עבור לתוכן

שאלה בקשר לזכרונות של כרטיסי מסך...

Featured Replies

פורסם

למה צריך הרבה זיכרון RAM כדי שכרטיס מסך חזק ינוצל עד הסוף, הרי הכרטיס בא עם זיכרון משלו... ::)

פורסם

אם אני לא טועה, יש בביוס אופציה AGP APARTURE SIZE. שם המחשב מנצל חלק מהזכרון של המחשב עבור כרטיס המסך.

תקנו אותי אם אני טועה

פורסם

אם אני לא טועה, יש בביוס אופציה AGP APARTURE SIZE. שם המחשב מנצל חלק מהזכרון של המחשב עבור כרטיס המסך.

תקנו אותי אם אני טועה

אתה לא טועה!

איך אפשר לבטל את זה? האם כידאי? יש לי 384 זיכרון פנימי ויש לי גם 128 זיכרון של רדאון 8500, כידאי לעשות 0 או להשאיר על 64?

פורסם

נו למה אף אחד לא עונה? אם אני אשים את ההגדרה על 0 אז המשחקים יעבדו לי לאט??????

פורסם

בחלק מלוחות האם אם שמים את זה מתחת ל32 אתה מבטל את הAGP

חוץ מזה זה לא כול הזמן תפוס רק שצריך את זה (כמעט אף פעם)

פורסם

א. קוראים לזה agp aperture size

ב. כל מחשב והגדרות שלו.כעקרון האופציה הזאת נועד להגביל את כמות הזכרון שagp יוכל "לקחת"

מזכרון ram לשם איכסון טקסטורות. חשוב לציין שזה רק במקרים קיצונים שהוא לוקח מram

וזה לא פוגע בביצועים אם יש לך ערך גבוה לאפשרות הזאת. ככל שיש לך יותר זכרון על הכרטיס כך

אתה יכול להקטין את האפשרות הזאת .זאת גם הסיבה שאנשים לוקחים עכשיו ג'יפורסים עם 128 מגה לטווח הארוך כי

במשחקים עתידים כמו למשל doom3 שהולך להשתמש בהרבה זכרון בשביל הטקסטורות שלו,

רובם אם לא כולם יוכסנו בכרטיס מסך ופרט זה ישפיע מאוד על ביצועים שכן ידוע שזכרונות ram הכי מהירים הרבה

יותר איטים מהזכרון שיש לך על כרטיס מסך.(לא מזמן שמעתי על זכרונות ram עתידים של 6ns רק לשם השוואה זכרונות של ג'י 4600 הם 2.8)

נניח יש לך 128 ram וכרטיס מסך של 32 מגה

וaperture size על 64 מגה. עכשיו אם המחשב נגיד יצטרך לאחסן טקסטורות נגיד בגודל 64 מגה

שהן יותר גדולות מהזכרון שעל כרטיס מסך אז הוא ישלח 32 מגה לכטיס מסך ו32 מגה לזכרון ram

זה לא אומר שעכשיו כל הזמן יש לך 96 ram אלא שמ128 נשארו 96(במקרה הצורך)

בכל מקרה לא מומלץ לשים את הערך מתחת ל16 מגה כי זה פשוט ישים את מהירות agpx1

ויבטל כל מיני דברים נחמדים כמו sidebanding

נ.ב הערך המומלץ בד"כ הוא 64 או 126 מגה מגה אבל כמו שאמרתי כל אחד והמחשב שלו

פורסם

א. קוראים לזה agp aperture size

ב. כל מחשב והגדרות שלו.כעקרון האופציה הזאת נועד להגביל את כמות הזכרון שagp יוכל "לקחת"

מזכרון ram לשם איכסון טקסטורות. חשוב לציין שזה רק במקרים קיצונים שהוא לוקח מram

וזה לא פוגע בביצועים אם יש לך ערך גבוה לאפשרות הזאת. ככל שיש לך יותר זכרון על הכרטיס כך

אתה יכול להקטין את האפשרות הזאת .זאת גם הסיבה שאנשים לוקחים עכשיו ג'יפורסים עם 128 מגה לטווח הארוך כי

במשחקים עתידים כמו למשל doom3 שהולך להשתמש בהרבה זכרון בשביל הטקסטורות שלו,

רובם אם לא כולם יוכסנו בכרטיס מסך ופרט זה ישפיע מאוד על ביצועים שכן ידוע שזכרונות ram הכי מהירים הרבה

יותר איטים מהזכרון שיש לך על כרטיס מסך.(לא מזמן שמעתי על זכרונות ram עתידים של 6ns רק לשם השוואה זכרונות של ג'י 4600 הם 2.8)

נניח יש לך 128 ram וכרטיס מסך של 32 מגה

וaperture size על 64 מגה. עכשיו אם המחשב נגיד יצטרך לאחסן טקסטורות נגיד בגודל 64 מגה

שהן יותר גדולות מהזכרון שעל כרטיס מסך אז הוא ישלח 32 מגה לכטיס מסך ו32 מגה לזכרון ram

