תוכן Spook - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Spook

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    233
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי Spook

  1. אותו דבר לגבי יום כיפור או פסח - אם אתה מעוניין לאכול ביום כיפור או לאכול חמץ בפסח על תעשה את זה ליד אנשים שחשוב להם החג.

    אותו יחס הייתי מצפה גם לקבל מהצד השני של האנשים הדתיים/מסורתיים/מאמינים לגבי אנשים שבחרו לא להאמין.

    בפסיקה החדשה, לא אוכלים חמץ ליד אנשים שחשוב להם החג. אוכלים במסעדות ומקומות סגורים אשר אינם כשרים ומי שחשוב לו החג גם ככה לא יכנס לשם.

    חוץ מזה, אני מבין למה לא לאכול ליד מישהו שצם ביום כיפור. זה יכול מאוד להפריע לאכול ליד מישהו שצם.

    אבל למה צריך להפריע להם אם אוכלים חמץ לידם?

    בניו יורק לא עוברים גויים ליד חרדים ואוכלים חמץ? זה מפריע להם?

  2. אני חושב ששמעתי פעם על תופעה כלכלית (לא ישראלית, אלא גלובלית) שהעלאת מחירים נעשית בקלות אבל הורדת מחיר היא הרבה יותר קשה לביצוע.

    כשעלויות חומרי הגלם עולות, היצרן/יבואן ימהר להעלות את המחיר כדי לא להפסיד כסף. אבל כשהעלויות יורדות, אף אחד לא ממהר להוזיל את המחיר ולוקח זמן שהתחרות תשפיע על המחיר (אם בכלל).

    אפשר לראות את התופעה גם לאחר הורדת מע"מ. אף חנות לא ממש טורחת לשנות מחירים למטה, ורובם דווקא מעבירים את הרווח החדש לכיס.

    מה לעשות, בכל העולם כל אחד מנסה לקחת כמה שיותר לעצמו. בגלל זה אף אחד לא ימהר להוזיל את המחיר, אלא ינסו לקחת כמה שיותר ממנו לעצמו. יקח הרבה זמן עד שהתחרות תתחיל להשפיע על המחיר כלפי מטה.

  3. אתה עושה טעות בכך שאתה משווה את הנזק של פיגוע התאבדות לנזק של טיל קסאם. הנקודה היא שישות עויינת, ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות, בעלת שטח ריבוני (פחות או יותר) הכריזה עלינו מלחמה, ויורה על האזרחים שלנו אלפי טילים מידי יום ביומו במשך שנים על גבי שנים, ומדינת במקום להטיל למערכה את מלואו עוצמתה הצבאית במטרה למחוץ את כוחות האוייב ולהביא להכרעה מהירה בשדה הקרב, נגררת למלחמת התשה ארוכה מול אוייב נחות ממנה בהרבה, מלחמה שאין לה שום סיכוי לנצח בה. טילי הקסאם הם לא מכת טבע שצריך ללמוד לחיות איתה כמו סופות טורנדו והוריקנים. לא ניתן למגר את "תופעת הקסאמים" באמצעות ירי ממוקד על משגרי קסאמים ועל "מרחבי שיגור". אי אפשר גם להגיד ש"ניסו הכל" וש"אין מה לעשות". במלחמה (כמו גם באהבה) אין חוקים. הכל מותר במלחמה, במיוחד כאשר הצד השני לא מכבד את אותם חוקים שמחייבים אותך. אני לא אומר שאפשר לצמצם את ירי הקסאמים, אני אומר שאפשר למנוע לחלוטין ירי טילי קסאם על באמצעות הפצצה מאסיבית של שטחי האוייב, הפלת ממשלת החמאס, הוצאה להורג פומבית של כל אנשי הטרור הפלשתינים, ופירוז הרשות הפלשתינית מנשק חם.

    כשאתה אומר שאנחנו צריכים לקחת על עצמנו את אותם חוקים שהחמאס לוקח, אתה בעצם אומר שאנחנו צריכים להתנהג כמו החמאס. ואם נתנהג כמוהם, אתה יודע מה ההבדל היחיד ביננו? שלנו יש פצצת אטום. ואז העולם ישאל את עצמו, האם הוא באמת רוצה שתהיה פצצת אטום למדינה שמתנהגת כמו ארגון טרור. בשלב הזה תתחיל להתארגן למלחמה לא נגד אוייב נחות, אלא נגד כוחות נאטו.

    אבל גם בלי התרחיש הזה של עימותים צבאיים נגד אירופה וארצות הברית, בוא נדון במצב פחות קיצוני.

    כיצד יתנהגו מדינות ערב המתונות כגון מצריים / ירדן אשר חתמו איתנו הסכמי שלום, ושאר מדינות ערב המתונות שמקיימות איתנו קשרים.

    אתה כמובן יכול לתאר לעצמך את התגובה של הציבור במדינות אלה. המשטרים יעמדו בפני שתי אפשרויות: נפילה או ביטול הקשרים עם והגעה לעימות צבאי או אפילו מלחמה כוללת איתה על מנת להציל את "אחיהם" הפלשתינים.

    במלחמה כוללת כזאת, אתה לא צריך לקחת כמובן מאליו שננצח בה. המצב הצבאי של מצריים טוב בהרבה ממה שהוא היה במלחמת יום כיפור, ואת המצב של צה"ל ראינו במלחמת לבנון השניה. לסורים יש מערך טילי קרקע-קרקע שיגרמו לך להתגעגע לימי הקסאמים שנופלים על שדירות.

    האם נקבל הזרמת מארה"ב כמו שאנחנו רגילים בכל מלחמה שהיתה עד כה? לא הייתי מהמר על זה.

    האם יהיה מישהו שיעצור את המצרים כשהם יפרצו את הקווים שלנו? לא יודע אם מישהו בעולם יתערב. בסופו של דבר יכול להיות שנאלץ להשתמש או שנאיים בלהשתמש בנשק אטומי כדי לעצור את הכוחות המתקדמים. הערבים מצידם מצטרפים עם מאגר הנשק הביולוגי והכימי שברשותם.

    אני מתאר לעצמי שאחרי מצב כזה, העולם כולו ישלח כוחות בינלאומיים כדי להפריד ביננו. ימאס להם לנסות להביא אותנו להסכם תוך דיבורים והוא פשוט יכפה על שני הצדדים איזה שהיא הצעת חלוקה של הארץ שתעבור באו"ם. את ההצעה הזאת הם יגבו בכוחות צבאיים בינלאומיים שישבו משני צידי הגבול. האם אתה יכול להמר שהצעת החלוקה שתעבור באו"ם תהיה לטובתנו בהתחשב דעת הקהל העולמית שתהיה נגדנו?

    בסופו של דבר כתוצאה ממצב צבאי של קסאמים שנורים על שדירות, וגורמים לפחות הרוגים מפיגוע התאבדות אחד, הבאת אותנו למלחמה כוללת עם מדינות ערב עם עשרות אלפי הרוגים רק בצד שלנו.

    התוצאה הסופית נשמעת מופרכת והזויה, אבל תראה לי משהו בשרשרת האירועים שתארתי שלא הגיוני ולא יכול בסבירות גבוהה לקרות.

    האם זה צודק שאנחנו לא יכולים להתנהג כלפי הפלשתינים כמו שהם מתנהגים כלפינו? לא.

    אבל בפרפרזה על פרסומת הבטיחות בדרכים: "במזרח התיכון, אל תהיה צודק. תהיה חכם".

  4. אנשים זכרו את שרון כאבי יחידת 101, כאריה השועט בשדה הקרב בראש גדודי שריון במלחמת יום כיפור, וככזה שלא חת מלהסתער על האם-אמא שלש הלבנונים במלחמת לבנון השנייה. הם פשוט לא שיערו כי בערוב ימיו שרון נהפך לסבא זקן וחלוש ששכח הכיצד מנהלים מלחמה.

    חכם גדול! תגור בשדרות חודש אחד, עזוב חודש - שבוע אחד, ותחזור לספר לנו איזה שקט בטחוני יחסי נהדר יש לנו...

    שרון לא היה סבא זקן וחלוש בערוב ימיו. אני אזכיר שוב את חומת מגן וההתמודדות עם האינתיפדה שבה הוא ניצח והביא למצב שבו כמעט לא שומעים על מחבלים מתאבדים.

    גם להחליט החלטה כמו ההתנתקות ופינוי עזה, להכשיר אותה בדעת הקהל, לקבל את תמיכת הכנסת ולהתמודד עם הגט שנכרת עם ציבור התמוכים המסורתי שלו היא לא החלטה שעושה מישהו חלש.

    ולגבי מגורים בשדרות, אני גרתי בתל אביב בשיא הפיגועים שבו היה פחד לסוע באוטובוס בבוקר או לצאת לבלות בשעות הערב. באותה תקופה היו לי גם חברים שגרו בצמוד לרחוב יפו בירושליים שהיה הרחוב עם הכי הרבה פיגועים בישראל. כמות ההרוגים שספגנו בפיגוע אחד כזה היה גבוה בהרבה מכל ההרוגים שהיו לנו מכל הקסאמים עד היום. ואף על פי כן נסעתי באוטובוס כל יום לעבודה, לא הפסקתי לצאת לבלות וגם נסעתי לבקר את החברים בירושליים.

    אני לא מזלזל בפחד של תושבי שדרות ובהחלט חייבים לטפל בבעיה הזאת. אבל מבחינה בטחונית אני עדיין חושב שישראל נמצאת במצב טוב יותר מאשר שנים שעברו.

  5. במקום לשאול את עצמך למה הם פנו לאן שפנו (שניהם היו ידועים כצד הלא פרגמטי - קיצוני של הליכוד בעבר) אתה מעדיף לקטלג אותם כבוגדים ובכך לפתור את עצמך מדיון מעמיק ונוקב באמונות/דרך שלך.

    דיונים מעמיקים זה לא הצד החזק של הימין הפוליטי. הם מעדיפים להשתמש בססמאות קצרות ודמגוגיות שפונות לציבור שלא יודע לחשוב. בגלל זה גם הם מסתדרים כל כך טוב עם ביבי שהוא המומחה בנושא.

    אתמול שמעתי בחדשות שהוא אמר שבתקופתו לא ירו על קסאמים. זה כמובן נשמע מעולה ואתה ישר קופץ ואומר, כנראה שהוא עשה משהו בסדר אם אצלו לא היו כאלה דברים.

    ואז אתה עוצר רגע וחושב, למה בעצם לא ירו אצלו קסאמים? ונזכר שהטכנולוגיה של הקסאמים לא היתה בידיהם באותה תקופה. ופשוט לא היתה גם גדר הפרדה ופיגועים נעשו על ידי מחבלים מתאבדים ולא היה להם צורך בנשק תלול מסלול. מה שכן ירו זה פצמ"רים על ישובי גוש קטיף. ולגבי זה גם ביבי לא עשה כלום.

    אז קל להם להציג את שרון כבוגד וכשמאלני. הם שוכחים ששרון הקים את הליכוד ואחד האחראים העיקריים להתפתחות ההתנחלויות בשטחים. שוכחים את הקרבות שהוא ראה ולחם ופיקד עליהם.

    שרון היה יקירם של הימין הפוליטי לתקופה כל כך ארוכה. כולם כאן עוד צעירים ולא זוכרים שלפני שהוא נהיה ראש ממשלה, הימין היה תמיד טוען שמה שצריך במדינה הזאת זה את שרון בתור ראש ממשלה כי אז הערבים לא יעזו להלחם נגדנו, ואם כן הוא יפוצץ אותם.

    והאמת? מה שהוא עשה בתור ראש ממשלה לבטחון המדינה לכולם קל לשכוח. את חומת מגן, את הקמת גדר ההפרדה, את המבצעים הצבאיים ואת מדיניות החיסולים. שכחו את העובדה שהוא קיבל את המדינה כשכל בוקר מתפוצץ בה אוטובוס אחר. השקט הבטחוני היחסי שיש לנו עכשיו הוא אך ורק בזכותו.

    נזכיר לכם שאת השיח יאסין שחרר ביבי ומי שחיסל אותו היה שרון.

    ולכל מי שיקפוץ ויגיד שאין שקט בטחוני אני אגיד שזה באופן יחסי. הקסאמים אמנם בעיה שצריך לטפל בה. אבל אפילו אם אוספים את כל הנפגעים מקסאמים שהיו כאן בשנים האחרונות זה לא מגיע לכמות הנפגעים של אוטובוס מפוצץ אחד.

  6. תוקן.

    ולמרות זאת איראן עדיין עלולה להיות מותקפת על ידי ארה"ב.

    מצטער אבל לא מקבל את התיקון שלך.

    1. בשביל אנרגיה גרעינית לא צריך לבצע העשרת אוראניום.

    2. ארה"ב כבר הציעה כפשרה שיספקו לאיראן את כל מה שצריך כדי להקים כור גרעיני רק שיפסיקו להעשיר והם סירבו לזה. כלומר, הם רוצים את את התוצאות של ההעשרה ולא את הכור הגרעיני עצמו.

  7. תיראה את נשיא אירן איך כל העולם רועד ממנו.זה דמות אמיתית.אני לא מעריץ אותו אישית אני מעריץ את הדומיננטיות שלו בשלטון.הלוואי עלינו ראש ממשלה

    חזק ולא התולעת שיש לנו היום...

    אתה יודע מה ההבדל ביננו לבין איראן והחמאס?

    אמנם אנחנו הומנים ויפי נפש, לא הורגים על ימין ועל שמאל וחושבים גם על חיי האדם של הצד השני בכל פעולה שאנחנו מבצעים. הדבר הזה להערכתי לא מתבצע בגלל שבאמת אכפת אצלנו מהדברים האלה אלא בגלל חשש מתגובת העולם.

    מה לעשות, עיני כל העולם עלינו ואם אנחנו נעשה מה שאויבנו מרשים לעצמם לעשות או אפילו מה שמדינות נאורות בעולם, כמו באירופה/ארה"ב עושים כשהם במלחמה, אנחנו נחטוף כאלה גינויים שרוב הסיכויים שבצידם גם יהיו סנקציות משמעותיות.

    אבל, תראה את היתרון שזה הביא לנו. נשיא אירן, שאתה חושב שכל העולם רועד ממנו, רוצה להשיג נשק גרעיני והמדינה שלו צריכה לעבור מסכת ייסורים של סנקציות ורוב הסיכויים תחטוף מתקפה עולמית אחת או שתיים כדי למנוע את זה.

    לנו לעומת זאת יש את הנשק כבר עשרות שנים (על פי פרסומים זרים) ואף גורם משמעותי בעולם לא מערער על זכותנו להחזיק אותו כי הם יודעים שהוא נועד אך ורק למקרה של איום קיומי. בגלל שהוכחנו להם שאנחנו הומניסטים ולא כמו שאר הגורמים באיזור העולם עוצם עין מהנשק הגרעיני שיש לנו.

    אם היה לנו מנהיג "דומיננטי" כמו אחמדיניג'ד, היתה מאבדת את זכות הקיום שלה בעיני העולם. ואת זה אף אחד לא רוצה. ורוב הסיכויים שהיו מנסים להכריח אותנו להפטר מהנשק שלנו. באמת היית רוצה לנסות להתמודד מול מתקפה של ארצות הברית?

    חוץ מזה, אחמדיניג'ד אדיוט. אם הוא היה סותם את הפה ומשיג את הנשק הגרעיני בשקט דברים היו נראים מבחינתו אחרת. במקום זה הוא צריך להתריס את זה מול העולם וכל שני וחמישי לספר כמה צנטריפוגות יש לו וכמה טוב הם עובדים ועד כמה הוא מחכה להשמדת מדינת .

    אמנם היו לנו בתקופה האחרונה כמה אדיוטים בשלטון, ויש סיכוי שיהיה עוד אדיוט או שניים בעתיד, אבל לרמת טמטום כמו של אחמדיניג'ד אף אחד מהם לא הגיע.

    אל תטעה ותחשוב שמנהיג כזה הוא באמת חזק ודומיננטי. הוא יותר כמו בלון נפוח שמחכה שהעולם יבוא ויפוצץ אותו.

  8. הדיון הזה מפחיד אותי.

    בתור מישהו שבצעירותו היה בימין הפוליטי השתתפתי גם כן בדיונים דומים מאוד. שנאתי את השמאלנים. חשבתי שהם אוהבי ערבים, שונאי יהודים, שוכבים עם ערביות וכל היום יושבים וחושבים איך להשמיד את מדינת . היה גם קל לחשוב את זה. זו היתה התקופה של רבין. הציבור הימני בארץ געש. הפגנות בכל עבר. הסכם אוסלו. נתנו להם רובים. היו גם פיגועים קשים. וכולם אמרו שזה אשמת רבין.

    והיה מנהיג נהדר באופוזיציה. ידע לדבר. ידע לשכנע. היה שגריר מאוד מוצלח ומתוקשר באו"ם. רק דבר אחד לא ידע לעשות - להרגיע את הרוחות.

    ואז רצחו את רבין. בהתחלה, המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה "איזה בעסה, עכשיו פרס ראש ממשלה". וכולם יודעים שאמא של פרס ערביה.

    כמה חודשים אחרי זה היו בחירות. ביבי עלה לשלטון. ובפעם הראשונה גיליתי שהימין לא תמיד צודק. ראיתי איך ביבי מנהל את העניינים והתחלתי לקבל ג'ננה. לאט לאט הבנתי שלא כל מה שהפוליטיקאים אומרים זה נכון. לא תמיד הימין צודק, ולא תמיד השמאל צודק. לפעמים יש אמת בצד הזה, ולפעמים בצד השני.

    הבנתי ששני הצדדים האידיאולוגים רוצים את מה שלדעתם טוב למדינה ולאנשיה. ושאם אתה רוצה לדעת את האמת, אתה צריך להקשיב עם ראש פתוח לשני הצדדים ולהיות מוכן לאפשרות שיתכן שהצד השני לפעמים צודק.

    חשבתם פעם למה השמאל מצטייר תמיד כבעד שלום, אשכנזי ונגד כפייה דתית?

    והימין תמיד קשוח צבאית, ומאוד קשור לדת ולמסורת?

    לא יכול להיות שתהיה נגד כפיה דתית וכן קשוח צבאית?

    גם אריק שרון, האב הגדול של הימין הפוליטי. זה שהקים את הליכוד (כן כן, אריק היה זה שהקים אותו למי ששכח) כשהגיע לראשות ממשלה בא בהצהרה שדברים שרואים מכאן לא רואים משם.

    גם ביבי כשהגיע לראשות ממשלה פתאום רץ ללחוץ את היד לערפאת, לחתום על הסכמי וואי ולהחזיר את חברון - וכל זה מיד אחרי מהומות מנהרת הכותל שבו ערפאת נתן הוראה לפתוח באש נגד ישראלים והרגו 17 איש.

