תוכן TUCG - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

TUCG

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    228
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי TUCG

  1. מסכים.

    סתם דוגמה, בט"ו באב חברה שלי (היינו אז בערך 4 חודשים ביחד) הביאה לי שקית קטנה (יפה, לא סתם) עם פתקים, כשלכל פתק היה מוצמד ממתק והיה כתוב אירוע כלשהו במערכת היחסים שלנו (דייט ראשון, נשיקה ראשונה, פעם ראשונה שישנה אצלי וכו').

    מתנה פשוטה יחסית וזולה, אבל מאוד סנטימנטלית.

    תעשה לה משהו בסגנון הזה והיא פשוט תימס.

    נשמע לי ההצעה הכי טובה שעלתה פה.

  2. וכן אני אזרח אמריקאי ככה שאני יכול להיות בשגרירות של ארה"ב אבל להישאר שם תקוע כי אין שם מקום להנחית מטוס ...

    בנוסף ברגע שאני יצא מהשגרירות יתפסו אותי או שיפלו את המסוק\מטוס שאני יטוס בו..

    בכל מקרה אני יתן לזה עוד זמן ונראה איך יהיה...

    אז מה הבעיה? תאגור מצבור מכובד של ושתייה ותעבור לחיות בשגרירות האמריקאית. שמעתי יש שם אחלה תנאי קיום.

  3. תגידו לי, מה זה המהפך פה ?!?! שהבנאדם ההוא פרסם ת'רד אנטי-חורף לפני חצי שנה, בעיצומו של החורף, כולם הסכימו והיו נגד החורף ובעד הקיץ. עכשיו פתאום כולם פה אנטי-קיץ, אוהבי חורף.

    כנראה שאתם תמיד שונאים את העונה שבה אתם נמצאים. :bash:

  4. בהמשך ל:http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=157895.0

    מיומנו של אדם האוהב את הקיץ:

    06:30 בבוקר - השעון המעורר מצפצף. אתה לאט לאט פותח את העיניים ומגלה עולם יפהפה. ציפורים מצייצות ועפות מעץ לעץ, השמש זורחת ומעניקה גוון כתום-אדום לבלוק הדירות שבסביבתך והשמיים יותר כחולים משאי פעם ראית אותם. אתה מתעורר במצב רוח טוב.

    07:00 - אתה קם והולך לאכול ארוחת בוקר, מודע לחלוטין לכמות המזון הטעים שיש במקרר אשר ניתן לקנות רק בקיץ. אתה הולך לחדר האמבטיה ושופך מים קרים על פניך. הרגשת טיפות המים הקרירות כשהן חובטות בפניך ומרעננות אותך אל תוך רמה של מודעות שלא הגעת אליה אפילו באמצעות הסמים הקשים ביותר, מעירה אותך באופן הכי טוב שאתה יכול לדמיין. כל אדם שאתה פוגש זוכה ליחס סימפטי ולברכות ממך, בעקבות מצב הרוח הטוב. אתה חושב לעצמך "למה לא כל השנה יכולה להיות כמו הקיץ?

    07:30 - אתה יוצא החוצה. החמימות הנעימה המשתרעת בחוץ מפילה עליך הרגשה שהעולם מחבק אותך ומקבל אותך כפי שאתה ושזה הולך להיות יום מוצלח וחיובי במיוחד.

    08:00 - אתה מגיע לעבודה/לימודים. לאחר שהיית בחוץ בחום סביר, אתה נכנס לתוך בניין ממוזג. הרגשת המזגן והמאווררים הפועלים ללא הרף בשילוב עם החמימות של הבחוץ מביאה להרגשה של עילאות רוחניות מוחלטת בתוכך. ואתה חושב לעצמך "למה לא כל השנה יכולה להיות כמו הקיץ?"

    19:00 - עבר היום ואתה בדרך הביתה. אתה חושב לעצמך "כמה נחמד ונעים זה שהשמש עדיין זורחת ב-7 בערב שלא כמו בחורף שם היא שוקעת במשהו כמו 4 וחצי אחה"צ" ומתענג על הנוף היפהפה בשעת הבין-ערביים בשעה שאתה פוסע בין כביש למדרכה. בשעה זו, אתה נהנה מטמפרטוטרה חמימה המשולבת בבריזות תכופות. אתה נהנה מכל רגע ורגע, מתענג על הרגעים האלו של הקיץ.

