אפליקציית המסרים חוגגת עוד ציון דרך יוקרתי, וממחישה פעם נוספת את השליטה שיצרה לעצמה פייסבוק בעולם הרשתות החברתיות
מצחיק להיזכר בכך שרק לפני כמה שנים, זמן קצר אחרי הנפקתה הרשמית בבורסה, היו כאלה שהספיקו להספיד את חברת פייסבוק ולהצהיר על כך שלא תצליח לשמור על מעמדה בתור הרשת החברתית הבולטת ביותר ברשת.
מאז המצב השתנה בצורה ניכרת, וכיום סביר להניח שלא תמצאו אף אחד שיסכים לצאת נגד האימפריה שבנה מארק צוקרברג בתוך קצת יותר מעשור, אשר הפכה אותו לאחד מחמשת האנשים העשירים ביותר בעולם ולכזה שיש לו השפעה ישירה על החיים היומיומיים של כולנו.
בחודש שעבר הייתה זו פייסבוק עצמה שדיווחה על כך שהגיעה בהצלחה לנתון אדיר של שני מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש – וכעת זוהי הפלטפורמה החברתית השנייה בגודלה תחת אותה מעטפת, WhatsApp, שמגיעה להישג משמעותי לא פחות עם מיליארד משתמשים פעילים מדי יום ביומו (!) בשירות.
לפי נתון זה עולה כי כמעט 15 אחוזים מכלל אוכלוסיית כדור הארץ, וכמעט שליש מהאוכלוסייה שמוגדרת ככזו שיש לה חיבור לרשת האינטרנט, מבצעים שימוש יומי כלשהו שאפליקציה הזמינה ברוב מערכות ההפעלה המודרניות בשוק – עם נתונים נוספים שכוללים שליחת 55 מיליארד הודעות טקסטואליות בכל יום, שיתוף של כ-4.5 מיליארד תמונות באמצעות היישום מדי יום, וגם שיתוף של מיליארד סרטוני וידאו בכל יום.
מדוברים בנתונים אדירים בכל קנה מידה, על אחת כמה וכמה ליישום שהוא חינמי ולכאורה נטול פרסומות (ידוע כי פייסבוק עושה שימוש במידע שנאסף מתוך WhatsApp לשם התאמת הפרסומות המוצגות למשתמשים בפייסבוק) – לפחות לעת עתה, כאשר ברור כי הצלחה מסחרית זו מקרבת אותנו במהירות לרגע שבו יהיה נסיון לתרגם את הפופולריות להכנסות ורווחים.
האם יש לווטסאפ צ׳אנס לעקוף גם את הפופולריות של פייסבוק עצמה ביום מן הימים? זה אולי נראה קצת רחוק בינתיים, אך לא היינו ממהרים להמר נגד השירות שחיסל הלכה למעשה את הודעות ה-SMS, ומאיים לנגוס גם ביוקרה של אחסון הענן, האימייל ושירותי השיחות הקוליות ושיחות הוידאו.