    בקיצור, כל הדיון הזה מחזיר אותי לאותם ימים מסיבה אחת פשוטה. התקופה האחרונה ששמעתי את הדיבורים האלה שנותנים לשמאל פנים של בוגדים ושונאי היתה לפני רצח רבין. וזו לא היתה תקופה שישראל יכולה להיות גאה בה. לצערי באותה תקופה הייתי חלק מהצד שמשמיץ. גדלתי והתבגרתי מאז.

    מקווה שכל הילדים שונאי השמאלנים כאן לא יצטרכו לעבור רצח נוסף של ראש ממשלה כדי לעבור את התהליך שאני עברתי.

  9. אני קניתי לא מזמן .

    גם לי היו את כל הדרישות שלך ושקלתי את ה-XPS 1330.

    אחרי שהגעתי לחנות עם המחשב בתצוגה כדי לראות אותו בעיניים, המוכר הציע לי דווקא את ה-D630. הוא יותר זול ממנו, באיכות בניה הרבה יותר טובה. הוא נועד לשוק העסקי ולכן גם לא מצטיין במשחקים/גרפיקה וכו'. אבל זה מתאים לדרישות.

    הוא לא כבד בהרבה מה-XPS. ויש לו תוספת חשובה: כונן דיסקים נשלף שבמקומו אפשר לשים נוספת. ככה מקבלים עד ל-7 שעות שימוש.

    בכל מקרה, אני מציע שתלך לחנות ותתרשם משני המחשבים במקביל.

    אני ראיתי את שניהם ב-www.notebookclub.co.il

    תהנה.

  10. ממה שהתרשמתי מרון פאול בהופעה היחידה שלו שראיתי, הגעתי למסקנה שהוא דמגוג לא קטן ואסטרטג לא מדהים.

    התוכנית להסיג את ארצות הברית מכל הסכסוכים בעולם ולהתרכז במדיניות פנים נשמעה בהיסטוריה בעבר. לפני מלחמת העולם השנייה, כשהעולם היה בבלאגן וכל שאר מעצמות העולם התחילו במסעות כיבוש, ארצות הברית נקטה בגישה של חוסר התערבות. נתנו תמיכה מוסרית למדינות השוחרות שלום באירופה, אבל לא התערבו בכלל. נשיא ארצות הברית בזמנו ניסה כל הזמן לשלוח בכמויות לאירופה אבל הקונגרס לא אישר לו בטענה של חוסר רצון להתערב.

    בסופו של דבר זה הסתיים בפרל הרבור שהכריחה את ארצות הברית להתערב אבל בשלב שבו כל היריבות שלה שלטו כבר על איזורים נרחבים. הדבר עלה לארצות הברית בהרבה מאוד חיי אדם. תאר לעצמך מה היה קורה אם היא היתה נכנסת למלחמה הרבה יותר מוקדם ומורידה את היטלר עוד כשהוא היה קטן.

    היום זה לא שונה כל כך מאותה תקופה. רוסיה מרימה את הראש ומראה סימנים של רצון לחזור לאימפריה שהיתה באותה תקופה.

    סין עולה ללא סימן לעצירה באופק.

    אירן הופכת ממעצמה איזורית למעצמה עולמית.

    אל קאידה הולכת ומקבלת תמיכה בעולם הערבי ושלטונות ערביים מתונים עומדים בפני קריסה.

    אירן גרעינית תביא לכך שכל משטר ערבי באיזור ירצה להשיג גם כן פצצה על מנת להשוות את מצבה לאיום האירני (כן, האירנים מאיימים הרבה יותר על הערבים מאשר על הישראלים). ברגע שכל כך הרבה פצצות יסתובבו אצל הערבים, כמה זמן יקח עד שאחת מהן תתפוצץ בניו יורק?

    ומה שרון פאול מציע זה במקום להשאר ולטפל בבלאגן לפני שהוא מחמיר, לעצום עיניים ולטמון את הראש בחול. במחשבה שאם הוא לא רואה את האוייב, האוייב גם לא יראה אותו.

    גישה מאוד מסוכנת. לארצות הברית ולעולם החופשי שישראל הינה חלק ממנה.

    שלא תבינו לא נכון. אני לא תומך גדול של בוש. אפילו להפך. הרעיון שלו לתקוף את עירק היה טמטום אחד גדול שלא ברור מאיפה הגיע ולאן זה ילך. אם ארה"ב תכשל בעירק, אירן תכנס במקומה ואז אף אחד לא יצליח לעצור אותה.

    להכנס לעירק זה היה טעות. אבל לצאת משם זו טעות גדולה עוד יותר.

  11. האמת? יש משהו במה שהוא מצא. הרי המספרים האלה שמייקרוסופט סיפקו נועדו לתת ללקוחות אפשרות להבדיל ביתר קלות בין מחשבים ואיזה מחשב יותר חזק.

    הרי בעולם שבו המגה הרצים כבר לא אומרים כלום, זה יכול לעזור ללקוח.

    אבל במה כל זה עוזר אם כל ספק קקיוני יוכל לשנות את הערכים של זה בעצמו ולרמות את הלקוחות?

  12. ועכשיו השר כהן הכניס גם את הנאצים לויכוח.

    הוא אומר שהנאצים שרפו גופות יהודים ולכן צריך לאסור שריפת גופות יהודים בישראל.

    הוא כמובן שכח להזכיר שהנאצים גם קברו יהודים בקברי אחים. אז אולי גם אסור לקבור יהודים בארץ?

    חוץ מזה, איך קראו לכלל שאומר שמי שמכניס את הנאצים לויכוח מפסיד את הויכוח באופן אוטומטי?

  13. אני חושב גם שאם אני אלך ואלמד אני אסייע למדינה יותר מאשר אם אני אתגייס ולא אעשה כלום בצבא [פקיד לדוגמה... ושלא יבואו עכשיו כאלה ויגידו שזה גם שירות צבאי כי זה לא ממש.. וללמוד עדיף, לא ככה?!]

    איך תוך שנה אפשר לסייע בצבא? הרי הוא לא ישקיע עלי שקל על קורסים ואם הוא לא ישקיע עלי בקורסים, לא יהיה לי את הידע המתאים והמספיק בשביל באמת לעזור במשהו חוץ מבקפה...

    אף אחד לא יקח אותך בתור מתנדב כדי להיות פקיד. יש להם מספיק טמבלים כדי להיות פקידים. גם כדי להיות מתנדב בצבא צריך להיות עם פוטנציאל כדי שיהיה להם מה לעשות איתך ותהיה שווה את ההוצאות הכספיות על הבריאות שלך. סה"כ מתנדב לצבא זה יותר כאב ראש מאשר חייל רגיל שקל להתעלל בו ולעשות בו מה שרוצים.

    ויש המון מה לתרום בשנה. אם יש לך שכל טוב אתה יכול ללכת למודיעין ולשרת בכל מיני תפקידים של ניתוח. אם יש לך יכולות במחשבים אז תוכל להכנס למחשוב שלהם. להתנדב לממר"ם ולצאת עם אקסטרא נסיון שיעזור לך בהמשך. עצה שלי, יש בבקום מחלקת מתנדבים ששמחה לענות על כל השאלות האלה ולעזור למצוא לך את המקום המתאים להתנדב בו. דבר איתם, תראה לאן תוכל ללכת ומה תוכל לתרום.

  14. לפותח הדיון,

    הנה עצה ממישהו שעבר בדיוק את מה שאתה עובר עכשיו. גם אני מסיבות רפואיות קיבלתי פטור וגם עלי לחץ אבא שלא להתגייס אלא להתחיל ללמוד ישר.

    אני החלטתי שזו חוויה שבסופו של דבר חלקים גדולים במדינה שותפים לה ושלתרום שנה לבטחון המדינה זה לא דבר רע בכלל.