    19:30 - אתה נכנס הביתה. המזגן כבר פועל אוטומטית, המים מוכנים למקלחת קרה. אתה אפילו מרגיש כאילו לאוויר יש ריח טוב ברגעים אלו. מגן היתושים החשמלי הנאמן נפעל, המאוורר מודלק ואתה הולך לישון, נהנה מכל רגע של שינה ללא 50 סדינים ושמיכות מעליך.

    אה, ואז אתה חושב לעצמך "למה לא כל השנה יכולה להיות כמו הקיץ?"

  5. תנסה להתקשר למוקד תמיכה חברה של הפלאפון, תן להם את המספר הזה, תגיד להם שהוא שלך והטלפון לא עובד לך. חכה שהשיחה תתפתח ותנסה להערים על ההוא במרכז התמיכה לומר לך את הפרטים של בעל הפלאפון שנמצאים על המסך מול הפרצוף שלו (המממ..."שכחתי את השם שלי, אתה יכול להזכיר לי אותו בבקשה?"). כמובן, אם הטלפון שייך לנקבה ואתה זכר, זה עלול להיראות לו קצת חשוד...

  6. אין קשר!

    גם אם יש לך את כל הידע התיאורטי ופתרת כמה תרגילים בכיתה והמורה הסביר הכל ובצורה מצויינת, בגיל מבוגר יותר המוח שלך יהיה בשל יותר לנושאים ריאליים ויקלוט טוב יותר, ותהיה לך חשיבה שונה אשר תקל עליך במיוחד לפתור תרגילים לבד. אין כל קשר לחוסר ידע.

    גם אם לא תצבור כלל ניסיון בצבא בתחום המתמטיקה או כל מדויק כלשהו, יהיה לך הרבה יותר קל במקצועות ריאליים בגיל 21 מאשר בגיל 16-18!

    כמובן, יש יוצאי דופן.

    וגם אין קשר ל"פלסייטיישן" או השקעה, זה יבוא בטבעיות בגיל מאוחר יותר.

    דוגמה קטנה: מישהו שאני מכיר היה 3 יח' כל החיים שלו(בהגזמה) והיה לו ממש ממש קשה במתמטיקה. בקושי סיים 3 יח"ל מתמטיקה בתיכון. אחרי שהיה ג'ובניק 3 שנים, החליט לנסות להשלים, כשהתחיל את ההשלמות הוא התפלא עד כמה קל כל החומר הזה של 5 יח' , עבר את הבחינה בציון 98 - בקלות וללא השקעה רבה מצידו.(הוא היה בשוק טוטאלי...)

    כאמור, זה עניין סובייקטיבי ששונה לכל אחד ובלי מחקרים מהימנים, אנחנו יכולים להתווכח פה עד תום הלילה. אני, לעניות דעתי, חושב שהמקרה שציינת הוא היוצא דופן ודווקא כל אלו שהם ברמה יותר גבוהה הם יותר מייצגים. אולי הבחור שאתה מכיר פשוט לא היה במצב נפשי מתאים כדי ללמוד מתמטיקה? אני זוכר שבכיתה י', אני הייתי כולי בתוך כל מיני דברים מוזרים כמו דארווין, האילומינטי, כתות קיצוניות, סמים קשים. זה לא שלא רציתי להשקיע (במתמטיקה, בין השאר), פשוט שמתי את תחומי העניין שלי בעדיפות גבוהה יותר. שזה כמובן לא בסדר ומביא לירידה במצב הלימודים כי הלימודים צריכים להיות תמיד בעדיפות ראשונה. מאוחר יותר גיליתי שאם אני נותן פוש מינימלי ללימודים הציונים שלי מרקיעים כולם לתחום ה-90 פלוס. וברגע שהתחלתי להתעניין ולאהוב מתמטיקה, הציונים שלי במתמטיקה ישבו על 100 לאורך כל השנה.

    זה עניין של התעניינות, של השקעה, של קביעת סדר עדיפויות הגיוני...אבל עניין מוחי, לא נראה לי כל כך. אני לא יודע כלום על המוח, אבל על המוח שלי אני יודע די הרבה. ואני יודע לעזאזל שהייתי בשל ללמוד את י"ב כבר בט'. כפי שאמרתי, זה היה פשוט עניין של סדר עדיפויות שונה. לאיזה תלמיד בכיתה ט' יש כוח ללמוד משהו מעבר למה שהוא צריך?

    אבל כאמור, אני זה לא אינדיקטור ואלא אם כן נתחיל לשים פה קישורים למחקרים מדעיים חד משמעיים, הויכוח הזה לא הולך להגיע לשום מקום.

  7. והפיתרון שאתה מציע זה לדחוס עוד חומר כי יש אפשרות תיאורטית לזה?

    קודם כול צריך להתחיל את החינוך ברמות נמוכות הרה יותר ממתמטיקה ואנגלית... אנשים שלא רוצים להיות כיתה, שלא יהיו, ומי שנמצא אז הוא לא מפריע, ורק במצב כזה, כשיש למידה יהייה אפשר להעלות את הרמה. אבל, גם אז לא תצליח ללמד מקצועות ברמה אקדמית, כי שיטת הלימוד שונה באופן מהותי.

    אני מסכים. יש לבצע עלייה הדרגתית ברמת הלמידה שתתחיל בכיתות הקטנות ותסתיים בתיכון, עלייה הדרגתית ומתונה שתיקח שנים רבות אבל בסופו של דבר תביא לכך שרמת הלימודים באקדמיה תהיה מדרגה אחת מעל התיכון ולא 20 מדרגות מעל ובכך תשפר ותאזן את הציונים בין התיכון לאקדמיה. הפער הנוכחי לא נובע מכך שהלימודים באקדמיה הם ברמה אחת גבוהה יותר אלא בגלל שהלימודים בתיכון הם ברמה נמוכה מדי. פער כזה יקח זמן לגשר עליו, אבל בסופו של דבר, אני חושב שזה אפשרי וניתן ליישום, עם קצת patience and persistence...

  8. טוב, צודק, ואתה יודע מה, למה ללמוד או C ? ישר להתחיל עם ML ו C++, ורגע... מה עם ספרות והיסטוריה ? אפשר להספיק ב 3 שנים כל כך הרבה נושאים בתחומים האלו, גם כדאי לפתח אותם....

    אתה יודע, לא כל מי שממשיך ללימודים אקדמאים גם צריך מתמטיקה ברמה גבוהה (לימודים הומאנים).

    C++ זה בבסיס C. זה לא בעיה ללמוד את ++ אם אתה יודע C וככה עשו בביצפר שלנו (מי שרוצה לכתוב ב-C, כותב ב-C. מי שמעדיף C++, כותב ב-C++).

    היסטוריה גם כן ראוי לפתח כי זה מוזר מאוד שלפי תוכנית הלימודים משום מה ההיסטוריה מסתיימת עם מלחמת ששת הימים. :nixweiss:

    בקיצור, כן. לדעתי אפשר ללמד בתיכון לפחות 80% יותר ממה שמלמדים עכשיו. תלמידים לא עושים ש"ב, לא לומדים, מפריעים בשיעורים ואח"כ מתפלאים שבסוף השנה צריך לבוא לעשרות תגבורים כדי לסיים את החומר לפני הבגרות. אולי להגדיל קצת את כמות החומר ורמתו יכניס קצת ראש, קצת רצינות לתלמידים האלו.

    שיעור מתמטיקה טיפוסי בביה"ס שלי הולך ככה (י"ב, 5 יח"ל): המורה מלמד נושא חדש ומסכן (נגיד, נגזרת של פונקציה לוגוריתמית). כעבור 5 דקות, מישהו שבזבז את 5 הדקות האחרונות בלדבר עם החבר שלו על מי-יודע-מה מבקש מהמורה להסביר שוב כי הוא "לא הבין" (מה יש לא להבין בנוסחה פשוטה של נגזרת...). המורה מסביר שוב. כעבור 5 דקות, עוד מישהו שלא הקשיב מבקש שיסביר שוב. וזה חוזר על עצמו שוב ושוב. וכך השיעור מסתיים בכך שלמדנו איך לגזור פונקציה לוגוריתמית, נושא שללמד וללמוד אותו אמור לקחת בדיוק דקה ועוד אפשר להספיק לפתור 2 תרגילים לדוגמה. בשיעור הבא, המורה רוצה להמשיך וללמד חומר חדש אבל קודם הוא שואל אם היו בעיות עם שיעורי הבית. חצי מהכיתה לא עשתה אותם אז הם מתחילים לצעוק "לא הצלחנו כלום, לא הצלחנו כלום" (מסתבר שצריך לנסות כדי להצליח) אז המורה מתחיל לפתור את כל שיעורי הבית בזמן שכל הכיתה מדברת ומפריעה לו ועד שהוא מסיים נגמר השיעור. הפעם הוא לא נותן ש"ב כדי שבשיעור הבא הוא יוכל לפחות ללמד משהו. ובשיעור הבא, זה חוזר על עצמו. קצב ההתקדמות עלוב ברמות.

