עבור לתוכן

מתי הדלק נגמר יותר מהר במהירות נמוכה או גבוהה,ידני או אוטומטי?

Featured Replies

פורסם

לכל תיבה יש יחסי העברה שונים ויש כאלה שמגיעים לקו האדום ויש כאלה שלא מצליחים לעבור את ה4K סל"ד.

  • תגובות 109
  • צפיות 10.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

שוב, תיבה אוטומאטית לא תיתן לך להגיע לאיזור האדום (לא, גם לא עם Overdrive), פשוט אין חיות כאלה.

מה שנקרא From lamers to lamers.

פורסם

שום תיבה אוטומאטית, לא תיתן לך את השליטה המלאה שיש בידני, ולא משנה עד כמה מתוחכמת היא תהיה.

יש איזו שהיא גאוניות בפשטות של הידנית, זה פשוט לא מוסבר.

גם יותר חסכונית גם פחות טכנולוגיה (לטובה) , גם שליטה, מה צריך עוד מזה?

פורסם

תיבות קצרות / Close To Ratio כאבוד! :ylsuper:

מה שכן, במקום להחזיק עם המנוע 350 אלף ק"מ, ככל הנראה שיהיה צורך להחליף אותו כבר ב 150, אבל בקטנע, למי שיש כוח ופאנדינגז להשקיע בדברים האלה, בטח שלא צריך לדאוג בנוגע למנוע. :xyxthumbs:

בנוגע בפשטנות הגאונית, בדיוק כך. עולם הרכב, יותר נכון, המכאניקה של הרכב נועדה להיות "פרמיטיבית" (לפחות כל עוד מדובר בהגה, ארבעה גלגלים ודוושות ולא סטיק, מחשב בעל קול נקבתי מעורר קנאה ונתיבים שמימיים). האלקטרוניקה פשוט "מקלקלת".

לכל המפונקים סביר מאוד להניח שיהיה קשה לקבל את הדיעה הזו, אבל זה פשוט כך.

זה למה כשלוקחים אוטובוס "טייגר" (משנות ה70 בארץ) ששוכב לו במוזיאון אגד ומנסים להתניע אותו לאחר שעמד מס' שנים באותו מקום כל שדרוש הוא קצת טעינת מצברים, קצת פמפום עם הגז, מכה או שתיים בסטרטר ויש לנו מכונה פועמת ומוכנה לתזוזה. מכאניקה בסיסית שהוכיחה את אמינותה ואיכותה במשך השנים.

לעומת זאת, אם אקח אוטובוס וולוו, מבוסס שילדת B10B מאמצע שנות התשעים, לאחר שהיה מושבת במשך שנה וככה בלבד ואנסה להתניעו, סביר מאוד להניח שאתקל בהרבה יותר קשיים, הדרעקים האלקטרוניים האלה דורשים תחזוקה מתמדת ויקרה משו. :nixweiss:

פורסם

שוב, תיבה אוטומאטית לא תיתן לך להגיע לאיזור האדום (לא, גם לא עם Overdrive), פשוט אין חיות כאלה.

מה שנקרא From lamers to lamers.

ומה אם אני יאמר לך שלאבא שלי יש סיטרואן C5 2 ליטר הוא היה על מצב ספורט על D ולא על טיפ' והוא הגיע, כן כן, הגיע ל-6000 סל"ד (100 קמ"ש על הילוך 2).

אני ראיתי את זה במו עיניי והאמת לא האמנתי שאני יזכה לראות את המח"ט הזה אי פעם על 6000 סל"ד.

פורסם

מוריד הילוך ומושך אותו בסל"ד של 4 ומעלה (לא שיצא לי לראות תיבה אוטומאטית שמתמודדת עם סל"ד הגבוה מ 6), אבל כל קו מעל לסל"ד של 3.5 כבר קורץ לצריכת דלק מוגברת מהממוצע, שלא לדבר על כך שאת נקודת מתן המומנטי המיירבי כבר עברת ונקודת מתן ההספק המיירבי מהמנוע מתקבלת בסביבות ה 5-6 במנועי בנזין.

בקשע.

6 לא ממש מהווה איזור אדום ברוב הרכבים ממונעי בנזין.

פורסם

מישהו יכול להסביר לי מה זה טורים גבוהים ומה זה טורים נמוכים?

ומה זה סל"ד?

אני תמיד נתקל במילה הזאת...הגיע הזמן לגלות מה היא! :smile1:

ומי אמר שצריך להחליף את המנוע אחרי 150K ק"מ???

פורסם

בקשע.

6 לא ממש מהווה איזור אדום ברוב הרכבים ממונעי בנזין.

אולי אם אתה בהונדה S2000 :silly:

פורסם

kick-down בסה"כ מוריד הילוך, ומושך אותו יותר זמן.. זה הכל... מכאן ועד "לנסוע בטורים גבוהים" יש הבדל לא קטן..

אני מניח שרוקי צדק בחשש שלו, רק שוב - מדובר פה בנהיגה "טיפשה", לא בנהיגה "בטורים גבוהים"..

כן ומה בדיוק ההבדל הזה?

די לחרטט, אין לי כוח לוויכוחים האלה, אז אל תחפור שאוטומט יכול להיות יותר חסכוני כי הוא לא.

קיצר, אוטומט S-U-X

וד"א, לכל אלא שחושבים שאפשר להגיע לקו האדום עם הטיפטרוניק אתם טועים, כי הטיפטרוניק גם מחליף הילוך בעצמו, והרבה לפני הקו האדום

פורסם

עומרי, חוששני שהוא התכוון לכך שמי שמושך הילוכים בידני, ינהג עם לא מעט "קיקים" באוטומאט, זה הכל.

נהגת פעם באקורד.....? כנראה שלא אז נחלק את התשובה ל2:

1. מצב אוטומט- תתן פול גז בהילוכים הוא בהחלט יקיע בשמחה רבה ל6000 סל"ד.....

2. מצב טיפטרוניק- זו בין המכוניות היחידות שבמצב טיפטרוניק התיבה לא מתערבת לחלוטין- ברוב התיבות ה"חצי אוטומטיות" יש לך רק אשליה שאתה שולט על ההילוכים- כשזה מגיע מעל לנקודה מסוימת התיבה תעביר הילוך בעצמה., במקרה של האקורד לא.... ואפילו ניסינו את זה והמנתק הצתה עשה את שלו.....(למי שלא הבין- המחט הגיעה לעומק האדום...), גם ניסינו ממש להתעלל במנוע, להוריד הילוכים בצורה שערורייתית... והוא הוריד בלי להתווכח (כמובן ששוב כשאתה נוסע 120 ומוריד לשני המנתק הצתה מתחיל לפעול וזה בהחלט לא בריא למנוע...אבל רכב ליסינג אז זה בסדר:)

את התשובה אני מביא לא כמישהו ששמע מחבר או בלה בלה בלה- אלא מנסיון אישי רב עם אקורד 2.0(המודל האחרון, אני לא יודע איך הישנות יותר).

פורסם

כל כך הרבה שטויות שכואב לי בעיניים...

היום יש תיבות אוטומטיות (לא דומות בצורתן לחרא שרואים במכונית ארץ ישראלית) שעולות על תיבה ידנית בכל צורה שהיא... ניקח לדוגמא את תיבת הDSG של פולקסווגן וחבריו... התיבה יעילה וטובה בכל מצב מהתיבה הידנית... כולל האצה..

לא נתחיל לדבר על התיבות ברמות הגבוהות כגון התיבות בלמבורגיני והפרארי שהיום כבר כמעט לא משתמשות בתיבה ידנית אלא באוטומטית-רובוטית

שבעיקרון במכניקה הבסיסית יותר דומה לתיבה הידנית מאשר לאוטומטית המוכרת בכך שיש לה שני קלאצ'ים מבוקרים מחשב ובכך נותנות ביצועים מופלאים!

כמובן שלצרכן העני והישראלי ההשוואה בין התיבה הנתונה לנו בישראל לעומת ידנית, הידנית תהייה על העליונה בין אם זה צריכת דלק ובין אם זה ביצועים.

כמובן שמדברים על צריכת דלק זה נסיעה רגועה עד מאוד בשני המקרים.

לגבי טיפטרוניק... לעומת השטויות שכתבו פה רובם מאפשרות להגיע עד למנתק במצב "ידני" וממש לא יעלו הילוך כמו השטויות שכתוב פה...

לעומת זאת, אם התיבה למשל על הילוך שלישי... כאשר תעצר במקום והאוטו לא יתחיל לנסוע מהילוך שלישי אלא יוריד לראשון ויעלה בהדרגה רק עד הילוך שלישי ולא יעלה לרביעי (או חמישי תלוי ברכב).

פורסם

התיבות ה"אוטומטיות" בלמבורגיני פרארי ודומותיהם הם לא באמת אוטומטיות,זהו גיר ידני שנישלט ע"י מחשב ,הנהג לא מעביר הילוך בעצמו אלא נותן פקודה למחשב להעביר הילוך ,המחשב מנתק את המנוע, מפריד מצמד, משלב הילוך ומחבר המנוע והכל נעשה הרבה יותר מהר ממה שאנחנו מסוגלים לעשות, הטכנולוגיה פותחה עבור הפורמולה 1 ,המערכת מורידה כ-0.2 שניות בזמן ההקפה של המסלול (לכל הקפה).

הטיפרוניקים למיניהם מנסות לתת לנהג אשליה כאילו זאת התיבה הנ"ל אבל בסופו של דבר אילו תיבות אוטומטיות (רגילות) משוכללות יותר או פחות .

לא היתיחסתם בדיון לעובדה הם שגיר אוטומטי יותר מסובך מגיר רגיל ולכן משקל הרכב הכללי עולה ב-10%, דבר שמשפיע הן על הביצועים והן על צריכת הדלק.

פורסם

בקשר לאוטומטיות, פורד פוקוס מודל 2004 מנוע 1.6 מגיעה גם ל7000 סל"ד, שאגב זה הסוף של הסקאלה, ובגלל שלא מצויין על הסקאלה "איזור אדום", אני לא יודע אם היא הגיעה אליו :smile1:

בכל מקרה, אוטומט שותה יותר דלק, ידני RULZ וכו' וכו'...

מי שרוצה לחסוך שייסע במנוע דיזל. גם דלק יותר זול (בינתיים) וגם צריכת דלק טובה יותר

פורסם

בקשר לאוטומטיות, פורד פוקוס מודל 2004 מנוע 1.6 מגיעה גם ל7000 סל"ד,

בול-שיט

פורסם

בכל מקרה, אוטומט שותה יותר דלק, ידני RULZ וכו' וכו'...

מי שרוצה לחסוך שייסע במנוע דיזל. גם דלק יותר זול (בינתיים) וגם צריכת דלק טובה יותר

הבעיה בדיזל היא ששיא הממונט שלו מגיע בסל"ד מאוד נמוך, נמוך מידי.

מה שגורם להיות בד"כ לאוטו סוס עבודה לא נורמלי, אבל בנסיעות רגילות זה קצת מעצבן.

(לא יודע איך זה בחדשות, אבל לפחות במכוניות שיש להם כמה שנים על הכביש זה ככה)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים