נווב רציני... צריך עזרה איזה לינוקס כדאי לי להתקין?? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נווב רציני... צריך עזרה איזה לינוקס כדאי לי להתקין??


Recommended Posts

עכשיו אני כבר כל חיי משתמש בוינדוס ואני אפילו מאוד טוב בו... אבל אני רואה שיש השפעה מהתחום הזה ואני רוצה לבדוק איזה במחשב שלי לכן אני זקוק למערכת הפעלה טובה ידידותית למשתמש מבחינת ה שלה וגם מבחינת ההתקנות החומרה.. אבל עדיין שתיהיה מקצועית ואמינה ולא סתם צעצוע תתנו לי את הדעות שלכם בבקשה:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פדורה מבית רדהט נוחה לשימוש אבל בכל זאת מערכת רצינית, ההתקנות שלה בין הפשוטות שיש (כמעט לכל רכיב שצורך התקנה יש היום rpm לפדורה).

דביאן לדעתי קצת יותר מקצועית אבל נתמכת פחות טוב מבחינת השוק, לא ביג דיל אם אין לך בעיה לקמפל.

suse ידידותית למשתמש, הייתי ממליץ קודם ללמוד את המערכת דרך רדהט ואחר כך לעבור להשתמש בה ביומיום אם תרצה, זאת הפצה שנמכרת בתשלום ככה שתיהיה לך בעיה להשיג אותה באופן חוקי בחינם.

מאנדרק מערכת צעצוע אבל הכי הכי פשוטה למשתמשים חדשים.

יש לך את סלאקוור, אובנטו, גנטו ועוד עשרות מערכות טובות, אבל בתור התחלה הייתי ממליץ לך בחום להתחיל עם רדהט (פדורה) ואחרי שתרגיש שאתה מבין את המערכת, תתחיל לנסות הפצות אחרות לראות מה הכי מתאים לך..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואלה סבבה גבר שמעתי אל ה SUSE ונראה לי שאני אשתמש בה.. טוב אני אתחיל לחפש....^__^ אם מישו יכול למצוא לינק אז גם בסבבה אבל למרות שאני אולי מצאתי מה שאני רוצה תמשיכו לשלוח תגובות מה אתם חושבים שלפי דעתכם היא מערכת הפעלה טובה אני רוצה שתביאו רעיונות כי עד עכשיו הייתי תקוע אם מערכת אחת ואני רוצה להיכנס לעולם החדש הזה של אז תודה על התגובות והעיקר תמשיכו בעבודה הטובה

חיחי ועוד דבר אחד... מה זה לקמפל??:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ניתן להביא לינק להתקנה כי כמו שאמרתי לך קודם ההפצה הזאת היא לא חינמית, הורדה שלה בתוכנות P2P זאת דרך לא חוקית לעומת הורדת הפצות חינמיות אחרות...

כל מקרה, SUSE משחררת מידי פעם גירסאת חינמית, אם ברשותך צורב תוכל להשתמש בה, והיא כוללת בתוכה גם תמיכה ב64ביט.

(את גירסאת הDVD או התקנה דרך FTP (דבר פחות מומלץ) ניתן למצוא ב ftp.suse.com).

יש מספר דרכים להתקין ישומים, לדוגמא RPM זאת חבילה שבאה בקובץ אחד, ניתן להשוות אותה נגיד ל ZIP, דרך מנהל החבילות של ההפצה אתה פשוט טוען את הקובץ והוא כבר פורק אותה למקומות הנכונים..

לעומת זאת יש את הדרך היותר נפוצה שפעילה בכל ההפצות (לא רק בלינוקס), זאת שיטת הקימפול מקוד מקור.. אתה מקבל תיקיה עם כל הקבצים, הקודים.. ומקמפל אותם לישום שמוכן לעבודה..

מקווה שהייתי מספיק ברור..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מממ.. בעיקרון גבר לקמפל עדיין לא הבנתי מה זה אבל הנה עכשיו אני מוריד את גירסת ה live של SUSE Professional 9.3

לפי איך שהבנתי גירסא זאת לא מותקנת במחשב שלך זאת בעצם גירסה שפועלת דרך הדיסק ( יש לי צורב דיוידי) ככה אני בעיקרון רוצה לראות איך בדיוק זה עובד ואחר כך אם אני אוהב את זה אני אחפש כבר דרכים "מפוקפקות" להוריד;) חח או שאני אמצע משו אחר

דרך אגב רק במקרה הגעתי לפורום הזה אבל בינתיים אני רואה שיש פה אנשים רציניים לתחום שבהם הם נמצאים ואני שמח שמצאתי תפורום הזה :nixweiss::lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכנה נכתבת בשפת תכנות כלשהי, אתה צריך להעביר אותה תהליך מסויים שהקוד תכנות יהפוך לתוכנה שיכולה לרוץ (לפעול), התהליך הזה נקרא קימפול.

היתרון בקימפול מול חבילה מוכנה, זה שההתקנה גמישה יותר, אתה יכול לשנות פרמטרים כרצונך..

החסרון הוא כמובן התהליך שקצת יותר ארוך, ומשתמשים חדשים בדרך כלל מעדיפים להתקין חבילות מוכנות.

רדהט (פדורה) זאת ההפצה שיש לה הכי הרבה חבילות מוכנות (RPM), אם כי העניין מתחיל להתפס חזק גם בהפצות אחרות, והיום לא קשה למצוא חבילות התקנה של כל ישום גם לSUSE ואחרים....

SUSE מעבר לזה שהיא הפצה וותיקה ומקצועית, היא היום בנויה מאוד פשוטה למשתמש, יש לה "לוחות בקרה" מפורטים ופשוטים..

בגלל זה אני חושב שבתור משתמש חדש שרוצה להבין את המערכת ולא רק לדעת להשתמש בה ברמה הבסיסית, מומלץ להתחיל קצת יותר מסובך ולא ישר ללכת לאשפים המוכנים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי ממליץ על פדורה, התקנה די פשוטה והיא לא מסובכת מדי לתפעול.

אחרי כמה חודשים שתתפוס את העניין תוכל לעבור להפצה קצת יותר מתקדמת כמו ג'נטו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...