אני מחפש מקום מאיפה שאפשר לקנות אלמנטים איכותיים. - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני מחפש מקום מאיפה שאפשר לקנות אלמנטים איכותיים.


Bug2000

Recommended Posts

שלום לכולם.

חשבתי שאולי מישהו פה מכיר מקום איפה שאפשר לקנות אלמנטים טובים כמו וופרים בגודל 12" טוויטרים ורמקולים רגילים ...

חנויות בסביבת המרכז...

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבר למורל שהם מעולים (אך יקרים) יש לך את אומגה אודיו בחולון, מחירים זולים יותר ממורל, וחלק מהמוצרים זהים.

לרפי האוזמן בחולון יש טובים מאוד שייתכן ויוכל למכור לך.

אם אפשר לדעת, מה התכנון לבנייה כרגע? העתק של כלשהו?

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבר למורל שהם מעולים (אך יקרים) יש לך את אומגה אודיו בחולון, מחירים זולים יותר ממורל, וחלק מהמוצרים זהים.

לרפי האוזמן בחולון יש טובים מאוד שייתכן ויוכל למכור לך.

אם אפשר לדעת, מה התכנון לבנייה כרגע? העתק של כלשהו?

Anatoli.

מצטער שלא עניתי בת'רד פשוט אין זמן (עבודה). :s07:

בקיצור אני כבר מבולבל בעצמי.

כעיקרון השותף שלי בעבודה עוסק באדיו והוא בונה מגברים וכל מיני שטויות כאלה...

היגעתי אליו ליראות ולשמוע כמה דברים, קיצר המערכת שיש לו בבית היא כולה עשויה בבניה עצמית.

שמעתי את המערכת בסטריו 2 , סאב וופר בניה עצמית (המערכת כולה היא 5.1) וקרוס אובר אקטיבי (מגבר נפרד לכל רמקול) ודיי אהבתי את הסאונד.

נגנבתי על הרעיון ורציתי לבנות גם לעצמי מערכת כזאת, מה גם שהמחיר הכולל של זה יוצא דיי נמוך.

עכשיו הוא אומר לי שאם אני לא פריק של הדבר הזה אז לא כדאי לי להשקיע הרבה זמן בזה ושאני אקנה שתי סאב ומגבר טוב.

בקיצור אני לא יודע מה לעשות עכשיו. :nixweiss: :s05:

מה שאני צריך ממערכת זה שתשמע טוב תהיה עוצמתית ולא יקרה מידי, עוד יתרון במערכת בניה עצמית היא שאתה יכול לבנות אותה במשך תקופה דיי ארוכה ואין צורך להוציא ישר סכום כסף גדול.

טוב אז יש הצעות למישהו ? או שזיינתי לכם בשכל יותר מידי :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיון כזה מעניין לא היה כבר דיי הרבה זמן, נראה לאיפה הוא ימשיך מפה...

המגבר שלי (שפורפרות) הוא מגבר DIY, אך לא אני בניתי אותו. המגבר מעולה, המחיר המקורי שלו היה 3500 שקלים (מאז הוא שודרג פעמיים על ידי זה שבנה אותו - עוד ייתרון של DIY הוא שדרוג קל יותר כיוון שאתה מכיר את המעגל מעולה), וכשהשוותי אותו להגברות מהחנות הוא נשמע כמו מגברים שעולים פי 2 ממנו. ככה שבהחלט DIY משתלם. מה גם, את הכבלים שלי אני ברוב המיקרים מכין לבד, המחיר יוצא דיי זול, עד ל-100 שקלים לכבל RCA-RCA באורך 2 מטר, והאיכות מעולה גם כן. יותר מכבלים שעולים פי כמה.

לחבר שלי יש בחדר זוג שהוא בנה לבד, ועוד 2 בבנייה כרגע. גם הוא משתמש בפילטר דיגיטלי לרמקולים 3WAY שכרגע עומדים על Bi-Amping. בהחלט מעניין, העובדה שאתה יכול לשחק עם התדר וגם לקבל חיתוך כמעט מושלם בתדר הרצוי מרשימה מאוד. מבחינת ביצועים בהחלט ישנו ייתרון על פני קרוס פאסיבי.

אני אישית אוהב את העניין, ומוכן להשקיע כסף. עם זאת, אני לא חושב שאני יוכל איי פעם לבנות ברמה דומה לזו של החברות המקוריות. למה? בוא נספר לך גם סיפור על זה. כמה אנשים שהכרתי עם צעדיי הראשונים בתחום התרשמו מאוד מרמקול KEF ישן שיש לאחד מהם בבית, אך לא הצליחו למצוא זוג נוסף. אז מה עושים?! בדיוק, DIY. הם קנו את הדרייברים המקוריים בדיוק מאותה השנה, בנו תיבה זהה, העתיקו את הקרוס, מיקמו כראוי ועשו הכל מושלם. אבל מה? הצליל לא היה אותו הדבר.

במידה ויש לך תקציב גדול, זמן פנוי, והתעניינות בנושא בשביל להתעסק עם העניין עד לקבלת התוצאות הרצויות, ובמידה ויש לך את הציוד הנדרש למדידות הנחוצות זה יכול להיות עניין מעניין מאוד ומהנה מאוד לשח עם הפרמטרים של החיתוך, מיקום וכו' עד לקבלת התוצאה הרצויה.

אישית אני חושב שכדאי לבנות רק דברים שנבדקו על ידי אנשים, וטוב עוד יותר שנבדקו על ידך. ככה אתה תדע מה אתה מקבל בתמורה לכסף, וזה לא יהיה הימור. בפרוייקטים כאלו יש את הדגם המדויק של הדרייבר, ואז תדע איפה למצוא אותו.

מקווה שעזרתי. אם יש לך שאלה כשלהי, אשמח לענות.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לקראת סיום (בתקווה, וכשישתחרר הלחץ מבי"ס) בניית מערכת רמקולים משלי, אני אבהתי את הרעיון של תכנון עצמי ולכן בחרתי שלא ליצור clone לדגם מוכר, אלא לעבוד לבד לפי רעיונות כלליים לגבי מה שיוצר טוב.

אחד הדברים הכי חשובים הוא לעשות מחקר לפני שמתחילים להזמין חלקים. יש הרבה יותר לבניית מאשר מה שנראה במבט מן החוץ.אתה צריך לשים לב לדברים כמו הטופולוגיה של מעגל ה crossover, התאמה בין הדרייברים ("אלמנטים") שאתה מכניס למערכת, ונפח וצורת הקופסה

כשאני התחלתי חשבתי לעשות מחקר שיטחי ולהתחיל לבנות, אבל ככל שקראתי יותר התברר שיש יותר מה לקרוא ושלבנות מקיף הרבה נושאים אחרים. בסופו של דבר עברה כבר כמעט שנה מאז שהתחלתי לחשוב על הרעיון, ואני סוף סוף בשלב של הבניה עצמה.

תהיה מוכן לכך שקהילת ה DIY בארץ בכלל, ושל בניית בפרט היא לא מפותחת במיוחד, ולכן אין הרבה מידע וחלקים איכותיים למכירה.

אבל יש הרבה פורומים טובים, עם אנשים טובים אפילו יותר בתוכם, ואם ממש מתחשק לך אתה יכול גם לשאול אותי :)

כמה לינקים:

www.headfi.org

www.diyaudio.com

www.madisound.com

http://ldsg.snippets.org/index.php3

http://www.lalena.com/audio

יש עוד כמה, אבל הם יותר ייעודיים ותלויים בהחלטות שלך לגבי היקף הפרוייקט.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שקודמי ציינו להרכיב מערכת שכל החלקים בה הם DIY הוא עסק מעניין ביותר אך דורש כמויות מאד מאד גדולות של זמן (בעיקר בלימוד ומחקר ובשלב יותר מאוחר בבניה וכיוון)

ותקציב לא קטן.

אני בניתי מספר זוגות של המוצלחים מבינהם הם העתק כמעט מדוייק של DM604 מסידרה 6 של B&W לקח כמעט שנה וחצי שבהן הפכתי חצי מהרשת בחיפוש אחר דוגמאות לקרוסאוברים שנמצאים בפנים ולשירטוטים שלהם ובחיפוש אחר מקום שדרכו ניתן להשיג את הדריברים (האלמנטים עצמם) בתוצאה הסופית הצליל בהחלט שונה מעט

אך כל העסק די משתלם כשאתה מגיע לתוצאה הסופית

עצה שלי היא זאת : אם יש לך את הרצון (כי בייחוד בארץ זה דיי מייאש כי מרבית המקומות מוכרים זבל ואת מרבית החלקים תצתרך להביא מחו"ל)

את הזמן והתקציב אז בהחלט שווה להשקיע כי התוצאה הסופית תיהיה תמיד מעולה ותשמש כנסיון וכמקור לשיפור לפרוייקט הבא שלא לדבר על הסיפוק

אבל אם קיים חסך רציני באחד משלושתם עדיף לשקול לקנות מוצר מוכן (הרבה יותר מבאס להיתקע באמצע פרוייקט ואז אחרי חמש שנים למצוא אותו באיזה מחסן או עליית גג עדיין מוכן למחצה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

יפה יפה, זה היה מקום אחרון שחיפשתי בו מידע על DIY ולהגיד ת'אמת, לא קיוותי למצוא פה ת'רד כזה! :xyxthumbs:

בכל אופן, אני תקוע בשלב של תיכנון תיבה... :s07: למה תקוע? כי אני לא משכפל שום מודל, אני בונה מאפס, ואין לי מושג איזה אלמנטים לקנות... :nixweiss:

ז"א איזה פירמה טובה, אך בכל זאת שאלמנט אחד לא יעלה לי $999 "בלבד" :o, אפילו אם יש חסכון... אני בונה משהו קטן, בשביל ההתחלה...

