אני ממש לא מבין בסאונד, מישהו מוכן לעזור? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני ממש לא מבין בסאונד, מישהו מוכן לעזור?


newz

Recommended Posts

אני חייב להודות שאני ממש אבל ממש לא מבין דבר ואפילו חצי דבר בסאונד, לא בכרטיסים ולא ברמקולים, ואם להודות בזמן קנית המחשב לא התיחסתי בכלל לנושא הסאונד במחשב ואילו לא היה על הלוח כרטיס קול on board סביר שזה לא היה משנה לי בכלל. הבעיה התחילה כאשר גיליתי לתדהמתי שכרטיס ה - on board שלי אינו תומך ב - DOS >:( ולצערי בדיוק קפצו הילדים של הדודה (שני ילדים בני 10) לביתי עקב נסיעתה לחו"ל ומה לעשות הם מאוד אוהבים לשחק במשחק ישנים כמו אלדין ומלך האריות בדוס שעבדו נהדר במחשב הישן שלי בעל כרטיס הקול SOUNDBLASTER PCI64 וכעת הם נורא מעצבנים אותים שהם אינם יכולים לשחק כך, אז מה לעשות כועס ומעוצבן יצאתי שישי בבוקר לחפש כרטיסי קול זולים ונדהמתי למראה עיני, הרבה מאוד כרטיסים שלכל אחד הפלוסים והמינוסים שלהם וכולם בעלי תג מחיר לא רע. ישר קפץ במוחי הרעיון להתרחק כמה שיותר מהכרטיסים המעצבנים של שעשו לי את המוות במחשב הישן ולכן איני רוצה עוד להתעצבן עוד יותר ממה שהייתי וניגשתי למוכר והוא הציע לי מייד את הכרטיס הטוב (ובמקרה גם הכי יקר מבין השאר) לפי מה שהוא יודע, כרטיס נחמד בשם עם תמונה מפוצצת, בשם Hercules Gamesurround Fortissimo והוא הסביר לי שזה הכרטיס הכי טוב למשחקים, שלוקח הכי קצת , שהוא תומך בכל הסטנדרטים החדשים ואפשר לחבר עליו משהו כמו 7 , במחיר הזעום של כמעט 300 ש"ח!!! מיד התחלתי לחפש בעצמי כרטיס, אולי משהו יותר זול ושבכל זאת לא יעבור את ה - 150 ש"ח שהיו בכיסי, ומצאתי כרטיס נחמד שהכיל גם הוא כל מיני סטנדרטים, תוספות והשד עוד יודע מה ואפשרות לחבר עליו 5 (שאם לא הבנתם, אין ברשותי), הכרטיס היה זול להפליא לעומת הכרטיס הקודם למרות שהמוכר לא המליץ עליו בטענה שאין לו שם טוב והמחיר שהוא נתן לי עליו שרק על מנת להיפטר ממנו (מוזר שהיה לו רק אחד כזה, זה אומר שהם נמכרו חזק), שם הכרטיס הי משהו כמו SOUND MAKER של חברת GENIUS שבשבילו הייתי אמור להיפרד מכל הכסף שהיה בכיסי. כמובן שלא ויתרתי, בכל זאת הייתה חנות גלידה בחוץ ואני לא מסכים לוותר עליה בשביל איזה כרטיס שאני לא משתמש אז המשכתי וחיפשתי דבר אולי יותר זול ושבכל זאת אני לא ארגיש שסתם זרקתי את הכסף ולא קניתי דבר יותר טוב ממה שיש לי במחשב (שהוא דרך אגב הכרטיס הבילד אין של VIA ה - AC97 שלהם או משהו כזה או שאיך שהם קוראים לזה VIA8233 שלו רק כניסה לשני רמקולים), ממש לפני יציאתי מהחנות תפס את עיניי איזה כרטיס קטן שהיה זרוק אי שם בצד בשם C-Media 8738 לו יש אפשרות לחבר 4 או 6 לפי מה שיש (שגם אתה זה לא ממש הבנתי איך זה אפשרי) ובמחיר מדהים שאף היה משאיר לי חצי מהסכום שהיה לי בכיס, שהוא כ -80 שקל למרות שלו אין שום אריזה מפוצצת או שם בינלאומי אבל בכל זאת היה נראה טוב. לבסוף החלטתי לא לקחת כלום ולנסות את מזלי גם במקום אחר אלא ששם מצאתי כל מיני דברים ישנים ולא ממש טובים שגם הם מבוססים על ה- AC97 שיש לי כבר ובלי שום תוספות או משהו חשוב, ולבסוף החלטתי לשאול אותכם ובמיוחד את המומחים, מה אתם חושבים בקשר לזה?

מה לקחת והאם באמת יש הבדל בצריכת הזיכרון כמו שהמוכר אמר ואז אולי באמת כדאי ללכת על משהו טוב?

מה אתם הייתם עושים, לוקחים משהו לא מוכר ב - 80 שקל או משקיעים בחייה שעולה 300 ש"ח?

בבקשה תענו, עשיתי עבודת תחקיר ענקית בשביל השאלה ואפילו רשמתי את שמות הכרטיסים היותר מענינים שראיתי ואם גם תוכלו ליעץ לי על איזה זולים אך טובים בשביל המערכת החדשה שתיהיה לי (אני לא אשאר עם שני רמקולים ישנים שנשארו לי עוד מהמחשב הישן אם כבר החלטתי להשקיע כסף)!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תיקח את ג'יניוס זה סתם כרטיס ג'נריק :-\

אני מציע לקחת את הפורטיסמו הוא הרבה חזק וטוב ולא מחנות

תחפש באינטרנט לרוב שמה זה יותר זול הנה כמה חנוית :

http://www.simpletech.co.il/prodpage.ASP?prodId=404 סימפל טק

http://www.pandas.co.il/product_info.php?cPath=274_258&products_id=833 פנדס

https://ssl18.vds2000.com/zigzag2000/cgi-bin/pricelist.pl?department=SoundCard#3 זיגזאג

אגב אם אתה רוצה כרטיס פחות חזק מחברה חזקה אני מציע Hercules Muse XL גם כרטיס שעובד טוב

מקווה שעזרתי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה?

ה- Hercules Gamesurround Fortissimo כל כך טוב? אין לו מתחרים?

למה הוא כל כך טוב? (אם תוכלו לתת לי איזה סקירה שלו באחד מאתרי החומרה באינטרנט, למה אני לא מצאתי...)

ומה בקשר לרמקולים? (עדיף משהו שאפשר למצוא באינטרנט אם כבר שיכנעתם אותי לעשות כך...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשימו לב למה שמצאתי בביקורת על כרטיסי הקול של Hercules לגבי ה- Gamesurround Muse XL :

"The Muse XL's driven by the popular C-Media CMI-8738 chip"!!

מוזר!! מצאתי את את הכרטיס שעליו מבוסס ה - Gamesurround Muse XL בעלי אותם מאפינים בפחות מ- 80 שקל (במקום 141 ש"ח שגם זה לא כל כך הרבה) שאף הזכרתי בתחילת הת'רד, אבל השאלה האמיתית היא האם כדאי ללכת על הכרטיסים הנ"ל (שהם פחות או יותר זהים)? או ללכת בגדול?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שיש לשניהם אותו "מוח" זה לא אומר שהם זהים.

זה כמו שתגיד של במכוניות בעלות מנוע 2 ליטר נוסעות אותו דבר.

יש שימושים למעבד הזה.

הפורטיסימו הוא באמת הכי טוב במחירים הנמוכים , היות ואתה מתגאה בחוסר אכפתיות לגבי הכרטיס קול אז לך על ההוא ב 80 שח.

אני חושב ש 250 שח על כרטיס קול זה סכום מקובל מאד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...