כחלק ממדיניות השיווק האגרסיבית שלה ובצעד שכנראה ירגיז הרבה שחקני מחשב, החליטה מייקרוסופט כי הגרסה המעודכנת של ה-API הגראפי שלה, DirectX 11.1, יהיה זמין רק לבעלי חלונות 8
כידוע, מיקרוסופט לא בוחלת באמצעים מקוריים בכדי למכור את מערכות ההפעלה החדשות שלה. כחלק ממאמציה לקדם את חלונות 8 ולמשוך אליה את הגיימרים (שנתקלו בהתבטאויות נגדיות חריפות של יו"ר Valve גייב ניואל ויוצר מיינקראפט מרקוס פירסון), הוחלט להפוך את ממשק תכנות היישומים הגראפי DirectX 11.1 למאפיין אקסקלוסיבי עבור מערכת ההפעלה הטריה.
אחד השיפורים הבולט שמביא איתו DirectX 11.1 הוא תמיכה טבעית בתלת מימד (Native Stereostopic 3D Support). מי שמעוניין לראות את רשימת החידושים המלאה של הגירסה החדשה ימצא אותה בקישור הבא.
כשנשאל נציג החברה Daniel Moth האם מתוכנן עדכון שיוסיף תמיכה ב-DirectX 11.1 לחלונות 7 (כמו נעשה בעבר כשהתווספה לחלונות ויסטה תמיכה ב-DirectX 11), הוא ענה שכיוון שזה הוא חלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה החדשה לא מתוכנן בשלב להביא את גירסת ה-DirectX העתידית לחלונות 7.
עוד סיבה לעבור לחלונות 8 או עוד סיבה להתנגד לה נחרצות? |
זאת לא הפעם הראשונה שמייקרוסופט נוקטת בטקטיקה כזאת – בעבר התמיכה בממשק תכנות היישומים DirectX 10 נמנעה ממשתמשי חלונות XP והוגבלה לויסטה בלבד. בנוסף גם שני משחקים בהפצתה של מיקרוסופט (Halo 2 ו-Shadowrun הכושל) שלא השתמשו ב-DirectX 10 "זכו" לבלעדיות לויסטה.
במקרה של הויסטה הצעד הזה לא ממש תרם להצלחתה של המערכת ככלל ואצל הגיימרים בפרט.
הצעד של מייקרוסופט אמנם לא מפתיע לאור ההיסטוריה הזו, אבל עדיין מאכזב (שלא לומר מקומם) לקבל יחס כזה מחברה ששולטת שליטה כמעט מלאה בתחום מערכות ההפעלה למחשבים הביתיים, שבמקום לתמוך עד כמה שאפשר במוצר הנוכחי דואגת אך ורק למכירות של המוצר החדש שלהם תוך יריקה בפרצוף של הלקוחות חובבי הגיימינג הקיימים.
רק בהמשך נגלה אם הצעד הזה יתברר כמוצלח או שכמו עם ויסטה זה לא יעזור למערכת ההפעלה החדשה להמריא.
מה דעתכם בנושא? שתפו אותנו בתגובות!
עדכון: מיקרוסופט מודיעה, דרך בלוג ה-MSDN הרשמי שלה, כי חלק מהמאפיינים והיכולות החדשות שמביא עימו DirectX 11.1 יהיו זמינים גם לחלונות 7. חצי נחמה, אם כי נראה שהנזק (התדמיתי ברובו מלכתחילה) כבר נעשה.