עבור לתוכן

עזרה במטמטיקה בבקשה זה חשוב לי!

Featured Replies

פורסם

אני יודע שלאף אחד אין כוח לזה אבל אני מתחנן זה חושב לי!

לא צריך לפתור רק תסבירו לי איך פותרים!

התרגיל:


X^4+x^2+1
----------------   < 0
x^2-4x-5

(הסימן הזה ^ חזקה)

בבקשה זה חשוב לי!

עדיף גם להביא דרך של הפתרון (על תדאגו אני לא מצנל אף אחד יש לי 48 תרגילים כאלה לפתור!)

בבקשה אני מתחנן!

פורסם

לאיזו כיתה אתה עולה? מה צריך לעשות בתרגיל?

וגם לי יש איזה 45 תרגילים לעשות והיום התחלתי :cool2:

פורסם
  • מחבר

אני עולה ל י'

את התרגיל צריך לפתור :smile1:

ולי יש יותר מ 45 תרגילים יש לי רק 45 מנושא הזה יש לי אולי 200 תרגילים

פורסם

מאיזה אזור אתה ר''ג?

פורסם
  • מחבר

קרוב ת"א

גרתי פעם ברמת גן

פורסם

רשמת נגיד

X^

הסימן הזה הוא חזקה

של מה 2 3 ?

פורסם
  • מחבר


x^4

זה X בחזקת 4


x^2

זה X בחזקת 2 וכו'

פורסם

המונה תמיד חיובי לכן תבדוק פשוט מתי המונה שלילי

פורסם

המונה תמיד חיובי לכן תבדוק פשוט מתי המונה שלילי

המכנה...

פורסם

יצא לי


-1<x<5

רוצה לדעת איך הגעתי?

קודם כל, מוצאים תחום הגדרה (-1, 5), אח"כ מוצאים את הנקודה שבה הפונקציה שווה 0 (רק המונה... המכנה לא מעניין אותנו כאן... פה יש גם קטע עם משוואה דו ריבועית... אתה פשוט מציב אות אחרת במקום x^2) = במקרה הזה אין נקודות כאלה. אח"כ שמים את כל הנקודות על ציר המספרים, ובודקים עבור כל תחום ע"י הצבה של מספרים נוחים (פה הם נוחים מאד, -10, 0, 10), ואתה מוצא את הסימן של המספר (לא צריך לפתור... רק להציב בתרגיל המקורי...) ואז אתה יוצע בדיוק איפה הגרף נמצא (איפה שיש '+' זה מעל הציר, איפה שיש '-' זה מתחת לציר.....)

בהצחלה...

ד"א, סיימתי י"ב, אז כבר לא מעניינות אותי הזוטות האלה.... אבל אני ממשיך י"ג, אז זה בעצם לא כלכך משנה...

פורסם

כעיקרון זה תרגיל של חלוקת פולינומים- אני לא זוכר איך מבצעים אותה אבל זה כמו חילוק ארוך ויש שם משהו עם החזקה הכי גבוהה אז רצוי שתבדוק

דרך יעילה כמו משהו שholy נתן עדיפה לתרגיל הזה רק שבתרגילים מהסוג הזה אין תמיד דרך להימלט מהחלוקה ולבצע משהו פשוט

פורסם

קבל עזרה בלשון על הדרך : מאייתים מתמטיקה ולא מטמטיקה.

פורסם
  • מחבר

יצא לי


-1<x<5

רוצה לדעת איך הגעתי?

קודם כל, מוצאים תחום הגדרה (-1, 5), אח"כ מוצאים את הנקודה שבה הפונקציה שווה 0 (רק המונה... המכנה לא מעניין אותנו כאן... פה יש גם קטע עם משוואה דו ריבועית... אתה פשוט מציב אות אחרת במקום x^2) = במקרה הזה אין נקודות כאלה. אח"כ שמים את כל הנקודות על ציר המספרים, ובודקים עבור כל תחום ע"י הצבה של מספרים נוחים (פה הם נוחים מאד, -10, 0, 10), ואתה מוצא את הסימן של המספר (לא צריך לפתור... רק להציב בתרגיל המקורי...) ואז אתה יוצע בדיוק איפה הגרף נמצא (איפה שיש '+' זה מעל הציר, איפה שיש '-' זה מתחת לציר.....)

בהצחלה...

ד"א, סיימתי י"ב, אז כבר לא מעניינות אותי הזוטות האלה.... אבל אני ממשיך י"ג, אז זה בעצם לא כלכך משנה...

הגעתי לאותה תשובה.

מה שלא נראה לי הגיוני זה שאין שורשים במונה כי חשבתי שאמרוים להיות שורשים בשני המשוואות אז הגעתי למבואי סתום. (דרך בגם לא פתרתי על ידי גראף אלה שיטת אינטרוולים אם מישהוא מכיר)

עכשיו יש אתה השאלות הבאות:

נגיד וקורה ההפך שיש תשוה רק במונה ואיך במכנה אז אני מסמן רק את התשובה של המונה?

ונגיד שניהם יש תשובה גם מונה גם מכנה אז אני משתמש בכל 4 השורשים?

מקווה שהבנתם את השאלה

פורסם

טוב, x^4+x^2+1 תמיד גדול מאפס, ולכן, מה שנשאר לך לבדוק זה מתי x^2-4x-5 קטן מ-0, לפי מה שהאי שוויון דורש.

פורסם

טוב, x^4+x^2+1 תמיד גדול מאפס, ולכן, מה שנשאר לך לבדוק זה מתי x^2-4x-5 קטן מ-0, לפי מה שהאי שוויון דורש.

טעות, סליחה סיימתי עם החומר הזה :)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים