חוות דעת על מפרט מחשב לסטרימינג - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת על מפרט מחשב לסטרימינג


ProtossOP

Recommended Posts

אתחיל מהשאלון:

1. מה התקציב המקסימאלי? 6700.

  • האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לנצל.
  • במידת הצורך, עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? כתלות בתועלת שתצמח מזה. עד כמה שהמצפון מאפשר לכם, אני סטודנטית מרודה.

2. מה שימושי המחשב (לדוגמה: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? סטרימינג (לפחות 720p) של משחקי מחשב (גיימינג).

  • אם המחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה). OBS ומשחק כשברקע כל מיני דברים נוספים הנחוצים לסטרים. שימוש כבד.
  • אם המחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:
    • המשחקים שישוחקו על המחשב: כרגע אני רק עם SC2. בעתיד ארצה להתרחב אל 5 GTA ומשחקים נוספים.
    • הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך): למחשב יחוברו שני מסכים. אחד מהם הוא XL2420Z (רזולוציה: 1920x1090, גודל מסך: 24 אינץ') והשני קטן יותר (1280x1024, מקווה ביום מן הימים להחליף אותו במסך 22-27 אינץ').
    • לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? מפלצתיות. סתם, גבוהות זה סבבה.

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. לא.

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? נופ.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 10.

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? לא.

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? לא.

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? כן, KSP או אייבורי. 2 רכיבים (למשל, המארז וספק הכוח) יכולים להיות מחנות אחרת.

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? מתישהו בינואר.

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). לא נדמה לי.

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? המחשב הנוכחי שלי בן 7 שנים (מאז 2009), ארצה שגם המחשב הבא ישרוד כ"כ הרבה.

אני מתלבטת בעיקר בנוגע לספק כוח ולמארז (חשבתי להסתפק ב-P280, אבל R4 נראה כ"כ מבטיח). זה המפרט שאני בונה עליו, אשמח להערות:

סה"כ: 6134 ש"ח + 580 ש"ח עבור המארז = 6714 ש"ח.

תודה רבה! D:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סה"כ לדעתי זה מפרט מצוין שיחזיק כמה שנים בלי בעיה.

1. הייתי מוריד את הזיכרון ל-8 ובמקומו מגדיל את ה- ל-250 או משקיע במשהו אחר (ראי להלן). המשחקים לא יצרכו יותר מ-6 . זה משהו שיחסית זול וקל לשדרג בעתיד. אם את רוכשת בחו"ל - תשקלי אופציה של במהירות 1866Mhz, למרות שההבדל זניח.

2. ספק כוח - ממליץ לך בחום לא להתפשר וללכת על סדרת platinum של seasonic . גם תקבלי אחריות של 7 שנים וגם ספק מודולרי מלא (מה שיפחית את כמות הכבלים במארז). לדוגמא: SeaSonic Platinum-660 660W. זכרי שספק הכוח הוא שער הכניסה של החשמל למחשב והוא "אוכל" את כל הזוועות של החשמל בישראל. לאורך מספר שנים ספק טוב יוכיח את עצמו.

3. מארז - מה שטוב במארז r4 הוא הארגון המצוין של הכבלים והמודולריות של כל החלקים. זה יתרום רבות גם לאוורור וכתוצאה מכך לרמת הרעש. המארז הזה גם יותר מודרני מהחלופה. (גילוי נאות : קניתי r4 ואני מאוהב בו קשות ).

הוא קל מאוד לניקוי, ויש לו גם מתג שליטה מובנה על המאוורים שיכול להיות שימושי.

4. מעבד - יצרן מעולה אבל שימי לב שהוא יחסית גדול ויכול להיות שיתנגש עם הזכרונות Ripjaws שהם טיפה גבוהים. אם הפרוטה בידך, ממליץ על NH-U14S- צר יותר, שקט ומקרר מעולה.

5. מעבד - כיום גם i5 ייתן לך ביצועים מעולים ויאפשר לך לחסוך. אני מהמר שגם ב-7 השנים הקרובות את תעדיפי לשדרג את כרטיס המסך לפני שתצטרכי לשדרג מעבד i5. אני אומר זאת מניסיון: מחשב גיימינג שרכשתי ב-2007 ומחזיק כמו גדול עד עכשיו לאחר שדרוג כרטיס מסך בלבד.

אם תרכשי מעבד מסדרת K (ולוח Z97), תוכלי לבצע לו בבטחה כאשר תרצי להוציא ממנו עוד קצת "מיץ" בעוד כמה שנים.

6. כרטיס מסך - דעתי הסוביקטיבית - אולי תשקלי כרטיס של MSI GTX 970? הוא טיפה יותר זול, רק 2 מאווררים, שקט מאוד וגם מגיע עם משחק חינם של בשווי 60$ (ברכישה בפלונטר בלבד).

6. ממליץ מאוד נגד רכישה ב-KSP. למרות המחיר האטרקטיבי שירות הלקוחות שלהם עלול להיות בעייתי. במקום זאת כדאי לך לברר ב-Plonter ואף להרים להם טלפון. הם מבינים בחומרה וגם בשירות :). גילוי נאות: אין לי קשר עם אף אחת מהחנויות ואני כותב זאת מניסיוני האישי בלבד.

ניסיתי להכין לך מפרט דומה בפלונטר (את הספק תצטרכי לרכוש במקום אחר,, בחרתי סתם ספק באותו מחיר), יצא פחות מ-6700 ש"ח. שימי לב שבחרתי לוח של למרות שזה נתון לבחירתך :).

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=15882

מקווה שעזרתי. ובכל מקרה בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים אם ליאוריק חוץ מסעיף 5

בגלל שמדובר על מחשב שיעשה גם סטרים אז יש חשיבות אחרת למעבד בגלל שבזמן סטרים יש רינדור בלייב וזה ממש משפיע על הביצועים ... מניסיון שלי במשחקים כמו bf4/star citizen המעבד פאקטור חשוב בזמן סטרים

אבל לא לשכוח שכל זה מתגמד לעומת הצוואר בקבוק הכי גדול שהוא מהירות העלאה בארצינו שמאד קשה להוציא איתה משהו נורמלי ל720p זה מאד קשה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

guylederer0, זו אכן הסיבה שהלכתי על i7 במקום i5 שמספיק לגיימינג. כנ"ל לגבי זיכרון, 8 ג'יגה זה כלום כשלוקחים בחשבון שחוץ מהמשחק עצמו רצים לי ברקע עוד המון דברים הקשורים לסטרים (כרגע אני ממש מתקמצנת, נאלצת לסגור כל דבר אחר כמו סקייפ וכרום ופוטושופ ומשאירה רק את מה שהכרחי).

בנוגע לחיבור, יש לי העלאה של 3 מגה. לפי טוויץ', זה אמור להספיק. ימים יגידו.

liork1,

מארז: אין צורך לשכנע את המשוכנעים. כלומר, ברור לי שעם R4 אני אהיה ממש מבסוטית. העניין הוא המחיר. נדמה לי שאלך עליו וזהו~ D:

קירור למעבד: הבנתי שיש אפשרות למקם אותו בצורה אופקית במקום אנכית, או להפך. משהו בסגנון, לא זוכרת. ובכל מקרה, גם אם הוא יחסום לי סלוט אחד של זיכרון, אני לא רואה את עצמי חולמת באחד הלילות על 32GB . בנוגע להצעה שלך, NH-U14S עם 19.2-24.6 דציבלים עבור RPM של 300-1500. אצל NH-U9B SE2 הדציבלים הם 7.9-17.6 עבור RPM של 1000-1600. הנתונים האלה מדברים די בעד עצמם, אין סיבה לשלם יותר על משהו רועש יותר רק כי הוא קטן יותר.