זה לא אומר שעכשיו כל הזמן יש לך 96 ram אלא שמ128 נשארו 96(במקרה הצורך)

בכל מקרה לא מומלץ לשים את הערך מתחת ל16 מגה כי זה פשוט ישים את מהירות agpx1

ויבטל כל מיני דברים נחמדים כמו sidebanding

נ.ב הערך המומלץ בד"כ הוא 64 או 126 מגה מגה אבל כמו שאמרתי כל אחד והמחשב שלו

תודה על ההסבר אחי הייתי מוטרד! 8)

פורסם

א. קוראים לזה agp aperture size

ב. כל מחשב והגדרות שלו.כעקרון האופציה הזאת נועד להגביל את כמות הזכרון שagp יוכל "לקחת"

מזכרון ram לשם איכסון טקסטורות. חשוב לציין שזה רק במקרים קיצונים שהוא לוקח מram

וזה לא פוגע בביצועים אם יש לך ערך גבוה לאפשרות הזאת. ככל שיש לך יותר זכרון על הכרטיס כך

אתה יכול להקטין את האפשרות הזאת .זאת גם הסיבה שאנשים לוקחים עכשיו ג'יפורסים עם 128 מגה לטווח הארוך כי

במשחקים עתידים כמו למשל doom3 שהולך להשתמש בהרבה זכרון בשביל הטקסטורות שלו,

רובם אם לא כולם יוכסנו בכרטיס מסך ופרט זה ישפיע מאוד על ביצועים שכן ידוע שזכרונות ram הכי מהירים הרבה

יותר איטים מהזכרון שיש לך על כרטיס מסך.(לא מזמן שמעתי על זכרונות ram עתידים של 6ns רק לשם השוואה זכרונות של ג'י 4600 הם 2.8)

נניח יש לך 128 ram וכרטיס מסך של 32 מגה

וaperture size על 64 מגה. עכשיו אם המחשב נגיד יצטרך לאחסן טקסטורות נגיד בגודל 64 מגה

שהן יותר גדולות מהזכרון שעל כרטיס מסך אז הוא ישלח 32 מגה לכטיס מסך ו32 מגה לזכרון ram

זה לא אומר שעכשיו כל הזמן יש לך 96 ram אלא שמ128 נשארו 96(במקרה הצורך)

בכל מקרה לא מומלץ לשים את הערך מתחת ל16 מגה כי זה פשוט ישים את מהירות agpx1

ויבטל כל מיני דברים נחמדים כמו sidebanding

נ.ב הערך המומלץ בד"כ הוא 64 או 126 מגה מגה אבל כמו שאמרתי כל אחד והמחשב שלו

תודה על ההסבר אחי הייתי מוטרד! 8)

אין בעד מה. שמחתי לעזור

פורסם

אתם יכולים לעזור לי תסתכלו בבקשה במפרט שלי ותגידו לי מה לשים בביוס עכשיו זה על 256MB!

זה טוב או רע?

פורסם

שים אותו על חצי מכמות הזיכרון הראשי שלך.

פורסם

תודה! יענו לשים אותו על 128?

פורסם

תודה! יענו לשים אותו על 128?

נו בוווווודאי...

פורסם

ה APATURE לא מועיל בעיקרון כי הזיכרון הראשי הרבה יותר איטי מהזיכרון של הכרטיס מסך.

ניתן להשוות את זה לזיכרון הווירטואלי הכונן הקשיח שבו משתמש המעבד כשניגמר הזיכרון הראשי,

זה פשוט איטי מאוד ואף פעם לא כדאי להגיע למצב שבו באמת צריך להשתמש בו יותר מדי.

במילים אחרות, שימוש בזיכרון וירטואלי (או APATURE) זה לא פיתרון לטווח הרחוק והביצועים

במקרה ובאמת משתמשים בזה הם גרועים מאוד.

השאיפה היא תמיד שיהיה מספיק זיכרון אמיתי (גם למעבד וגם לכרטיס).

לשאלה המקורית, הזיכרון הראשי משמש את המעבד, הזיכרון של הכרטיס משמש את המעבד הגראפי.

אם אחד מהשניים יהיה איטי אז כל המחשב יהיה איטי.

לכן לא מספיק רק כרטיס חזק או רק מעבד חזק או רק הרבה זיכרון, כל המערכת צריכה להיות מתואמת.

סדר החשיבות הוא לא זהה ותלויי בסוג היישום שמעונינים לבצע, אבל לצורך משחקים שזה מה שרובינו

עושים עם המחשב סדר החשיבות הוא כרטיס מסך, זיכרון, מעבד (מהחשוב לפחות חשוב).

זה גם לא 100% נכון כי נניח שיש לך PII233 עם 32MB זיכרון ו GF4 MX, כאן המעבד והזיכרון הם

כמה דורות בפיגור אחרי הכרטיס אז במקרה כזה יותר חשוב לשדרג לוח+מעבד+זיכרון מאשר את הכרטיס

מסך.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים