שאלה על מהירות של כפולי ליבה - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה על מהירות של כפולי ליבה


nehmia

Recommended Posts

תראו, מה שלא יתמוך בטכנולוגיית כפוליי הליבה בעצם ישתמש לצורכיי עיבוד רק בליבה אחת.

אין פה קטע ששני המעבדים עובדים ביחד במקביל ואתה מקבל 4.8GHZ, כל ליבה היא בנפרד לעצמה

ופשוט באפליקציות שמשתמשות בזה אתה מקבל פשוט כפל ביצועים כמו למשל הרעיון שבו עובד ה- או RAID , ככה בכפול ישנה חלוקת עומס על שני המעבדים לפי מה שהבנתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשמדובר על אפליקציה אחת בודדה, יהיה שיפור בכפול ליבה רק אם האפליקציה תוכננה כMulti Threaded (כל Thread הוא למעשה יישות המורצת על ידי המעבד, כך שאם יש שתי ישויות כאלו, הן יכולות לרוץ במקביל, אחת על כל ליבה).

העניין השני הוא שאפילו אם האפליקציה מכילה רק Thread אחד, ולכן יכולה לכל היותר להתבצע על ליבה אחת, עדיין יהיה שיפור כלשהו מבחינה מערכתית כשיהיו שתי ליבות, פשוט בגלל שרבים הדברים שמתבצעים ברקע (אנטיוירוס, מערכת הפעלה, וכו'). אבל זה יהיה שיפור קטן למדי.

בשום מקרה, ושום מצב, שתי ליבות לא יעבדו כמו מעבד 4800. במצב התיאורטי בו הייתה תוכנה Single Threaded שרצה על גבי מעבד כפול ליבות, ללא כל דבר אחר שרץ ברקע - גם לא מערכת הפעלה - רק ליבה אחת הייתה מנוצלת בכל זמן נתון, כלומר ביצועים של מעבד 2400 all the way.

מעבד במהירות 2X יהיה תמיד מהיר יותר משני מעבדים במהירות X. כלומר, מעבד 4800 מגה הרץ יהיה תמיד מהיר יותר משני מעבדי 2400 מגה הרץ, במידה וארכיטקטורת המעבד זהה - גם באפליקציה שהיא multithreaded...

המון תקורה (מה שאמא שלכם קוראת לו overhead) נוצרת לצורך סנכרון של מספר thread-ים, ומערכת ההפעלה סובלת רבות במצב בו היא צריכה להתעסק עם עוד מעבד (בלינוקס למשל, בגרסאות היותר ישנות, SMP גרם לנעילה יזומה של הקרנל כולו לצורך סנכרון - כלומר, מעבד אחד היה נעול לגמרי, הקוד היה מתבצע במעבד השני בלבד, ואז חוזר להתבצע בשניהם).

לכן שני מעבדים לעולם לא יתנו שיפור של 100 אחוז באפליקציה אחת (וגם SLI לא, למרות ששם המצב טוב יותר - אין ענייני סנכרון, יש פי 2 רוחב פס בין הGPU לזכרון - כי יש פעמיים מכל דבר - חלוקת העבודה קלה וטיפשה, וכו'). הם כן עשויים לתת מספרים קרובים ל100 אחוז כשמדובר בשתי אפליקציות נפרדות שרצות במקביל, אבל גם אז, לעולם לא שיפור של 100 אחוז.

ואגב, מעניין יהיה להשוות בין כפול ליבה לשני אופטרונים. הרי שני אופטרונים נהנים מפי 2 רוחב פס לזכרון (NUMA) מכפול ליבה אחד, בו שתי ליבות מתחרות על בקר בודד (אלא אם פספסתי משהו בדרך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על איזה latency מדובר? בגישה לזכרון? אולי בגלל שכפולי הליבה מכילים בקר מתוקן, כמו זה שיש בSan Diego? (יתכן, סתם השערה).

תקשורת בין המעבדים (במקרה הזה ליבות). עד כמה שאני יודע ה-LATENCY הזה (בדיוק כמו ההבדל בין בקר ON CHIP לבין בקר על הלוח) נמוך יותר בגלל המרחק הפיזי המאוד קטן. יכול להיות שאני טועה.

giri71, you spend so much money on a upgrading your computer every three months or so... how about getting an operating system + keyboard with Hebrew support. Don't take this the worng way mate but your English is bad.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

giri71 גם האנגלית שלך לא משהוא

עכ"פ לא אמורה להיות בעיה בכתיבה בעברית בWinXP - אמורה להיות אפשרות להוסיף את עברית אם אפשרת שפות מימין לשמאל (ואם לא אז טיפה יותר מסובך) אבל אתה תצטרך לדעת הקלדה עוורת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...