גירסת מנהל ההתקן העדכנית של NVIDIA, בגירסה 344.75, מאפשרת, סוף סוף, שימוש בטכנולוגיית ה-Multi-Frame Anti Aliasing (ר"ת MFAA) בכרטיסים מבוססי ליבת ה-GM204 החדשה של החברה
דור ארכיטקטורת ה-Maxwell החדשה של NVIDIA הגיע עם שלל טכנולוגיות ומאפיינים חדשים שהתיימרו להעניק לנו איכויות ויזואליות משופרות – DSR, VXGI ו-TXAA רק חלק מהשמות שנכנסו לארסנל של החברה אט אט במהלך עדכוני התוכנה בחודשים האחרונים. עתה מגיע גם תורה של טכנולוגיית ה-MFAA.
בקצרה, טכנולוגיית ה-MFAA מיועדת לאפשר ביצועי החלקת קווי מתאר טובים יותר מאלו של טכנולוגיית ה-MSAA הסטנדרטית, תוך כדי שהיא מתאפיינת בפגיעה קטנה יותר בביצועים – הטוב מכל העולמות של ה-Anti Aliasing, במילים אחרות.
בפועל, נראה כי MFAA עושה את העבודה – ההשוואה הוויזואלית ל-MSAA עשויה להביא לתוצאות סובייקטיביות בהתבסס על עיני המתבונן, אך מבחינת ביצועים נראה כי MFAAx4 אכן מציע ביצועים זהים כמעט לחלוטין לאלו של MSAAx2 וטובים באופן בלתי מבוטל מאלו של MSAAx4.
טכנולוגיית ה-MFAA נתמכת כרגע על ידי כ-20 כותרים, ומשום שהשמשתה לא דורשת הטמעה עמוקה מצידם של המפתחים (בניגוד לטכנולוגיה חדשה אחרת של NVIDIA, העונה לשם TXAA) אנחנו עתידים לראות עוד הרבה כותרים מאמצים אותה בעתיד.
בשורה התחתונה, MFAA היא אולי לא טכנולוגיה שתביא למהפכת ענק בעולם הגיימינג – אך כן מדובר בעוד 'בונוס' נחמד מבית NVIDIA שיאפשר לשחקנים לקבל איכות ויזואלית טובה יותר כמעט ללא פגיעה בביצועים (וגם יסייע לחברה להפוך את הכרטיסים החדשים שלה לקורצים ונחשקים עוד יותר).
השוואת טכנולוגיות ההחלקה MSAA ו-MFAA בכותרים Battlefield 4 (מימין) ו-GRID 2. מה נראה איכותי יותר לטעמכם?