים

ובעינין מעמד לי צבט מאוד בלב שמנור ניפטר והוא היה" רק" משורר למעשה מנור לי אישית היה חשוב יותר מירבין ולא הכרתי אף אחד מהם אישית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבין נזכר כך לא רק בגלל שרצחו אותו ואנשים רוצים שיזכרו, אלה הוא נרצח בגלל סיבה , בגלל הדעות שלו והדרך שבה הוא פעל.

אנשים האמינו בו ולכן הוא נבחר , בזה שרצחו אותו רצחו גם את דעת אלו שאמינו בו.

ולכן אנשים עושים כל כך הרבה בשביל לשמר ולזכור אותו.

ובקשר למחזמר , אני גם חושב שהוא מתחת לכל ביקורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...