עוד בעיה - לשום אלמנט שאני שוקל לקנות, אין דף מפרט טכני שכ"כ חיוני לבניית התיבה! "הנה, וואט והרץ רשום לך פה, מה אתה עוד צריך??" זו התשובה שאני מקבל ממוכרים בת"א... :kopfpatsch:

בבקשה תגידו לי אם אני חיי בסרט וזאת התשובה היחידה שאני אקבל אי פעם ממוכר בחנות... :behead:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחנות בארץ סביר מאוד להניח שזו התשובה היחידה שתקבל. אין בארץ יותר מכמה מוכרים בודדים שמבינים עניין בתחום. אומגה אודיו מייצר את הרמקולים שלו לבד (הוא מחולון) וגם את הדרייברים לבד. אני בטוח שאם תקנה ממנו הוא יוכל לתת לך גם כמה עצות בנושא.

כמו כן, נסה את partsexpress.com. אני עשיתי הזמנה מהם של חלקי אודיו, הם חנות מעולה ולא יקרה. הם מוכרים הרבה ויש להם גם קצת מידע (לפחות משהו בסיסי) על תכנון רמקולים. המחירים אצלם לא יקרים, ויש להם של מורל שנחשבים טובים (אפילו סונוס פייבר עשו שימוש בדרייבר של מורל באחד הדגמים המובילים שלהם - לא זוכר כבר איזה רמקול זה היה).

ד"א, יש חברות מסוימות שמוכרות ונותנות לך גם תכנון תיבה פשוט יחסית שאמור להתאים. ראיתי פעם כמה דרייברים כאלו (ואף שמעתי דרייבר פול-ריינג' שכזה שנשמע מדהים ביחד למחיר מצחיק של כ-60$ ליחידה ללא משלוח ומס. לדרייברי שנשמע טוב כל כך ומכסה תחום תדרים גדול כל כך זה בהחלט מחיר טוב), לצערי הרב אני לא זוכר את הכתובת של החברה. אם זה מעניין אותך אני ינסה לברר עם האדם שאצלו שמעתי את הדרייבר הזה (למרות שאצלו הוא בנוי לתוך שנשרף לו המיד, ולא בנוי לפי התכנון של החברה).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברתי עם אומגה אודיו, נשמע לי בחור שמבין עיניין, אני עושה גיחה לשם מחר (או שזה כבר היום :)), נראה מה יש לו...

full range ב-$60?? הייתי רוצה מיד באס (או מיד) פול ריינג' במחיר כזה, אז אם לא קשה לך לברר, תבורך! :xyxthumbs:

עוד משהו קטן: כל הקטע של אלקטרוניקה - אני רואה שמלא אנשים קונים קיטים מוכנים, אבל לפי מה שאני מבין, חישוב מעגל זה מקרה פרטי עבור כל סט וסט של ... יש, למשל, פילטר לתדרים, הגבלה (או הגברה) של וואט פר דרייבר, יישור כל הדרייברים לפי db אחיד למניעת דיסאוננס וכו וכו - כל זה, אגב, נקרא קרוס אובר או שאני מתבלבל? בקיצור, יש לי סלט בראש עם כל האלקטרוניקה הזאת... :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה עושה קופץ אל אומגה אודיו, דבר עם הבן אדם הוא יסביר לך במקום. מי יודע, אולי כשתחזור תוכל לרשוןם גם כמה רשמים. יש לו דרייבר סופט-דום שהוא מיד-ריינג' שאמור להיות דווקא טוב מאוד ולא יקר במיוחד. אני מאמין שתשים לב שחלק מהדרייברים שלו נמכרים גם באתר של מורל.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת היא שאומנם תיאורטית אתה יכול, אבל מעשית זה כמעט בלתי אפשרי. כי אז אתה גם בונה שישמע טוב רק כשהוא ממוקם בנקודה כלשהי בחדר ושאתה יושב בנקודה נתונה מראש, וגם תצטרך ציוד יקר מאוד לצורך מדידות. נכון שתוכל לשחק עם הפרמטרים השונים (מה שלוקח הרבה כסף וזמן) אבל גם כשתהייה מרוצה כביכול, לאחר כמה ימים/שבועות/חודשים של האזנה שוב לא תהייה מרוצה ותתחיל הכל מחדש, וחוזר חלילה.

אין ספק שהדרך הבטוחה ביותר והטובה ביותר היא ללכת על פרויקט שנוסה בעבר (ועוד יותר טוב העתק של ידוע כלשהו).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...