ספק כוח: הלוואי שהיה לי תקציב אליו, הוא נורא יקר. אאלץ להסתפק בגולד (שזה מצוין בפני עצמו). מצאתי את Seasonic X Series 650W באייבורי והבנתי שהסדרה הזו נחשבת למאוד מוצלחת ושקטה אז ננעלתי עליו.

על כרטיס המסך אני לא מעוניינת להתפשר, במיוחד לא כשמדובר בהפרש כזה מזערי. OC אין מצב שאעשה.

תודה לכם על העזרה! מוזמנים לבקר אותי בסטרים (לא יודעת אם מותר לפרסם פה, הגדרתי אותו בפרופיל בתור דף הבית שלי). 3>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

ברשותכם, אני מקפיצה את הדיון.

טרם רכשתי מחשב (לימודים ותירוצים אחרים) וכיוון שעבר המון זמן מאז וכעת אני עם סכום גדול יותר ונטייה לסקיילייק, הנני כאן!

השאלון, מעודכן:

1. מה התקציב המקסימאלי? 7500.

  • האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לא אתנגד לעודף, אלא אם כן זה אומר שיהיה צריך להתפשר על משהו שלטווח הרחוק עלול לבאס אותי~
  • במידת הצורך, עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? 500 ש"ח. 8K זו התקרה, אני מאמינה שזה די והותר.

2. מה שימושי המחשב (לדוגמה: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? סטרימינג (לפחות 720p) של משחקי מחשב (גיימינג) ואני מניחה שגם עריכת וידאו פה ושם (לערוץ ביוטיוב).

  • אם המחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה).
    • OBS ומשחק כלשהו כשברקע כל מיני דברים נוספים הנחוצים לסטרים (או להקלטה), שימוש כבד ועיקרי (פול טיים, לפחות בתקופה הקרובה).
    • גרפיקה: שורצת על בסיס (כמעט) יומי בפוטושופ, לא מדובר בקבצים ענקיים.
    • וידאו: אין לי מושג! מניחה שהתוכנות יהיו מהסוג החינמי שבשוק ותדירות השימוש לא תהיה גבוהה (קשה לי להיות ספציפית יותר).

    [*]אם המחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

    • המשחקים שישוחקו על המחשב: אני ג'אנקי של SC2 וזה יהיה עיקר הסטרים, אבל אעניק צ'אנס גם למשחקים אחרים (דוטא, ליג, CS וכל מיני משחקי Steam נוספים) שלחלקם תינתן מסגרת שידור קבועה. Hype#
    • הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך): למחשב יחוברו שני מסכים (ואולי ביום מן הימים אפילו שלושה). אחד מהם הוא XL2420Z (רזולוציה: 1920x1090, גודל מסך: 24 אינץ') והשני קטן (1280x1024, יוחלף בעתיד למסך פסיכי יותר. אולי אפילו , או משהו).
    • לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? מפלצתיות. סתם, גבוהות זה סבבה.

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. לא.

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? נופ.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 10.

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? לא, אבל אל תגבילו את עצמכם למעבדים שלא "מיועדים" לכך כי הם עם IPS נמוך יחסית לדגם המקביל בעל המכפלה הפתוחה.

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? הרכבת מחשב בחנות.

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? לא.

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? אתמול. כן, זה עד כדי כך דחוף. אני מתייסרת עם המחשב הנוכחי, הושיעוני!!11לךןלטמכפ659ק ;;

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). אשמח לתמיכה במה שיכול להתגלות כשימושי וכדאי יותר בעתיד (M.2, USB Type C וכו'). מעוניינת בלוח אם של אסוס וזיכרון (16GB מינימום) של . בנוסף, של 250GB לפחות. אני זוממת מתישהו לקנות הארדיסק חיצוני שאליו אעתיק דברים חשובים, לכן לא משנה לי אם במפרט יהיה "רק" טרה אם זה אומר שההפרש הכספי ילך למשהו שיעניק יותר תמורה.