    אני לא אומר שצריך להעמיס עוד רק כי אפשר. צריך להעמיס עוד כי הבית ספר לא קרוב אפילו למצות את פוטנציאל הלימוד שלו ב-3 שנים האלו. ואם יש קצת חומר אקדמאי שאפשר למלא איתו את ה-3 שנים האלה, מה טוב ומה נעים.

    לא כל מי שממשיך ללימודים אקדמאיים צריך מתמטיקה ברמה גבוהה. וגם לא כל מי שממשיך ללימודים אקדמאיים צריך ללמוד פרקים מהתנ"ך. וגם לא כל מי שממשיך ללימודים אקדמאיים צריך לדעת לחשב שטף מגנטי. אז? בכל זאת, אנחנו לומדים את כל הנושאים האלו. הם קשורים באופן ישיר לעולם שבו אנחנו חיים ולכן הם חשובים מאוד וכדאי לדעת אותם (טוב, ספרות זה לא הכי קשור לעולם שלנו אבל מתמטיקה, פיזיקה, היסטוריה, ביולוגיה...). זה לא עניין של "צריך", זה עניין של "אפשר" ו"כדאי".

    ואל נא לזלזל בכמות "חסרי החיים"! יש יותר כאלו ממה שאתם חושבים ויש להם משקל רב בנוגע להחלטות שכאלה.

    כשאתה מתבגר, המוח שלך מתבגר בצורה משמעותית.

    נגיד עכשיו יש דבירם במתמטיקה שנראים לך ממש קשים, אבל כשתגדל ותהיה בן 21-22 תוכל לפתור את אותם דברים וללמוד את אותו החומר בקלות כה רבה שאתה לא תאמין. הוכח מדעית.

    אבל, וזה אבל גדול, היסטוריה, סיפרות, שפות שונות - עכשיו יהיה לך קל יחסית ללמוד את הדברים האלה, אך כשתהיה גדול זה יהיה לך ממש קשה ללמוד את זה, לזכור מלא דברים בהיסטוריה וכו'...

    ככה המוח עובד.

    ואל תתחיל להתווכח סתם...

    קומנדוגארד, אתה מקריית ביאליק? יא'?

    זה לא שהם נראים קשים. זה פשוט מצב של חוסר ידע. קצת קשה לי לפתור תרגיל בקומבינטוריקה כשאני לא יודע מה זה בכלל קומבינטוריקה, אתה מבין...

    אומנם, למישהו בן 21-22 יהיה יותר קל לפתור דברים במתמטיקה גם כי ב-3 שנים צוברים הרבה ניסיון בתחום כמו מתמטיקה וגם כי הוא יותר בוגר מבחינה נפשית . הוא מבין שיש יותר דברים בעולם מאשר הפלייסטיישן ושלזרוק תרגיל במתמטיקה הצידה לא יביא אותו לשום מקום. כמובן, יש יוצאי דופן בשני צידי המתרס.

    בנוגע למבנה המוח ואיך הוא עובד, אין לי ממש כוח להתווכח על זה. אני גם ככה לא מקצוען בתחום וזה לא ממש מעניין אותי איך המוח עובד, כל עוד הוא עובד.

    אני אכן . ביאליק, י"ב.

  9. שמע, כל אחד נכנס לשוק בפעם הראשונה שהוא מתקדם לרמה כזו. לתלמידי תיכון זה אולי יקח כמה שבועות-חודשים יותר (ורק בגלל רמת הלימודים הנמוכה בתיכונים שלנו) אבל גם הם יסתגלו בסופו של דבר.

×
  • צור חדש...