צריך עזרה במיקום המאווררים לזרימת אוויר טוב - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך עזרה במיקום המאווררים לזרימת אוויר טוב


talmAn

Recommended Posts

איך כדאי לשים את המאווררים במארז

יש לי 2*80מ"מ מאחורה

ואני רוצה לעשות חור לעוד כמה

חשבתי ככה

2*80 מאחורה מוציאים אוויר

1 בגג של 80 מוציא אוויר

1 בחלון 120 מ"מ מכניס אוויר

אתם יכולים לעזור לי בזה? איך כדאי למקם את המאווררים?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוץ מ80 מ"מ *2 מאחורה.

1. מאורר בגג .--מוציא.

2.מאורר בצד (חלון). -מכניס.

3.מאורר בחזית המארז.--מכניס.

כדאי כמובן שהם יהיו 120 מ"מ .

אני לא יכול לשים מאוורר בחזית המארז זאת בעייה מאוד רצינית שיש לי >:(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה ידידי בוא נבדוק כמה נושאים בתורת הקירור..קודם כל זה ידוע לכולנו שאוויר חם עולה למעלה מכיוון שהוא יותר קל ואוויר קר יורד למטה מכיוון שהוא יותר כבד.

לכן למקם מאורר בגג של המארז שיכניס אוויר פשוט יחזיר את האוייר החם כלפי מטה והוא ישאר הרבה יותר זמן במארז..העיקרון בקירור אוויר הוא כזה..

כל רכיב חשמלי פולט חום.. עכשיו זה לא מספיק רק לקרר אותו עם אוויר.. החוכמה זה גם להוציא את האוויר החם כמה שיותר מהר מאותו אזור..

אתה יכול לקרר רכיב אחד ב4 מאוררים אבל החום שהוא פולט יפגע ברכיבים אחרים..אז ככה..שני מאוררים אחוריים שמוציאים אוויר זה חובה..הם מפנים אוויר חם גם מהמעבד גם מהלוח אם וגם מהכרטיס מסך..בקשר למאורר העילי..אתה חייב שהוא יוצא אוויר כנ"ל...בקשר למאוררי צד..יש שיקולים בין 120 מילימטר ל 80..

תחשוב על זה בצורה כזאת.. 120 מילימטר מכניס יותר אוויר אך האוויר פחות ממוקד ונכנס יותר לאט..אבל כמות האוייר שנכנסת מאוד גדולה ומסוגלת לקרר שטחית המון חלקים אך האוייר הזה מתחמם מאוד מהר ונע יותר לאט...לעומת זאת 80 מילימטר יותר נקודתי מכניס אוויר יותר מהר אך כמות יותר קטנה של אוויר ומקרר נקודתית הרבה יותר טוב.. השאלה המתבקשת היא גודל המארז שלך..אם זהו מארז קטן אז 80 מילימטר יותר יעיל.. אם זה מארז גדול אז 120 מילימטר אבל שוב אתה חייב להוסיף עוד מאורר אחד לפחות.. לא יתכן שיהייה לך מאורר אחד שיכניס ושלושה שיוציאו.. זה לא יהייה יעיל אם יציא יותר אוויר ממה שיכנס..החלקים שלך פשוט לא יתקררו..הכי כדאי זה לשים שני מאוררים שמכניסים אוויר מקידמת המארז זה הכי יעיל.. אך אתה אומר שיש לך בעיה בנושא.. לכן נשארנו עם מאורר בצד המארז..אבל תחשוב בצורה כזאת.. אני משאר שיש לך גם קירור אוויר למעבד.. כשאתה ממקם את המאורר שמכניס אל תשים אותו במקביל למאורר של המעבד אחרת סתם תעשה מערבולות אוויר שלא יקררו שום דבר...אז מה שאני ממליץ לעשות זה למקם מאורר אחד בגג המארז שיוציא שניים מאוחרה שיוציאו.. עכשיו יש לך שלושה מוציאים.. אחד של 120 בצד המארז שיהייה מתחת לשניים מאחורה שמוציאים ויקרר את הכרטיס מסך הלוח וכרטיסי הפיסיאיי..ועוד אחד של 80 מילימטר קצת מימינו ומימין למעבד שיקרר את שאר חלקי הלוח אם יש לך שליטה על המאוררים תעשה שהמאוררים שמוציאים אוויר יהיו פסיבים והאלו שמכניסים אוויר יעבדו על 80 אחוז כח או יותר...מה שיקרה במצב כזה הוא שאתה תקבל סירקולציה טובה של זרימת אוויר במארז.. לא מושלמת..רחוקה ממושלמת..אבל הכי טובה שניתן להשיג בתנאים שאתה רשמת ...מה שבפועל קורה זה שה 120 מכניס כמות גדולה של אוויר לקרר את הכרטיסים והלוח אם המאורר של המעבד שואב את האוייר הקר שנכנס ומקרר איתו את המעבד.. האוויר החם שעולה למעלה נשאב ע"י השניים מאחורה שמוציאים וגם האוויר החם שההיטסינק של המעבד פולא גם נשאבים החוצה ע"י השניים מאחורה..מעבר לזה ה80 מילימטר מימינו של ה 120 מכניס אוויר קר שמקרר את שאר הלוח מצידו הימני וגם מספק אוויר למעבד ולשאר החלקים.. והאוייר החם שעולה למעלה גם של המעבד מצידו הימני וגם של שאר רכיבי הלוח נשאבים החוצה ע"י המאורר גג.. עד כדי כך פשוט.. מצטער שזה כלכך ארוך אבל אני מקווה שלמדת משהו.. וותזכור שזה לא מדוייק.. אתה יכול לאלתר כמה שתרצה אבל תזכור כמה עובדות בסיסיות שכתבתי כאן..מקווה שלא טעיתי בשום דבר ואם כן תרגישו חופשי לתקן אותי.. בהצלחה גבר :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...