Huxley - מישחק פעולה המוני בעל מנוע Unreal 3 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Huxley - מישחק פעולה המוני בעל מנוע Unreal 3


thegodx

Recommended Posts

הידיעה נלקחה מ GAMER.CO.IL

רובנו מכירים משחקי תפקידים המוניים. רק מעטים הם משחקי הפעולה ההמוניים, ומעטים עוד יותר הם המשחקים שמבטיחים לנו קרבות בני אלפי שחקנים בו זמנית, על מנוע 'אנריל 3'.

באמצע חודש פברואר השנה, הודיעה חברת Webzen הקוריאנית כי בכוונתה לנסות את כוחה בהפצת משחקים המוניים בשוק האמריקאי. לכאורה, צעד שנדון מראש לכישלון. אחרי הכל, השוק מוצף במשחקים גבוהי פרופיל, של החברות הגדולות. אלא ש-Huxley, משחק הדגל של החברה, יהיה שונה. הוא מנופף במילת הקסם 'מנוע Unreal 3.

משחק פעולה המוני עם אלפי שחקנים

מרבית המשחקים ההמוניים מייעדים עצמם לחובבי משחקי התפקידים, בטח ובטח אם מדובר במשחקים מבית חברת Webzen. פה מספק Huxley הפתעה שניה - מדובר יהיה במשחק פעולה מגוף ראשון, והוא ייצא לבעלי המחשב האישי וקונסולת האקס בוקס 360. כמובן, 'וובזן' יכולה היתה לעשות משחק מרובה משתתפים רגיל, אך המטרה היא הרי להמם את הקהל ולגרום לו לשרוק בהתפעלות. לשם כך יש לשאוף גבוה, למשחק המוני בן מאות ואף אלפי שחקנים - כרגע מדובר על חמשת אלפים שחקנים בכל שרת. בשלב זה, לא נראה כי שחקני המחשב האישי יוכלו לשחק בצוותא עם בעלי האקס בוקס, אך החברה טוענת כי היא 'עובדת על זה', ומקווה לטוב.

עולם המשחק אינו שונה מהמקובל - כדור הארץ של העתיד הרחוק מאד, כשפני השטח שסועים וחרבים לאחר מלחמה גדולה. במהלך המשחק נוכל לבחור אם לשחק אדם אנושי, או כדמות מתוך גזע ה-Alternative. שני הגזעים שואפים לשקט ושלווה, אבל הימצאותו של משאב חשוב בשם Lunarites גורמת להם להלחם ביניהם על שליטה במשאב, שיכול להבטיח להם תהילה. במשחק יש גזע נוסף, Hybrids, אך הם נשלטים על ידי המחשב בלבד, וחבל, שכן מדובר בגזע מניפולטיבי שיגרום לכם לעשות כרצונם, וזה נשמע מספיק מעניין כדי שנרצה את זה.

המחשב ישלוט גם במפלצות השונות, אותן נפגוש במהלך קרבות ומשימות. הדבר אמור ליצור קונפליקט מעניין - לפתע, בעודנו נלחמים בגזע היריב, מדי פעם תופיע מפלצת שתבקש להשמיד את שני הגזעים. ונשאלת השאלה: האם נעדיף להתאחד עם יריבינו ולחסל אותה ואז לחזור לקרב, או שמא נעדיף לנסות להתמודד עם שני האיומים בבת אחת?

משחק מונחה משימות, או 'שחקן נגד שחקן'

כמו כל משחק שמבטיח לנו עולם אינטראקטיבי, גם 'האקסלי' מנופף בדגל זה בהתרגשות. 'אצלנו', מבטיחים ב'וובזן', 'המשחק באמת איטראקטיבי'. 'האקסלי', כדאי לדעת, שואב אלמנטים ממשחקי התפקידים אלמנטים מסוימים. התפתחות הדמות וכלי הנשק שלה, למשל, והצורך ברשיון נהיגה(!) כדי לנהוג בסוגים מסוימים של כלי . אך המפתחים לקחו את האלמנטים הללו רחוק יותר: כל משימה שתשלימו תגרום לכם להרוויח, אך גם המפלגה שלכם תרוויח וכך גם הגזע אליו אתם משתייכים. נראה כי זה יעבוד רק לחיוב, ומעשים שליליים או לא מוצלחים לא יהפכו את הגזע לאומלל יותר. אנחנו פה בגישה חיובית - World Peace! וכאלה.

יש להדגיש כי המשימות אינן הקווסטים הרגילים אותם אנו מכירים ממשחקי התפקידים, אלא דווקא מצבי משחק של משחקי פעולה. כלומר, לא נדיר יהיה למצוא משימה בה יהיה עליכם לתפוס את הדגל, או להלחם בקרב Deathmatch. נכון, זה נשמע קצת מחוץ להקשר, אבל הרי אמרנו כבר ש'האקסלי' מנסה להיות כל מה שהאחרים לא.