    תדע שמתנדבים הולכים לשרת איפה שהם מבקשים בדרך כלל. אם תבקש לשרת במחשוב ישלחו אותך למחשוב. אתה מקבל יחס הרבה יותר טוב משאר האנשים. רשימת פטורים מכמעט כל מטלה צה"לית של עבודות רס"ר, עבודות מטבח, שמירות, מסדרים ותורנויות. אפילו תקבל לינת בית שתוכל לחזור הביתה לישון כל יום.

    אם תהיה חולה, אתה לא ניגש לקצין העיר כמו כל החיילים אלא הולך למרפאת קצינים כי אתה מתנדב. שם תקבל יחס רפואי מתאים ויתייחסו לתלונות שלך בהתאם כי יודעים שאתה בא לצבא מרצון ולא הכריחו אותך. גם המפקדים מתייחסים אליך בהתאם כי הם יודעים שאתה שם עם מוטיבציה ואף אחד לא הכריח אותך.

    וגם בחוץ אנשים מסתכלים עליך הרבה יותר טוב כי התנדבת. שלא להזכיר שהשרות הצבאי זו חוויה מאוד מבגרת.

    תתנדב. לא תתחרט על זה. ובסופו של דבר זו רק שנה שעוברת מהר מאוד.

  15. הוא צריך להזהר. חברתו אסתרינה טרטמן מנסה להעביר חוק שאומר שכל חבר כנסת שאומר אמירה נגד קיומה של מדינת כמדינה דמוקרטית ויהודית או אומר אמירה גזענית יכול להיות מסולק מהכנסת ברוב של 80 ח"כ.

    מה שליברמן לא קולט שעם אמירות גזעניות כאלה גם הוא עלול להיות מסולק.

  16. מע"מ=מס ערך מוסף

    אם אתם משלמים במזומן בקניית מחשב לא מוסיפים לכם מס', רק אם אתם קונים בכרטיס אשראי ונראה לי גם צ'ק.

    מע"מ אמור לחול על כל המוצרים. לא קשור לקניה במזומן / כרטיס אשראי או צ'ק. הסיבה היחידה שיש שלא משלמים מע"מ בתשלום במזומן זה שהמוכר לוקח את המזומן לכיס ולא מדווח לרשויות המס על העסקה ולכן גם מעלים מיסים.

  17. לא רוצה שתוריד את האנימציה. רק מנסה להראות לך שלפעמים חופש הדיבור דורש שיאפשרו לבצע גם דברים שעשויים להיות פרובוקטיבים (למשל אנימציה של אדם שמשתין למישהו על הראש).

    ולכמה אנשים שהולכים ברחוב בשכונות לא חרדיות ומחזיקים דגל בצבעי הקשת קשה לקרוא פרובוקציה. אפילו אם זו קבוצה של הומואים והם הולכים בירושליים.

  18. אם אני יכול לסבול בשקט את האנימציה הזאת של האדם שמשתין על פרצוף אצלך בחתימה בכל מקום כאן בפורום (תודה לאל, אתה מגיב לא מעט), אז החרדים יכולים לסבול כמה אנשים שהולכים בשכונות של החילוניים ומחזיקים דגל עם כל צבעי הקשת ביד.

  19. לדעתי תביעה משפטית לא תעזור לך, אתה תפסיד וגם תשלם פיצויים על הוצאת דיבה (KSP מישהו?)

    חוץ מזה, אם כבר, לא כדאי ללכת לבד אלא לארגן מחאה כלל ארצית(?) של לקוחות ברק-נטוויז'ן הסובלים מהבעיה, לדעתי אם מחאה כזו,

    הטוענת התנתקות מהISP חרף ההתחייבות (קרי - לשלם קנס) ולעבור לISP מתחרה ולקבל פס רחב ללא הגבלות, יהיה הרבה יותר אפקטיבי.

    אבל אני לא רואה את הציבור הישראלי מתארגן למחאה שכזו.

    המחאה הכי טובה - התנתקות מהשירות. ונראה לי שרבים מאוד עושים את זה בזמן האחרון אצלהם.

×
  • צור חדש...