תוכן Dvich - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Dvich

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    2011
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי Dvich

  1. המעבד רץ על מהירויות סטוק.

    אתם בטוחים שאני צריך למרוח משחה גם על המעבד בנוסף למשחה שבאה על גוף הקירור? נשמע לי מוזר, קראתי שגם ככה יש שכבה עבה מדי של משחה על גוף הקירור.

    יש עוד הצעות לפני שאני אמרח משחה חדשה? אני מפחד שגם זה לא יעזור.

  2. צהריים טובים,

    לאחרונה רכשתי מעבד X2 4200+ עם Freezer 64 Pro (ביחד עם עוד כל מיני חלקים) ששמעתי עליו רק טוב מביקורות ומנסיון של חברי הפורום.

    הרכבתי את הקירור עם המשחה שבאה עליו, בדקתי שהוא נלחץ טוב על המעבד ושהוא יציב אך הטמפרטורות עדיין גבוהות מאוד, הטמפ' במנוחה הן:

    CPU: 48C

    Core 1: 47C

    Core 2: 45C

    מאמץ:

    CPU: 55C

    Core1: 52C

    Core 2: 50C

    הטמפרטורות האלה נראות לי גבוהות מאוד, כפי שאמרתי הקירור יושב טוב על המעבד ואיוורור במארז מצויין (120מ"מ מקדימה + 80מ"מ על הדלת שמכניסים, 120מ"מ מאחור + 120מ"מ על הספק שמוציאים) , גוף הקירור יושב ככה שהמאורר דוחף אוויר מהחלק הקדמי של המארז אל החלק האחורי.

    איפה פה הבעיה? האם המשחה המקורית שבאה על הקירור גרועה מאוד? יכול להיות שלא הרכבתי את הקירור בצורה הנכונה?

    תודה מראש.

  3. לR500 אין יחידה מסויימת בליבה שמבצעת AA, יש לו eDRAM שזה זכרון מהיר מאוד (רוחב פס של 256GB) שנמצא על הDie ומסייע לו להשיג FPSים גבוהים כשהAA מופעל.

    nVIDIA לא הכניסה "אחד או שניים" כאלה לG80 וכרגע נראה שהR600 בכלל לא הולך להכיל eDRAM שכזה.

    ואם כבר, היחידות בליבה שמבצעות AA הם בכלל הROPים.

    הסרטון הזה באתר של זה טריילר לWiC ששוחרר מזמן מזמן, וכמובן כמעט בטוח שזה יהיה מין סרטון פתיחה כזה ולא הגראפיקה.

  4. אני לא יודע אם דנו בזה כבר, אבל שימו לב שלGTX יש שני חיבורי SLI, הוא משתמש בטכנולוגיה דומה לCrossFire החדש שATi הציגה עם הX1950Pro וכל הכרטיסים העתידיים שלה שיצאו מעכשיו.

    השימוש בשני מחברים גם אצל ATi וגם אצל הוא עקב כך שמחבר בודד אינו מסוגל לשלוח ולקבל מידע באותו הזמן, ולכן שמים שני מחברים בשביל להגביר את הביצועים מעט יותר (סלוטי הPCI-E היו שותפים בתקשורת של הכרטיסים, ועכשיו כנראה המעמסה עליהם תקטן והביצועים יגדלו).

    ושוב, תזכרו שכל הגדולה של הכרטיס הם באפליקציות DX10 ושנצטרך עוד כמה סטי בשביל לראות את הביצועים האמיתיים שלו.

  5. מה?^^

    Unified Shaders בכלל לא אמור לבוא לידי ביטוי בDX9 ומטה, כשהוא עובד ב"מוד" שהוא לא DX10 הוא בעצם עובר לFixed Shaders, כלומר חלק מהיחידות יעבדו כVertex Shaders, חלקן כPixel Shaders וכו'.

    למשל לR500 בXBox360 יש 48 יחידות שמעבדות הצללות כן Unified Shaders, במשחקים שלא מנצלים את זה הוא עובד על מספר שנקבע מראש, 12VS ו36PS אם אני לא טועה.

    זה לא שאני אומר שהוא כן או לא מבוסס על Unified Shaders מלא, אלא אני פשוט אומר שאי אפשר לדעת על זה על סמך במתכונת הנוכחית של DX9C. (ואגב, מדברים על זה שהוא אכן לא Unified Shaders מלא לחלוטין, אבל נצטרך לחכות ולראות)

    חוצמזה, כל הגדולה של הכרטיסים האלה שנראה את כוחם האמיתי באפליקציות DX10 תחת , כמובן שמצופים מהם ביצועי DX9 גבוהים גם כן.

    תזכרו שגם הביצועים ישתפרו בהרבה עם כל סט חדש של , והפערים יגדלו ויגדלו.

    ועוד מימי הG70 בדמות ה7800GTX יחידות שונות בליבה עבדו בתדרים שונים, היו על זה סיקורים נרחבים ברשת במשך כמה זמן.

  6. יש לMLRS כל מיני סוגי רשקים, יש בין השאר רשק עם פצצונות.

    בנתיים גם מדברים על זה שנורו דגמים ישנים של הרקטה ללא תיקון מסלול (מה שהופך אותה לטיל, או שאני טועה?).

    אגב, GBU מסמן פצצה עם קיט הנחיית , CBU מסמן פצצות מיצרר.

  7. VS הוא לא מעבד גראפי, אלא מין פונקציה שלו.

    בצינור העיבוד של הVS מחושבים קוקודים (vertices) כפי שאמרת, והם מרכיבים משולשים (triangels) שנקראים גם פוליגונים והם למעשה מרכיבים כל דבר שאתה רואה (וגם שלא) בסביבה התלת מימדית.

    בעבר המעבד היה אחראי לפעולות העיבוד הגאומטרי, מה שהיה גורם לאיבוד ביצועים גבוה עקב כך שהמעבד הוא לא צ'יפ דידקטי לכך, עד שnVIDIA יצאו עם הGeForce 256 שכלל את פונקציית הT&L או TnL, שבעצם העבירה פעולת העיבוד הגאומטרי לכרטיס המסך שכמובן מכיל צ'יפ דידקטי והביצועים עלו בהתאם.

    במשך הזמן הצטרף הProgramble Pipeline ביחד עם DX8.0 שכלל שני סוגים, Shader Pipeline וVertex Shader Pipeline, משחקים החלו לתמוך בפונק' אלו ובמקום בניית הגאומטריה ע"י הFixed Pipeline הישן בTnL החלו להשתמש בפונק' המתקדמות של הVS ליצירת הגאומטריה.

    כרטיסי הHigh-End של היום כוללים 8 צינורות עיבוד של VS.

    *יש טעויות כתיב באנגלית (כנראה), אנא סלח.

    *אתם מוזמנים לתקן.

  8. צינורות עיבוד לא מעניינים אף אחד, מה שמעניין הם מה כל צינור מכיל. (אנשים גם יגידו שגם זה לא חשוב, ושיותר מתייחסים לצ"ע כquadים כשהROPים מלפניהם)

    בעצם בG71 יש 24 צינורות עיבוד עם 2 ALU לכל אחד, לטוטל של 48.

    לR580 יש 16 צינורות עיבוד עם 3 ALU לכל אחד, לטוטל של 48.

    ALU = בעיקר מחשב את ההצללות, אחראי לחישובים מתמטיים. (אחראים לPixel Shaders)

    אם לnVIDIA יש אותו מספר של ALU כמו של ATi, למה הכרטיסים של ATi במומצע טובים מהכרטיסים של בהצללות?

    מכיוון שATi משתמשים ב3 ALU "מלאים" (full) לכל צינור עיבוד בעוד שnVIDIA משתמשים בALU מלא אחד ועוד Mini ALU ואני חושב שיש שם אפילו Micro ALU שהם כמובן יכולים לבצע פחות פעולות מתמטיות, ככה שאלה לא באמת 48 ALU אמיתיים, בעוד שאצל ATi הם כן.

    לכל צינור עיבוד בG71 יש TMU 1.

    לכל צינור עיבוד בR580 יש TMU 1.

    אבל, לשניהם יש רק 16 ROPים כך שהם יכולים להוציא רק 16 פיקסלים בכל קלוק.

    TMU = אחראי לחישוב של הטקסטורות.

    ROP = אחראי ל"גימור" של הפיקסל, בעצם קובע כמה פיקסלים הכרטיס יוכל להוציא כפלט בכל מחזור שעון.

    למה בעצם הR580 לא מגיע ליכולת המלאה שלו, למרות שיש לו כוח עיבוד של הצללות גבוה יותר?

    מכיוון שכמות הTMU הנמוכה מגבילה אותו, בעוד שעקב כוח ההיעבוד של צללים אצל נמוך יותר יש יותר "איזון".

    בR580 יחידות הבקרה שאחראיות על חלוקת העומס בליבה יעילות בהרבה מאשר בnVIDIA אשר מתבססים על "כוח" מאשר על "מוח", יש בזבוז של כוח עיבוד עקב יחידות בקרה יעילות פחות מאשר של ATi ובעצם ה"כוח" של הG71 בא בשביל לכסות על יחידות חלוקת העומס הלא יעילות.

    נראה בעוד שנה איזה כרטיס יחזיק טוב יותר.

    כל מה שאמרתי כנראה לא בדיוק מדויק וחלק יכול להיות לא כ"כ נכון, אתם מוזמנים להוסיף ולתקן.

  9. בעצם זה כל הקטע של המשחק, ה"טריקים" האלה נקראים תאונות, כלומר, כאילו לגרום לכולם לחשוב שבעצם כל מה שקרה שם זה תאונה ("בטעות" האקדח היה אמיתי ו"בטעות" המנורות נפלו על האיש ההוא), כמובן שזה בנאלי כזה.. אבל בכל זאת.

    כמעט לכל שלב יש את התאונה הספציפית לו ויש תאונות "רגילות" כגון דחיפה של מישהו מהרפסת למטה או במורד המדרגות, בעצם רק עם תאונות אפשר לעבור את השלבים עם הדירוג הגובה ביותר, זה יותר מהנה לעבור ככה מאשר לרוץ עם אקדחים שלופים ולירות בכל אחד.

  10. קח את האקדח כמו שאמרו פה מעלי, לאחר מכן תעקוב אחרי העובד שם ליד לתוך השירותים, תחנוק אותו וקח לו את הבגדים, אח"כ תחביא אותו בארגז ההוא בשירותים.

    רד קומה למטה ופנה ימינה עד הסוף, שם תראה עובד עם בגדים לבנים צובע דלת, כנס לשם, (מפה אני לא כ"כ זוכר, עשיתי את המשימה יחסית מזמן) תגיע לחדר, פנה בו ימינה ולך לדלת הכפולה, תגיע למזדרון ושם תראה עוד דלת כפולה שהרבה עובדים עומדים לידה, כנס משם, תסתובב במקום עד שתראה שומר יושב על כיסא, הוא יושב ליד שני דלתות, אחת עם כוכב אפור ואחת עם כוכב זהוב, חכה ליד הדלת עם הכוכב האפור.

    תסתכל במפה ותחכה עד שהחזרות יסתיימו, השחקן שמחזיק באקדח אמור להכנס לחדר ולשהות בו לכמה זמן, לאחר מכן הוא יכנס לשירותים (ובד"כ גם השומר, אבל זה לא משנה), כשהוא יוצא תתגנב לתוך החדר, תשים את האקדח האמיתי (תהיה לך אופציה) ותקח את המזוייף (כנ"ל), צא משם.

    *המשך עם קצת ספויילרים*

    לאחר שיצאת לך לחדר שבו יהיה שני עובדים ומדרגות ללמעלה (לפני מה שאני זוכר נכנסים אליו דרך המזדרון שנכנסת ממנו לחדר עם השומר והשחקנים), עלה למעלה, חכה שהעובד שם ילך לחדר השני ותטמין את הפצצה.

    לך לחדר השני, רק בסולם וכנס לחור בריצפה, צפה בשחקן הורג המטרה וראה איך כולם המומים, חכה עד שהחבר שלו ילך להתאבל על הגופה שלו, חזר מעט למעלה והפעל את הפצצה שתפיל את המנורות עליו.

    צא באלגנטיות וסיים את המשימה.

    בהצלחה.

×
  • צור חדש...