פרט למצב מונחה המשימות, המיועד לשחקן יחיד, 'האקסלי' גם יאפשר לנו לחגוג בקרבות 'שחקן נגד שחקן' (PvP). אין עדיין פרטים מדויקים בנוגע לאפשרות זו, אך המודל הכללי שעומד לנגד עיניהם של המפתחים הוא המשחק ההמוני 'פלנטסייד', בו מאות שחקנים יכולים להלחם זה בזה בו זמנית. הפלוס הגדול פה: מנוע 'אנריל' יאפשר קרבות מהירים הרבה יותר ומתוחים מאי פעם.

86519.jpg

86516.jpg

הניסיון עושה את ההבדל?

אם אינכם אוהבים לשחק לבד (ולמות לבד) תוכלו להצטרף לחוליה. אך שימו לב כי דבר זה משנה גם את המשחקיות, שכן בקרבות בהן משתתפות חוליות, הקרב הופך טקטי יותר. כך למשל, שחקנים בדרגה בכירה, יוכלו להורות לצעירים מהם להגן על עמדות מסוימות או לתקוף אחרות.

יש לציין כי כשמפתחי המשחק מדברים על המקבילה שלהם לנקודות ניסיון, אין הדבר אומר כי בעלי דרגה גבוהה יותר יוכלו להרוג מפלצות בקלות רבה יותר. הסטטיסטיקה של השחקן לא תשפיע על יכולות הקרב שלו. היא תקבע רק את יכולת החימוש וההגנה שלו - האם כלי הנשק שלו טובים יותר, האם השריון שלו חזק יותר, והאם כלי הרכב שלו מהיר יותר.

מפתחי המשחק גאים בעיקר בעובדה שייצא לקונסולת הדור הבא - האקס בוקס 360. עם זאת, הם שומרים על צניעות ומסבירים כי למרות העבודה הרבה - פי ארבע מעבודה על פלטפורמת משחק רגילה - גם התגמול רב יותר. למעשה, הם אומרים, מדובר יהיה בחוויית משחקיות שונה לגמרי מכל מה שהכרנו עד היום.

שדות קרב לנצח

'וובזן' שמה דגש רב על מערכת הקהילות שלה משחק - יהיו בו לא רק יחידות וחוליות, אלא גם תמיכה בשבטים ובגילדות. כל זה, כדי להעניק הרגשת 'משחק תפקידים' נינוחה לשחקנים. במסגרת זו, עולם המשחק יכיל שני חלקים - עולם אחד שלם ומלא, בו יוצאים לקווסטים ונלחמים, וכן אזורי לחימה נפרדים, שפני השטח שלהם ייקחו בחשבון את דרגתכם.

כלומר, אם אתם נמצאים בדרגה מסוימת, המחשב יניח שיש לכם מסוים, ועל פי יכולות הנשק הזה יבנה עבורכם את השטח. חשוב, אם כן, להצטייד בכלי מתאימים, כדי שלא תמצאו את עצמכם בשדה קרב שאינכם יכולים לסיים אותו רק בגלל שאין לכם את ה'מפתח' המתאים להמשיך במשימה.

זה השלב שבו אנו חוזרים לדבר על מנוע 'אנריל 3'. כפי שהזכרנו, מנוע המשחק המבוקש יהפוך את הקרבות לאינטנסיביים יותר ומהירים הרבה יותר מאלו שהתרגלנו אליהם במשחקים המוניים אחרים. עם זאת, החברה סיפרה בצער מסוים כי בחלקים מסוימים, 'אנריל 3' אינו מתאים למה שהם מנסים לעשות, ועל המהנדסים שלהם היה להתאים חלקים נרחבים של המנוע, על מנת שיוכל לשמש את המשחק. כמו כן, המנוע החזק מאפשר את בנייתו של עולם המשחק הענקי. כמה ענקי? חברת 'וובזן' מסרבת לנקוב במספרים, אבל מבטיחה שזה יהיה הרבה יותר גדול מהמקובל במשחקים המוניים אחרים.

כל זה יגיע במשולב עם עיצוב שלבים מרשים, ועיצוב דמויות שסוחט את מנוע 'אנריל 3' עד תום. אתם יודעים - מספרים עצומים של פוליגונים, מפות מפורטות, טקסטורות עשירות וכל הג'אז הזה.

האם מנוע 'אנריל 3' יעשה את ההבדל?

בסופו של יום, העניין הוא כזה: 'האקסלי', למרות הניסיון שלו להיות חדשני ופורץ דרך, אינו מביא לנו משהו שאנחנו לא מכירים. יש בו את אותו תמהיל בין אלמנטים של משחק פעולה למשחק תפקידים; יש בו את אותו שילוב בין עולם משחק ענק למתחמי קרב נפרדים. הוא פשוט עושה את הכל גדול יותר, תחת מטריית הדור הבא של הקונסולות (והמחשבים). אם זה יצליח - את זה נוכל לראות בסוף שנת 2006, אז ייצא המשחק.

86523.jpg

86522.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשנה את הכותרת ל"המוני" במקום "אמוני". לעשות CUT AND PASTE אתה יודע אבל לקרוא מה שכתוב לא?

דבר ראשון קצת נימוס לא יזיק.

דבר שני לא עשיתי CUT אלה COPY.

ודבר שלישי נתתי קרדיט בראשית הדף אז אין צורך להגיד שהעתקתי את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...