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? המחשב הנוכחי שלי משנת 2009, ארצה שגם הבא ישרת אותי כ"כ הרבה שנים.

תודה, צדיקים D:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

plonter_logo.png

הצעת מחיר למערכת מחשב - www.plonter.co.il - המקום לאנשים שאוהבים מחשבים

מעבדים - Socket LGA1151

CM8066201919901 - Intel - i7-6700K Skylake Quad core CPU - 4 GHz - Max Turbo Frequency 4.2 GHz - Socket LGA1151 - 14nm - 8MB cache - 95W TDP - Tray...

שלוש שנים אחריות

כמות: - 1 - 1783/1747

לוחות אם - LGA1151

Z170-P - ASUS - Socket LGA1151 CPU - Intel Z170 chipset - Dual channel DDR4 up to 3466 MHz memory - Integrated Graphics with HDMI, DVI video outputs - 2 x PCI Express x16 slots - 8-channel audio - Gigabit LAN - 4 x S...

שלוש שנים אחריות

כמות: - 1 - 621/609

זכרונות - - לנייח

HX421C14FBK2-16 - HyperX - 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz PC4-17000 CL14 - 1.2V - 288Pin - HyperX Fury DDR4 Series - HX421C14FBK2/16...

אחריות לכל החיים

כמות: - 1 - 616/604

כרטיסי מסך - PCIe

426018336-3361-PC - Gainward - GeForce GTX970 GPU - 4GB 256 bits GDDR5 memory - Mini HDMI, DVI-I , 3 x Mini DisplayPort video outputs - GPU/Memory clocks 1152/7000 MHz - Phantom Edition - With new PC Only...

בקניית מחשב חדש בלבד - שלוש שנים אחריות - מגיע עם METAL GEAR SOLID V:THE PHANTOM PAIN במתנה

כמות: - 1 - 1712/1678

דיסקים קשיחים ו - SATA

ST1000DM003 - Seagate - 1TB - 3.5 inch - SATA3 6Gb/s - 7200rpm - 64MB Cache - Barracuda 7200.14 series...

שלוש שנים אחריות לפי תקנון יצרן

כמות: - 1 - 259/254

דיסקים קשיחים ו - - SATA

MZ-75E250BW - Samsung - 250GB Samsung 850 EVO - 2.5 inch - SATA3 6GB - 7mm - 540/520 MB/s - Retail...

חמש שנים אחריות

כמות: - 1 - 552/541

מארזי מחשב - ATX מארז

FD-CA-DEF-S-BK - Fractal Design - Fractal Design Define S Black - 7 expansion slots - 3 x 3.5 inch HDD positions (can also accommodate 2.5 inch units) and 2 x 2.5 inch dedicated SSD/HDD unit positions - Up to 9 optional fans can be in...

שנה אחריות

כמות: - 1 - 451/442

ספקי כח - ATX

S12G-650 - Seasonic - 650W - 80 Gold certified - Active PFC - 120mm ball bearing fan - 2 x 8pin CPU connector - 4 x 6 2 pin PCIe connectors...

חמש שנים אחריות

כמות: - 1 - 482/472

פתרונות קרור - מאווררים למעבדים

Freezer-13 - Arctic Cooling - Arctic Cooling Freezer 13 - The Freezer 13 carries the legacy of the renowned Freezer 7 Pro Rev.2. With all together 4 high-performance heatpipes the cooler brings 200 Watts cooling performance – enou...

שנה אחריות

כמות: - 1 - 156/153

6632.00 / 6499

המחיר אינו כולל משלוח

עד 3 תשלומים ללא ריבית אלא אם מצויין אחרת במפרט המוצר

המחירים הזולים יותר הינם לתשלום במזומן/העברה בנקאית או תשלום בביטקוין - סכום ההנחה עומד על 2% ממחיר המוצר/עסקה

הזמנה שתיווצר בפורום לא תחוייב בדמי הרכבה

קישור להצעת המחיר

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=32131

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...